Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Ja za to polecam sklep z odzieżą roboczą oraz bardzo dobrym wyborem butów roboczych https://bhpodziez.pl/ -> szzczerze polecam buty polskiego producenta PPO, którego buty ten sklep internetowy ma w najlepszej cenie, jaką znajdziecie w internecie. Polecam sprawdzić trzewiki robocze, które posłużą naprawdę długi czas, niezależnie czy pracujecie na budowie czy w fabryce: https://bhpodziez.pl/obuwie-robocze/trzewiki-robocze/
  3. W trakcie poszukiwań systemu rynnowego do mojego domu zwróciłam uwagę na system Niagara Kwadratowa. Jakie korzyści przemawiają za wyborem tego systemu w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami? Jakie główne różnice można zauważyć między systemem Niagara Kwadratowa a standardowymi systemami rynnowymi? Chciałabym również dowiedzieć się więcej na temat montażu tego systemu. Czy montaż jest bardziej czasochłonny i skomplikowany w porównaniu do standardowych systemów rynnowych? Jakie są różnice w możliwościach montażu w różnych konfiguracjach architektonicznych?
  4. Z czego więc wykonać barierę przed wodą, która będzie próbować wlewać się pod styrodur?
  5. Dzisiaj
  6. No ale przecież izolację można wyciąć żeby przymocować pierścień do betonowej ściany. Piwnica raczej bedzie kiedys ocieplana lub może jakieś niektore pokoje, czas pokaże. Ale wolałbym być przygotowany na ocieplenie. Tylko styropian pewnie niewielkiej grubości i coś o dobrej lambdzie żeby nie podnosić zbytnio podłogi bo piwnica dość niska.
  7. Jedna uwaga. Jeżeli ściana jest ocieplona to dociśnięcie gumowego uszczelnienia metalowym, kołkowanym do ściany pierścieniem możliwe jest tylko od strony wnętrza piwnicy. Tu zaś zasadnicze znaczenie ma uszczelnienie przepustu od strony zewnętrznej, tam skąd spodziewamy się ewentualnego naporu wody gruntowej. Wolałbym jednak umieścić w ścianie rurę osłonową i dopiero w niej rurę PE z wodą. Czyli w takim układzie, jak opisywałem wcześniej.
  8. Wczoraj
  9. Trzeba zrobić barierę przed wodą, która będzie próbować wlewać się pod styrodur, do mieszkania i rozlewać się pod posadzką, np w okresie zimowym zalegający śnieg topi się najszybciej przy murze i drzwiach tarasowych, woda nie może odpłynąć w inną stronę. W otworach tych drzwi w dolnych narożach ścian pojawią się plamy przy podłodze od wewnątrz mieszkania, przez kapilarne podciąganie wody.
  10. Szczerze mówiąc, jakiejkolwiek zaprawy. Przy takiej grubości warstwy może być nawet zaprawa klejowa. Ona ma tylko wyrównać powierzchnię, wielkich naprężeń tam nie będzie. Szczeliny pomiędzy EPDM i tynkiem nie trzeba w ogóle uszczelniać. Rozumiem, że tu chodzi o wykończenie przy drzwiach wejściowych. W takim miejscu i tak woda w większej ilości się nie przedostanie. Będzie natomiast mogła odparować.
  11. Są jeszcze zaciskowe przy ładnych przewiertach koroną diamentową. https://exip.pl/przejscia-szczelne.html
  12. Przejście szczelne DN 32 WGC do rur 40-44mm https://allegrolokalnie.pl/oferta/przejscie-szczelne-dn-32-wgc-do-rur-4044mm https://allegro.pl/oferta/przejscie-szczelne-uszczelnienie-dn-40-wgc-do-rur-48-52mm-14776925185
  13. Piasek zatrzyma nawet wsadzona szmata, ale nie o to chodzi. PRZEJŚCIE SZCZELNE WGC DN 32 40-44 mm INTEGRA https://allegro.pl/oferta/przejscie-szczelne-wgc-dn-32-40-44-mm-integra-13128988374?fromVariant=14242948588 PRZEJŚCIE SZCZELNE WGC FI 40 48-52 INTEGRA https://allegro.pl/oferta/przejscie-szczelne-wgc-fi-40-48-52-integra-14242948588?fromVariant=13128988374
  14. Dziękuje bardzo! W takim razie między EPDM a tynkiem, uszczelnić tę szparę również silikonem dekarskim? Jakiej zaprawy użyć do wyrównania? Podejrzewam, że będzie pod oknem tarasowym tylko 2 cm warstwy zaprawy - czy powinno to być zazbrojone? Czy taka zaprawa się nada? Zaprawa wyrównująca M-Zaprawa Mapei 22.5 kg?
