PeZet Napisano 5 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1501 Napisano 5 stycznia 2014 Dzięki.ST-392 zPID jest z TECH-a, będę wiedział.Czujnik temp spalin jest ważny, bo dzięki niemu wyłączamy pompę kominkową.W przeciwnym razie będzie sobie pracowała póki kominek nie wystudzi całego z takim mozołem załadowanego baniaczka. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 5 stycznia 2014 Udostępnij #1502 Napisano 5 stycznia 2014 (edytowany) Cytat Dzięki.ST-392 zPID jest z TECH-a, będę wiedział.Czujnik temp spalin jest ważny, bo dzięki niemu wyłączamy pompę kominkową.W przeciwnym razie będzie sobie pracowała póki kominek nie wystudzi całego z takim mozołem załadowanego baniaczka. ST to wszystkie sterowniki Tech-a maja taki przedrostek.Ja mam bodajże ST 88 z PID w kotle Defro Optima Komfort Plus.A czy ten ST 880 z PID nie podołał by wyzwaniu u Ciebie? tylko on też kosztuje nie mniej niż ten 392.Bo ten 392 jest fajny ale ta cena mało atrakcyjna Edytowano 5 stycznia 2014 przez mhtyl (zobacz historię edycji) Link do komentarza
BIGL Napisano 5 stycznia 2014 Udostępnij #1503 Napisano 5 stycznia 2014 Czujnik temp. spalin to podstawa przy buforze - dobrze aby jeszcze takie cacko mogło sterować poszczególnymi biegami pompy dla efektywniejszego odzysku energii ( tak jak w przypadku sterowników pomp zestawów solarnych). Link do komentarza
PeZet Napisano 5 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1504 Napisano 5 stycznia 2014 (edytowany) Coś takiego... po stronie kozy:Tylko coś trzeba wymyślić, żeby koza nie studziła nocą bańki. Cytat Sterowniki pompy:SP 100 (biały) - 69złSP 100W (biały, z wyświetlaczem, ho ho) - 105złST-21 (na wszystkich kotłach świata) - 89złEUROSTER E11K - 245złEUROSTER E11M (steruje pomp a i zaworem 3D) - 190złSP-03 (Biały) - 58złHydros 200 (dizajnerski) - 125złRT 12 (f-my TQD; sterowanie zaworem 3D, termostat przylgowy, termostat alarmowy, termostat pokojowy)Kratki MSK Glass - 488złKratki MSK Plus z przepustnicą - 549złTatarek RT-03 Wojtuś - 275złTatarek RT-08P - 600złTimpexBrunnerLedaPlum ecoKOM 700-800złS-ThermaticST-392 zPID (by TECH) z czujnikiem temp spalin Są jeszcze sterowniki Geco i czujniki temp spalin do nich. Cytat Czujnik temp. spalin to podstawa przy buforze - dobrze aby jeszcze takie cacko mogło sterować poszczególnymi biegami pompy dla efektywniejszego odzysku energii ( tak jak w przypadku sterowników pomp zestawów solarnych). Zgłębiam temat, ale z tego co dotąd wyczytałem, to ludzie kombinują i dupa z króla, bo co pompa to inna konstrukcja, do tego poszczególne biegi to osobne uzwojenia, a do tego kondensator raz jest przełączany, raz nie jest.Trzeba by kupić taką "mądrzejszą" pompę, a tu znowu wchodzi kwestia mocy nabywczych.Sterowniki pomp solarnych, powiadasz. Rozwiniesz? Edytowano 6 stycznia 2014 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 5 stycznia 2014 Udostępnij #1505 Napisano 5 stycznia 2014 Cytat Tylko coś trzeba wymyślić, żeby koza nie studziła nocą bańki. Podejrzewam,że zawora zwrotny załatwił by sprawę. Cytat Zgłębiam temat, ale z tego co dotąd wyczytałem, to ludzie kombinują i dupa z króla, bo co pompa to inna konstrukcja, do tego poszczególne biegi to osobne uzwojenia, a do tego kondensator raz jest przełączany, raz nie jest.Trzeba by kupić taką "mądrzejszą" pompę, a tu znowu wchodzi kwestia mocy nabywczych. Pompy firmy Grunfos albo Wilo te elektroniczne podobno same dobierają sobie moc. Link do komentarza
PeZet Napisano 5 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1506 Napisano 5 stycznia 2014 Dobierają, owszem, ino że chodzi o to, iżby sterownikiem móc tę moc im wzmóc. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 5 stycznia 2014 Udostępnij #1507 Napisano 5 stycznia 2014 Cytat Dobierają, owszem, ino że chodzi o to, iżby sterownikiem móc tę moc im wzmóc. W zasadzie to tendencja jest taka aby pompki zużywały jak najmniej, a jeżeli moc ma być większa to chyba należałoby kupić mocniejszą pompkę niż powinna być np zamiast 40 kupić 60. Bo tobie raczej chodzi o szybkość przepływu. Link do komentarza
