HenoK Napisano 14 kwietnia 2010 Udostępnij #151 Napisano 14 kwietnia 2010 Cytat HenoK - pisałeś kiedyś o OZC, że źle oblicza pewne rzeczy, pisałeś nawet w tej sprawie do autorów programu...dostałeś jakas odpowiedz? Rozwiń http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...l=1#post3858004Niestety odpowiedzi się nie doczekałem. Być może stwierdzili, że to stara już wersja programu i nie ma potrzeby jej szlifować.Jak do wszystkich wyników, także do wyników z programu OZC należy podchodzić z rezerwą i pewną dozą nieufności. Link do komentarza
PeZet Napisano 14 kwietnia 2010 Udostępnij #152 Napisano 14 kwietnia 2010 Cytat http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...l=1#post3858004Niestety odpowiedzi się nie doczekałem. Być może stwierdzili, że to stara już wersja programu i nie ma potrzeby jej szlifować.Jak do wszystkich wyników, także do wyników z programu OZC należy podchodzić z rezerwą i pewną dozą nieufności. Rozwiń Henok, a procentowo da się określić tę nieufność? Np. do zapotrzebowania doliczam 15% Link do komentarza
PeZet Napisano 14 kwietnia 2010 Udostępnij #153 Napisano 14 kwietnia 2010 Pojawił mi się nowy dylemat:gmina dofinansowuje montaż kolektorów z zasobnikiem 300l.Czy ma sens poniższa koncepcja ogrzewania?Sezon IV-IXGłówne źródło cwu to kolektory i zasobnik 300l z grzałką.Sezon IX-IVKominek z płaszczem wodnym i bufor w układzie otwartym. Ogrzewanie podłogowe wodne.CWU ogrzewana przepływowo wężownicą (25m) przez bufor.Kolektor wykorzystany jako wstępne podgrzanie wody w buforze. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 14 kwietnia 2010 Udostępnij #154 Napisano 14 kwietnia 2010 Kompletne nieporozumienie. Straty zasobnika i rurek w okresach gdy brak słońca przekroczą zyski z okresu gdy jest słońce. Taniej - "rozbić " grzałkę na grzejniki w pomieszczeniach ( czy podłogówkę) a wodę na małe termy w kuchni i łazienkach. Zaoszczędzoną kasę dołożyć do izolacji , lub jak nie ma w planie zrobić wentylacje. Ogrzewanie kominkowe to koszmar! Obowiązek zabija radoche z kominka... a płaszcz zabiera "ciepły urok". Jak korzystać z tego gdy drewno będzie najdroższa a my starsi, czy chorzy? Link do komentarza
PeZet Napisano 14 kwietnia 2010 Udostępnij #155 Napisano 14 kwietnia 2010 Cytat Ogrzewanie kominkowe to koszmar! Obowiązek zabija radoche z kominka... a płaszcz zabiera "ciepły urok". Jak korzystać z tego gdy drewno będzie najdroższa a my starsi, czy chorzy? Rozwiń Uwielbiam palić w kominku, a jak już będę stary albo chory, to wynajmę chińczyka lub bezrobotnego sąsiada do palenia w kominku i jego żonę do mycia okien. Cytat Straty zasobnika i rurek w okresach gdy brak słońca przekroczą zyski z okresu gdy jest słońce. Rozwiń Zaizolowałbym rury i zasobniki. Cytat Taniej - "rozbić " grzałkę na grzejniki w pomieszczeniach ( czy podłogówkę) a wodę na małe termy w kuchni i łazienkach. Rozwiń Podłogówka będzie - wodna.Odległość z kotłowni do łazienki na partrerze= 0,15mOdległość z kotłowni do kuchni = 4mOdległość z kotłowni do łazienki na poddaszu = 0,5m Cytat Zaoszczędzoną kasę dołożyć do izolacji , Rozwiń Nie ma oszczędzania, są wyłącznie aktualne wydatki Cytat lub jak nie ma w planie zrobić wentylacje. Rozwiń Będzie went mech. z odzyskiem ciepła. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 14 kwietnia 2010 Udostępnij #156 Napisano 14 kwietnia 2010 Obowiązek zabija przyjemność – Czy może Pan nalać paliwa bez akcyzy do baku??? Podobnie będzie z ogrzewaniem po 2011 roku. W roku 1995 nie można było nikogo skłonić do izolowania domów ...bo olej kosztował 60gr! litr.... Szanowny Panie tylko mogę szczerze współczuć nie izolowanego domu. Zapraszam jak się Pan przekona – co znaczy dom bez izolacji, Link do komentarza
