Skocz do zawartości

Beton, czy bloczki fundamentowe?


Gość

Recommended Posts

Napisano
Beton, czy bloczki fundamentowe to jest pytanie. CZym sie różnią i kiedy warto stosować beton, a kiedy bloczki?

tata
Napisano
Fundamenty z betonu wylewanego w budownictwie jednorodzinnym stosuje się rzadko, ze względu na konieczność wykonania wysokich szalunków, chyba, że firma wykonawcza dysponuje deskowaniami wielokrotnego użycia. Niekiedy fundamenty takie mogą być wylewane bezpośrednio w gruncie, jeśli budynek nie wymaga posadowienia na ławach fundamentowych (głownie fundamenty pod budynki drewniane). Natomiast betonowe bloczki fundamentowe są powszechnie stosowanym materiałem o własnościach podobnych do tego z betonu wylewanego.
Napisano
Jak to czytam to mi się serce kraja, pamiętam lanie betonu na fundament w moim domu – prosto w wykop: beton się rozlał na boki, trzeba było skuwać, żeby było możliwe przyklejenie styropianu na ścianę fundamentową; folia, która miała być izolacją, do której był lany beton, została podarta – w czasie lania betonu i w czasie odkopywania ściany fundamentowej przez robotników.
  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesiące temu...
Napisano
na 1 m3 ściany fundamentowej potrzeba 91 bloczków betonowych, czyli 91 szt. x 2,80 zł = 254,80 zł, dochodzi jeszcze piasek, cement, woda i mnóstwo pracy
1 m3 betonu kosztuje ok. 200 zł, potrzebny jest jeszcze szalunek - można wypożyczyć szalunki systemowe lub zbić z desek samemu, beton zamówiony w wytwórni można lać bezpośrednio z "gruszki" i samemu wyrównać powierzchnię
jeśli szalunki będą odpowiednio starannie zrobione to ściany monolityczne z betonu powinny być tańsze i na pewno lepszej jalości
  • 4 lata temu...
Gość dorian206
Napisano
Współczuję ekipy budowlanej, każdy kto czyta te posty jest pewnie oburzony, mimo, że pisane kilka lat temu, oddają często stan obecny, czyli wiosna 2011 rok. Właśnie ruszyły z kopyta wszelkie budowy, a fachowców-budowlańców (czyt. partaczy) jest dużo. Polecam zastanowić się chwilę przed budową.
Wykorzystanie szalunków jest bardzo opłacalne, można je wypożyczyć na kilka dni i zapoznać się z opinią sprzedawcy lub producenta.
Napisano
Cytat

Beton, czy bloczki fundamentowe to jest pytanie. CZym sie różnią i kiedy warto stosować beton, a kiedy bloczki?

tata



Beton, z całą pewnością. Fundament tak wykonany jest mocniejszy, a jak czytam o zmaganiach budujących z bloczków, aby ochronić taki fundament przed szeroko rozumianą wodą, ile ich to kosztuje czasu i pieniędzy, to tym bardziej się utwierdzam, że warto wykonać fundament betonowy z uszczelniaczem betonu, który w przeważającej części załatwi sprawę w sposób dość tani i mało skomplikowany. Ochrona ściany z bardzo chłonnych bloczków, jest wielokrotnie bardziej pracochłonna i droga. Ciekawi mnie również, dlaczego nie są bardziej popularyzowane dodatki uszczelniające beton, w czasie, kiedy woda jest coraz bardziej uciążliwa dla budujących i użytkowników domów. Przecież szeroko pojęty beton, to nie tylko fundamenty. Fachowe uwagi mile widziane icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Ale czasami jest po prostu trudno, ja będę miał ok 2m wysokości fundamentu. Ciężko sobie wyobrazić aby tyle zaszalować.



Nie ma najmniejszego problemu jeśli firma korzysta z deskowania systemowego np Peri gdzie można praktycznie zrobić wszystkie kształty i wysokości, lecz jest i druga strona medalu,a dokładnie koszty które każdy stara się obniżać.

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Nie ma najmniejszego problemu jeśli firma korzysta z deskowania systemowego np Peri gdzie można praktycznie zrobić wszystkie kształty i wysokości, lecz jest i druga strona medalu,a dokładnie koszty które każdy stara się obniżać.

Pozdrawiam



Właśnie chodzi mi o ta drugą stronę icon_smile.gif Obawiam się podwojenia kosztów.
Napisano
Cytat

Właśnie chodzi mi o ta drugą stronę icon_smile.gif Obawiam się podwojenia kosztów.



