Skocz do zawartości

Jaka podłoga nad ogrzewanie podłogowe - panele laminowane czy wyroby drewniane?


Recommended Posts

Odpowiedź eksperta: Ze względu na grubość i gęstość paneli laminowanych poleciłbym to rozwiązanie, te po prostu słabiej izolują niż deski warstwowe i pozwalają na przenikanie większej ilości ciepła.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wykanczanie/podlogi-i-posadzki/porady/10414-jaka-podloga-nad-ogrzewanie-podlogowe-panele-laminowane-czy-wyroby-drewniane

Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 lata temu...
Gość Czytelnik
Jakoś te nasze deski desek nie przypominają. Nasączane są wielowarstwowo chemią i ta pod wpływem temperatury powoli nas uracza przez wiele lat swą wonnością a w niektórych wypadkach nawet owej chemii nie wyczuwamy lecz zawsze spowija nasz słodki sen. Czemu, żaden z ekspertów nie wypowie się na temat szkodliwość stosowanych klejów, impregnatów, podkładów i lakierów.
Odradzam osobiście takich podłóg w sypialni.
Moje schody po 10 latach od lakierowania "ekologicznymi" lakierami do dzisiaj wydzielają swoistą woń po ich podgrzaniu przez słonko.
Całe szczęście, że to tylko klatka schodowa o dość znacznym ruchu powietrza.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
My mamy panele i jednak ta opcja jest wg mnie też najlepsza. Ogrzewamy gazem z amerigas mamy zbiornik - rozwiązanie ekonomiczne i bardzo wygodne. Polecam każdemu nie ma co sobie życia utrudniać
Link do komentarza
  • 3 lata temu...
  • 1 miesiąc temu...

Filmik filmikiem ale trochę to mało jasne.

 

Czy wszystkie panele laminowane nadają się na ogrzewanie podłogowe?

 

Jak interpretować tą temperaturę <=28st. C? To temperatura na powierzchni paneli czy max. temp. płyty grzejnej???

 

Z filmu wynika, ze na ogrzewanie podlogowe od razu stosować panele?

Bez podkładu?

 

Jaki podkład zaleca się na ogrzewanie podlogowe?

 

 

 

 

 

 

Link do komentarza

Nadają się te panele, których producent dopuszcza takie zastosowanie.

Prawdopodobnie chodzi o maksymalną temperaturę samych paneli, a ta jest najwyższa na ich spodniej stronie. Od góry jest niższa z racji oporu cieplnego (R) samych paneli i podkładu.

Pod względem cieplnym ułożenie paneli bez podkładu byłoby najlepsze. Ale stosuje się go ze względu na wygłuszenie i wyrównanie podłoża. Powinien mieć on po prostu jak najniższą wartość oporu cieplnego R. Zwykle przyjmuje się, że suma oporu cieplnego paneli i podkładu nie powinna przekraczać 0,15 m2·K/W. Jednak w przypadku ogrzewania wodnego nie jest to aż tak ważne. Da się nieco podnieść temperaturę wody w obiegu i w ten sposób skompensować wyższy opór cieplny. Inaczej jest w przypadku elektrycznych przewodów stałooporowych. Tam wysoka wartość oporu cieplnego podkładu i paneli grozi ich przegrzaniem i uszkodzeniem.

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...