PeZet Napisano 5 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1508 Napisano 5 stycznia 2014 Lekko o co innego mnie chodzi. Mianowicie: jak się hajcuje w kominku, a woda się dopiero rozgrzewa, to niech pompka sobie chodzi powoli - woda zgarnie więcej ciepła.Ale kiedy w kominie robi się bardzo gorąco, do tego w płaszczu jest bardzo gorąco, chciałoby się, iżby sterownik wyczuwszy sytuację za pomocą swoich dwóch czujników - przyspieszył pompkę.Jeśli alfa2 albo sprinta same z tym sobie radzą, to byłoby pięknie.Tego nie wiem. Jeszcze.Nie wiem, czy nie wypisuję bzdur... Link do komentarza
BIGL Napisano 5 stycznia 2014 Udostępnij #1509 Napisano 5 stycznia 2014 (edytowany) Swego czasu na szkoleniach miałem okazję "badać" kilka sterowników i te lepszejsze posiadają możliwość płynnej regulacji pracy pompy. Jak mamy lekko ciepło to glikol jest pchany z wolną prędkością aby słonko nam go lepiej nagrzało, jak jest gorąco to pompa przyspiesza itp. http://allegro.pl/sterownik-solarny-kolekt...3839499842.html ten w opisie ma takie możliwości. Oczywiście trzeba by dobrać do tego odpowiednią pompę itp. Jako że ostatnio zgłębiam arkana hydrauliki to pomyślałem że taki sterownik wraz z czujnikiem temperatury spalin byłby idealny do naszych buforowych instalacji. Oczywiście warunkiem jest też przystępna cena takiego zestawu. Edytowano 5 stycznia 2014 przez BIGL (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 5 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1510 Napisano 5 stycznia 2014 I chodzi też o to iżby wyłączyć / odłączyć / rozłączyć jakoś / przez coś / czymś możliwość iżby ciepłe wracało do kozy z baniaka, kiedy już się nie pali.I tu znowu jakoś te dwa czujniki - w kozie i w kominie = ze sobą mają zagadać do sterownika, a on w odpowiedzi coś zadysponować - komuś lub czemuś. Natenczas baniak sapie od ciepła, a koza wzdycha i stygnie samopas. Cytat Jako że ostatnio zgłębiam arkana hydrauliki to pomyślałem że taki sterownik wraz z czujnikiem temperatury spalin byłby idealny do naszych buforowych instalacji. Oczywiście warunkiem jest też przystępna cena takiego zestawu. Biglu, a:1. czy masz pomysł która pompa by pasowała?2. czy u Ciebie piec wystudza bańkę? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 5 stycznia 2014 Udostępnij #1511 Napisano 5 stycznia 2014 Cytat Lekko o co innego mnie chodzi. Mianowicie: jak się hajcuje w kominku, a woda się dopiero rozgrzewa, to niech pompka sobie chodzi powoli - woda zgarnie więcej ciepła.Ale kiedy w kominie robi się bardzo gorąco, do tego w płaszczu jest bardzo gorąco, chciałoby się, iżby sterownik wyczuwszy sytuację za pomocą swoich dwóch czujników - przyspieszył pompkę.Jeśli alfa2 albo sprinta same z tym sobie radzą, to byłoby pięknie.Tego nie wiem. Jeszcze.Nie wiem, czy nie wypisuję bzdur... Jeżeli rozpalisz w kominku to pompka się uruchomi gdy woda osiągnie zadaną temperaturę przez sterownik, może to być 30 stopni a również i 50. Co do przyśpieszenia obiegu cieplej wody to wydaje mi się ,że nie ma to większego znaczenia bo odbiór ciepła będzie taki sam czy woda popłynie szybciej czy wolniej. Ja też nie wiem czy nie wypisuję bzdur ,tak filozofuję sobie z Tobą Link do komentarza
PeZet Napisano 5 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1512 Napisano 5 stycznia 2014 Tak, poczytałem.Ładne, ciekawe. Sterowanie pompką jest fajne. Teraz tylko pompkę do tego znaleźć, to przez analogię dojdziemy i do sterownika podobnego, a przystosowanego do pracy z kominkiem.Ergo: Cytat Sterowniki pompy:SP 100 (biały) - 69złSP 100W (biały, z wyświetlaczem, ho ho) - 105złST-21 (na wszystkich kotłach świata) - 89złEUROSTER E11K - 245złEUROSTER E11M (steruje pomp a i zaworem 3D) - 190złSP-03 (Biały) - 58złHydros 200 (dizajnerski) - 125złRT 12 (f-my TQD; sterowanie zaworem 3D, termostat przylgowy, termostat alarmowy, termostat pokojowy)MSK Glass Kratki - 488złTatarek RT-03 Wojtuś - 275złTatarek RT-08P - 600złTimpexBrunnerLedaPlum ecoKOM 700-800złS-ThermaticST-392 zPID (by TECH) z czujnikiem temp spalinIB-Tron 3100SOL, do solarów, bufora i kominka z płaszczem, regulacja prędkości pompki - 263zł Link do komentarza
