Skocz do zawartości

Czy warto budować dom energooszczędny?


Recommended Posts

Napisano
Tylko, że takich projektów nie jest 99% jak Pan podał! . Gdyby Pan jeszcze dał choć trochę wełny od środka (tak do 0.1W/m2xK) z filią poprawiłoby to komfort i zapobiegło zawilgoceniu. No i nie symboliczne 20 cm!!!! Styro. Ale brawo coraz bliżej domu energooszczędnego.
Napisano
Tylko, że szanowny Pan T.B zapomniał dodać, że wspomniane firmy z którymi współpracuje, i których domy stawia za wzorzec – np:

Cytat

każdy standardowy dom bez mostka do gruntu i z folią od środka nie tylko w dachu
np. z firm z którymi współpracuję Domy i domki, czy Budostol z rekuperatorem i niecentralnym systemem ogrzewania wody i powietrza, zużywa do 70kWh/m2 – na wszystko!



budują domy drewniane szkieletowe i próbuje „na siłę” przenieść technologię izolacji termicznych tam stosowanych.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
http://www.e-izolacje.pl/temat_miesiaca,Id...ywnego,4874.htm


Cytat

dwuwarstwowa) styropianem lub wełną o grubości około 10-12 cm. Budując dom pasywny trzeba użyć izolacji zewnętrznej o grubości co najmniej 20 cm, do tego dojdzie jeszcze ocieplenie ścian od środka wełną o grubości około 5 cm. O zawilgocenie ścian zaizolowanych od wewnątrz nie ma się co martwić, gdyż wilgoć z pomieszczeń usuwana będzie przez wentylację mechaniczną.


Miomo wszystko bym nie ryzykował i dał paroizolację nie jest droga

Ale ciepło! ciepło Szanowni Lipińscy by było energooszczędnie mostki trzeba likwidować.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

ja już wybrałam mój dom energooszczedny
http://pprojekt.pl/projekt528-cypisek,opis.html
tani w budowie, przestronny i rekupertory bedzie miał icon_smile.gif icon_biggrin.gif

Do domu energooszczędnego jest mu daleko (150-160kWh/m2 rocznie) :
Cytat

- wskaźnik określający zapotrzebowanie na energię potrzebną do ogrzania budynku w sezonie grzewczym wynosi 9095W,
- współczynnik U [W/(m2*K)] - określający ile ciepła będzie przenikać przez 1 m2 przegrody wynosi odpowiednio: [W/(m2*K)]

Ściana zewn. U=0,290
Stropodach U=0,267
Podłoga na gruncie I i II U=0,400


No chyba, że zostanie znacznie poprawiony na etapie adaptacji do warunków miejscowych.
Czy na tych zdjęciach : http://picasaweb.google.com/rosolaki/Budow...580342697116978 to Twój dom?
Napisano
Jeśli to ten dom, to zmiany na pewno są. W projekcie jest porotherm i jednowarstwowa ściana zaś na zdjęciach to chyba silikat. Mnie za to zastanowiła ta spiżarnia przy kuchni - 1,3 m2 i prawie kwadratowa. Mało to ustawne, lepsza byłaby już wnęka 2 x 0,5 m, ze wstawioną szafą na słoiki puszki itp.
Napisano
Witam!
Nie to nie mój dom ja na wiosne wylewam fundamenty dopiero. Może Panowie doradzą co można byłoby zmienić żeby przekształcic go w bardzie energooszczedny, przyjazny:)
Ja zrezygnowałam z tej spiżarki powiększam łazienkę żeby zmieścić prysznic:)
Serdecznie pozdrawiam!
Napisano
to mam sens:) Megus taki nieduzy zwarty domek nie bedzie drogi w ogrzaniu:) Tu na forum są tematy gdzie tylko odmienia sie energooszczednosc przez wszelkie przypadki:) Ale mam nadzieje że osoby które tak bardzo szaleją z energooszczednoscią maja to dokladnie policzone i oszacowane kiedy poszczególne roziązania im się zwrócą i po ilu latach. A prawda jest taka że wiekszosci osób znacznie latwiej zaplacic potem o 100 zl więcej za ogrzewanie niz przy budowie gdzie brakuje zawsze pieniędzy wylozyc dodatkowe kilkanaście czy kilkadziesiat tysięcy. Więc trzeba chyba zachowac jak zawsze rozsądek. Utrzymanie mojego 200 metrowego domu budowanego standardowo wychodzi nam o ok 50% taniej niż mieszkania 63 m2 w bloku. Ogladalam projekty tak zwanych domów pasywnych. Wiekszosc z nich byla.. paskudna. Takie bezplciowe pudelka z malymi okienkami. W koncu buduje dom, piękny dom a nie bunkier, i za nic nie oddalabym moich wielkich okien.
Napisano
Cytat

