Skocz do zawartości

Okna energooszczędne


Recommended Posts

Napisano
Zastanawiam się jakie są doświadczenia z oknami energooszczędnymi.. Czy kupując okna zwracaliscie uwagę na współczynnik ochrony cieplnej Uw - chodzi mi o współczynnik dla całego okna, a nie tylko dla szyby. Jakie macie doswiadczenia - warto było walczyć o to? icon_rolleyes.gif
Napisano
Podbijam.. chodzi mi o to, że zazwyczaj dużo czasu (i dużo stresu) poświęcamy zastanawianiu się nad wyborem okien, a kiedy już je mamy to ani jesteśmy tak zadowoleni, ani nie mamy przekonania, ze to było tak wazne jak sądziliśmy. W kilku rozmowach o oknach do takich wniosków dochodziliśmy. A u was? czy to było warte zachodu?
Napisano
Zwracałem uwagę na wspólczynnik, ale... sprzedawca tak mi namieszał w głowie, że później zastanawiałem się co mi właściwie sprzedał (trochę przesadzam, ale wątpliwości miałem). NA szczęście wszystko skończyło się OK. Dostałem to, czego chciałem icon_smile.gif A dzisiaj i tak marzę już o zupełnie innych oknach (a właściwie szybach icon_smile.gif )
Napisano
Cytat

Zwracałem uwagę na wspólczynnik, ale... sprzedawca tak mi namieszał w głowie, że później zastanawiałem się co mi właściwie sprzedał (trochę przesadzam, ale wątpliwości miałem). NA szczęście wszystko skończyło się OK. Dostałem to, czego chciałem icon_smile.gif A dzisiaj i tak marzę już o zupełnie innych oknach (a właściwie szybach icon_smile.gif )



I ja sobie myslę, że stały postęp w technologiach okiennych powoduje, że to, co w biegłym roku wydawało sie absolutnym hitem, w nowym sezonie okazuje się standardem, a na topie są coraz wyższe współczynniki coraz lepszych okien. Ponoć od roku 2012 standardem w Niemczech będą okna o wsp. U< 0,9 (obecnie jest to U<1,3 dla całego okna). Ale i Niemcy mają ponoc zasadę, że co 15 lat przeprowadzaja remont kapitalny budynku łącznie z wymianą okien. Dlatego chyba moga się nie przejmowac za badzo tymi oknami, bo i tak przecież mają w perspektywie ich wymianę.. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Myślę, że w Polsce bardzo niewielu inwestorów wymienia okna tak często. I sądzę, że jeszcze bardzo długo nie pójdziemy śladami Niemców.



Myślę, że gdybyśmy dostawali choć połowę tych dopłat (odpisów), które otrzymuja NIemcy, to też bysmy poszli ich sladami... icon_biggrin.gif Ale że na razie nie NIC nie dostajemy, to i nie planujemy wymiany w dającej się przewidzieć perspektywie i dlatego tak "przeżywamy" zakup okien, bo mamy wrażenie, że to już decyzja na "całe życie". A taka świadomość rzeczywiście może być stresująca.. icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Myślę, że gdybyśmy dostawali choć połowę tych dopłat (odpisów), które otrzymuja NIemcy, to też bysmy poszli ich sladami... icon_biggrin.gif Ale że na razie nie NIC nie dostajemy, to i nie planujemy wymiany w dającej się przewidzieć perspektywie i dlatego tak "przeżywamy" zakup okien, bo mamy wrażenie, że to już decyzja na "całe życie". A taka świadomość rzeczywiście może być stresująca.. icon_rolleyes.gif