BIGL Napisano 5 stycznia 2014 Udostępnij #1513 Napisano 5 stycznia 2014 Co do samorozładowywania baniaka przez kocioł to u mnie tą funkcję pełni właśnie u-rurka. Przy takich przekrojach jak moje 2" muszę jeszcze zamknąć czopuch i klapkę powietrza (zdejmuję łańcuszek z miarkownika) - inaczej cug przez wymiennik kotła uruchamia odwrotną grawitację. Działa to dobrze bo po ostygnięciu kotła "rurki" są zimne. Myślę że u Ciebie wystarczy zamknąć szyber i dopływ powietrza. Link do komentarza
PeZet Napisano 5 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1514 Napisano 5 stycznia 2014 Cytat Co do przyśpieszenia obiegu cieplej wody... I tu właśnie dochodzimy po raz kolejny i nie ostatni do ściany.Jak więcej zimnej wpłynie szybciej, to nie schłodzi?Moim zdaniem schłodzi.Ale....Jak w podłogówce wrzucisz wyższy bieg pompki, to więcej ciepłej wpłynie i nagrzeje?Mnie się zdawało, że jak wolniej w podłogówkę woda płynie, to więcej ciepła rurka oddaje niżby oddała gdyby pompka pracowała na dwójce.Ale Animus ze dwa dni temu zajrzawszy tutaj ironicznie sapnął i zamilkł, z czego wnoszę, że z fizyką jest lekko inaczej niż mi się zdaje że jest! Cytat Myślę że u Ciebie wystarczy zamknąć szyber i dopływ powietrza. Bardzo budujące jest to, co napisałeś, bo drastycznie upraszcza instalację sprowadzając problem jedynie do kwestwii ochrony powrotu i, niesie ze sobą znaczące oszczędności tych... mocy nabywczych. Link do komentarza
animus Napisano 5 stycznia 2014 Udostępnij #1515 Napisano 5 stycznia 2014 (edytowany) Cytat jak się hajcuje w kominku, a woda się dopiero rozgrzewa, to niech pompka sobie chodzi powoli - woda zgarnie więcej ciepła.Ale kiedy w kominie robi się bardzo gorąco, do tego w płaszczu jest bardzo gorąco, chciałoby się, iżby sterownik wyczuwszy sytuację za pomocą swoich dwóch czujników - przyspieszył pompkę.Nie wiem, czy nie wypisuję bzdur... Tak działa grawitacja . Cytat Ale Animus ze dwa dni temu zajrzawszy tutaj ironicznie sapnął i zamilkł, z czego wnoszę, że z fizyką jest lekko inaczej niż mi się zdaje że jest! Dasz radę już jesteś głęboko w temacie ,ktoś musi tym potem sterować -doglądać,a to też kosztuje . Edytowano 5 stycznia 2014 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 5 stycznia 2014 Udostępnij #1516 Napisano 5 stycznia 2014 Cytat I tu właśnie dochodzimy po raz kolejny i nie ostatni do ściany.Jak więcej zimnej wpłynie szybciej, to nie schłodzi?Moim zdaniem schłodzi. Zgadza się ale jest to chwilowe do osiągnięcia zadanej temperatury. Czy to będzie ciepła czy chłodna woda to przy działaniu jednostajnym pompki I,II,III bieg komfort użytkowania będzie taki sam jedynie szybciej się nagrzeje przy biegu III ale i więcej prądu pójdzie na ten cel. A jak już wspomniałem tendencja jest taka aby jak najmniej energii marnować.Jak dasz I bieg to początek nagrzewania może być dość długi ,ale zrekompensujesz to np ustawieniem temp załączenia pompki.Jak nic nie pokręciłem to chyba wiesz o co mi biega. Link do komentarza
PeZet Napisano 5 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1517 Napisano 5 stycznia 2014 Czytam jeszcze o TECH ST-408 i w ogóle tego techa.Myślę że Tech rulez. Jakość. Cytat Tak działa grawitacja .Dasz radę już jesteś głęboko w temacie ,ktoś musi tym potem sterować -doglądać,a to też kosztuje . Animus, dzięki za zainteresowanie.Co byś doradził, żeby chronić zimny powrót?- Zawór temperaturowy? Jaka tem? 55stC?- Sterować ręcznie zaworem kulowym i termometrem?- może sam czujnik temp do pompki wystarczy? Cytat Zgadza się ale ... pompki I,II,III bieg komfort ... więcej prądu ... tendencja jest taka aby jak najmniej energii marnować. Mhtyl, wiem o co biega.Rozminęliśmy się w jednym, nie napisałem jednoznacznie - w tym wszystkim zasadniczo najważniejsza kwestia dotyczy stanów granicznych, poniekąd ze sobą niezwiązanych:1. woda prawie się gotuje i trzeba odebrać ciepło z kozy (brak wężownicy)2. w kozie właśnie napaliliśmy i chcemy żeby najpierw woda chodziła tylko w małym obiegu - ochrona powrotu3. w kozie wygasło i baniak zaczyna stygnąć poprzez kozę; choć ten jest odfajkowany przez Bigla Link do komentarza