Bopet Napisano 15 kwietnia 2010 Udostępnij #157 Napisano 15 kwietnia 2010 PeZet, a jak będziesz chciał wyjechać z domu zimą? To kto będzie palił w komonku? Link do komentarza
kropeczka_ns Napisano 15 kwietnia 2010 Udostępnij #158 Napisano 15 kwietnia 2010 to jest bardzo wazna uwaga i podstawowy argument- kominek nie może (!!) byc jedynym ogrzewaniem! Nie wyjeżdżacie z domu w zimie? I jeszcze jedno- my palimy dużo, naparwde często w kominku. I w czasie dużych mrozów to nie starcza, jednak żeby utrzymac ciepło ogrzewanie sie właczało w nocy Link do komentarza
PeZet Napisano 15 kwietnia 2010 Udostępnij #159 Napisano 15 kwietnia 2010 Cytat PeZet, a jak będziesz chciał wyjechać z domu zimą? To kto będzie palił w komonku? Rozwiń Podstawowym źródłem energii będzie prąd. Grzałka w zasobniku.Albo piec elektryczny. Tu mam dylemat do rozwiązania, bo kusi mnie piec elektryczny, ale on się (chyba) kłóci z kominkiem.Ogrzewanie podłogowe wodne w układzie otwartym.Jak będę wyjeżdżal, to ustawię temp grzania na +5 i jadę. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #160 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat Podstawowym źródłem energii będzie prąd. Grzałka w zasobniku.Albo piec elektryczny. Tu mam dylemat do rozwiązania, bo kusi mnie piec elektryczny, ale on się (chyba) kłóci z kominkiem.Ogrzewanie podłogowe wodne w układzie otwartym.Jak będę wyjeżdżal, to ustawię temp grzania na +5 i jadę. Rozwiń To najdroższe w eksploatacji rozwiązanie. Ale za to bardzo niekomfortowe i drogie w inwestycji... No i nadaje się tylko do domów nieizolowanych z ogromną masą ściany ( brak automatyki w pomieszczeniach) . Mam znajomego co spalał 17m3 drewna... ( nie wiem jak tej zimy) Zapłacił( coś pod 1500) , składował, porąbał, naśmiecił ... i teraz twierdzi, że nie ma droższego ogrzewania !- Jest 2010 rok i technologie sprzed wieków, zupełnie nie nadają sie do domów. Czas szybko leci - drewno bardzo podrożeje, emerytura - wygórowana raczej nie grozi, wiek i zdrowie nie pozwolą codziennie palić ... A za ciepła podłoga, to masakra! Gratuluje wyobraźni! Link do komentarza
PeZet Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #161 Napisano 16 kwietnia 2010 T Brzęczkowski, jesteś tak monotematyczny i jednostronny, że skoro piszesz, że to najgorsze rozwiązanie, to jestem pewien, że to dobre rozwiązanie. Jakie to proste! Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #162 Napisano 16 kwietnia 2010 Powiedział bym nawet prymitywne. Ale zawsze zapraszam, w poprawianiu mamy dużą wprawę. Link do komentarza
PeZet Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #163 Napisano 16 kwietnia 2010 Mam banalne pytanie. :oopsJak oszacować roczne koszty ogrzewania przy następujących założeniach:Roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania: 6385 kWh/rokCena 1kWh energii elektrycznej: 0,4pln (pierwsza taryfa, rozpatruję najgorszą ewentualność)Ilość godzin ogrzewania: 2000? ---- tego nie wiem. Link do komentarza
