Skwarol Napisano 7 kwietnia 2010 Udostępnij #1 Napisano 7 kwietnia 2010 Czy warto zamontować cyrkulacyjny obieg ciepłej wody w domu jednorodzinnym. Instalator wspomniał mi o tym podczas spisywania materiałów (koszt pompa 300zł plus złączki, rury oczywiście w cenie roboty). Od pieca to najdalej oddalonego miejsca do podłączenia cieplej wody jest około 8 metrów, poza tym istnieje możliwość podłączenia wyłącznika czasowego który w porach nieużywania ciepłej wody rozłączy pompę. Link do komentarza
Serwis 24 Napisano 7 kwietnia 2010 Udostępnij #2 Napisano 7 kwietnia 2010 Warto instalaować bo komfort jest duży jak masz wodę ciepłą bez czekania. Warto też dobrze zaizolować rurę od cyrkulacji. Niektóre kotły mają możliwość podpięcia sterowania pompą cyrkulacyjną. pozdr adam Link do komentarza
animus Napisano 7 kwietnia 2010 Udostępnij #3 Napisano 7 kwietnia 2010 Cytat Czy warto zamontować cyrkulacyjny obieg ciepłej wody w domu jednorodzinnym. Instalator wspomniał mi o tym podczas spisywania materiałów (koszt pompa 300zł plus złączki, rury oczywiście w cenie roboty). Od pieca to najdalej oddalonego miejsca do podłączenia cieplej wody jest około 8 metrów, poza tym istnieje możliwość podłączenia wyłącznika czasowego który w porach nieużywania ciepłej wody rozłączy pompę. Przy ośmiu metrach to rzecz dyskusyjna wszystko zależy jeszcze ile osób i jak często pobiera wodę ciepłą co dziennie .Przy takich odległościach korzyści wielkich nie ma bo wody się trochę zaoszczędzi ale za to wydaje na prąd +koszt pompy co jakiś czas ,straty ciepła przez cyrkulację są oraz materiał dodatkowy trzeba wbudować .Niewątpliwie jest to komfort jak leci ciepła woda od razu Nie powinno się cyrkulacji robić zbyt blisko baterii bo bateria jest niezaizolowana i działa jak radiator więc chłodzi wodę w obiegu krążącym .Ponadto puszczając zimną wodę ochładza się ją .Bateria będzie się bardziej pocić Link do komentarza
janekbo Napisano 8 kwietnia 2010 Udostępnij #4 Napisano 8 kwietnia 2010 Co zrobić, jeśli chcę mieć ograniczenie temperatury CWU zaworem mieszającym np. na 45stC, woda pobierana z bufora i do tego cyrkulację? Da się? Link do komentarza
miki3 Napisano 8 kwietnia 2010 Udostępnij #5 Napisano 8 kwietnia 2010 pewnie że tak, widziałem kiedyś schematy w ACV, bardzo ciekawe Link do komentarza
animus Napisano 8 kwietnia 2010 Udostępnij #6 Napisano 8 kwietnia 2010 Cytat Co zrobić, jeśli chcę mieć ograniczenie temperatury CWU zaworem mieszającym np. na 45stC, woda pobierana z bufora i do tego cyrkulację? Da się? Woda pobierana z zasobnika . Nie ma przeciwwskazań schemat poszukaj w internecie Link do komentarza
Michał Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #7 Napisano 9 kwietnia 2010 Miałem - wyłączyłem. Długość obiegu ok, 30 m a straty na przesyle + pompa to ok. 150W w cyklu 12/24h daje to zużycie ok. 2 kWh na dobę. Przy napełnianiu wanny cyrkulacja bez sensu - najpierw zleci chłodna później uzupełni gorąca. W w.c. zainstalowałem elekt. podgrzewacz przepływowy zasilany ciepłą wodą - zużycie dzienne prądu 0,3 - 0,5 kW w pozostałych bateriach po dłuższej przerwie czekam 15 - 20 sek na dopływ dobrze ciepłej wody. Link do komentarza
janekbo Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #8 Napisano 9 kwietnia 2010 Do czego zmierzam. Na wejściu do ciepłej wody w domu chcę umieścić zawór termostatyczny ustawiony na 45stC - czyli wszystko co wejdzie do instalacji będzie miało 45stC. Ale....Ale przecież to co wejdzie na dystansie od wejścia do punktu poboru wody będzie się wychładzało - więc chciałbym to zcyrkulować.I pytanie jest jak to podłączyć, żeby mi cyrkulacja po prostu całego zasobnika nie wychłodziła na 45stC.Podłączenie na trójniku do zimnej strony zaworu z zaworem zwrotnym na cyrkulacji?Proszę o wskazanie jakiejś konkretnej metody bo odpowiedzi, że się da pomogły bardzo - ale chciałbym zobaczyć jak to jest praktykowane. Link do komentarza
