Skocz do zawartości

Jaka podłoga nad ogrzewanie podłogowe - panele laminowane czy wyroby drewniane?


Recommended Posts

Odpowiedź eksperta: Ze względu na grubość i gęstość paneli laminowanych poleciłbym to rozwiązanie, te po prostu słabiej izolują niż deski warstwowe i pozwalają na przenikanie większej ilości ciepła.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wykanczanie/podlogi-i-posadzki/porady/10414-jaka-podloga-nad-ogrzewanie-podlogowe-panele-laminowane-czy-wyroby-drewniane

Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 lata temu...
Gość Czytelnik
Jakoś te nasze deski desek nie przypominają. Nasączane są wielowarstwowo chemią i ta pod wpływem temperatury powoli nas uracza przez wiele lat swą wonnością a w niektórych wypadkach nawet owej chemii nie wyczuwamy lecz zawsze spowija nasz słodki sen. Czemu, żaden z ekspertów nie wypowie się na temat szkodliwość stosowanych klejów, impregnatów, podkładów i lakierów.
Odradzam osobiście takich podłóg w sypialni.
Moje schody po 10 latach od lakierowania "ekologicznymi" lakierami do dzisiaj wydzielają swoistą woń po ich podgrzaniu przez słonko.
Całe szczęście, że to tylko klatka schodowa o dość znacznym ruchu powietrza.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
My mamy panele i jednak ta opcja jest wg mnie też najlepsza. Ogrzewamy gazem z amerigas mamy zbiornik - rozwiązanie ekonomiczne i bardzo wygodne. Polecam każdemu nie ma co sobie życia utrudniać
Link do komentarza
  • 3 lata temu...
  • 1 miesiąc temu...

Filmik filmikiem ale trochę to mało jasne.

 

Czy wszystkie panele laminowane nadają się na ogrzewanie podłogowe?

 

Jak interpretować tą temperaturę <=28st. C? To temperatura na powierzchni paneli czy max. temp. płyty grzejnej???

 

Z filmu wynika, ze na ogrzewanie podlogowe od razu stosować panele?

Bez podkładu?

 

Jaki podkład zaleca się na ogrzewanie podlogowe?

 

 

 

 

 

 

Link do komentarza

Nadają się te panele, których producent dopuszcza takie zastosowanie.

Prawdopodobnie chodzi o maksymalną temperaturę samych paneli, a ta jest najwyższa na ich spodniej stronie. Od góry jest niższa z racji oporu cieplnego (R) samych paneli i podkładu.

Pod względem cieplnym ułożenie paneli bez podkładu byłoby najlepsze. Ale stosuje się go ze względu na wygłuszenie i wyrównanie podłoża. Powinien mieć on po prostu jak najniższą wartość oporu cieplnego R. Zwykle przyjmuje się, że suma oporu cieplnego paneli i podkładu nie powinna przekraczać 0,15 m2·K/W. Jednak w przypadku ogrzewania wodnego nie jest to aż tak ważne. Da się nieco podnieść temperaturę wody w obiegu i w ten sposób skompensować wyższy opór cieplny. Inaczej jest w przypadku elektrycznych przewodów stałooporowych. Tam wysoka wartość oporu cieplnego podkładu i paneli grozi ich przegrzaniem i uszkodzeniem.

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przypominam, że właśnie chodzi o naprawę i wyrównanie powierzchni.      No właśnie. Kostka. Policz brutto, nie netto. Dostawa trzy razy tyle co towar. A pod kostkę też trzeba kleje i zaprawy.     Policzono. Dwa razy więcej kasy. Co najmniej.       Dokładnie o to chodzi. Wszystko jest chodnikiem, Tylko co na chodnik poza odcinkiem pod dachem, tego jeszcze nie wiem. Najpierw muszę wyrównać i nie mogę go podnosić zbyt wiele. Ta tarasowa jest rzeczywiście niezbyt tania, a chodnik długi. Czyli nikogo w błąd nie wprowadzałem. To Ci się tylko wydaje.     Nie wiem, czy kumam, dla mnie ta dyskusja jest pozytywna. 
    • Kombinujesz jak Kopcia koń pod górkę Chcesz, abyśmy upewnili Cię w tym co i tak masz już niemal postanowione...   A tu dochodzi i kasa - no chyba, że to Ty zgarnąłeś ostatnią kumulację z Jackpota...   Zrób tak jak ja radzę, a będziesz zadowolony   1 m2 Twojego wynalazku to ponad 125 zł,    A kostka betonowa:       Do tego 2 obrzeża       I taczka suchego betonu...   Pod furtkami rzucisz na chudy beton - ewentualnie podocinasz do słupków - po 4 płyty,.. (nawet jak popękają, to i tak wiatr ich nie wywieje)     Bez kupy roboty i kasy na wyrównywanie podłoża... To Twoje wytrzymało tyle lat - wytrzyma i kostkę...     A poza tym - sam porównaj swój pierwszy post (chodzi o zawarte w nim informacje o "lokalizacji" problemu), w którym apelujesz o pomoc:     a postem #29, w którym nieco inaczej i szerzej opisałeś problem...   A my już po pierwszym dywagujemy,,, Kumasz o co mi chodzi?   Rób jak uważasz - Twoja decyzja, Twoje małpy w Twoim cyrku...    
    • Jak posadzisz rośliny błotne to tej wody może być 5 cm nad poziomem gruntu. Ale sam piach spowoduje, ze rośliny nie będą rosły, bo skąd miałyby czerpać substancje odżywcze? Chyba, ze robiłbyś torfowisko wysokie z rosiczka
    • Jedna płytka ma co najmniej 50 punktów podparcia, bo zaczepy są wydłużone na dół i krawędzie na nich się opierają, aby boki się nie uginały.
    • Nie macie racji bo nie znacie budowy tej płytki. Ona pod spodem ma kratownicę, w narożnikach której znajdują się nie punkty, tylko takie wysunięte rurki i to na nich wspiera się cała płytka. Tych rurek jest ponad 30. Cała płytka jest więc uniesiona 4 mm nad powierzchnią podłoża i pod spodem swobodnie przepływa powietrze, Poza tym, boki płytek nie przylegają do siebie, oddzielone są tymi zaczepami, którymi się je łączy. Właśnie dlatego nie chciałem deski kompozytowej, bo deska ma płaszczyzny, wprawdzie rowkowane, to jednak. Te "rurki", czyli takie słupki mają 8 mm średnicy każda i to jest cała powierzchnia do której może nie być dostępu powietrza. Może, a nie musi, bo przecież beton nie jest super szczelny, z czasem i spod nich wilgoć wywieje.   Dla mnie, po przemyśleniach, najważniejszą rzeczą jest wytrzymałość dodanej warstwy naprawczej na betonie, bo właśnie krawędzie tych rurek - słupków będą przy nacisku atakowały tę powierzchnię. Płytki nie mocowane, mogą się minimalnie przemieszczać, więc ścinanie na krawędziach może być duże I tego sie obawiam, nie wilgoci.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...