HenoK Napisano 17 kwietnia 2010 Udostępnij #164 Napisano 17 kwietnia 2010 Cytat Mam banalne pytanie. :oopsJak oszacować roczne koszty ogrzewania przy następujących założeniach:Roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania: 6385 kWh/rokCena 1kWh energii elektrycznej: 0,4pln (pierwsza taryfa, rozpatruję najgorszą ewentualność)Ilość godzin ogrzewania: 2000? ---- tego nie wiem. Rozwiń Jeżeli rzetelnie policzyłeś sezonowe zapotrzebowanie na ciepło to średnie roczne koszty ogrzewania będą wynosiły ok. 2600zł. Oczywiście w poszczególnych latach mogą się one różnić. Np. tegorocznej zimy średnia temperatura zewnętrzna była o 2-3st. niższe od średniej wieloletniej, co np. w Twoim przypadku oznacza dodatkowe 800-1200kWh (320-480zł). 1 Link do komentarza
PeZet Napisano 17 kwietnia 2010 Udostępnij #165 Napisano 17 kwietnia 2010 Cytat Jeżeli rzetelnie policzyłeś sezonowe zapotrzebowanie na ciepło to średnie roczne koszty ogrzewania będą wynosiły ok. 2600zł. Oczywiście w poszczególnych latach mogą się one różnić. Np. tegorocznej zimy średnia temperatura zewnętrzna była o 2-3st. niższe od średniej wieloletniej, co np. w Twoim przypadku oznacza dodatkowe 800-1200kWh (320-480zł). Rozwiń Wielkie dzięki, Henok, na Ciebie zawsze można liczyć. Link do komentarza
PeZet Napisano 17 kwietnia 2010 Udostępnij #166 Napisano 17 kwietnia 2010 Rozwinę pytanie.Współczynnik strat ciepła /m2 (czyli jak rozumiem zapotrzebowanie na ciepło / m2):31,2 W/m2Powierzchnia ogrzewana:129,6 m2Całkowita projektowa strata ciepła:4046 WPytania:1. Czy to oznacza, że w ciągu godziny muszę dostarczyć 4046 W, żeby utrzymać w domu stałą temperaturę?2. Ile godzin grzania przyjąć do obliczeń?Roczne zapotrzebowanie na ciepło: 6385kWh/rokJeśli podzielę 6385kWh/4046W wychodzi 1607 godzin.Czy takie szacowanie jest poprawne? Link do komentarza
AK47 Napisano 29 sierpnia 2011 Udostępnij #167 Napisano 29 sierpnia 2011 Czy ktoś mądry mi wyjaśni ?Czy np mając ściany z U 0,3w/m2 to znaczy że mając dom który ma 300 m2 ścian traci ciepło 0,3x300=90wOkna powiecmy zajmuja 100 m2 i U wynosi 1,0 czyli traci oknami 100 W Dach i podłoga mają U = 0,3 i jest tego łącznie 300 m2 Czyli traci podłoga i dachem również 90 wat razem budynek traci 280 W tylko niewiem w jakim czasie?Oczywiście wentylacje pomijam i zakładam 0% wentylacji budynek szczelny.???Czy to znaczy że mając 200 m2 potrzeba56 kw. Czy może 56KW/H? Link do komentarza
bajbaga Napisano 30 sierpnia 2011 Udostępnij #168 Napisano 30 sierpnia 2011 (edytowany) Traci znacznie więcej – liczy się tak (upraszczając):- współczynnik U x m2 przegrody (ściany zewnetrzne, okna, dachu, podłogi na gruncie) x średnią różnicę temperatur w okresie grzewczym (można przyjąć, że wynosi ona 20 stopni, a dla podłogi na gruncie 10 stopni) = straty przez przegrodę w ciągu 1 godziny (Wh).- chcąc obliczyć wielkość strat w sezonie grzewczym, uzyskany wynik x ilość godzin sezonu grzewczego ( średnio 5.000) = straty przez przegrody w całym sezonie grzewczym, wynik dzielimy przez 1000 i uzyskujemy ilość kWh energii potrzebnej do ogrzania. Edytowano 30 sierpnia 2011 przez bajbaga (zobacz historię edycji) 3 Link do komentarza
PeZet Napisano 30 sierpnia 2011 Udostępnij #169 Napisano 30 sierpnia 2011 Cytat Traci znacznie więcej – liczy się tak (upraszczając):- współczynnik U x m2 przegrody (ściany zewnetrzne, okna, dachu, podłogi na gruncie) x średnią różnicę temperatur w okresie grzewczym (można przyjąć, że wynosi ona 20 stopni, a dla podłogi na gruncie 10 stopni) = straty przez przegrodę w ciągu 1 godziny (Wh).- chcąc obliczyć wielkość strat w sezonie grzewczym, uzyskany wynik x ilość godzin sezonu grzewczego ( średnio 5.000) = straty przez przegrody w całym sezonie grzewczym, wynik dzielimy przez 1000 i uzyskujemy ilość kWh energii potrzebnej do ogrzania. Rozwiń I niech każdy, kto się bierze za szacowanie kosztów ogrzewania, sobie to wydrukuje, na półce obok łóżka postawi, a Bajbadze pomnik, bo już prościej to wyłożyć chyba się nie da. Link do komentarza