Podpisuję się pod każdym zdaniem icon_smile.gif
Napisano
A mnie zaraz "bierze nerw", że u nich można (dopłacać), a u nas nie! Pewnie u nas "elyty" bardziej garną do siebie i dla ludzi nie zostaje!
Wiem, wiem! Błysnąłem populizmem itd. Ale czasami szlag mnie trafia na te polską niemoc!
Napisano
Nerw to bierze każdego, ale nasze władze pamiętają o nas tuż przed wyborami. Później zapominają. I dlatego ekipa człowieka, który wyśmiewał stawianie fotoradarów, stawia ich jeszcze więcej.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Zwracałem uwagę na wspólczynnik, ale... sprzedawca tak mi namieszał w głowie, że później zastanawiałem się co mi właściwie sprzedał (trochę przesadzam, ale wątpliwości miałem). NA szczęście wszystko skończyło się OK. Dostałem to, czego chciałem icon_smile.gif A dzisiaj i tak marzę już o zupełnie innych oknach (a właściwie szybach icon_smile.gif )



A jakie kupiłeś? I na jakie teraz chciałbyś wymienić?
Bo wymiana samej szyby to chyba nie problem? icon_cool.gif
Napisano
Cytat

Bo wymiana samej szyby to chyba nie problem? icon_cool.gif


Sorry, właściwie to zastanawiałem sie nad tym problemem, ale nigdy nikogo nie zapytałem... Jak wymienia sie szyby w oknach PVC? Można to zrobić? Jeśli te pytania są obciachowe... trudno bedę musiał z tym zyć icon_smile.gif
Napisano
Cytat

jak na wstępie: bierzecie pod uwagę U całego okna czy szyby?


Zdecydowanie U całego okna, ponieważ ramy mają zdecydowanie gorsze parametry cieplne a to przez nie ucieka najwięcej ciepła.
Napisano
są też specjalne programy które określają U całego okna, wystarczy wpisać odpowiednie dane.
Taki program dostępny jest np: na www.uvalue.ms.pl

pozdrawiam
Napisano
Cytat

są też specjalne programy które określają U całego okna, wystarczy wpisać odpowiednie dane.
Taki program dostępny jest np: na www.uvalue.ms.pl

pozdrawiam



Tak naprawdę, to każdy producent ma obowiązek umieszczać na każdym swoim oknie informację jaki wsp. Uw ma to jego okno ( a nie sama szyba). Ale ten program jest rzeczywiście całkiem sympatyczny podobne są na stronach: www.stolbud.pl i www.sokolkasa.pl .
Napisano
A co myślicie o ciepłym montażu okien enerooszczędnych? są to dwie taśmy które się zakłada na okno, jedna taśma na górze izolacyjna o działaniu paraprzepuszczalnym montowana wraz z montarzem okien a druga na dole rozprężna która doszczelnia okno. Taka jedna taśma kosztuje ok. 10 m za metr bieżący okna co podraża montaż okien dla średniej wielkości domu o około 1.000 zł. Warto?
Napisano
Cytat

A co myślicie o ciepłym montażu okien enerooszczędnych? są to dwie taśmy które się zakłada na okno, jedna taśma na górze izolacyjna o działaniu paraprzepuszczalnym montowana wraz z montarzem okien a druga na dole rozprężna która doszczelnia okno. Taka jedna taśma kosztuje ok. 10 m za metr bieżący okna co podraża montaż okien dla średniej wielkości domu o około 1.000 zł. Warto?



Zdecydowanie montaż "ciepły" - tylko taki jest zalecany w moim Poradniku. I nawet jeśli podnosi koszt o 1000 zł, to nijak się to ma, do wartości okien w całym domu. A inaczej to jakby kupić nowy samochód i zalozyć mu używane opony.. icon_rolleyes.gif Montaż "ciepły" (warstwowy) zapobiega powstawaniu mostka cieplnego, uszczelnia połączenie także akustycznie, ale, co chyba najwazniejsze, zapobiega wykraplaniu sie wody w warstwie pianki miedzy oknem a murem. Zasada jaka tu obowiązuje: szczelniej od wewnątrz niz od zewnątrz.
Jesli okna byle jakie to i montaż może być byle jaki (na samą piankę?), ale jeśli okna energooszczędne albo aktywne, to wyłącznie montaż warstwowy. I uwaga: byle jaki monter tego nie zrobi dobrze..
Napisano
Chciałabym wiedzieć ile ekip w regionie potrafi poprawnie taki sposób montażu przeprowadzić. Czytam wypowiedzi inwestorów, pytających jak poprawić źle wykonany montaż i jak wyegzekwować go od firmy montującej okna.
Napisano
Cytat

Chciałabym wiedzieć ile ekip w regionie potrafi poprawnie taki sposób montażu przeprowadzić. Czytam wypowiedzi inwestorów, pytających jak poprawić źle wykonany montaż i jak wyegzekwować go od firmy montującej okna.



