Pomocnik Napisano 26 czerwca 2010 Udostępnij #1 Napisano 26 czerwca 2010 W polskim budownictwie usterki tarasu to niemal norma. Prawie każdy myśli, że to kwestia naszego klimatu. Nie każdy jednak wie, że powodem większości uszkodzeń nie jest zmienność aury, a niestety błędy fachowców, marność materiałów, a także nieznajomość rzeczy wśród projektantów. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/remonty-i-modernizacje/a/11504-remont-tarasu-krok-po-kroku Link do komentarza
Gość Ola Napisano 26 czerwca 2010 Udostępnij #2 Napisano 26 czerwca 2010 Witam. Mój betonowy taras (rok temu zakończyliśmy budowę domu) ma 40 mkw., osadzony jest na fundamencie, wykończony tak, jak w artykule. Niestety, nikt (ani kierownik budowy, ani wykonawcy-budowlańcy) nie poradzili nam, żeby na środku tarasu dać podpierającą go stopę betonową lub w poprzek fundament. Ostatecznie przy tak dużej powierzchni taras po zimie, na środku, opadł około 1 cm i teraz przy opadach woda zbiera się i stoi przy murze. Płytki na razie trzymają się, od ściany odszedł (w środkowej części tarasu) uszczelniony silikonem cokolik. Co można teraz zrobić, a co w przyszłości? Dodam, że taras nie jest zadaszony, odkryty, z bezpośrednim zejściem do ogrodu. liczę na fachową radę. Dziękuję.. Link do komentarza
vega1 Napisano 26 czerwca 2010 Udostępnij #3 Napisano 26 czerwca 2010 w zeszłym tygodniu, zbroiliśmy i wylewaliśmy taras około 40 m2. Taras został wylany na 3 stopach, dodatkowo wcześniej wylaliśmy 3 belki poziome zazbrojone jak wieniec, które przenoszą obciążenia na stopę z jednej strony a na fundament z drugiej strony. Od belek, górą (na około 80 cm) odchodziły pręty żebrowane połączone ze zbrojeniem dolnym. Całość zabezpieczona styropianem, folią, piach i beton. Ja się dopiero tego uczę, ale przyjechał jeden "majster" i powiedział że na tym można by czołgiem jeździć i jest to marnotrawstwo stali. Może i rację miał, ale ten taras w życiu się nie zapadnie. Link do komentarza
Sepro Napisano 27 czerwca 2010 Udostępnij #4 Napisano 27 czerwca 2010 Fajny, przystępnie napisany tekst Link do komentarza
Gość Ola Napisano 29 czerwca 2010 Udostępnij #5 Napisano 29 czerwca 2010 Nikt mi nie jest w stanie na tym etapie nic poradzić?. Link do komentarza
Gość JArek Napisano 21 października 2010 Udostępnij #6 Napisano 21 października 2010 Olu o takich rzeczach musi pamiętać projektant, a nie budowlańcy. Oni muszą robić tak jak jest w projekcie. Taras trzeba zrobić od nowa na koszt projektanta.. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 21 października 2010 Udostępnij #7 Napisano 21 października 2010 mój taras, to strop nad garażem 6x8. Przeciekał trochę....dopiero tasma szczelniająca i folia w płynie dała radę Link do komentarza
Gość Mac Napisano 21 października 2010 Udostępnij #8 Napisano 21 października 2010 No cóż problem w tym że materiały w Polsce są marnej jakości, silikon, nawet najdroższy po 2 latach na tarasie gdzie jest od -30 do +50 do niczego się nie nadaje i trzeba go wymieniać. Tu nie pomoże żadne solidne wykonanie, trzeba co 2 lata od nowa uszczelniać jak się nie chce co chwila przecieków.......... Link do komentarza
Barbossa Napisano 21 października 2010 Udostępnij #9 Napisano 21 października 2010 a z jakiego kraju polecasz materiały? Link do komentarza
