Skocz do zawartości

Beton, czy bloczki fundamentowe?


Gość

Recommended Posts

Napisano
Beton, czy bloczki fundamentowe to jest pytanie. CZym sie różnią i kiedy warto stosować beton, a kiedy bloczki?

tata
Napisano
Fundamenty z betonu wylewanego w budownictwie jednorodzinnym stosuje się rzadko, ze względu na konieczność wykonania wysokich szalunków, chyba, że firma wykonawcza dysponuje deskowaniami wielokrotnego użycia. Niekiedy fundamenty takie mogą być wylewane bezpośrednio w gruncie, jeśli budynek nie wymaga posadowienia na ławach fundamentowych (głownie fundamenty pod budynki drewniane). Natomiast betonowe bloczki fundamentowe są powszechnie stosowanym materiałem o własnościach podobnych do tego z betonu wylewanego.
Napisano
Jak to czytam to mi się serce kraja, pamiętam lanie betonu na fundament w moim domu – prosto w wykop: beton się rozlał na boki, trzeba było skuwać, żeby było możliwe przyklejenie styropianu na ścianę fundamentową; folia, która miała być izolacją, do której był lany beton, została podarta – w czasie lania betonu i w czasie odkopywania ściany fundamentowej przez robotników.
  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesiące temu...
Napisano
na 1 m3 ściany fundamentowej potrzeba 91 bloczków betonowych, czyli 91 szt. x 2,80 zł = 254,80 zł, dochodzi jeszcze piasek, cement, woda i mnóstwo pracy
1 m3 betonu kosztuje ok. 200 zł, potrzebny jest jeszcze szalunek - można wypożyczyć szalunki systemowe lub zbić z desek samemu, beton zamówiony w wytwórni można lać bezpośrednio z "gruszki" i samemu wyrównać powierzchnię
jeśli szalunki będą odpowiednio starannie zrobione to ściany monolityczne z betonu powinny być tańsze i na pewno lepszej jalości
  • 4 lata temu...
Gość dorian206
Napisano
Współczuję ekipy budowlanej, każdy kto czyta te posty jest pewnie oburzony, mimo, że pisane kilka lat temu, oddają często stan obecny, czyli wiosna 2011 rok. Właśnie ruszyły z kopyta wszelkie budowy, a fachowców-budowlańców (czyt. partaczy) jest dużo. Polecam zastanowić się chwilę przed budową.
Wykorzystanie szalunków jest bardzo opłacalne, można je wypożyczyć na kilka dni i zapoznać się z opinią sprzedawcy lub producenta.
Napisano
Cytat

Beton, czy bloczki fundamentowe to jest pytanie. CZym sie różnią i kiedy warto stosować beton, a kiedy bloczki?

tata



Beton, z całą pewnością. Fundament tak wykonany jest mocniejszy, a jak czytam o zmaganiach budujących z bloczków, aby ochronić taki fundament przed szeroko rozumianą wodą, ile ich to kosztuje czasu i pieniędzy, to tym bardziej się utwierdzam, że warto wykonać fundament betonowy z uszczelniaczem betonu, który w przeważającej części załatwi sprawę w sposób dość tani i mało skomplikowany. Ochrona ściany z bardzo chłonnych bloczków, jest wielokrotnie bardziej pracochłonna i droga. Ciekawi mnie również, dlaczego nie są bardziej popularyzowane dodatki uszczelniające beton, w czasie, kiedy woda jest coraz bardziej uciążliwa dla budujących i użytkowników domów. Przecież szeroko pojęty beton, to nie tylko fundamenty. Fachowe uwagi mile widziane icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Ale czasami jest po prostu trudno, ja będę miał ok 2m wysokości fundamentu. Ciężko sobie wyobrazić aby tyle zaszalować.



Nie ma najmniejszego problemu jeśli firma korzysta z deskowania systemowego np Peri gdzie można praktycznie zrobić wszystkie kształty i wysokości, lecz jest i druga strona medalu,a dokładnie koszty które każdy stara się obniżać.

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Nie ma najmniejszego problemu jeśli firma korzysta z deskowania systemowego np Peri gdzie można praktycznie zrobić wszystkie kształty i wysokości, lecz jest i druga strona medalu,a dokładnie koszty które każdy stara się obniżać.

Pozdrawiam



Właśnie chodzi mi o ta drugą stronę icon_smile.gif Obawiam się podwojenia kosztów.
Napisano
Cytat

Właśnie chodzi mi o ta drugą stronę icon_smile.gif Obawiam się podwojenia kosztów.