I znowu z Poradnika: każdy producent ma obowiązek dostarczać wraz oknami INSTRUKCJE ich montażu i według tej instrukcji montażysta powinien te okna zamontować - wtedy kupujący ma mozliwość sprawdzenia poprawności. Niestety nie jest to częsta sytuacja, a jeśli już jest instrukcja, to zalecany w niej jest montaż na samą pianę. Po prostu producenci nie nadążaja za techniką montazu i chyba nie przywiązują do tego należytej wagi, choć wszyscy przyznaja, że złym montażem można zepsuć najlepsze nawet okno.. icon_rolleyes.gif
O montazystach stosujących montaż ciepły (warstwowy) najlepiej chyba dowiedzieć się u tych, którzy im materiały dostarczają: a więc w Selenie, w Illbrucku albo w Soudalu..
Napisano
Cytat

Sorry, właściwie to zastanawiałem sie nad tym problemem, ale nigdy nikogo nie zapytałem... Jak wymienia sie szyby w oknach PVC? Można to zrobić? Jeśli te pytania są obciachowe... trudno bedę musiał z tym zyć icon_smile.gif



To proste, jeżeli chcesz wymienic szyby na nowe o tej samej szerokości (czy może raczej grubości..), to wystarczy wyjąć listwy wokół szyby od środka, wyjąć starą szybę, wstawić nową (! regulacja!) i wcisnąć listwy przyszybowe dookoła. Jeżeli nowa szyba miałaby być o innej grubości, wtedy trzeba też nowe listwy przyszybowe (od producenta okna albo od dostawcy profilu). Prawda, że proste? icon_rolleyes.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

jak na wstępie: bierzecie pod uwagę U całego okna czy szyby?



Przeczytałem ostatnio, że Niemcy wprowadzili u siebie obowiązek wstawiania okien o wsp. U dla całego okna nie mniejszy niz 1,3 . Od 2012 roku ma u nich obowiązywac U<0,9 (też dla całego okna!). W naszych przepisach jest to ciągle wsp.U w granicach 1,7 - 1,8. Ale pewnie jeśli zmienia się to u Niemców, to i nas wkrótce się zmieni... icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

To proste, jeżeli chcesz wymienic szyby na nowe o tej samej szerokości (czy może raczej grubości..), to wystarczy wyjąć listwy wokół szyby od środka, wyjąć starą szybę, wstawić nową (! regulacja!) i wcisnąć listwy przyszybowe dookoła. Jeżeli nowa szyba miałaby być o innej grubości, wtedy trzeba też nowe listwy przyszybowe (od producenta okna albo od dostawcy profilu). Prawda, że proste? icon_rolleyes.gif


To znaczy, że moje pytanie było jednak obciachowe. Nie zastanawiałem sie wcześniej nad tym jak zbudowane jest okno. Myślałem, że stanowi całość, której nie można rozmontować. Szczegóły pominę, żeby nie powiększać swej kompromitacji icon_smile.gif A wystarczyłoby, abym zadał sobie pytanie co robi się w razie zbicia szyby? W każdym razie wielkie dzięki za uświadomienie mnie w tej kwestii. Już zaczynam kombinować (wstępnie) nad wymianą szyb.
Napisano
Cytat

Przeczytałem ostatnio, że Niemcy wprowadzili u siebie obowiązek wstawiania okien o wsp. U dla całego okna nie mniejszy niz 1,3 . Od 2012 roku ma u nich obowiązywac U<0,9 (też dla całego okna!). W naszych przepisach jest to ciągle wsp.U w granicach 1,7 - 1,8. Ale pewnie jeśli zmienia się to u Niemców, to i nas wkrótce się zmieni... icon_rolleyes.gif


