Skocz do zawartości

Czy warto budować dom energooszczędny?


Recommended Posts

Napisano
Tylko, że takich projektów nie jest 99% jak Pan podał! . Gdyby Pan jeszcze dał choć trochę wełny od środka (tak do 0.1W/m2xK) z filią poprawiłoby to komfort i zapobiegło zawilgoceniu. No i nie symboliczne 20 cm!!!! Styro. Ale brawo coraz bliżej domu energooszczędnego.
Napisano
Tylko, że szanowny Pan T.B zapomniał dodać, że wspomniane firmy z którymi współpracuje, i których domy stawia za wzorzec – np:

Cytat

każdy standardowy dom bez mostka do gruntu i z folią od środka nie tylko w dachu
np. z firm z którymi współpracuję Domy i domki, czy Budostol z rekuperatorem i niecentralnym systemem ogrzewania wody i powietrza, zużywa do 70kWh/m2 – na wszystko!



budują domy drewniane szkieletowe i próbuje „na siłę” przenieść technologię izolacji termicznych tam stosowanych.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
http://www.e-izolacje.pl/temat_miesiaca,Id...ywnego,4874.htm


Cytat

dwuwarstwowa) styropianem lub wełną o grubości około 10-12 cm. Budując dom pasywny trzeba użyć izolacji zewnętrznej o grubości co najmniej 20 cm, do tego dojdzie jeszcze ocieplenie ścian od środka wełną o grubości około 5 cm. O zawilgocenie ścian zaizolowanych od wewnątrz nie ma się co martwić, gdyż wilgoć z pomieszczeń usuwana będzie przez wentylację mechaniczną.


Miomo wszystko bym nie ryzykował i dał paroizolację nie jest droga

Ale ciepło! ciepło Szanowni Lipińscy by było energooszczędnie mostki trzeba likwidować.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

ja już wybrałam mój dom energooszczedny
http://pprojekt.pl/projekt528-cypisek,opis.html
tani w budowie, przestronny i rekupertory bedzie miał icon_smile.gif icon_biggrin.gif

Do domu energooszczędnego jest mu daleko (150-160kWh/m2 rocznie) :
Cytat

- wskaźnik określający zapotrzebowanie na energię potrzebną do ogrzania budynku w sezonie grzewczym wynosi 9095W,
- współczynnik U [W/(m2*K)] - określający ile ciepła będzie przenikać przez 1 m2 przegrody wynosi odpowiednio: [W/(m2*K)]

Ściana zewn. U=0,290
Stropodach U=0,267
Podłoga na gruncie I i II U=0,400


No chyba, że zostanie znacznie poprawiony na etapie adaptacji do warunków miejscowych.
Czy na tych zdjęciach : http://picasaweb.google.com/rosolaki/Budow...580342697116978 to Twój dom?
Napisano
Jeśli to ten dom, to zmiany na pewno są. W projekcie jest porotherm i jednowarstwowa ściana zaś na zdjęciach to chyba silikat. Mnie za to zastanowiła ta spiżarnia przy kuchni - 1,3 m2 i prawie kwadratowa. Mało to ustawne, lepsza byłaby już wnęka 2 x 0,5 m, ze wstawioną szafą na słoiki puszki itp.
Napisano
Witam!
Nie to nie mój dom ja na wiosne wylewam fundamenty dopiero. Może Panowie doradzą co można byłoby zmienić żeby przekształcic go w bardzie energooszczedny, przyjazny:)
Ja zrezygnowałam z tej spiżarki powiększam łazienkę żeby zmieścić prysznic:)
Serdecznie pozdrawiam!
Napisano
to mam sens:) Megus taki nieduzy zwarty domek nie bedzie drogi w ogrzaniu:) Tu na forum są tematy gdzie tylko odmienia sie energooszczednosc przez wszelkie przypadki:) Ale mam nadzieje że osoby które tak bardzo szaleją z energooszczednoscią maja to dokladnie policzone i oszacowane kiedy poszczególne roziązania im się zwrócą i po ilu latach. A prawda jest taka że wiekszosci osób znacznie latwiej zaplacic potem o 100 zl więcej za ogrzewanie niz przy budowie gdzie brakuje zawsze pieniędzy wylozyc dodatkowe kilkanaście czy kilkadziesiat tysięcy. Więc trzeba chyba zachowac jak zawsze rozsądek. Utrzymanie mojego 200 metrowego domu budowanego standardowo wychodzi nam o ok 50% taniej niż mieszkania 63 m2 w bloku. Ogladalam projekty tak zwanych domów pasywnych. Wiekszosc z nich byla.. paskudna. Takie bezplciowe pudelka z malymi okienkami. W koncu buduje dom, piękny dom a nie bunkier, i za nic nie oddalabym moich wielkich okien.
Napisano
Cytat

to mam sens:) Megus taki nieduzy zwarty domek nie bedzie drogi w ogrzaniu:) Tu na forum są tematy gdzie tylko odmienia sie energooszczednosc przez wszelkie przypadki:) Ale mam nadzieje że osoby które tak bardzo szaleją z energooszczednoscią maja to dokladnie policzone i oszacowane kiedy poszczególne roziązania im się zwrócą i po ilu latach. A prawda jest taka że wiekszosci osób znacznie latwiej zaplacic potem o 100 zl więcej za ogrzewanie niz przy budowie gdzie brakuje zawsze pieniędzy wylozyc dodatkowe kilkanaście czy kilkadziesiat tysięcy. Więc trzeba chyba zachowac jak zawsze rozsądek. Utrzymanie mojego 200 metrowego domu budowanego standardowo wychodzi nam o ok 50% taniej niż mieszkania 63 m2 w bloku. Ogladalam projekty tak zwanych domów pasywnych. Wiekszosc z nich byla.. paskudna. Takie bezplciowe pudelka z malymi okienkami. W koncu buduje dom, piękny dom a nie bunkier, i za nic nie oddalabym moich wielkich okien.



