Skocz do zawartości

Styropian - jakie lambda?


Recommended Posts

Witam,
doszedłem z budową do SSZ. Właśnie przymierzam się do zakupu styropianu.

W którymś dziale forum postawiłem poniższe pytanie, ale że był to mój pierwszy post na tym , więc poszło raczej kulą w płot.

Sprawa dotyczy współczynika Lambda, a ściślej granicy opłacalności.

Chcę ocieplić dom styropianem grub 20cm (ściana z gazobetonu), bez frezu, kleić na piankę, bez listwy startowej

Z szacunków wychodzi mi, że

a) lambda 0,040 w stosunku do 0,042 daje roczną oszczędność na ogrzewaniu 27,6 pln, ---- ---- dodatkowy koszt 210pln zwróci się po 7,5 roku
b) 0,038 w stosunku do 0,040 daje roczną oszczędność na ogrzewaniu 28,0 pln ---- ---- dodatkowy koszt 294 pln zwróci się po 10,5 roku
c) 0,031 w stosunku do 0,038 daje roczną oszczędność na ogrzewaniu 103,6 pln ---- ---- dodatkowy koszt 1806 pln zwróci się po 17,4 roku (wariant optymistyczny)

założenia cenowe
0,042 -- 93 pln
0,040 -- 99 pln
0,038 -- 104,7 pln
0,031 -- 159 (allegro; a cena może sięgnąć nawet 190, wtedy zwrot następuje po 27 latach)

Czy wartość współcz. lambda "przekłada" się na jakość, trwałość styropianu?
Co wybrać? Może czegoś nie wiem?
Jaką wybrać lambdę? I dlaczego taką, a nie inną.
Link do komentarza
Ja bym nie liczyl okresu zwrotu. Trzeba wtedy przyjmowac zalozenia o cenach energii, mroznosci zim itp. Zalozenia moga byc bledne.
Uwazam, ze styropian o lambdzie o 20% lepszej powinien byc drozszy max o 20% (z uwzglednieniem transportu) Jezeli tak jest to go kupuje, jezeli nie to nie.
Innym czynnikiem, ktory mozna wziac pod uwage to dostepnosc dlugich kolkow do styropianu lub uchwytow do rur spustowych od rynien.
Link do komentarza
  Cytat

Chcę ocieplić dom styropianem grub 20cm (ściana z gazobetonu), bez frezu, kleić na piankę, bez listwy startowej

Rozwiń  
Dlaczego chcesz zrezygnować z listwy startowej?
Od rodzaju izolacji zależy całkowite zapotrzebowanie domu na energię. Po dojściu do pewnej granicy możesz zrezygnować z "tradycyjnego" ogrzewania (dom pasywny). Oczywiście oprócz izolacji ścian ważne są też inne elementy - izolacja od gruntu, izolacja dachu, okna, drzwi, szczelność całego budynku, rodzaj wentylacji. Jeżeli o nie nie zadbasz nie ma sensu dawać drogiej izolacji na ścianach.
  Cytat

Buduję dom... 4-5-6 litrowy...

Rozwiń  

Musisz się zdecydować jaki dom chcesz wybudować icon_wink.gif.
Link do komentarza
Henok,
z OZC wychodzi mi dom 4,93litra.
31,2W/m2
12,9W/m3

Co wyjdzie? Pilnuję wszystkiego, buduję sam.
Będzie bufor, kocioł elektryczny i kominek z płaszczem + podłogówka wodna.
Porównałem około 200 (dwustu) wariantów z OZC szukając odpowiedniego dla mnie.
Wyszło mi, że wyważam otwarte drzwi, czyli:
sciana 20cm
podłoga 16cm
dach (dwuspadowy) 30cm
pow ogrzewana 129,6 m2
kubatura 314,7 m3
średnia krotność wymian: 0,7

Z obliczeń wyszło mi, że grzejąc prądem średnio 0,4pln/kWh miesięczny koszt będzie ok 215pln. Nie licząc dodatkowego kosztu CWU i oszczędności wynikających z grzania kominkiem z płaszczem.
Link do komentarza
  Cytat

Ja bym nie liczyl okresu zwrotu. Trzeba wtedy przyjmowac zalozenia o cenach energii, mroznosci zim itp. Zalozenia moga byc bledne.
Uwazam, ze styropian o lambdzie o 20% lepszej powinien byc drozszy max o 20% (z uwzglednieniem transportu) Jezeli tak jest to go kupuje, jezeli nie to nie.
Innym czynnikiem, ktory mozna wziac pod uwage to dostepnosc dlugich kolkow do styropianu lub uchwytow do rur spustowych od rynien.