PeZet Napisano 5 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1518 Napisano 5 stycznia 2014 Jednak nie. Pkt 3 nie jest rozwiązany, bo kiedy jest żar w kozie, to pompa ma pracować.I pracuje. Cały czas pracuje. Nawet wtedy pracuje, kiedy w kozie jest już chłodniej niż w baniaku. I sympatycznie pompuje natenczas ciepłe z baniaka do kozy.Czujnik widzi "ciepłe", więc pompy nie wyłącza.Zatrzyma się cała maszyneria dopiero wtedy, kiedy w baniaku!!! temperatura spadnie do nastawionej na sterowniku.Tak nie może być.Nie można siedzieć i czekać aż się przestudzi.Samo ma wiedzieć kiedy przestać pompować.Zawór temperaturowy tę sprawę dodatkowo komplikuje, bowiem zamyka obieg baniakowy mimo, że w kozie wciąż jest żar.Tak też nie może być.Stąd ten zawór niespecjalnie mi się tu widzi.Jak i nie widzi mi się odcinanie zaworem.Zamknięcie szybra i dopływu powietrza. Link do komentarza
animus Napisano 5 stycznia 2014 Udostępnij #1519 Napisano 5 stycznia 2014 (edytowany) Cytat Czytam jeszcze o TECH ST-408 i w ogóle tego techa.Myślę że Tech rulez. Jakość.Animus, dzięki za zainteresowanie.Co byś doradził, żeby chronić zimny powrót?- Zawór temperaturowy? Jaka tem? 55stC?- Sterować ręcznie zaworem kulowym i termometrem?- może sam czujnik temp do pompki wystarczy?Mhtyl, wiem o co biega.Rozminęliśmy się w jednym, nie napisałem jednoznacznie - w tym wszystkim zasadniczo najważniejsza kwestia dotyczy stanów granicznych, poniekąd ze sobą niezwiązanych:1. woda prawie się gotuje i trzeba odebrać ciepło z kozy (brak wężownicy)2. w kozie właśnie napaliliśmy i chcemy żeby najpierw woda chodziła tylko w małym obiegu - ochrona powrotu3. w kozie wygasło i baniak zaczyna stygnąć poprzez kozę; choć ten jest odfajkowany przez Bigla zawór temperaturowy ATV wyposażony w termostat o temperaturze otwarcia (w zależności od potrzeb): 45,50,55, lub 60°C. Edytowano 5 stycznia 2014 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 5 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1520 Napisano 5 stycznia 2014 (edytowany) Gites, a jaką temperaturę wybrać?Od chwili kiedy zacząłem wiedzieć, że istnieje kwestia ochrony powrotu i nie dotyczy wracania do domu przez park,nurtuje mnie kwestia właściwej temperatury tegoż zaworu temperaturowego. Ponoć 60stC to najlepiej.Ale przy 60 on dopiero zaczyna się otwierać, w efekcie kominek się już prawie gotuje.Zaś za niska temp to niezdrowo.+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Czujnik temp. spalin Pt1000 z zakresem pomiarowym do +440 stopni Celsiusza+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Cytat Podejrzewam,że zawora zwrotny załatwił by sprawę. Klapowy. Tak. Edytowano 5 stycznia 2014 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 5 stycznia 2014 Udostępnij #1521 Napisano 5 stycznia 2014 Cytat Gites, a jaką temperaturę wybrać?Od chwili kiedy zacząłem wiedzieć, że istnieje kwestia ochrony powrotu i nie dotyczy wracania do domu przez park,nurtuje mnie kwestia właściwej temperatury tegoż zaworu temperaturowego. Ponoć 60stC to najlepiej.Ale przy 60 on dopiero zaczyna się otwierać, w efekcie kominek się już prawie gotuje.Zaś za niska temp to niezdrowo.+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Czujnik temp. spalin Pt1000 z zakresem pomiarowym do +440 stopni Celsiusza+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Klapowy. Tak. Wybrać 55*C to odpowiednia temperatura .a to czytałeś :https://forum.budujemydom.pl/kociol-100-buf...nie-t11677.html Link do komentarza
PeZet Napisano 5 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1522 Napisano 5 stycznia 2014 (edytowany) Czytałem, ostatnio również, alem nie zauważył, że tu jest też temp podana. Dzięki!Zaraz coś wkleję...Zawór temperaturowy 3D w wersji manualnej.A może sterowanie pompą obiegową powinno odbywać się przez porównanie temperatury na dole baniaka i w kozie?Jeśli na dole baniaka jest zimniej niż w kozie to pompka pracuje.Kiedy dół baniaka jest cieplejszy niż koza to pompka staje. Edytowano 5 stycznia 2014 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 5 stycznia 2014 Udostępnij #1523 Napisano 5 stycznia 2014 Cytat Czytałem, ostatnio również, alem nie zauważył, że tu jest też temp podana. Dzięki!Zaraz coś wkleję...Zawór temperaturowy 3D w wersji manualnej.A może sterowanie pompą obiegową powinno odbywać się przez porównanie temperatury na dole baniaka i w kozie?Jeśli na dole baniaka jest zimniej niż w kozie to pompka pracuje.Kiedy dół baniaka jest cieplejszy niż koza to pompka staje. A co z paliwem w kozie jak pompka obiegowa staje? Link do komentarza