200m2 ogromniasty można wiedzieć który to:)
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

No to dyskutujmy:
1 czy jest sens budować energooszczędnie?
2Co to znaczy ?
3 jak to zrobić?

Pan odpowie, bo nie wiem o czym z Panem dyskutować.




Oczywiście że jest icon_smile.gif Zrobić to oczywiście należy z głową i niekiedy dokładniej policzyć jakie założenia nasz dom powinien spełniać i jakie koszty będą z tym związane. Budynki Pasywne są godne uwagi, ze względu na możliwe do uzyskania oszczędności.

Jest to o tyle ważne, że często zapomina się, że oprócz samego docieplenia budynku, należy także zadbać o zdrową i wydajną wentylację.

Odradzam wszelkie metody "na wyczucie", bo sprawiają one więcej kłopotów niż pożytku podczas długoletniej eksploatacji.
Napisano
Dom energooszczędny jest tańszy w budowie od tradycyjnego. Wynika to z właściwego wykorzystania izolacji termicznych :
- izolacja termiczna musi być sucha ( do 1% zawilgocenia) i oddzielać to co musimy grzać od tego czego ogrzewanie nie ma sensu. Izolacja termiczna wilgotna i za odbiornikami ciepła - jest mniej skuteczna.
Oraz ekonomicznej jej grubości.
-ekonomiczna grubość izolacji termicznej jest taka przy której nieekonomiczny jest centralny system ogrzewania.
Napisano
Cytat

Ogladalam projekty tak zwanych domów pasywnych. Wiekszosc z nich byla.. paskudna.
Takie bezplciowe pudelka z malymi okienkami. W koncu buduje dom, piękny dom a nie bunkier, i za nic nie oddalabym moich wielkich okien.



hehe... "piekno ma rozne ksztalty" icon_lol.gif
a tak powazniej , to ...
... jesli chodzi o domy pasywne -bledne pojecie :
- dom pasywny w cale nie musi przypominac bunkru - moze tez miec WIELKIE okna i klasyczny wyglad ! icon_razz.gif
Napisano
Cytat

No to dyskutujmy:
1 czy jest sens budować energooszczędnie?
2Co to znaczy ?
3 jak to zrobić?

Pan odpowie, bo nie wiem o czym z Panem dyskutować.



1. To zależy za ile
2. No właśnie: czy tanio w budowie czy tanio w eksploatacji
3. Zwiększając izolacyjność przegród lub montując do domu normatywnego odzysk ciepła (i już będzie mniej niż 70 kWh/m2*-rok)

pzdr
Napisano (edytowany)
To już nie te czasy, gdy Szanowny Pan budował, rok czy dwa to dużo. Dziś wentylacja z odzyskiem ciepła jest inwestycyjnie tańsza lub porównywalna z naturalną.
Ekonomiczna grubość (w domyśle jakość ) izolacji termicznej ( podłoga ściana dach okna, drzwi wentylacja ) jest taka, przy której nieekonomiczny jest montaż centralnego systemu grzewczego. Kasa zaoszczędzona na nie zakładaniu centralnego ogrzewania jest większa niż kasa włożona w poprawienie do ekonomicznej izolacji termicznej.
Z tego prostego powodu budownictwo pasywne jest tańsze od tradycyjnego. Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
    • Zgadzam się, zgodnie ze sztuką  najprawdopodobniej jest postawiona konstrukcja dachowa ale ocieplenie poddasza to inna para kaloszy. Ja wspomniałem o: czyli szczelinie umiejscowionej po dolnej stronie ("poniżej") membrany dachowej a powyżej warstwy wełny. Tu podaje fotkę jak wygląda ta szczelina przed położeniem pierwszej warstwy wełny.   Na zdjęciu zamiast membrany jest deskowanie ale ale to jest bez znaczenia. Wełna od góry opiera się na sznurkowaniu i powyżej powstaje szczelina, gdzie mówiąc krótko hula powietrze i wyciąga wilgoć z wełny mineralnej.  Ta szczelina "musi" mieć otwarte na zewnątrz wlot i wylot na dole i powyżej ocieplenia.   Nie o tym pisałem. To całkiem inna wentylacja.
    • Nie jestem budowlańcem więc w wielkim uproszczeniu: Jest krokiew. Na krokwi od zewnątrz jest ta folia membranowa. Później są jakieś łatwy/kontrłaty (nie wiem jak to się zwie) ponabijane i potem na to jest blachodachówka. Ogólnie można wsadzić tam rękę i czuć, że między folią, a blachą jest kilka centymetrów więc nie ma problemu. Więc odstęp między folią, a blachą jest. Zresztą o tym napisałem w pierwszym poście, że folia jest, a jak jest to raczej założyłem, że jest realizowane zgodnie z sztuką. Dach do tego momentu był robiony przez firmę dekarską zgodnie z projektem.   A nie doczytałem.... Między membraną od strony blachy, a wełną jest wymagana szczelina? No to faktycznie tego nie uwzględniałem. Jest szczelina między blachą, a membraną. Czytałem też, że od wewnątrz jak daje się taką srebrną folię odbijającą paroizolacyjną to tam też powinno być 15-30mm szczeliny. Jednak o szczelinie między wełną, a membraną nie pomyślałem. Ma tam być?   Po zapytaniu AI: Czy między wełną mineralną, a folią membranową na dachu powinna być szczelina?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...