  15. Łatwiej będzie wyrównać podłoże pod XPS zaprawą niż pianką. Nie ma potrzeby przyklejać EPDM do tynku. Wystarczy EPDM położyć po prostu na XPS i na tym ułożyć legary i deski tarasowe. Podobnie przy drzwiach tarasowych nie trzeba przyklejać EPDM do tynku. Przyklejamy EPDM tylko do XPS (np. silikonem dekarskim). idealnie jeżeli udałoby się wsunąć krawędź pasa EPDM pod profil drzwi balkonowych. EPDM wywijamy tak jak naszkicowałem, potem układamy na tym legary i deski tarasowe.
  16. Bardzo, bardzo dziękuje za odpowiedź. Czy mogę wypełnić tę dziurę przed drzwiami wejściowymi XPSem, szczeliny wypełnić pianką, na to EPDM i legary plus deski tarasowe? (zdjęcie 1) Podłoże pod XPSem nie jest równe, czy zasikać najpierw pianką, żeby to wyrównać, aby XPS był na równym podłożu? Dodatkowo będę musiał te folie EPDM przykleić na tynk, który jest chropowaty, czy ta folia EPDM się na to przyklei? Czy powinienem zabezpieczyć krawędź EPDM na tynku jakąś litwą żeby ją docisnąć? Co do drzwi tarasowych to takie samo pytanie, jak wyrównać podłoże, na które nałożę XPS, aby je wyrównać i co z krawędziami EPDM na tynku?
  17. Kurcze .... nikt nie pomoże? Zastanawiam się, czy granulaty na mrówki do ogrodu są skuteczne i bezpieczne na tyle, żebym mogła obsypać namiot dookoła i w nim spać, nie dusząc się przy okazji (astma) Ponoć działają też na kleszcze, a ponoć pojawiają się te nieładne afrykańskie wielkie bestie https://www.rmf24.pl/nauka/news-kleszcze-afrykanskie-w-polsce-wazny-apel-naukowcow,nId,7511948#crp_state=1 Może jednak ktoś coś podpowie?
  18. A dlaczego redukcja PVC ma być lepsza? Jeżeli już, to należałoby dać prostą zamiast mimośrodowej. W redukcji mimośrodowej nie bardzo da się równo wypełnić przestrzeń wokół rury 40 mm. Coś takiego jak ta produkcji Tycnera na zdjęciu poniżej. I tak trzeba będzie połączyć dwie redukcje z prostym odcinkiem rury, inaczej nie przejdziemy przez całą grubość ściany. Ta na zdjęciu poniżej jest do rury bez kielicha. Co do wysokości przepustu nad podłogą to lepiej pozostawić sobie przynajmniej z 10 cm dodatkowego luzu. Przecież tam trzeba będzie założyć jeszcze złączkę i zawór odcinający. Jeżeli piwnica nie będzie ogrzewana to nie ma sensu izolować cieplnie podłogę. Nachylenie rury nie musi być duże, ze 2-3% w zupełności wystarczy.
  19. Ostatni tydzień
  20. Wód gruntowych nie widać, teren gliniasty. Mam jeszcze masę reaktywną, pozostalosc po smarowaniu ścian wiec na przepust i miejsce łączenia zrobię jakąś fasetkę i zmatowię rurę i na rurę ta redukcja PCV nie była by lepsza? Z tym nachyleniem to chodzi o to żeby zrobić poduszkę żeby woda nie przeszła? Ale jest jakiś wymagany kąt nachylenia? Np żeby zewnętrzna górna krawędz była wyżej od dolnej zewnętrznej? No i rurę przepustową musialbym wyciągnąć poza kamienie drenażu czyli na długość jakieś 50cm od ściany? I chyba najważniejsze ile cm nad chudziakiem w piwnicy umieścić rurę PE40 czyli ile się z reguły daje styropianu? 5 cm wystarczy? Do tego doliczyć jakas wylewkę z 5 cm? Czyli rura wody jakieś 10-12cm od chudziaka powinna się znajdować?