animus Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #9 Napisano 9 kwietnia 2010 Cytat Do czego zmierzam. Na wejściu do ciepłej wody w domu chcę umieścić zawór termostatyczny ustawiony na 45stC - czyli wszystko co wejdzie do instalacji będzie miało 45stC. Ale....Ale przecież to co wejdzie na dystansie od wejścia do punktu poboru wody będzie się wychładzało - więc chciałbym to zcyrkulować.I pytanie jest jak to podłączyć, żeby mi cyrkulacja po prostu całego zasobnika nie wychłodziła na 45stC.Podłączenie na trójniku do zimnej strony zaworu z zaworem zwrotnym na cyrkulacji?Proszę o wskazanie jakiejś konkretnej metody bo odpowiedzi, że się da pomogły bardzo - ale chciałbym zobaczyć jak to jest praktykowane. Woda z cyrkulacji musi mieć możliwość wejścia do zasobnika oraz do podmieszania zaworu termostatycznegoZimna woda musi mieć możliwość wejścia do zasobnika ,oraz do o podmieszania zaworu termostatycznego,Woda w zasobniku krąży akurat u mnie grawitacyjnie z połączonym piecem który utrzymuje zadaną temperaturę przeze mnie ale można z pompą i termostatem kontrolującym temp. zasobnika . Mam tak zrobione ale nawet z tego nie korzystam bo piec jest ustawiony na 45 st. więc jeżeli wchodzi tylko 45 st to co tu korygować . Miałem obawy że w zasobniku będzie brakować wody jeżeli zejdę do takiej temperatury ale okazało się że wyszło dobrze .Czym wyższą temp. będzie Pan utrzymywał na zasobniku będą większe straty ciepła . Link do komentarza
Serwis 24 Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #10 Napisano 9 kwietnia 2010 Nie wiem czy dobrze rozumiem, może jakiś schemat by się przydał. Można podłączyć cyrkulację bezpośrednio przy zasobniku pod wyjście ciepłej wody a przed zaworem termostatyczym. pozdr adam Link do komentarza
janekbo Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #11 Napisano 9 kwietnia 2010 Problem jest w tym, że jak puszczę cyrkulację do zasobnika - to nie tylko będę miał straty z powodu tego co ucieknie w rurkach przez pewien czas - ale dodatkowo wpakuje do zasobnika zimną wodę podmieszaną na zaworze. Jak temu zapobiec - bo ze względu na podmieszanie generuje bardzo duże straty. Link do komentarza
adam_mk Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #12 Napisano 9 kwietnia 2010 Rozumiesz jak działa podłogówka?Zrób drugi zestaw mieszająco pompwy ustawiony na 45stC, taki jak do podłogowego, gdzie też niezależnie od temperatury w buforze puszcza się stałą temperaturę pod podłogę (tu będzie w obieg cyrkulacji).Zasady i mechanizmy takie same.Schemat też, a w necie jest tego do nagłej krwi.Tyle, że tu układ ciśnieniowy i pompa cyrkulacyjna a nie CO ma być...Gdzieś tam też jaki zaworek zwrotny, lub i nie i naczynie wzbiorcze (jak ten zaworek jest).Adam M. Link do komentarza