PeZet Napisano 5 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1524 Napisano 5 stycznia 2014 Może się okazać, że czujnik temp. spalin rozwiązuje problem wychładzania, o ile temperatura w kominie ma się jakoś do temperatury w kozie, a sądzę, że ma się, bo póki żar póty temp w kominie.Podsumowanie ochrony powrotu:zawór temperaturowy 55stClubna piechotę Cytat A co z paliwem w kozie jak pompka obiegowa staje? Pompka nie zatrzyma się póki w kozie się pali.Mało tego, chodzi o to, żeby chodziła nawet kiedy się jeszcze żarzy, bo i wtedy baniak zassie coś.Kluczowa jest temperatura powrotu z baniaka: jak będzie równa temperaturze w kozie, wtedy pompka ma stanąć. I wokół tej sprawy jest cała sprawa.Właśnie po to ma być czujnik temp spalin, żeby pompka pracowała, kiedy pali się w kozie.Zaczynam czaić po co czujnik temp spalin - żeby pompka chodziła, kiedy w kozie się pali. Link do komentarza
animus Napisano 5 stycznia 2014 Udostępnij #1525 Napisano 5 stycznia 2014 (edytowany) Cytat Może się okazać, że czujnik temp. spalin rozwiązuje problem wychładzania, o ile temperatura w kominie ma się jakoś do temperatury w kozie, a sądzę, że ma się, bo póki żar póty temp w kominie.Podsumowanie ochrony powrotu:zawór temperaturowy 55stClubna piechotęPompka nie zatrzyma się póki w kozie się pali.Mało tego, chodzi o to, żeby chodziła nawet kiedy się jeszcze żarzy, bo i wtedy baniak zassie coś.Kluczowa jest temperatura powrotu z baniaka: jak będzie równa temperaturze w kozie, wtedy pompka ma stanąć. I wokół tej sprawy jest cała sprawa.Właśnie po to ma być czujnik temp spalin, żeby pompka pracowała, kiedy pali się w kozie.Zaczynam czaić po co czujnik temp spalin - żeby pompka chodziła, kiedy w kozie się pali. Nareszcie ,czyli na dół zawór ATV a pompka wyłączana czujnikiem temp spalin na rurze z czopucha. Edytowano 5 stycznia 2014 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 5 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1526 Napisano 5 stycznia 2014 (edytowany) O, widzisz, Animusie!A najpiękniej by było, gdybym czujnik temperatury spalin mógł podłączyć pod najprostszy sterownik,np ST-21.Muszę rozpracować o co chodzi z tymi czujnikami temp spalin, czym różnią się od czujników temp wody (poza skalą) Cytat czyli na dół zawór ATV Myślałem, żeby wszystko dawać na zasilaniu:Sterownik Tech ST21-D2 ma czujnik temp spalin, czujnik temp oraz pozostałe szykany co to wiadomoCena 272zł Edytowano 5 stycznia 2014 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 5 stycznia 2014 Udostępnij #1527 Napisano 5 stycznia 2014 (edytowany) Cytat O, widzisz, Animusie!A najpiękniej by było, gdybym czujnik temperatury spalin mógł podłączyć pod najprostszy sterownik,np ST-21.Muszę rozpracować o co chodzi z tymi czujnikami temp spalin, czym różnią się od czujników temp wody (poza skalą)Myślałem, żeby wszystko dawać na zasilaniu:Sterownik Tech ST21-D2 ma czujnik temp spalin, czujnik temp oraz pozostałe szykany co to wiadomo Jak dasz przylgowo czujnik temperatury do czopucha to może się uszkodzić i bomba .http://www.termoeko.com/Sterownik_pompy_ob...antystop-5.htmlWytrzymałość temp.czujnikaod -25°C do 90°C Edytowano 5 stycznia 2014 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 5 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1528 Napisano 5 stycznia 2014 ST 21 D2Ma czujnik do temp 450stChttp://www.techsterowniki.pl/shop,29,69,st-21-d1-d6Wejdź w zakłądkę "Opis" i w tabelce jest zestawienie wariantówObecnie szukam w tatarkach. Link do komentarza