Ale to dotyczy tylko nowych domów? Czy też ruszy akcja powszechnej wymiany? icon_smile.gif
Napisano
Cytat

I znowu z Poradnika: każdy producent ma obowiązek dostarczać wraz oknami INSTRUKCJE ich montażu i według tej instrukcji montażysta powinien te okna zamontować - wtedy kupujący ma mozliwość sprawdzenia poprawności. Niestety nie jest to częsta sytuacja, a jeśli już jest instrukcja, to zalecany w niej jest montaż na samą pianę. Po prostu producenci nie nadążaja za techniką montazu i chyba nie przywiązują do tego należytej wagi, choć wszyscy przyznaja, że złym montażem można zepsuć najlepsze nawet okno.. icon_rolleyes.gif
O montazystach stosujących montaż ciepły (warstwowy) najlepiej chyba dowiedzieć się u tych, którzy im materiały dostarczają: a więc w Selenie, w Illbrucku albo w Soudalu..



podobno te taśmy doszczelniające można kupić samemu w Niemczech, wychodzi o połowę taniej. Jeszcze jedno mje przemyślenie, ja akurat mam silikaty i zastanawiam się nad sensem montowania tej taśmy górnej która zapobiega skrapaniu się wilgoci jako że silikaty nie nasiąkaja wodą, w przypadku porothermu jest to uzasadniony, a przy silikatach, co myslicie?
A co do monterów to każdy producent sprzedający okna energooszczędne powinien mieć przeszkolonych w tym temacie monterów.
Napisano
Cytat

Ale to dotyczy tylko nowych domów? Czy też ruszy akcja powszechnej wymiany? icon_smile.gif



Tam jest to związane z programami termorenowacji budynków, a więc dotyczy wszystkich wstawianych okien. Niemcy w najbliższym czasie mają przeznaczyć z budżetu państwa kilkadziesiąt MILIARDÓW euro na termorenowację budynków, a w tym na wymiane okien. To na pewno będzie "akcja powsechnej wymiany" ... icon_biggrin.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Tam jest to związane z programami termorenowacji budynków, a więc dotyczy wszystkich wstawianych okien. Niemcy w najbliższym czasie mają przeznaczyć z budżetu państwa kilkadziesiąt MILIARDÓW euro na termorenowację budynków, a w tym na wymiane okien. To na pewno będzie "akcja powsechnej wymiany" ... icon_biggrin.gif


Ech, dobrze jest żyć w bogatym państwie icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

A co sądzicie o oknach PCV Oknoplastu Kraków Thermic 90? Zastanawiam się nad ich kupnem.



Sorka, dawno mnie nie było tutaj, więc pewnie już "po obiedzie". Ale sprawdziłem w moim poradniku okno Thermic 90 i chociaż ma bardzo dobry wsp. Uw=0,8, to przepuszcza tylko 37% energii słonecznej i tylko 56% światła słonecznego. Okna "aktywne" przepuszczają zazwyczaj 50% energii i 70% światła.. pzdr
Napisano
Cytat

Sorka, dawno mnie nie było tutaj, więc pewnie już "po obiedzie". Ale sprawdziłem w moim poradniku okno Thermic 90 i chociaż ma bardzo dobry wsp. Uw=0,8, to przepuszcza tylko 37% energii słonecznej i tylko 56% światła słonecznego. Okna "aktywne" przepuszczają zazwyczaj 50% energii i 70% światła.. pzdr



Szanowny "aktywny" nx1000, nie patrz w część reklamową tego poradnika. Nie warto. icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

Od 01.01.2009 do przepisów techniczno - budowlanych wprowadzono zapis określający dla wszystkich typów okien oraz innych przegród szklanych i przezroczystych tak zwaną graniczną wartość współczynnika przepuszczalności energii całkowitej „gc”.

We wszystkich rodzajach budynków współczynnik przepuszczalności energii całkowitej okna oraz przegród szklanych i przezroczystych „gc” musi spełniać następujący warunek gc ≤ 0,5, a w budynkach, w których udział okien oraz przegród szklanych i przezroczystych przekracza 50% powierzchni ściany spełniona musi być następująca zależność: gc * fG ≤ 0,25, gdzie „fG”, to udział powierzchni okien oraz przegród szklanych i przezroczystych w powierzchni ściany.