kalumet Napisano 21 września 2011 Udostępnij #170 Napisano 21 września 2011 a budynek dobrze ocieplony to znaczy jaką grubość ma ocieplenia czy współczynnik materiału znajomy ostatnio do mnie pisał, że w casto jest wełna 15 cm za niecałe 8 zł on ją wziął, ja mu odpisałem, że ja biorę również 15 ale 0,035 zadał tylko pytanie jaka to różnica między 0,044 a 0,032 on powie, że ma dobrze ocieplony budynek i ja też to mogę powiedzieć bo obaj mamy taką samą grubość Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 7 października 2011 Udostępnij #171 Napisano 7 października 2011 ja znam masę ludzi, co twierdzą że mają dobrze ocieplone domy, a mają raptem całe 10cm styropianu (już mniejsza o współczynniki, pewnie standardowy 0,04)tak naprawdę o dobrym ociepleniu możemy powiedzieć, jak policzymy dla całego domu zapotrzebowanie na ciepło np w OZC Link do komentarza
nostromo Napisano 26 marca 2012 Udostępnij #172 Napisano 26 marca 2012 Hej, skoro o tym mowa, to jeden z lepszych darmowych kalkulatorów energii końcowej (z uwzględnieniem sprawności instalacji) znajduje się pod tym adresem:http://techneco.pl/koszt-ogrzewania-domuNie obejmuje on budynków pasywnych, które skądinąd wiadomo, że ocieplenie ścian mają ze 30cm styro i zużywają do 15 kWh/m2*rok energii użytkowej, która przy okazji jest też energią końcową, bo nie posiadają one jako takiego systemu grzewczego. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 26 marca 2012 Udostępnij #173 Napisano 26 marca 2012 Cytat Hej, skoro o tym mowa, to jeden z lepszych darmowych kalkulatorów energii końcowej (z uwzględnieniem sprawności instalacji) znajduje się pod tym adresem:http://techneco.pl/koszt-ogrzewania-domuNie obejmuje on budynków pasywnych, które skądinąd wiadomo, że ocieplenie ścian mają ze 30cm styro i zużywają do 15 kWh/m2*rok energii użytkowej, która przy okazji jest też energią końcową, bo nie posiadają one jako takiego systemu grzewczego. Rozwiń kalkulator byłby ciekawy, ale pod warunkiem że miałby więcej opcji do wyboru - a tak to niestety nie jest zbyt przydatny Link do komentarza
dolphin Napisano 26 marca 2012 Udostępnij #174 Napisano 26 marca 2012 PeZet - Jeżeli masz domek 130 m2 i zapotrzebowanie na ciepło 32 kWh/m2/rok (nie 32W) - to b. dobre parametry.Jeżeli ma być rekuperator i przyjmijmy 4 osoby na stałe w domu, to ja liczyłbym tak:130 x 32 = 4160 kWhAle jeszcze straty przez wentylację - powiedzmy 30% = 1250kWh - 70% (reku) = 375 kWhRazem: 4535 kWhCWU bojler 200l (zużycie dobowe) - liczymy, ze ogrzewamy wodę od temp. 2 do 50 st. C:Q = 200kg x 4200J/kg*C x 48 C = 40320000 J=40320000 Ws = 11,2 kWh x 365 = 4088 kWh/rokOgółem: 8623 kWhIle to kosztuje:1 - Prąd bezpośrednio = 8623 x 0,59 = 5088,00 zł. (prąd jednotaryfowy z opłatami przesyłowymi)2 - Prąd bezpośrednio = 8623 x 0,47 = 4053,00 zł. (prąd dwutaryfowy z opłatami przesyłowymi)3 - Ecogroszek (0,23 MJ) = 8623 x 0,26zł/kWh = 2242 zł.4 - Gaz ziemny = 8623 x 0,31 zł/kWh = 2673 zł.5 - Pompa ciepła = 8623 x 0,12zł/kWh = 1035zł.Jeszcze trzeba dodac koszty pracy pomp cyrkulacyjnych CO i CWU.Zakładamy tu zuzycie 32kWh/m2/rok, a