PeZet Napisano 5 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1529 Napisano 5 stycznia 2014 (edytowany) Czujnik temperatury spalin- steruje pracą przepustnicy powietrza pierwotnego (u mnie takiej brak)- steruje pracą pompkiJakich spalin... 180stC na wejściu w komin Edytowano 6 stycznia 2014 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 6 stycznia 2014 Udostępnij #1530 Napisano 6 stycznia 2014 Cytat Muszę rozpracować o co chodzi z tymi czujnikami temp spalin, czym różnią się od czujników temp wody (poza skalą) Ten czujnik temp spalin to takie coś podobnego do sondy lambdy w samochodzie.Te czujniki spalin występują s sterownikach z PID-em i o ile dobrze pamiętam taki sterownik mierzy temp w piecu i na wyjściu i dobiera odpowiedni algorytm co do ustawień spalania.I np jak u mnie ten czujnik temp spalin jest podłączony do sterownika poprzez dwa kabelki i aby mógł on funkcjonować jest potrzebna coś jeszcze ,sam nic nie da.Tak wygląda ten czujnik spalin , bynajmniej w sterowniku Tech jaki mój piec jest wypasionyCzujnik spalin jest umieszczony na wyjściu spalin z pieca . Link do komentarza
PeZet Napisano 6 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1531 Napisano 6 stycznia 2014 Termostatyczny czujnik temperatury spalin ESBE CTF-150Styki do podłączenia pompy cyrkulacyjnej.Styki NC i NOCTF-150 Link do komentarza
PeZet Napisano 6 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1532 Napisano 6 stycznia 2014 (edytowany) Cytat Sterowniki pompy:SP 100 (biały) - 69złSP 100W (biały, z wyświetlaczem, ho ho) - 105złTech ST-21 (na wszystkich kotłach świata) - 89złTech ST-21-D2 ma czujnik temp spalinEUROSTER E11K - 245złEUROSTER E11M (steruje pomp a i zaworem 3D) - 190złSP-03 (Biały) - 58złHydros 200 (dizajnerski) - 125złRT 12 (f-my TQD; sterowanie zaworem 3D, termostat przylgowy, termostat alarmowy, termostat pokojowy)MSK Glass Kratki - 488złTatarek RT-03 Wojtuś - 275złTatarek RT-08P - 600złTatarek RT-08OS (RT-08OS-TD) (ma czujnik temp spalin do 1400), do pracy z kominkami tradycyjnymi, układami akumulacyjnymi i z nasadą wodną - 800złTimpexBrunnerLedaPlum ecoKOM 700-800złS-ThermaticST-392 zPID (by TECH) z czujnikiem temp spalin - wypas dizajnerski, ale ponoć nie nadaje się do kominka (opinia jednego z liderów kominkowych na FM)IB-Tron 3100SOL, do solarów, bufora i kominka z płaszczem, regulacja prędkości pompki - 263złGeco G-403-P04K - niby do kominka z płaszczem, ale chyba wycofany z oferty Edytowano 6 stycznia 2014 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
BIGL Napisano 6 stycznia 2014 Udostępnij #1533 Napisano 6 stycznia 2014 (edytowany) •Temperatura przełączania od 20°C do 240°C.Dodaję http://www.youtube.com/watch?v=t9vwoAstL4o Edytowano 6 stycznia 2014 przez BIGL (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 6 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1534 Napisano 6 stycznia 2014 No, nie wiem...Chodzi mi po głowie, iżby dać najprostszy sterownik pompy z dwoma czujnikami temperatury.Jeden mierzy temp płaszcza Tpłaszcza.Drugi mierzy temp na dole baniaka Tdółbani.Pompa chodzi póki Tpłaszcza > TdółbaniPompa staje kiedy Tpłaszcza = lub < TdółbaniSprawy w pierwszym rzędzie do ogarnięcia:ochrona powrotuilość rury Cunaczynie wzbiorcze- czy rury poprowadzić kanałem wentylacyjnymhydrokonfekcjasterowniksposób posadowienia kozykomin (jest z cegły)- sposób podłączenia do komina- czy wkładać jakąś rurę do komina Link do komentarza
PeZet Napisano 6 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1535 Napisano 6 stycznia 2014 (edytowany) Cytat ?Temperatura przełączania od 20°C do 240°C.Dodaję http://www.youtube.com/watch?v=t9vwoAstL4o Czy w kominkach powietrznych temperatury spalin są wyższe niż w wodnych?dopisałem: Cytat Temperatura spalin w kominku z płaszczem wodnym powinna mieć maks. 150 - 200 stopni a woda ma być ładowana na maksa i mieć temperaturę jak największą (80 - 85 stopni) Edytowano 6 stycznia 2014 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 stycznia 2014 Udostępnij #1536 Napisano 6 stycznia 2014 Spalanie drewna to maksymalnie (?) około 450 stopni - raczej bez znaczenia czy z płaszczem, czy bez płaszcza, zależności są inne. Link do komentarza