  21. Nie da się. Jak ktoś się zafiksował na grawitacji, to leków na to nie ma.
  22. Pianka montażowa przepuszcza wodę, nasiąka.
  23. super tylko jak to zrobic?!?!?!
  24. W przypadku drzwi wejściowych folia od zewnątrz raczej nie będzie potrzebna. Ponadto te drzwi są we wnęce, raczej osłonięte, a przed nimi będzie jeszcze jakieś wykończenie. Ważne jedynie żeby nie zostały tam puste szczeliny pod progiem. Ale tu wystarczy nawet sama pianka, tylko starannie nałożona. Czym docelowo będzie wypełniona i wykończona ta dziura przed drzwiami wejściowymi? Jeżeli przed drzwi tarasowymi mają być i tak ułożone deski jako pokrycie tarasu, to wystarczy wyrównać poziom XPS. Ewentualnie wypełnić jeszcze pianką drobne szczeliny wokół niego. Pisząc o folii paroprzepuszczalnej miałem na myśli folię podobną do folii dachowych. Są ich specjalne odmiany, przeznaczone do montażu okien. Ale w sumie tu można z powodzeniem użyć też EPDM. Chodzi o to żeby szeroki pas takiej foli przykleić do dolnego profilu-progu drzwi balkonowych. Można go podkleić od dołu do profilu silikonem dekarskim. Woda deszczowa spływająca po drzwiach tarasowych będzie wtedy spływać na dolny profil, następnie na tę folię i dalej. zrobiłem prosty szkic, na czerwono zaznaczyłem fragment pasa takiej folii. Może to być EPDM albo nawet gruba folia fundamentowa PVC. Na folii będzie można potem oprzeć legary i deski tarasowe. Najlepiej dobrać wysokość tak aby deski znajdowały sie tuż poniżej dolnego profilu-progu. Szczerze mówiąc to trochę się dziwię, że ekipa montująca te drzwi nie założyła żadnej obróbki, jakiegokolwiek elementu po którym mogłaby spływać woda z drzwi tarasowych. PS. Na tym dolnym profilu-progu widoczne są niewielkie otwory odwadniające. One mają pozostać otwarte, nie wolno ich zaklejać ani zaślepieć w inny sposób. Powinny być do nich jeszcze takie niewielkie plastikowe osłonki montowane na wcisk (otwarte u dołu).
  25. Najważniejsze jest to o co zapytał Retrofood - jakie są tam warunki gruntowe, a więc i jakie jest zagrożenie parciem wód gruntowych? Jeżeli już wykorzystywać rurę kanalizacyjną 50 mm do zrobienia przepustu to proponuję użyć odcinka prostego oraz dwóch gumowych redukcji 40/50 mm. Oczywiście, po jednej na każdym z końców. przestrzeń pomiędzy rurą 40 i 50 mm też wypełniamy pianką. Jednak najważniejsze i najtrudniejsze będzie uszczelnienie połączenia pomiędzy rurą 50 mm oraz ścianą. Gumowe redukcje 40/50 mm można bez problemu kupić w sklepach hydraulicznych, najczęściej są białe, ja załączam zdjęcie z czarną.
  26. Te zapisy są bardzo nieprecyzyjne. Od biedy można uznać, że kąt nachylenia dachu w w granicach 30-40° jest wartością obowiązującą. Natomiast zupełnie nie wiadomo czy dachy mają być dwuspadowe czy wielospadowe, a może nawet dopuszczalne są jednospadowe. Radzę sprawdzić dokładnie zapisy MPZP i dopytać w starostwie jak są one interpretowane. Natomiast co do równoległości, to oba warianty powinny być dopuszczalne.
  1. Załaduj więcej aktywności
×
×
  • Utwórz nowe...