janekbo Napisano 13 kwietnia 2010 Udostępnij #13 Napisano 13 kwietnia 2010 Cytat Rozumiesz jak działa podłogówka?Zrób drugi zestaw mieszająco pompwy ustawiony na 45stC, taki jak do podłogowego, gdzie też niezależnie od temperatury w buforze puszcza się stałą temperaturę pod podłogę (tu będzie w obieg cyrkulacji).Zasady i mechanizmy takie same.Schemat też, a w necie jest tego do nagłej krwi.Tyle, że tu układ ciśnieniowy i pompa cyrkulacyjna a nie CO ma być...Gdzieś tam też jaki zaworek zwrotny, lub i nie i naczynie wzbiorcze (jak ten zaworek jest).Adam M. Z armatą na muchy? Żeby pchać się w ten sposób do obiegu cyrkulacyjnego który z założenia miał powstać przez dołożenie trójnika i kawałki 1/2 calowej rurki z małą pompką ca.200zł z jakimś timerem czyli koszt rzędu 250zł - a tu buduję cały system dla cyrkulacji. Ja chcę to zrobić w domu jednorodzinnym z 5-6 punktami poboru CWU. Link do komentarza
Krecik Napisano 13 kwietnia 2010 Udostępnij #14 Napisano 13 kwietnia 2010 Czy warto zamontować cyrkulacyjny obieg ciepłej wody w domu jednorodzinnym. Instalator wspomniał mi o tym podczas spisywania materiałów (koszt pompa 300zł plus złączki, rury oczywiście w cenie roboty). Od pieca to najdalej oddalonego miejsca do podłączenia cieplej wody jest około 8 metrów, poza tym istnieje możliwość podłączenia wyłącznika czasowego który w porach nieużywania ciepłej wody rozłączy pompę.Też sie tak zastanawiam nad tą cyrkulacją, ale może lepiej w najdalej oddalonej kuchni założyć przepływowy ogrzewacz - woda ciepła natychmiast, a pompki brak. Pozostałe pobory wody są stosunkowo blisko, a ile tej ciepłej wody używa się w kuchni? gdy gary myje zmywarka. Link do komentarza
adam_mk Napisano 13 kwietnia 2010 Udostępnij #15 Napisano 13 kwietnia 2010 Zapytałeś to odpowiedziałem.Jak zapytasz - co robić, cyrkulacja migiem wychładza mi zbiornik CWU - to się nie odezwę.Może inni powiedzą Ci jak zaradzić przy pomocy spinacza do papieru (bo prosto i tanio).Bez urazy.Albo coś jest potrzebne - to robi się to zgodnie ze sztuką...Albo nie jest - to się tego nie robi.W zbiorniku bywa, że będzie z 85stC.Puść to sobie do kranu, jak lubisz....Dzieciaki czasem łapy myją?Adam M. Link do komentarza
bobu62 Napisano 13 kwietnia 2010 Udostępnij #16 Napisano 13 kwietnia 2010 Cytat Zapytałeś to odpowiedziałem.Jak zapytasz - co robić, cyrkulacja migiem wychładza mi zbiornik CWU - to się nie odezwę.Może inni powiedzą Ci jak zaradzić przy pomocy spinacza do papieru (bo prosto i tanio).Bez urazy.Albo coś jest potrzebne - to robi się to zgodnie ze sztuką...Albo nie jest - to się tego nie robi.W zbiorniku bywa, że będzie z 85stC.Puść to sobie do kranu, jak lubisz....Dzieciaki czasem łapy myją?Adam M. Mam cyrkulację a woda z zasobnika idzie przez zawór mieszający i nawet jeśli na zasobniku jest 80C to w układzie jest tyle ile nastawione na zaworze. Link do komentarza
HenoK Napisano 13 kwietnia 2010 Udostępnij #17 Napisano 13 kwietnia 2010 Cytat Warto instalaować bo komfort jest duży jak masz wodę ciepłą bez czekania. Warto też dobrze zaizolować rurę od cyrkulacji. Niektóre kotły mają możliwość podpięcia sterowania pompą cyrkulacyjną. pozdr adam Nie tylko rurkę od cyrkulacji należy zaizolować, ale rurki od ciepłej wody także. Minimum to otulina o grubości 20mm. Jeżeli kocioł nie ma możliwości sterowania pompka cyrkulacyjną, to można użyć prostego programatora czasowego elektronicznego lub elektromechanicznego. Link do komentarza
adam_mk Napisano 13 kwietnia 2010 Udostępnij #18 Napisano 13 kwietnia 2010 bobu62A co ja napisałem?Adam M. Link do komentarza
Michcio Napisano 13 kwietnia 2010 Udostępnij #19 Napisano 13 kwietnia 2010 A w jaki sposób zaizolować porządnie rury obiegu cyrkulacji?Co myślicie o zapianowaniu takich rur, które biegną pod wylewką w styropianie? Tak około 5 cm pianki poliuretanowej wokół AluPexa 16 mm. Załóżmy, że się nie da więcej, bo styropian pod wylewką to około 10 cm.Pianka ma chyba znacznie mniejszy współczynnik przenikania ciepła niż styropian...No i dodatkowo przyjmijmy, że instalacja jest na rozdzielaczach, także rur jest więcej i straty mogą być spore.Te fabryczne, czerwone otuliny są takie... Uff... Co najwyżej do izolowania rur C.O. bo ciepło i tak zostanie w budynku. Link do komentarza