Rozwiń  


Nie będę kołkował całej powierzchni. Ewentualnie naroża i dookoła drzwi.
Link do komentarza
  Cytat

z OZC wychodzi mi dom 4,93litra.
31,2W/m2
12,9W/m3

Rozwiń  
Jeżeli tyle Ci wyszło, to musiałeś założyć konkretny wariant lambdy izolacji.
Skąd więc w tej chwili takie wątpliwości?
Ja na Twoim miejscu wywaliłbym kominek z płaszczem wodnym i kominem a te pieniądze przeznaczył na lepszą izolację domu (lepsza lambda i ew. grubsza warstwa). Bufor w takiej sytuacji też stanie się zbędny - wystarczy podłogówka i pojemnościowy podgrzewacz ciepłej wody (np. 100l).
Otrzymasz dom o znacznie mniejszym zapotrzebowaniu na ciepło do ogrzewania, całkowicie bezobsługowy.

Link do komentarza
  Cytat

Jeżeli tyle Ci wyszło, to musiałeś założyć konkretny wariant lambdy izolacji.
Skąd więc w tej chwili takie wątpliwości?
Ja na Twoim miejscu wywaliłbym kominek z płaszczem wodnym i kominem a te pieniądze przeznaczył na lepszą izolację domu (lepsza lambda i ew. grubsza warstwa). Bufor w takiej sytuacji też stanie się zbędny - wystarczy podłogówka i pojemnościowy podgrzewacz ciepłej wody (np. 100l).
Otrzymasz dom o znacznie mniejszym zapotrzebowaniu na ciepło do ogrzewania, całkowicie bezobsługowy.

Rozwiń  


Komin już jest.
Kanał powietrzny do kominka też już jest

Nie buduję z kredytu, więc mam nieustający dylemat zbyt krótkiej kołdry. Jestem na etapie ocieplenia elewacji i na tym wyłącznie muszę się skupić. Stąd wątpliwości - czy jest sens walczyć o 10 pln miesięcznie.
Link do komentarza
  Cytat

dlaczego radzisz pojemnościowy, a nie kocioł elektryczny?

Rozwiń  
Przy pojemnościowym masz tylko grzałkę, przy kotle elektrycznym dodatkową energię pobiera pompa obiegowa, poza tym woda krążąc pomiędzy kotłem elektrycznym i zasobnikiem też traci część energii. Pojemnościowy z grzałką będzie miał więc mniejsze straty. W sezonie grzewczym nie ma to większego znaczenia, ale latem już tak. Poza tym będzie kilka rurek mniej. Koszt tych rurek to mniej więcej tyle co koszt grzałki.
Poza tym przy kotle elektrycznym musisz mieć zasobnik z wężownicą lub dwupłaszczowy, a więc sporo droższy.
Link do komentarza
  Cytat

Komin już jest.
Kanał powietrzny do kominka też już jest

Rozwiń  
Jednak kominka z płaszczem wodnym nikt Ci nie sprezentuje, jego podłączenie też nie jest takie tanie (musisz mieć układ otwarty, naczynie wzbiorcze, wymiennik lub bufor, zawory przełączające, sterowanie, itp.), dolicz do tego obudowę kominka i ... kilka m2 zajmowanej przez kominek powierzchni.
Podlicz to wszystko, to zobaczysz, że spokojnie starczy Ci na 30cm izolacji w ścianie i to z lambdą 0,031W/(mK) a może i na lepsze okna coś zostanie.
Z zapotrzebowaniem na ciepło dojdziesz do 15kWh/m2 rocznie, czyli zamiast energooszczędnego domu będziesz miał pasywny (za te same pieniądze).
Link do komentarza
Brzmi kusząco, ale piec mieć muszę. W mojej okolicy (ZE Żyrardów) często są przerwy w dostawie prądu.
Więc kominek musi być.
Pompa obiegowa - rezerwowe zasilanie.
Okna już mam i ich nie zmienię, choć powalające nie są. PCV 5-komorowe.
Myślałem o buforze (układ otwarty)
i panelach + rurki w tarasie na lato. To bodajże twój pomysł, czy się mylę?
Link do komentarza
  Cytat