No właśnie, jak cenowo wychodzi wypożyczenie takiego szalunku?
Napisano
Cytat

Beton, czy bloczki fundamentowe to jest pytanie. CZym sie różnią i kiedy warto stosować beton, a kiedy bloczki?

tata



Witam i pozdrawiam.
Wprost - zrobiłem bloczki - czyli głupotę na maksa.
Co bum zrobił teraz?:
1. Jeśli miała by być ława - kopię dołek na szerokość ławy (nie muszę się przyglądać "po linijce).
2. Wykładam go luźno folią (byle jaką - byleby dość mocna - może być ze zlikwidowanej filii po pomidorach/ogórkach czy też sałacie lub szczypiorku icon_wink.gif ) - to tylko po to, aby BETON Z ZIEMIĄ SIĘ NIE MIESZAŁ.
3. Wylewam beton z gruchy: KONIECZNIE ZAWIBROWANY i KONIECZNIE z USZCZELNIACZEM (+10 zł/m3).
Powyższe w praktyce eliminuje konieczność izolacji pionowej (widzieliście kiedy most na rzece - stojący na słupach, które zanurzone są w wodzie? - O tym właśnie mówię.
1-3 powyżej - do poziomu gruntu.
Następnie:
1. Izolacja pozioma (polecam Icopal Szybki Fundament SBS - Perfecto!!!!).
2. Szalunek z dech/OSB (rozejrzyjcie się po różnych firmach - chętnie pozbywają się starych mebli paździerzowych - JAKIE RÓWNE POWIERZCHNIE!!! - w każdym razie od zewnątrz, gdzie np będzie ocieplane) - do poziomu podłogi (czy też wyżej/niżej - wedle uznania).
3. Znowu beton z uszczelniaczem i wibratorem (KONIECZNIE!!!) oraz można na szczycie wieniec - PERFEKT Fundament pod ściany).

Myślę, że to wcale nie musi być drogie - a na pewno tańsze i szybsze niż bloczek.
A jakie skuteczne (ściana z bloczków i wieńcem wibrowanym z uszczelniaczem stała mi w wodzie - porażka - bloczki ciągnęły kapilarnie, za to wieniec suchutki jak baki naszych samochodów - jak tak dalej pójdzie).

Nie ma co przekombinować - liczy się prostota wykonania i skuteczność rozwiązania.
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Z powyższego postu icon_smile.gif
Ale radziłbym za wczasu poszukać szalunków..
Alabaster...jak bez gruchy to najtaniej General Beton z Wroniej,jak z gruchą to Owczary Sulejów icon_smile.gif
Ale może coś się zmieniło GB wozi beton do Bełchatowa na Galerię handlową..
Napisano
Tak, wiem. Dzięki
Jeżeli chodzi o koszt wykonania ścian piwnicy to przeliczyłem to z inżynierem budownictwa. Ściana monolityczna 25 cm posiada wyższy współczynniki odporności na ciśnienie zewnętrzne niż zbudowana z bloczka fundamentowego murowanego po szerokości (grubość muru 38 cm). Przy grubości ściany monolitycznej 25 cm poniesiemy mniejsze koszty niż przy ścianie grubości 38 cm z bloczka fundamentowego. Ponadto co najważniejsze w piwnicach zyskujemy bardzo szczelną ścianę gdzie nie musimy ponosić wysokich kosztów na hydroizolację. Szalunek będzie deskowany a deski po demontażu i oczyszczeniu będą wykorzystane do deskowania dachu.
Napisano
Nie wiem jak teraz ceny w tartakach,ale jak ja się dowiadywałem o deski to m3 750-850zł.Taniej opłacało się tira z tartaku w Małopolsce zamówić (450zł)Jak masz namiary na tani tartak to daj na PW:)
Napisano
wlaśnie też się zastanawiamy co wybracć.. w projekcie jest beton lany ale budowlancy namawiaja na bloczki, ze i zbrojenie sie tam robi i do srodka sie tez leje beton, do tych bloczkow- wiec ze wszystko dobrze...a ja sie nie znam, proszę o porady..
Napisano
ok, ok niechaj i tak będzie

-czemu porównujecie 38 centów bloczka do 25 monolitu?
-od strony technologicznej ten iż budownictwa Ci to wyjaśnił?
-no i zaintrygowały mnie jeszcze te wyższe współczynniki na ciśnienie, moze rozwiniesz?
  • 4 lata temu...
Napisano
Od niedawna zainteresowałem się ciekawą techniką stawiania budowli z elementów betonowych, tutaj przykłady o co mi chodzi http://adz-system.pl/index.php?page=galeri...ale&lang=pl to takie duże wielkie kloce, które bardzo łatwo się ze sobą montuje. Odznaczają się dużą trwałością i odpornością na uszkodzenia mechaniczne oraz możliwością rozłożenia i ponownego ustawienia według nowego projektu. Przekonałem się o tym, gdy firma ADZ System stawiała mi halę magazynowo - produkcyjną, a po roku musiałem przesunąć o kilkanaście metrów tą budowlę. Polecam firmę ADZ System z którą współpracuje od kilku lat przy różnych obiektach budowlanych

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...