No właśnie, jak cenowo wychodzi wypożyczenie takiego szalunku?
Napisano
Cytat

Beton, czy bloczki fundamentowe to jest pytanie. CZym sie różnią i kiedy warto stosować beton, a kiedy bloczki?

tata



Witam i pozdrawiam.
Wprost - zrobiłem bloczki - czyli głupotę na maksa.
Co bum zrobił teraz?:
1. Jeśli miała by być ława - kopię dołek na szerokość ławy (nie muszę się przyglądać "po linijce).
2. Wykładam go luźno folią (byle jaką - byleby dość mocna - może być ze zlikwidowanej filii po pomidorach/ogórkach czy też sałacie lub szczypiorku icon_wink.gif ) - to tylko po to, aby BETON Z ZIEMIĄ SIĘ NIE MIESZAŁ.
3. Wylewam beton z gruchy: KONIECZNIE ZAWIBROWANY i KONIECZNIE z USZCZELNIACZEM (+10 zł/m3).
Powyższe w praktyce eliminuje konieczność izolacji pionowej (widzieliście kiedy most na rzece - stojący na słupach, które zanurzone są w wodzie? - O tym właśnie mówię.
1-3 powyżej - do poziomu gruntu.
Następnie:
1. Izolacja pozioma (polecam Icopal Szybki Fundament SBS - Perfecto!!!!).
2. Szalunek z dech/OSB (rozejrzyjcie się po różnych firmach - chętnie pozbywają się starych mebli paździerzowych - JAKIE RÓWNE POWIERZCHNIE!!! - w każdym razie od zewnątrz, gdzie np będzie ocieplane) - do poziomu podłogi (czy też wyżej/niżej - wedle uznania).
3. Znowu beton z uszczelniaczem i wibratorem (KONIECZNIE!!!) oraz można na szczycie wieniec - PERFEKT Fundament pod ściany).

Myślę, że to wcale nie musi być drogie - a na pewno tańsze i szybsze niż bloczek.
A jakie skuteczne (ściana z bloczków i wieńcem wibrowanym z uszczelniaczem stała mi w wodzie - porażka - bloczki ciągnęły kapilarnie, za to wieniec suchutki jak baki naszych samochodów - jak tak dalej pójdzie).

Nie ma co przekombinować - liczy się prostota wykonania i skuteczność rozwiązania.
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Z powyższego postu icon_smile.gif
Ale radziłbym za wczasu poszukać szalunków..
Alabaster...jak bez gruchy to najtaniej General Beton z Wroniej,jak z gruchą to Owczary Sulejów icon_smile.gif
Ale może coś się zmieniło GB wozi beton do Bełchatowa na Galerię handlową..
Napisano
Tak, wiem. Dzięki
Jeżeli chodzi o koszt wykonania ścian piwnicy to przeliczyłem to z inżynierem budownictwa. Ściana monolityczna 25 cm posiada wyższy współczynniki odporności na ciśnienie zewnętrzne niż zbudowana z bloczka fundamentowego murowanego po szerokości (grubość muru 38 cm). Przy grubości ściany monolitycznej 25 cm poniesiemy mniejsze koszty niż przy ścianie grubości 38 cm z bloczka fundamentowego. Ponadto co najważniejsze w piwnicach zyskujemy bardzo szczelną ścianę gdzie nie musimy ponosić wysokich kosztów na hydroizolację. Szalunek będzie deskowany a deski po demontażu i oczyszczeniu będą wykorzystane do deskowania dachu.
Napisano
Nie wiem jak teraz ceny w tartakach,ale jak ja się dowiadywałem o deski to m3 750-850zł.Taniej opłacało się tira z tartaku w Małopolsce zamówić (450zł)Jak masz namiary na tani tartak to daj na PW:)
Napisano
wlaśnie też się zastanawiamy co wybracć.. w projekcie jest beton lany ale budowlancy namawiaja na bloczki, ze i zbrojenie sie tam robi i do srodka sie tez leje beton, do tych bloczkow- wiec ze wszystko dobrze...a ja sie nie znam, proszę o porady..
Napisano
ok, ok niechaj i tak będzie

-czemu porównujecie 38 centów bloczka do 25 monolitu?
-od strony technologicznej ten iż budownictwa Ci to wyjaśnił?
-no i zaintrygowały mnie jeszcze te wyższe współczynniki na ciśnienie, moze rozwiniesz?
  • 4 lata temu...
Napisano
Od niedawna zainteresowałem się ciekawą techniką stawiania budowli z elementów betonowych, tutaj przykłady o co mi chodzi http://adz-system.pl/index.php?page=galeri...ale&lang=pl to takie duże wielkie kloce, które bardzo łatwo się ze sobą montuje. Odznaczają się dużą trwałością i odpornością na uszkodzenia mechaniczne oraz możliwością rozłożenia i ponownego ustawienia według nowego projektu. Przekonałem się o tym, gdy firma ADZ System stawiała mi halę magazynowo - produkcyjną, a po roku musiałem przesunąć o kilkanaście metrów tą budowlę. Polecam firmę ADZ System z którą współpracuje od kilku lat przy różnych obiektach budowlanych

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...