Skocz do zawartości

rynny cynk tytan -jak polaczyc


Recommended Posts

Napisano
witam

jak polaczyc rynny cynk tytan aby jak najdluzej wytrzymaly polaczenia

montuje rynny ukryte w ociepleniu....

jesli polaczenie rynny strzeli to woda dostanie sie do ocieplenie i bedzie dramat

obawiam sie lutowania

czy moze zrobic nitowanie?

jak to rozwiazac aby polaczenie bylo jak najbardziej pewne?
Napisano
a dlaczego mam sie martwic o sciany?

martwia mnie tylko laczenia rynien

bedzie z 50mb rynien. laczenie co 2 metry- 25 laczen minimum. jak strzeli jakies moze byc nieciekawie

Napisano
Cytat

a dlaczego mam sie martwic o sciany?

martwia mnie tylko laczenia rynien

bedzie z 50mb rynien. laczenie co 2 metry- 25 laczen minimum. jak strzeli jakies moze byc nieciekawie






Jak będzie dłuższy  niż  6 m jeden  odcinek to musisz dać dylatację zwłaszcza od południowej strony .Wtedy resztę możesz polutować włącznie z deklami . 


Napisano
Cytat

Jak będzie dłuższy  niż  6 m jeden  odcinek to musisz dać dylatację zwłaszcza od południowej strony .Wtedy resztę możesz polutować włącznie z deklami . 


A jak dylatacja w takich rynnach wygląda?
Napisano
Cytat

A jak dylatacja w takich rynnach wygląda?



Jest to połączenie taśmy i gumy z dodatkową częscia wulsty.

www.ekro.com.pl/.../Dylatacja%20Cu%20-%2090.jpg

Napisano
Jaka jest domieszka tytanu- znikoma. Ale jak brzmi ; TYTAN. W obrabianiu nie odczuwam żadnej różnicy. Lutowanie miedzi czy cynku jest bardzo wytrzymałe, przy dokładności praktycznie 100% pewności. Rynny z miedzi można połączyć na podwójny felc. Jan.
Napisano
Jest taka różnica, że tytan-cynk jest bardzo miękki, nie wiem skąd ty się urwałeś. I wytrzymałość tytan-cynku to 80 lat! Widzę że nie masz pojęcia o materiałoznawstwie, nie potrzeba dużej ilości tytanu by osiągnąć wytrzymałość na czynniki atmosferyczne.
Napisano
Cytat

a jakie bardziej trwale polaczenie - na cynk -tytan czy na miedzi



Jest jeszcze inny pomysł na  trwale połączone rynny .

Rynny w systemie ciągłym to jedyny sposób na produkcje rynny dowolnej długości, bezpośrednio z maszyny na palcu budowy. Zaletą oczywiście jest brak odpadów, a zatem oszczędność.

System jest bardzo szczelny, nie ma potrzeby wykonywania połączeń wzdłużnych przy pomocy lutowania lub klejenia.
Podstawowym materiałem używanym do produkcji jest blacha aluminiowa, powlekana piecowo farbami akrylowymi. Producent udziela 20 lat gwarancji.
Innymi materiałami stosowanymi są: blacha stalowa, miedziana, tytan-cynkowa i ocynkowana.
Rynny mają profil wyglądem przypominający gzyms ozdobny, dodatkowym atutem jest to że są one montowane przy pomocy wieszaków wewnątrz rynny, co powoduje że są niewidoczne z dołu.

W systemie rynien ciągłych możliwe są dwie wielkości rynien
- 5 '' - maksymalna szerokość 127 mm
- 6 '' - maksymalna szerokość 152 mm
Rury spustowe 50x75 mm i 75x100 mm
Bogata gama kolorystyczna pozwala na efektywne dobranie żądanego koloru rynny do koloru zewnętrznej elewacji lub dachu.
Napisano
Wystarczy spojrzeć na rynny jedną i drugą po 5-7 latach. Porównać i wyciągnąć wnioski. To nie jest skomplikowane. Gość taki jak Ty z pewnością pojmie w czym rzecz.
Napisano
swoje rynny tytan cynk łączyłem na specjalną masę rheinzinku. Coś jak silikon, ale o dużo większej przyczepności, rynny szły na zakładkę. Masę można kupić tam gdzie rynny.
Napisano
Cytat

Rynny aluminiowe profilowane na placu budowy to amerykańska tandeta. Sposób mocowania nie jest zaletą ale wadą. Kolejna wada to mocowanie kosza. Odradzam! Skoro mówimy o rynnach aluminiowych to godny polecenia jest produkt firmy Prefa. Pozdrawiam.






A czemu akurat aluminiowe profilowane na placu budowy ,przecież można zrobić rynny  profilowane na  placu budowy z tytan-cynku .


  • 4 miesiące temu...
Napisano
Nie mam przekonania do kleju. Robi się za twardy. Ja używam do łączenia rynien na dachu , gdzie nie ma możliwości dwustronnego polutowania , uszczelniacza dekarskiego (specjalistycznego). Jest on bardziej gumowaty przez lata. Jan.
  • 1 rok temu...
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Oryginalne rozwiązanie - trzeba przyznać. Tylko mam wrażenie, że kiedyś trzeba będzie ludzika "zrewidować". Dużo tych załamań - oby się nie zatkał "Kolega".


Z wiekiem prostata każdemu grozi więc czemu Jego miała by ominąć :hahaha2:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...