Wszystkie szczegóły do obowiązujących rozwiązań prawnych zostały zawarte w Załączniku Nr 2 do Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie z dnia 12 kwietnia 2002 (Dz.U. z 2002r. Nr 75, poz. 690), a treść załącznika została ustalona w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 6 listopada 2008 (Dz.U. z 2008r. Nr 201, poz. 1238).

Warto uważać z tą reklamą, bo sam wiesz, że okniarze czasem nie wiedzą co piszą, a potem się okaże, że "aktywne" jest niezgodne z przepisami icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

Pozdrawiam forum i Forum icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

We wszystkich rodzajach budynków współczynnik przepuszczalności energii całkowitej okna oraz przegród szklanych i przezroczystych „gc” musi spełniać następujący warunek gc ≤ 0,5, a w budynkach, w których udział okien oraz przegród szklanych i przezroczystych przekracza 50% powierzchni ściany spełniona musi być następująca zależność: gc * fG ≤ 0,25, gdzie „fG”, to udział powierzchni okien oraz przegród szklanych i przezroczystych w powierzchni ściany.



Szanowny oknotest,
co najmnej nierozsądne z mojej strony byłoby podważanie twojej znajomości przepisów - tu pełne uznanie. Nieśmiało jednak zauważę, że przytoczony przez ciebie przepis dotyczy warunków technicznych, "jakim odpowiadać powinny budynki", a nie okna. To jest przepis dla projektanta budynku, a nie dla nabywcy okien.

Autor poradnika napisał: "Udając się na okienne zakupy, warto zwrócić uwagę, czy producent okien podaje dla swoich wyrobów wartość współczynnika promieniowana słonecznego." A że mowa była o oknie Termic produkowanym przez krakowski Oknoplast, stąd informacja, że podaje on, że okno to ma następujące współczynniki: Uw<0,8; g>37%; Lt>56%. I nie są to parametry z "reklamówki", ale z karty katalowej wyrobu, gdzie za każdym parametrem stoi odpowiednie świadectwo badań (widziałem!). A że większośc okien "aktywnych" ma współczynniki g>50% i Lt>70% - to fakt.

Jak widzisz więc, nie jesteśmy w sporze... icon_surprised.gif icon_surprised.gif icon_surprised.gif więc także pozdrawiam..
Napisano
Ludzie przetłumaczcie to na polski - czyli mam w domu i "widno" i mi się podłoga nagrzewa z przewagą "widno"???
Co mi po tych parametrach skoro suma sumarum w słoneczny dzień taki jak teraz trzeba opuścić rolety (zasłony czy co tam innego) albo włączyć klimę.

W zimie to co innego, pomieszczenia się nagrzewają i jest przytulnie, ale co z tym ciepłem się dzieje dalej - ucieka tymi samymi oknami czy się od nich odbija??? Bo już zbaraniałem. Który parametr jest odpowiedzialny za przepuszczanie ciepła do wewnątrz, a który za wypuszczanie na zewnątrz????
Napisano
Generalnie to tak:

Całkowity współczynnik przenikania energii "g" - z zewnątrz do wewnątrz
Współczynnik przenikania ciepła "U" z wnętrza na zewnątrz ( w sezonie grzewczym)
Napisano
Cytat

Ludzie przetłumaczcie to na polski - czyli mam w domu i "widno" i mi się podłoga nagrzewa z przewagą "widno"???
Co mi po tych parametrach skoro suma sumarum w słoneczny dzień taki jak teraz trzeba opuścić rolety (zasłony czy co tam innego) albo włączyć klimę.



Choć obydwa wspólczynniki dotyczą tego samego promeniowania słonecznego, to jednak dwóch różnych jego cech. Wsp. przenikania światła Lt mówi o tym ile "światła" słonecznego przeniknie do wewnątrz. Im więcej go przeniknie, tym jaśniej w mieszkaniu. Wsp. przenikana energii słonecznej g mówi ile tej energii ze Słońca, która pada na nasze okno, zostane przepuszczone do wnętrza. Im więcej zostane przepuszczone, tym cieplej.