PeZet Napisano 6 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1537 Napisano 6 stycznia 2014 (edytowany) Aktualizacja: Cytat Sterowniki pompy:SP 100 (biały) - 69złSP 100W (biały, z wyświetlaczem, ho ho) - 105złTech ST-21 (na wszystkich kotłach świata) - 89złTech ST-21-D2 ma czujnik temp spalin - 282zł Cytat Tech ST-21-CWU - dwa czujniki temp i sterowanie przepustnicą - 119zł Cytat EUROSTER E11K - dwa czujniki temp i sterowanie przepustnicą - 245zł EUROSTER E11M (steruje pomp a i zaworem 3D) - 190złSP-03 (Biały) - 58złHydros 200 (dizajnerski) - 125złRT 12 (f-my TQD; sterowanie zaworem 3D, termostat przylgowy, termostat alarmowy, termostat pokojowy)MSK Glass Kratki - 488złTatarek RT-03 Wojtuś - 275złTatarek RT-08P - 600złTatarek RT-08OS (RT-08OS-TD) (ma czujnik temp spalin do 1400), do pracy z kominkami tradycyjnymi, układami akumulacyjnymi i z nasadą wodną - 800złTimpexBrunnerLedaPlum ecoKOM 700-800złPlum simSTER 150 prosty sterownik, ładny pulpit - 320złS-ThermaticST-392 zPID (by TECH) z czujnikiem temp spalin - wypas dizajnerski, ale ponoć nie nadaje się do kominka (opinia jednego z liderów kominkowych na FM) - 890złIB-Tron 3100SOL, do solarów, bufora i kominka z płaszczem, regulacja prędkości pompki - 263złGeco G-403-P04K - niby do kominka z płaszczem, ale chyba wycofany z ofertyMacroterm T-com - dwa czujniki - 615zł DYGRESJEOd tygodnia dom chodzi na prądzie.Z początku uczciwie zasysał ciepło z trzech grzałek po 2000W.Od jakichś trzech dni cały czas chodzi jedna grzałka 2000Wi z ciekawością obserwuję temperaturę wody zasilającej dopływającej do zaworu 3D:Powolutku rośnie.Czas jakiś utrzymywało się 40stC,od wczorajszego rana lekko idzie w górę.Wniosek mam taki, że dom i podłoga się sycą.Albo mamy lekką zimę.Szybko muszę ten kominek uruchomić, bo jeszcze trochę i puszczę z prądem pompę pci pw. Edytowano 7 stycznia 2014 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 6 stycznia 2014 Udostępnij #1538 Napisano 6 stycznia 2014 (edytowany) Cytat Spalanie drewna to maksymalnie (?) około 450 stopni - raczej bez znaczenia czy z płaszczem, czy bez płaszcza, zależności są inne. Dokładnie , odległość od paleniska ,rodzaj paliwa,a jak będziesz czysto spalał to nie potrzeba żadnej rury w kominie.Czym prostsza instalacja ,bez wodotrysków ,tym mniej awaryjna . Edytowano 6 stycznia 2014 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 6 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1539 Napisano 6 stycznia 2014 Wkład kominkowy. Sporo ma króćców:Myślę, czy by mu nie powiercić kilku dziur i nie przymocować bezpośredniego dolotu powietrza.Pod popielnikiem albo gdzieś z przodu, w okolicach popielnika. Link do komentarza
PeZet Napisano 6 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1540 Napisano 6 stycznia 2014 (edytowany) Ładnie między cegiełkami upakować...AVT3025 B - 69zł************************************dopisałem:AVT5354 B - 58złz ustawianą histerezą************************************I "landrynka" - termostat z przekaźnikiem:AVT1699 B - 23zł Edytowano 6 stycznia 2014 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 6 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1541 Napisano 6 stycznia 2014 AVT 1742 - 22zł; do sterowania np. siłownikiem zaworu 3DDokumentacje:[attachment=18111:AVT1742.pdf][attachment=18113:AVT3025.pdf][attachment=18114:AVT5354.pdf]i dodatkowy termostat z potencjometrem[attachment=18112:AVT2420.pdf] AVT1742.pdf AVT2420.pdf AVT3025.pdf AVT5354.pdf AVT1742.pdf AVT2420.pdf AVT3025.pdf AVT5354.pdf Link do komentarza
PeZet Napisano 6 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1542 Napisano 6 stycznia 2014 Chyba znalazłem sterownik:Tech ST 21 CWU dwa czujniki temperatury, porównuje wartości na baniaku i w płaszczuI nie zabija ceną: 119zł Link do komentarza