janekbo Napisano 13 kwietnia 2010 Udostępnij #20 Napisano 13 kwietnia 2010 Cytat W zbiorniku bywa, że będzie z 85stC.Puść to sobie do kranu, jak lubisz....Dzieciaki czasem łapy myją? A co ja napisałem?Priorytetem jest zawór mieszający termostatyczny - ale ten rozładuje gorący bufor bardzo szybko. Z drugiej strony mam zasobnik CWU 300l i nie ma potrzeby i sensu go grzać grubo powyżej 60st (ze względu na wytrącanie kamienia). Cyrkulacja to opcja w zależności od opłacalności - oczywiście opłacalności komfortu a nie opłacalności ogólnie. Link do komentarza
bobu62 Napisano 13 kwietnia 2010 Udostępnij #21 Napisano 13 kwietnia 2010 Cytat bobu62A co ja napisałem?Adam M. Nie mam zielonego pojęcia. Link do komentarza
janekbo Napisano 13 kwietnia 2010 Udostępnij #22 Napisano 13 kwietnia 2010 Cytat Nie mam zielonego pojęcia. Adam - spoko tu wielu po prostu chce kubek czy inną płytę... Link do komentarza
Deamos Napisano 13 kwietnia 2010 Udostępnij #23 Napisano 13 kwietnia 2010 Jako podstawa by rura nie tracila ciepla polecam porzadna otuline. Przykladhttp://www.icmarket.pl/paroc-otulina-secti...oat-p-6521.html Link do komentarza
animus Napisano 13 kwietnia 2010 Udostępnij #24 Napisano 13 kwietnia 2010 Cytat A co ja napisałem?Priorytetem jest zawór mieszający termostatyczny - ale ten rozładuje gorący bufor bardzo szybko. Z drugiej strony mam zasobnik CWU 300l i nie ma potrzeby i sensu go grzać grubo powyżej 60st (ze względu na wytrącanie kamienia). Cyrkulacja to opcja w zależności od opłacalności - oczywiście opłacalności komfortu a nie opłacalności ogólnie. Sorry że się nie przyłożyłem ale mało czasu Grawitacja zawsze będzie wychładzać zasobnik bo musi skądś brać ciepło .http://img528.imageshack.us/img528/1696/p1080480.jpg 1 Link do komentarza
janekbo Napisano 14 kwietnia 2010 Udostępnij #25 Napisano 14 kwietnia 2010 Cytat Sorry że się nie przyłożyłem ale mało czasu Grawitacja zawsze będzie wychładzać zasobnik bo musi skądś brać ciepło . Główną zmianą w stosunku do tradycyjnego rozwiązania jest przeniesienie powrotu z cyrkulacji z zasobnika do linii podmieszającej z możliwością powrotu wody do zasobnika (jako zimnej).Problemem było to co stanie się z wodą chłodną kiedy zawór mieszający doda ciepłej do obiegu cyrkulacji. Tu już widzę, pójdzie w zasilenie zasobnika. Czyli wszystko się dopina.Dziękuje bardzo. Link do komentarza
animus Napisano 14 kwietnia 2010 Udostępnij #26 Napisano 14 kwietnia 2010 Cytat Główną zmianą w stosunku do tradycyjnego rozwiązania jest przeniesienie powrotu z cyrkulacji z zasobnika do linii podmieszającej z możliwością powrotu wody do zasobnika (jako zimnej).Problemem było to co stanie się z wodą chłodną kiedy zawór mieszający doda ciepłej do obiegu cyrkulacji. Tu już widzę, pójdzie w zasilenie zasobnika. Czyli wszystko się dopina.Dziękuje bardzo. Proszę pamiętać żeby pompa była spięta z termostatem i dobrze jak by miała zegar żeby nie pracowała nocą .Mam na sprzedaż GRUNDFOS UP 15-14 BU kupiłem dwie i trzymałem na zapas ale widocznie tego typu sprzęt się nie psuje Link do komentarza
bobu62 Napisano 14 kwietnia 2010 Udostępnij #27 Napisano 14 kwietnia 2010 Cytat Adam - spoko tu wielu po prostu chce kubek czy inną płytę... Proszę bez chamskich uwag! Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się