czy tak jest w rzeczywistości.Amkada:Ten link, to czysty marketing. Instalacja solarna, to jest totalna porażka. Nie daje żadnych oszczedności.Pompa cyrkulacyjna musi działać w trybie ciągłym (szczególnie w okresie letnim, bo w przeciwnym wypadku glikol się zagotuje - i już po instalacji) Tak w rzeczywistosci dział tylko latem, a wtedy nie ogrzewamy domu tylko CWU. Do tego w okresie letnim potrzebny jest duży magazyn ciepła (500 do 1000 l w zależności od ilości paneli.I co zrobić, jak wyjedziemy na dwa tygodnie na wakacje i prąd nam wyłączą na 6 lub 7 godzin w ci.agu dnia?Dobra instalacja solarna to koszt inwestycji 16000 zł. brutto razem z całą instalacją, konstrukcjami wsporczymi paneli na dachu i montażem (mniej na pewno nie będzie)Pompa ciepła (do tego konkretnie budynku, o którym tu piszemy)PCi 9kW (zintegrowana z pompami cyrkulacyjnymi, naczyniami przeponowymi i pełnym sterowaniem komputerowym - taki full wypas) + dolne źródło poziome = max. 25000 zł.OK, drożej, ale grzanie CO i CWU bez żadnego dodatkowego urządzenia grzewczego. Zawsze mozna wyłączyć, bo nic się nie zagotuje. Nie potrzebne kominy (zadne, jeżeli jest rekuperator), a to jest kwota ok 8000 zł mniej do wydania w trakcie budowy.Jeżeli nawet sa dotacje na instalacje solarne, to nie jest żaden argument do ich instalowania, bo Pompa Ciepła zawsze będzie lepsza.Zakładamy oczywiście, że stosujemy centralny uklad ogrzewania.Przy budowie nowego domu z CO nie ma nic lepszego niż PCi, bo w kosztach inwestycji nie ma praktycznie prawie żadnej różnicy (a jeżeli nawet jest, to tylko 0,25 do max 0,30 % całego kosztu budowy domu), a koszty rocznego ogrzewania i CWU beda najniższe.Poza tym komfort, bezcenne. Link do komentarza
bajbaga Napisano 26 marca 2012 Udostępnij #175 Napisano 26 marca 2012 Cytat PeZet - Jeżeli masz domek 130 m2 i zapotrzebowanie na ciepło 32 kWh/m2/rok (nie 32W) - to b. dobre parametry.Jeżeli ma być rekuperator i przyjmijmy 4 osoby na stałe w domu, to ja liczyłbym tak:130 x 32 = 4160 kWhAle jeszcze straty przez wentylację - powiedzmy 30% = 1250kWh - 70% (reku) = 375 kWhRazem: 4535 kWh Rozwiń Chłopie co Ty Liczysz ? Przeca wyraźnie napisał: Cytat Współczynnik strat ciepła /m2 (czyli jak rozumiem zapotrzebowanie na ciepło / m2):31,2 W/m2 Rozwiń Mieszasz podstawowe pojęcia.Kto liczy straty ciepła na wentylacje z % z zapotrzebowania na ciepło, wynikające ze strat przez przegrody ?????? Cytat Przy budowie nowego domu z CO nie ma nic lepszego niż PCi, bo w kosztach inwestycji nie ma praktycznie prawie żadnej różnicy (a jeżeli nawet jest, to tylko 0,25 do max 0,30 % całego kosztu budowy domu), a koszty rocznego ogrzewania i CWU beda najniższe.Poza tym komfort, bezcenne. Rozwiń PCi, łacznie z instalacją za 1.000 do 2000zł ?Co Ty wypisujesz ? Link do komentarza
dolphin Napisano 26 marca 2012 Udostępnij #176 Napisano 26 marca 2012 A, co 2000 do 2500 zł jest nieosiagalne?Jak najbardziej osiagalne.Tym bardziej przy, w sumie, dość niskim zapotrzebowaniu na energię cieplną (z tą twiją korektą ilości, w stosunku do moich wyliczeń).Mam na to przykłady z PCi gruntowymi, więc mnie nie trzeba nic udowadniać.No, chyba, że ktoś ma w domu urządzenie pobierające większą ilość energii elektrycznej i będzie utrzymywał większe temperatury w ppomieszczeniach (23, może nawet 25 st.C - niektórzy tak mlubią - ja wolę 20 st.C)Ja mam na myśli podstawowe AGD, komputer itp.Jak ktoś sobie zomontuje dodatkowo klimatyzator, oczko wodne z fontanną, oświetlenie zewnętrzne z czujnikami ruchu i inne tego rodzaju "bajery", to wiadomo, że zużyje sporo więcej. Link do komentarza