PeZet Napisano 7 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1543 Napisano 7 stycznia 2014 (edytowany) OSADZANIE RURY DYMOWEJ W KOMINIEMieszanka kleju elastycznego i czegoś w rodzaju cementu Górkala.Zrobić próbkę żeby dobrać proporcje i sprawdzić czy nie reaguje nie po naszej myśli jedno z drugim.Lub zmie szać z zaprawą szamotową. Dziury uzupełnić cegłami.Po wmontowaniu uszczelnić jeszcze zaprawą od środka wkładając łapę przez kolano. Rozpalić kilka szczap albo kawałek papieru iżby sprawdzić szczelność.lub:Kupujemy wkładkę np Darco kątową, ze sznurem do kominów ceramicznych. Wyciągamy z tej wkładki sznur. Wkładka ma rozetę, co to dym nią nie przejdzie, a dobrze wmurowana będzie sztywno siedzieć. Najlepiej kleimy klejem wysokotemperaturowym - np VITCAS SILCAS CFA - 5kg.Wkładka - 220 mm, w nią pakujemy rurę 200mm. Sznurem, co nam został, uszczelniamy szczelinę między wkładką i rurą.Dodatkowo uszczelniamy kitem ogniotrwałym - czarny, w kartuszach. W płycie wermikulitu tniemy otwór pod kątem 45 na rurę i kleimy do komina. Klej mocno trzyma rozetę, nic nie popęka. Rurę spalinową pakujemy do rozety, uszczelniamy sznurem i kitem. Rura pracuje w rozecie. Szlus.(zaczerpnięte garścią i sparafrazowane z forum kominki.org.pl)dopisał: lub oraz kosmetisz Edytowano 7 stycznia 2014 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 7 stycznia 2014 Udostępnij #1544 Napisano 7 stycznia 2014 Cytat Chyba znalazłem sterownik:Tech ST 21 CWU dwa czujniki temperatury, porównuje wartości na baniaku i w płaszczuI nie zabija ceną: 119zł Stery Techa są dobre, jest jeszcze taki ale nie wiem ile trzeba wydać. Link do komentarza
PeZet Napisano 7 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1545 Napisano 7 stycznia 2014 Animus, To cacko kosztuje 890zł.Jest bodaj najdroższy ze znalezionych.Osoby będące głęboko zawodowo w temacie kominkowym twierdzą, niejednogłośnie, że on niekoniecznie się nadaje do kominka, ponieważ ma w oprogramowaniu zaczerpnięte algorytmy spalania z kotłów, a w kominkach jednak jest lekko inaczej. Link do komentarza
PeZet Napisano 7 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1546 Napisano 7 stycznia 2014 Do ochrony powrotu kominka wykorzystam zawór trzydrogowy.Prosta i niezawodna konstrukcja.Instalacja z możliwością zautomatyzowania, rozbudowy o siłownik, sterownik.Przy pełnym otwarciu możliwy będzie przepływ grawitacyjny.Uniknę sytuacji gdy zawór odcina, choć nie powinienI tak nigdy kominka nie zostawię samopas wypełnionego ogniem.Pełna kontrola nad tym, co się dzieje w instalacji.Zawór 3d sprawdza mi się w podłogówce, bez siłownika.Sądzę, że sprawdza się równie dobrze co termostatyczny. A jest dwukrotnie tańszy i daje szansę na rozbudowę o automatykę.Howgh Link do komentarza
PeZet Napisano 7 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1547 Napisano 7 stycznia 2014 Co więcej, z zaworem temperaturowym ochrony powrotu (55stC) nie wyciągnąłbym z wygaszonego kominka temperatur między 40stC a 55stC. A myślę, że będą takie sytuacje, coś w rodzaju hamowania.Z zaworem temperaturowym:Koza wygasła, w baniaku na dole jest 40.Pompka chodzi i ładuje resztki ciepła z kominka.Ale z zaworem temperaturowym zabawa kończy się , gdy do zaworu dotrze 40stC z baniaka: zawór zaczyna odcinać obieg baniakowy, bo mu się coraz mniej podoba temp 40stC mieszana z pętlą ochrony powrotu.Z zaworem 3D:koza wygasła, w baniaku 40.Pompka chodzi i ładuje resztki.Chodzi dopóty, dopóki sterownik nie wyczuje że na dole baniaka jest równie ciepło co w kozie.I wyłącza pompkę.A jeśli do tego zamontuję siłownik zaworu, to sterownik zamknie ten zawór iżby dalej nie stygło. Link do komentarza
PeZet Napisano 7 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1548 Napisano 7 stycznia 2014 ZAWÓR TEMPERATUROWYGwoli uściślenia: montowany na zasilaniu powinien być ustawiony na coś koło 71stCmontowany na powrocie do kozy powinien być ustawiony na 55stC.Różnica temperatur między zasilaniem a powrotem nie powinna przekraczać 20stC Link do komentarza
PeZet Napisano 8 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1549 Napisano 8 stycznia 2014 (edytowany) ZAWÓR RÓŻNICOWY...Kulka, w przypadku kominka jest niepotrzebny. Przypuszczam, że jest niepotrzebny, kiedy zastosuje się zawór mieszający temperaturowy - dyć temperaturowy odcina obieg i na co komu kulka?A jak brak temperaturowego, to... nooo... to...Kulowy dam. Albo różnicowy.Czyli wciąż nie wiadomo. Edytowano 8 stycznia 2014 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 9 stycznia 2014 Autor Udostępnij #1550 Napisano 9 stycznia 2014 Tak o: Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się