I oczywiście, że duża ilość energii słonecznej pożądana zimą w pomieszczeniu, będzie uciążliwa w lecie. Dlatego istnieje technika osłonowa i pomaga regulować ilość promieni słonecznych docierających do wnętrza. Raz jest to zasłona, roleta lub żaluzja, a innym razem okiennica lub markiza. Można oczywiście zrezygnować z darmowej energii słonecznej (ważne tylko zimą) i wybrać szklenie selektywne, o maksymalnie niskim wsp. g (komfort latem). Wazne jest tylko, żeby takich wyborów dokonywać świadomie.
Napisano
Witam, jak tak się wczytuję to mam pytanie. Czy nie lepiej wybrać szybę o wysokim "g". W lato i tak się osłonimy, jak wspomniałeś, roletami, żaluzjami itp. a w zimie czerpiemy ze słońca i mamy dodatkowe źródło ciepła/enrgii. Dbając o utrzymanie tego ciepła dobierzemy przy okazji szyby o wysokim wsp. U czyli i wilk syty i owca cała. Możemy nawet czasowo zasłaniać okna. Tylko, że ja nie wiem czy nie za dużo tego dobrego i czy te powłoki odpowiadające za wysokie U nie kolidują z wysokim "g". Czyli czy nie jest przypadkiem tak, że nie można mieć wszystkiego.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam, jak tak się wczytuję to mam pytanie. Czy nie lepiej wybrać szybę o wysokim "g". W lato i tak się osłonimy, jak wspomniałeś, roletami, żaluzjami itp. a w zimie czerpiemy ze słońca i mamy dodatkowe źródło ciepła/enrgii. Dbając o utrzymanie tego ciepła dobierzemy przy okazji szyby o wysokim wsp. U czyli i wilk syty i owca cała. Możemy nawet czasowo zasłaniać okna. Tylko, że ja nie wiem czy nie za dużo tego dobrego i czy te powłoki odpowiadające za wysokie U nie kolidują z wysokim "g". Czyli czy nie jest przypadkiem tak, że nie można mieć wszystkiego.



Owszem najczęściej tak własnie bywa, że chcąc mieć jak najniższy współczynnik Uw (ochrona przed ucieczką ciepła z pomieszczeń) musimy zaakceptować też niski współczynnik g (mało ciepła ze Słońca). Dlatego własnie warto kierować się zasadą "złotego środka" i wybierać taki wsp. Uw, który pozwoli jednocześnie na korzystane z dobrodziejstw ciepła z promieni słonecznych. Moim zdaniem takie walory mają energoszczędne okna aktywne, które przy stosunkowo niskim wsp. Uw (>0,9) przepuszczają również dość dużo ciepła z promieniowania słonecznego (g>50%) oraz dość dużo światła (Lt>70%). Na dzisiaj jest to chyba najbardziej optymalny kompromis w odniesieniu do okiennych współczynników i do ceny samych okien.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Owszem najczęściej tak własnie bywa, że chcąc mieć jak najniższy współczynnik Uw (ochrona przed ucieczką ciepła z pomieszczeń) musimy zaakceptować też niski współczynnik g (mało ciepła ze Słońca). Dlatego własnie warto kierować się zasadą "złotego środka" i wybierać taki wsp. Uw, który pozwoli jednocześnie na korzystane z dobrodziejstw ciepła z promieni słonecznych. Moim zdaniem takie walory mają energoszczędne okna aktywne, które przy stosunkowo niskim wsp. Uw (>0,9) przepuszczają również dość dużo ciepła z promieniowania słonecznego (g>50%) oraz dość dużo światła (Lt>70%). Na dzisiaj jest to chyba najbardziej optymalny kompromis w odniesieniu do okiennych współczynników i do ceny samych okien.