bajbaga Napisano 26 marca 2012 Udostępnij #177 Napisano 26 marca 2012 Cytat A, co 2000 do 2500 zł jest nieosiagalne?Jak najbardziej osiagalne.Tym bardziej przy, w sumie, dość niskim zapotrzebowaniu na energię cieplną (z tą twiją korektą ilości, w stosunku do moich wyliczeń).Mam na to przykłady z PCi gruntowymi, więc mnie nie trzeba nic udowadniać. Rozwiń To ja poproszę 150 instalacji kotłowni CO i CWU, realizacja w 2012r, w cenie całości tej inwestycji między 2.000, a 2500zł za jedną instalację. Dobra, co mi tam w maksymalnej kwocie, czyli 2.500zł. 2 Link do komentarza
nostromo Napisano 26 marca 2012 Udostępnij #178 Napisano 26 marca 2012 Cytat kalkulator byłby ciekawy, ale pod warunkiem że miałby więcej opcji do wyboru - a tak to niestety nie jest zbyt przydatny Rozwiń Więcej opcji mają programy do obliczania zapotrzebowania na energię końcową lecz, cóż.. daleko im do bycia darmowymi. Mi się podoba, podstawowe opcje do orientacyjnego szacowania są, a wiadomo, że nic nie zastąpi szczegółowych wyliczeń szanownych kolegów forumowiczów Link do komentarza
dolphin Napisano 27 marca 2012 Udostępnij #179 Napisano 27 marca 2012 Ja mówiłem o rocznych rachunkach za energię elektryczną, tak dla uściślenia. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 26 kwietnia 2012 Udostępnij #180 Napisano 26 kwietnia 2012 Dla chcących obliczyć orientacyjne zapotrzebowanie domu na ciepło:https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?aut...CPfu-_8B#gid=59 Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 27 kwietnia 2012 Udostępnij #181 Napisano 27 kwietnia 2012 Cytat Dla chcących obliczyć orientacyjne zapotrzebowanie domu na ciepło:https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?aut...CPfu-_8B#gid=59 Rozwiń przydatny, prosty arkusz, na jego podstawie można orientacyjnie okreslić zapotrzewanie na ciepło...dla bardziej wymagających, to już tylko OZC Link do komentarza
Okta Napisano 26 kwietnia 2013 Udostępnij #182 Napisano 26 kwietnia 2013 Pobieżnie przejrzałem posty w tym temacie i nasunęła się mi taka myśl - jak to się oblicza dla poszczególnych pomieszczeń?Przykładowo pokój 12m2 podłoga na gruncie strop jako stropodach - Upodłogi=0,21 / Ustropu=0,12 / Uściany=0,15 / Uokna_srednie=1,2 i dalej powierzchnia podłogi 12m2 / pow. stropu 12m2 / pow. sciany zewnętrznej 30m2 / pow okna 2,5m2 / pow ścian wewnętrznych 31m2 (ściany wewnętrzne stykają się z pomieszczeniami ogrzewanymi. Jakiej mocy powinien być zamontowany grzejnik aby to pomieszczenie przy założeniu -10stC na zewnątrz trzymało +21stC wewnątrz? Czy mostek cieplny przez ocieplany fundament będzie miał jakiś porażający wpływ na obliczenia czy można dla uproszczenia złożyć jakiś tam %? Czy straty poprzez standardową wentylację (U poszczególnych przegród sugeruje dom energooszczędny) grawitacyjną będą wynosiły ok 30% czy może 50%? Prosiłbym posiadających większą wiedzę w tym temacie o pokazanie krok po kroku sposobu obliczania mocy grzejnika w tym pomieszczeniu a stratę przez mostek jak i wentylację prosiłbym przyjąć w/g doświadczenia.pozdrawiam Link do komentarza
bajbaga Napisano 26 kwietnia 2013 Udostępnij #183 Napisano 26 kwietnia 2013 Bardzo pobieżnie - właściwie przeleciałeś.Wpisz w wyszukiwarkę "program OZC" - i licz. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się