to mam sens:) Megus taki nieduzy zwarty domek nie bedzie drogi w ogrzaniu:) Tu na forum są tematy gdzie tylko odmienia sie energooszczednosc przez wszelkie przypadki:) Ale mam nadzieje że osoby które tak bardzo szaleją z energooszczednoscią maja to dokladnie policzone i oszacowane kiedy poszczególne roziązania im się zwrócą i po ilu latach. A prawda jest taka że wiekszosci osób znacznie latwiej zaplacic potem o 100 zl więcej za ogrzewanie niz przy budowie gdzie brakuje zawsze pieniędzy wylozyc dodatkowe kilkanaście czy kilkadziesiat tysięcy. Więc trzeba chyba zachowac jak zawsze rozsądek. Utrzymanie mojego 200 metrowego domu budowanego standardowo wychodzi nam o ok 50% taniej niż mieszkania 63 m2 w bloku. Ogladalam projekty tak zwanych domów pasywnych. Wiekszosc z nich byla.. paskudna. Takie bezplciowe pudelka z malymi okienkami. W koncu buduje dom, piękny dom a nie bunkier, i za nic nie oddalabym moich wielkich okien.



200m2 ogromniasty można wiedzieć który to:)
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

No to dyskutujmy:
1 czy jest sens budować energooszczędnie?
2Co to znaczy ?
3 jak to zrobić?

Pan odpowie, bo nie wiem o czym z Panem dyskutować.




Oczywiście że jest icon_smile.gif Zrobić to oczywiście należy z głową i niekiedy dokładniej policzyć jakie założenia nasz dom powinien spełniać i jakie koszty będą z tym związane. Budynki Pasywne są godne uwagi, ze względu na możliwe do uzyskania oszczędności.

Jest to o tyle ważne, że często zapomina się, że oprócz samego docieplenia budynku, należy także zadbać o zdrową i wydajną wentylację.

Odradzam wszelkie metody "na wyczucie", bo sprawiają one więcej kłopotów niż pożytku podczas długoletniej eksploatacji.
Napisano
Dom energooszczędny jest tańszy w budowie od tradycyjnego. Wynika to z właściwego wykorzystania izolacji termicznych :
- izolacja termiczna musi być sucha ( do 1% zawilgocenia) i oddzielać to co musimy grzać od tego czego ogrzewanie nie ma sensu. Izolacja termiczna wilgotna i za odbiornikami ciepła - jest mniej skuteczna.
Oraz ekonomicznej jej grubości.
-ekonomiczna grubość izolacji termicznej jest taka przy której nieekonomiczny jest centralny system ogrzewania.
Napisano
Cytat

Ogladalam projekty tak zwanych domów pasywnych. Wiekszosc z nich byla.. paskudna.
Takie bezplciowe pudelka z malymi okienkami. W koncu buduje dom, piękny dom a nie bunkier, i za nic nie oddalabym moich wielkich okien.



hehe... "piekno ma rozne ksztalty" icon_lol.gif
a tak powazniej , to ...
... jesli chodzi o domy pasywne -bledne pojecie :
- dom pasywny w cale nie musi przypominac bunkru - moze tez miec WIELKIE okna i klasyczny wyglad ! icon_razz.gif
Napisano
Cytat

No to dyskutujmy:
1 czy jest sens budować energooszczędnie?
2Co to znaczy ?
3 jak to zrobić?

Pan odpowie, bo nie wiem o czym z Panem dyskutować.



1. To zależy za ile
2. No właśnie: czy tanio w budowie czy tanio w eksploatacji
3. Zwiększając izolacyjność przegród lub montując do domu normatywnego odzysk ciepła (i już będzie mniej niż 70 kWh/m2*-rok)

pzdr
Napisano (edytowany)
To już nie te czasy, gdy Szanowny Pan budował, rok czy dwa to dużo. Dziś wentylacja z odzyskiem ciepła jest inwestycyjnie tańsza lub porównywalna z naturalną.
Ekonomiczna grubość (w domyśle jakość ) izolacji termicznej ( podłoga ściana dach okna, drzwi wentylacja ) jest taka, przy której nieekonomiczny jest montaż centralnego systemu grzewczego. Kasa zaoszczędzona na nie zakładaniu centralnego ogrzewania jest większa niż kasa włożona w poprawienie do ekonomicznej izolacji termicznej.
Z tego prostego powodu budownictwo pasywne jest tańsze od tradycyjnego. Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...