To ciekawe co piszesz "nx1000" tylko jakie konkretnie okno masz na myśli czy DAKO TERMIX spełnia te kryteria ,albo OKNOPLAST TERMIX 90.Te okna są bardzo podobne,na tych samych profilach VEKA podobny współczynnik przenikania Uw.Czy może MS OKNA Tytanowe termo są lepsze jeżeli chodzi o kompromis "Uw do g oraz Lt".
Napisano
Cytat

To ciekawe co piszesz "nx1000" tylko jakie konkretnie okno masz na myśli czy DAKO TERMIX spełnia te kryteria ,albo OKNOPLAST TERMIX 90.Te okna są bardzo podobne,na tych samych profilach VEKA podobny współczynnik przenikania Uw.Czy może MS OKNA Tytanowe termo są lepsze jeżeli chodzi o kompromis "Uw do g oraz Lt".



Odwrócę pytanie: czy lepszy jest Mercedes Kompressor, BMW 320 czy Audi A4? Wszystkie one mają podobne osiągi i ceny, więc ostatecznie to kwestia drobnych niuansów i pewnie rzecz gustu. A "de gustibus.."...

Ja żadnego konkretnego okna (a tym bardziej samochodu) nie mam na myśli. Wyznaczyłem sobie tylko swój zakres zainteresowań oknami, sprowadzając go do ich dwóch parametrów: Uw i g (te mnie interesują ze względu na oszczędności energii cieplnej). Najgorsze okno jakie mogę zaakceptować to okno o parametrach Uw=0,9 i g=0,45. Najlepsze jakie mogę sobie wyobrazić teoretycznie ma parametry Uw=0 i g=1,0. Ta górna granica oznaczałaby, że okno wogóle nie wypuszcza ciepła z pomieszczenia, a jednaczesnie przepuszcza 100 % energii cieplnej ze słońca (na pewno miałoby dodatni bilans energetyczny icon_biggrin.gif ).
Więc nie interesuje mnie na tym etapie marka producenta, ale parametry okna: Uw musi zawierać się w przedziale wartości od 0-0,9 ; a wsp.g musi zawierać się w przedziale wartości od 0,45-1,0. Ze zbioru okien jakie mi zaoferowano wybiorę zapewne to o najniższym Uw i g wyższym od 0,45. A że chcę okna drewniane, to padnie zapewne na okno Capital z Włoszczowy (Uw=0,7; g=0,5; Lt=71%). Ale przyznać muszę, że nie jest to najtańsza oferta i zastrzegam od razu, że nikomu tych okien nie polecam. Nie mam z nimi ŻADNYCH doświadczeń (jak dotąd). Ale ich parametry wydają mi się być DLA MNIE OSOBIŚCIE optymalne - marka producenta jest tu zupełnie drugorzędna (byleby to nie była firma KRZAK).

To ja, a jak Wy wybieraliście lub wybieracie swoje okna? Czym się kierujecie? icon_cool.gif
Napisano
A ja kupiłam gazetę "Budujemy Dom" z września, pode wzorek podstawiłam dane, wyliczyłam, że na różnicy między oknem 1,3 a 1,1 (onad 2 tys różnicy) oszczędzam sobie ok 100 złotych ROCZNIE - co w sezonie grzewczym daje mi ok 11-12 złotych miesięcznie więcej. Dziękuję uprzejmie, kupię śliczne dwuszybowe - a za kilkanaście lat i tak przyjdzie mi je pewnie wymienić, bo technologia kosmicznie pójdzie do przodu...
Napisano
Cytat

A ja kupiłam gazetę "Budujemy Dom" z września, pode wzorek podstawiłam dane, wyliczyłam, że na różnicy między oknem 1,3 a 1,1 (onad 2 tys różnicy) oszczędzam sobie ok 100 złotych ROCZNIE - co w sezonie grzewczym daje mi ok 11-12 złotych miesięcznie więcej. Dziękuję uprzejmie, kupię śliczne dwuszybowe - a za kilkanaście lat i tak przyjdzie mi je pewnie wymienić, bo technologia kosmicznie pójdzie do przodu...



te same pieniądze (2 000 zł) ulokowane na dobrej lokacie przyniosą Ci taki sam zysk (100 zł) w skali roku
może więc lepiej zainwestować je w lepsze okna?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...