Gość Ola Napisano 21 października 2010 Udostępnij #10 Napisano 21 października 2010 Nie odzywałam się dłuższy czas, a tu dyskusja trwa! Nasz taras jakoś przetrwał lato (jest od strony południowej), wydaje się, że przy murze jeszcze trochę opadł. Cokolik zaczął się w środkowej części tarasu odklejać, silikon także odlazł od mozaiki. Jakoś przed zimą mąż to wszystko zabezpieczył (wybrał tamten silikon, nałożył inny), płytkom nic się nie dzieje, ale w tej części opadniętej, środkowej, w której zrobiła się łódka, widać fragmenty wypłukanej fugi. Zobaczymy, co stanie się z tarasem tej zimy, w przyszłym roku musimy coś z tym tarasem zrobić. Nie wyobrażam sobie rozbijania takiej płyty i wylewania fundamentów przy murze domu i poprzecznych (co zapobiegłoby zapadaniu się płyty)! Płytki na pewno trzeba będzie skuć. Coś musimy wymyślić. Najpewniej zdecydujemy się na położenie drewna... Na razie dumamy na tą kwestią. Pozdrawiam.. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 21 października 2010 Udostępnij #11 Napisano 21 października 2010 Cytat Najpewniej zdecydujemy się na położenie drewna... Rozwiń Proszę rozważyć deskę kompozytową - 60% tańsza - mniej "dbania" a tak samo wygląda. Link do komentarza
animus Napisano 21 października 2010 Udostępnij #12 Napisano 21 października 2010 Cytat Nie odzywałam się dłuższy czas, a tu dyskusja trwa! Nasz taras jakoś przetrwał lato (jest od strony południowej), wydaje się, że przy murze jeszcze trochę opadł. Cokolik zaczął się w środkowej części tarasu odklejać, silikon także odlazł od mozaiki. Jakoś przed zimą mąż to wszystko zabezpieczył (wybrał tamten silikon, nałożył inny), płytkom nic się nie dzieje, ale w tej części opadniętej, środkowej, w której zrobiła się łódka, widać fragmenty wypłukanej fugi. Zobaczymy, co stanie się z tarasem tej zimy, w przyszłym roku musimy coś z tym tarasem zrobić. Nie wyobrażam sobie rozbijania takiej płyty i wylewania fundamentów przy murze domu i poprzecznych (co zapobiegłoby zapadaniu się płyty)! Płytki na pewno trzeba będzie skuć. Coś musimy wymyślić. Najpewniej zdecydujemy się na położenie drewna... Na razie dumamy na tą kwestią. Pozdrawiam.. Rozwiń A dlaczego nie rozmawiacie z wykonawcą tej płyty ,tarasu przecież błąd jest po stronie wykonawcy lub projektanta ,okres gwarancji chyba jeszcze nie minął . Link do komentarza
Gość Jerzy Zembrowski Napisano 21 października 2010 Udostępnij #13 Napisano 21 października 2010 Artykuł niestety tylko poglądowy. Szkoda, że nie podano rozwiązania jak ma być ułożona taśma w strefie progu drzwi. Link do komentarza
sepoy Napisano 21 października 2010 Udostępnij #14 Napisano 21 października 2010 Cytat Nie odzywałam się dłuższy czas, a tu dyskusja trwa! Nasz taras jakoś przetrwał lato (jest od strony południowej), wydaje się, że przy murze jeszcze trochę opadł. Cokolik zaczął się w środkowej części tarasu odklejać, silikon także odlazł od mozaiki. Jakoś przed zimą mąż to wszystko zabezpieczył (wybrał tamten silikon, nałożył inny), płytkom nic się nie dzieje, ale w tej części opadniętej, środkowej, w której zrobiła się łódka, widać fragmenty wypłukanej fugi. Zobaczymy, co stanie się z tarasem tej zimy, w przyszłym roku musimy coś z tym tarasem zrobić. Nie wyobrażam sobie rozbijania takiej płyty i wylewania fundamentów przy murze domu i poprzecznych (co zapobiegłoby zapadaniu się płyty)! Płytki na pewno trzeba będzie skuć. Coś musimy wymyślić. Najpewniej zdecydujemy się na położenie drewna... Na razie dumamy na tą kwestią. Pozdrawiam.. Rozwiń Pod deskami woda nadal będzie się gromadzić. Jeżeli nie możesz wymóc reklamacji na wykonawcy tarasu, to po skuciu płytek i tak trzeba będzie wodę odprowadzić. Link do komentarza
Gość Rozumiem strach przed kryporekla Napisano 21 października 2010 Udostępnij #15 Napisano 21 października 2010 Ale przegląd wspominanych w tekście preparatów by się przydał. Najlepiej z fachowym komentarzem lub JESZCZE LEPIEJ z wynikami badań konsumenckich. Tego mi trzeba. Andej.. Link do komentarza