Jednak kominka z płaszczem wodnym nikt Ci nie sprezentuje, jego podłączenie też nie jest takie tanie (musisz mieć układ otwarty, naczynie wzbiorcze, wymiennik lub bufor, zawory przełączające, sterowanie, itp.), dolicz do tego obudowę kominka i ... kilka m2 zajmowanej przez kominek powierzchni.
Podlicz to wszystko, to zobaczysz, że spokojnie starczy Ci na 30cm izolacji w ścianie i to z lambdą 0,031W/(mK) a może i na lepsze okna coś zostanie.
Z zapotrzebowaniem na ciepło dojdziesz do 15kWh/m2 rocznie, czyli zamiast energooszczędnego domu będziesz miał pasywny (za te same pieniądze).

Rozwiń  

I bardzo słuszny kierunek izolacje zaczynają się od 0.1W/m2xK Mniej to pętla na szyję w przyszłości. Inwestycja w ogrzewanie... bez sensu. Ostatnio firmy od kominków z płaszczem mają sporo awantur... W rejonach gdzie nie było zasilania - porozszczelniały się ( delikatnie ujmując) "płaszcze wodne"!
15kWh/m2 - to jest to.
Link do komentarza
  Cytat

I bardzo słuszny kierunek izolacje zaczynają się od 0.1W/m2xK Mniej to pętla na szyję w przyszłości. Inwestycja w ogrzewanie... bez sensu. Ostatnio firmy od kominków z płaszczem mają sporo awantur... W rejonach gdzie nie było zasilania - porozszczelniały się ( delikatnie ujmując) "płaszcze wodne"!
15kWh/m2 - to jest to.

Rozwiń  

Panie Brzęczkowski, też tak słyszałem, ale ja Marsjanom nie wierzę.
Link do komentarza
PeZet - kupiłem styro Izoterm(jakis tydzien temu) przez allegro - 0,36 za 94/m3. Miałem trochę pecha, bo 2 dni wcześniej był po 88/m3, ale uznałem że i tak warto. Kupiłem przy okazji styro pod wylewki i na taras. Było tego troche icon_smile.gif
Link do komentarza
  Cytat

PeZet - kupiłem styro Izoterm(jakis tydzien temu) przez allegro - 0,36 za 94/m3. Miałem trochę pecha, bo 2 dni wcześniej był po 88/m3, ale uznałem że i tak warto. Kupiłem przy okazji styro pod wylewki i na taras. Było tego troche icon_smile.gif

Rozwiń  


Adiqq, to super trafiłeś! Potrzebuję 35m3 na ściany, to może i transport byłby gratis.
Link do komentarza
  Cytat

Adiqq, to super trafiłeś! Potrzebuję 35m3 na ściany, to może i transport byłby gratis.

Rozwiń  

Ja akurat trafiłem na opis w aukcji "dowoz 200km od wrocławia gratis dla minimum logistycznego" czy jakos tak. Minimum logistyczne to zazwyczaj 25 lub 30m3. Ja zamawiałem 63,3m3 icon_smile.gif 212 paczek icon_smile.gif
Link do komentarza
  Cytat

dokładnie tak było - link do aukcji:
http://allegro.pl/item979652258_styropian_...afit_szary.html
kierowca jechał do mnie a potem jeszcze do częstochowy, prawie po drodze miał icon_smile.gif

Rozwiń  


Rewelacja. Adiqq dzięki za namiar.
Myślicie, panowie, że w ciągu miesiąca ceny bardzo się zmienią? Właśnie za miesiąc ruszam z akcją styro.

Jestem zarejestrowany na allegro, ale jeszcze nic tam nie kupiłem ani nie sprzedałem. Na pierwszą transakcję taki biznes myślicie, że wszystko będzie ok?
Link do komentarza
Eres- wiem że w 2007 były takie ceny, bo mniej wiecej od tego czasu interesuje sie cenami
dla mnie pech, bo nie zdecydowałem sie od razu i tak sie cena zmienila..jasne,nie ma tego co porownywac z szalenstwem cenowym wczesniej
Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...