Gość Balustrada Napisano 22 października 2010 Udostępnij #16 Napisano 22 października 2010 Nie bylo mowy o balustradach, jakie warunki powinny spelniac, jak je montowac, jakiej wysokosci zeby bylo bezpiecznie... moze ktos podrzuci??. Link do komentarza
edward65 Napisano 22 października 2010 Udostępnij #17 Napisano 22 października 2010 Cytat Nie bylo mowy o balustradach, jakie warunki powinny spelniac, jak je montowac, jakiej wysokosci zeby bylo bezpiecznie... moze ktos podrzuci??. Rozwiń Zalecam montaz balustrad zawsze w sposób nie naruszający warstw hydroizolacji. Mianowicie: zakotwienie podstaw balustrad od czoła, ewentualnie (jesli jest miejsce) od spodu tarasu bądź balkonu. Pozdrawiam. Link do komentarza
edward65 Napisano 22 października 2010 Udostępnij #18 Napisano 22 października 2010 Cytat a z jakiego kraju polecasz materiały? Rozwiń Jesli mozna dołączyc do dyskusji... to polecam produkty niemeickiej chemii budowlanej. Solidne, trwałe, "z wyższej półki". Koszt takich materiałów jest wyższy niż dostępnych w wiekszości sklepów lub hurtowni, ale za to zminimalizowany jest koszt kłopotliwych remontów juz po krótkim czasie zastosowania innych, tańszych materiałów. W efekcie rzeczywisty koszt niby "drogich materiałów" może okazać się duzo niższy w perspektywie kłopotów z zastosowaniem tanich produktów. Cytat mój taras, to strop nad garażem 6x8. Przeciekał trochę....dopiero tasma szczelniająca i folia w płynie dała radę Rozwiń "Folia w płynie"? A może mineralna zaprawa uszczelniająca? Plus taśma uszczelniająca w narożach?Tzw folia w płynie nie ma przeznaczenia na tarasy i balkony. Nadaje się do pomieszczeń typu mokrego. Jesli zastosowałeś "folie w płynie" (dyspersja w pojemniku), to bądź pewien, że czeka Cię następny remont Twojego tarasu. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 22 października 2010 Udostępnij #19 Napisano 22 października 2010 konkretnie Mapelastic - faktycznie, nie jest to typowa folia w płynie Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 23 października 2010 Udostępnij #20 Napisano 23 października 2010 Cytat konkretnie Mapelastic - faktycznie, nie jest to typowa folia w płynie Rozwiń Podstawa hydroizolacji na tarasach to fuga! I właściwie nic więcej – folie, uszczelniacze … są wyłącznie jako „zabezpieczenie” by spieprzony taras nie narobił większej szkody wewnątrz. Przecież gdyby woda miała się dostać do jakiejś folii czy w ogóle przejść przez fugę - już jest po tarasie. Link do komentarza
Gość Ola Napisano 23 października 2010 Udostępnij #21 Napisano 23 października 2010 Dlaczego nie rozmawiamy z wykonawcą... ano dlatego, że dom budowaliśmy metodą gospodarską. Jak teraz ścigać majstra z jego ekipą, skoro budowali dom zgodnie z projektem i wskazówkami kierownika budowy. W projekcie taras miał tylko fundamenty w postaci opaski, nie było fundamentów ani wzdłuż muru domu, ani poprzecznych. Teraz jest już po wszystkim, mądrzy jesteśmy po szkodzie. Jeżeli zaś chodzi o położenie desek na tarasie - wiadomo, że przed tym musimy zrobić jakieś odprowadzenia wody z płyty tarasowej. Zastanawiamy się nad tym, jak to zrobić, by nie skuwać całości? Może ktoś miałby jakiś pomysł na rozwiązanie problemu? Z góry dziękuję i pozdrawiam. Acha - nasz taras był budowany i wykańczany tak, jak zaleca autor tego artykułu: dokładnie krok po kroku. I gdyby nie to, że środek się obniżył, byłoby na pewno dobrze.. Link do komentarza
animus Napisano 23 października 2010 Udostępnij #22 Napisano 23 października 2010 Cytat Dlaczego nie rozmawiamy z wykonawcą... ano dlatego, że dom budowaliśmy metodą gospodarską. Jak teraz ścigać majstra z jego ekipą, skoro budowali dom zgodnie z projektem i wskazówkami kierownika budowy. W projekcie taras miał tylko fundamenty w postaci opaski, nie było fundamentów ani wzdłuż muru domu, ani poprzecznych. Teraz jest już po wszystkim, mądrzy jesteśmy po szkodzie. Jeżeli zaś chodzi o położenie desek na tarasie - wiadomo, że przed tym musimy zrobić jakieś odprowadzenia wody z płyty tarasowej. Zastanawiamy się nad tym, jak to zrobić, by nie skuwać całości? Może ktoś miałby jakiś pomysł na rozwiązanie problemu? Z góry dziękuję i pozdrawiam. Acha - nasz taras był budowany i wykańczany tak, jak zaleca autor tego artykułu: dokładnie krok po kroku. I gdyby nie to, że środek się obniżył, byłoby na pewno dobrze.. Rozwiń A czy pod tarasem a terenem jest przerwa i powstało ugięcie płyty na środku, czy płyta tarasu opiera się na nasypie z piasku i został on za słabo zagęszczony ? Link do komentarza
Gość Ola Napisano 24 października 2010 Udostępnij #23 Napisano 24 października 2010 Pod tarasem nie ma przerwy. Został zrobiony betonowy fundament (dookoła, wzdłuż muru domu nie), wewnątrz wysypany jest zagęszczony grunt, na to została wylana płyta betonowa zbrojona siatką. Po roku wylaliśmy wylewkę wyrównującą, potem taras został wykończony tak, jak w artykule. Ponieważ ma on 40 m kw. i nie ma oparcia przy murze domu, zaczął już pierwszej zimy opadać pośrodku (ok. 1-1,5 cm). Teraz wygląda to tak, że przy murze, w środkowej części tarasu stoi woda (w deszczowe dni), cokolik odkleił się od mozaiki, którą wykończony jest dół domu, a my zgarniamy wodę. Teraz już wiemy, że należało dać także fundament wzdłuż muru oraz fundament przynajmniej jeden poprzeczny, podpierający środek tarasu. Ktoś nam nawet wspominał o betonowej stopie... Taras jest wykończony płytkami i teraz, zimą mamy czas na wymyślenie sposobu na zrobienie czegoś przyszłą wiosną/latem. Wiem, że najprostszym sposobem byłoby skucie wszystkiego, rozbicie płyty i zrobienie wszystkiego od nowa, ale przeraża mnie po 1) pewne zrujnowanie ogrodu, trawnika, po 2) prawie pewne podniszczenie elewacji, po 3) kurz, gruz, itp. - mam już dosyć tego po budowie!, po 4) koszty tego wszystkiego, że nie wspomnę o ciężkiej pracy! Śmieszne to być może, ale podchodzę do tego jak baba, która cieszy się nowym domem, świeżo zagospodarowanym ogrodem :) Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie rady!.. Link do komentarza
animus Napisano 25 października 2010 Udostępnij #24 Napisano 25 października 2010 Cytat Pod tarasem nie ma przerwy. Został zrobiony betonowy fundament (dookoła, wzdłuż muru domu nie), wewnątrz wysypany jest zagęszczony grunt, na to została wylana płyta betonowa zbrojona siatką. Po roku wylaliśmy wylewkę wyrównującą, potem taras został wykończony tak, jak w artykule. Ponieważ ma on 40 m kw. i nie ma oparcia przy murze domu, zaczął już pierwszej zimy opadać pośrodku (ok. 1-1,5 cm). Teraz wygląda to tak, że przy murze, w środkowej części tarasu stoi woda (w deszczowe dni), cokolik odkleił się od mozaiki, którą wykończony jest dół domu, a my zgarniamy wodę. Teraz już wiemy, że należało dać także fundament wzdłuż muru oraz fundament przynajmniej jeden poprzeczny, podpierający środek tarasu. Ktoś nam nawet wspominał o betonowej stopie... Taras jest wykończony płytkami i teraz, zimą mamy czas na wymyślenie sposobu na zrobienie czegoś przyszłą wiosną/latem. Wiem, że najprostszym sposobem byłoby skucie wszystkiego, rozbicie płyty i zrobienie wszystkiego od nowa, ale przeraża mnie po 1) pewne zrujnowanie ogrodu, trawnika, po 2) prawie pewne podniszczenie elewacji, po 3) kurz, gruz, itp. - mam już dosyć tego po budowie!, po 4) koszty tego wszystkiego, że nie wspomnę o ciężkiej pracy! Śmieszne to być może, ale podchodzę do tego jak baba, która cieszy się nowym domem, świeżo zagospodarowanym ogrodem Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie rady!.. Rozwiń Może da się zadaszyć częściowo taras przy murze tak żeby deszcz tam nie padał .Albo markizę jakąś przykręcić Link do komentarza
Gość główny inżynier - Firmy... Napisano 6 marca 2011 Udostępnij #25 Napisano 6 marca 2011 ktoś zapomniał chyba o jedej rzeczy: - brak fasety uszczelniającej :-) - płytka cokołowa musi być równo z tynkiem lub schowana czyli brak kapinosu :-) - brak mowy o zabezpieczeniu podłża betonowego ogólnie to nie odebrałbym tej roboty. Po prostu jest nie zgodna z Normą DIN 18195 - od tego zacznijmy.. Link do komentarza
pawel89 Napisano 26 listopada 2011 Udostępnij #26 Napisano 26 listopada 2011 Witam, właśnie zaczynam pisać pracę inż. na temat: "analiza kryterium doboru materiałów naprawczych do remontów balkonów, tarasów". Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi polecił jakieś materiały na ten temat. Chodzi mi głównie o materiały które się wykorzystuje do remontów balkonów i tarasów. Pozdrawiam:) Link do komentarza
Dombal - tarasy i architektura ogrodowa Napisano 17 września 2012 Udostępnij #27 Napisano 17 września 2012 Deska kompozytowa na taras nie jest złym pomysłem, lecz raczej jest droższa o 60 % od europejskich gatunków desek tarasowych, a nie tańsza. Cena PVC dobrego producenta( nie chińszczyzna) oscyluje w cenie drewna egzotycznego ok 250 zł m2. Na pewno ma wiele zalet, lecz nie jest to produkt naturalny jak deska tarasowa drewniana. Cytat Proszę rozważyć deskę kompozytową - 60% tańsza - mniej "dbania" a tak samo wygląda. Rozwiń Link do komentarza
Gość MAX Napisano 18 czerwca 2014 Udostępnij #28 Napisano 18 czerwca 2014 Teraz do tarasów daje sie obróbkę z aluminium ,nie pracuje zima lato, i folie w płynie mapelastic i zadnych pap termozgrzewalnych sie nie daje juz to stary nieskuteczny sposób Link do komentarza
Mistrz Jan Napisano 18 czerwca 2014 Udostępnij #29 Napisano 18 czerwca 2014 Aluminium na styku z betonem, klejem trzeba koniecznie zabezpieczyć .No i się nie lutuje .Co do papy termo( na poliestrze z uplastyczniaczem) mam odmienne zdanie. Jan Link do komentarza
Gość Praktyk Napisano 7 stycznia 2021 Udostępnij #30 Napisano 7 stycznia 2021 Dobrze, żeby takie artykuły pisał ktoś kto ma pojęcie o czym pisze. Uniknie się wypisywania bzdur. Link do komentarza
Gość labu Napisano 7 stycznia 2021 Udostępnij #31 Napisano 7 stycznia 2021 ja na balonie przykleiłem płytę wykonaną z laminatu szklanego pokrytego strukturą antypoślizgową 7 lat właśnie mija wystarczy umyć karcherem i jest jak nowa .polecam Link do komentarza
Gość leoś Napisano 6 lipca 2021 Udostępnij #32 Napisano 6 lipca 2021 te okapniki z aluminium to faktycznie dobre rozwiązanie Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 6 lipca 2021 Udostępnij #33 Napisano 6 lipca 2021 Dnia 7.01.2021 o 18:02, Gość labu napisał: ja na balonie przykleiłem płytę wykonaną z laminatu szklanego pokrytego strukturą antypoślizgową 7 lat właśnie mija wystarczy umyć karcherem i jest jak nowa .polecam Rozwiń OK, ale jakie warstwy są pod płytą. Jest zabezpieczenie przed wodą, jest warstwa odprowadzająca wodę? Np. taki artykuł o podpłytkowych powłokach wodoszczelnych - również na tarasie. https://budownictwob2b.pl/przegrody/baza-wiedzy/50583-podplytowe-powloki-wodoszczelne-i-ich-zastosowanie Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się