Skocz do zawartości

jaki piec gazowy - pomocy!!!


jajogi

Recommended Posts

Napisano
Witam Wszystkich i proszę o pomoc !!!

Szykuję się na generalny remont mieszkania 80 m2, na parterze, strona wsch - zach., 4 pokoje. Mam dylemat jaki piec zainstalować:
1. 1- funkcyjny z zasobnikiem , czy dwu - funkcyjny,
2. Jeśli macie propozycje co do producentów - modeli to bardzo proszę
3. Chętnie nawiąże kontakt z instalatorem z okolic Katowic.

Wstępnie polecono mi Vaillanta atmoTEC pro lub plus ( 2400/2900 zł). Jako alternatywę ( dodatkowo) do pieca CO chcę zainstalować kominek z płaszczem wodnym.
A co z C.W.O - może niezalezny zasobnik.

Termin się zbliża - prosze o pomoc
DZIĘKUJE

Napisano
Cytat

Witam Wszystkich i proszę o pomoc !!!

Szykuję się na generalny remont mieszkania 80 m2, na parterze, strona wsch - zach., 4 pokoje. Mam dylemat jaki piec zainstalować:
1. 1- funkcyjny z zasobnikiem , czy dwu - funkcyjny,
2. Jeśli macie propozycje co do producentów - modeli to bardzo proszę
3. Chętnie nawiąże kontakt z instalatorem z okolic Katowic.

Wstępnie polecono mi Vaillanta atmoTEC pro lub plus ( 2400/2900 zł). Jako alternatywę ( dodatkowo) do pieca CO chcę zainstalować kominek z płaszczem wodnym.
A co z C.W.O - może niezalezny zasobnik.

Termin się zbliża - prosze o pomoc
DZIĘKUJE


jesli kominek to napewno zasobnik nie zależny wiec proponuje kociołek gazowy U054 w funkcji oddzielego grzania zasobnika wiec mozesz cały komplet wziasc buderusa albo kompletowac jak kto woli
Napisano
Tylko nie kocioł atmosferyczny, czyli z otwartą komorą spalania!!! Taki to się do piwnicy nadaje, a nie do mieszkania!
Jestem z Katowic i chętnie doradzę. Niestety, z terminami jest kiepsko, bo dopiero na grudzień coś bym wyskrobał.....
Napisano
A czy opłaci Ci się kominek z płaszczem wodnym przy takiej powierzchni?
Adamis ma rację - od razu odrzuć kotły z otwartą komorą spalania.
Jeśli masz bardzo blisko wszystkie punkty poboru (baterie) to może być kocioł dwufunkcyjny, jeśli są oddalone to przyda się cyrkulacja, a tej nie założysz dla kotła dwufunkcyjnego. W takiej sytuacji może być kocioł jednofunkcyjny + zasobnik lub kocioł dwufunkcyjny z małym (nawet zintegrowanym) zasobnikiem. Będziesz mógł wówczas zrobić cyrkulację. No i kocioł nie musi włączać się za kaażdym razem kiedy będziesz chciał umyć ręce icon_smile.gif
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Tyle, że tak jak napisałem są to kotły dwufunkcyjne z małym, zwykle zintegrowanym, zasobnikiem. W przypadku kotłów gazowych, to chyba takie są teraz najpopularniejsze. Inne rozwiązanie cyrkulacji w kotle dwufunkcyjnym nie miałoby sensu.
Napisano
Czy np. wbudowany zasobnik o pojemności 42 litrów to mało?
Proponuję Junkersa CERAPUR ACU. Ma on również wbudowaną pompę cyrkulacyjną
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
84 m2 i kominek i piec ... solidne zabezpieczenie.
JA bm stawiał na kominek + prąd. Gaz w mieszkaniu to dodatkowe ryzyko.
Kocioł atmosferyczny to rzeczywiście nieporozumienie w użytkowym pomieszczeniu. Jak mam w pomieszczeniu gospodarczym i mi wieje .... bo musi być dziura w ścianie (na wylot).
Napisano
Jaka dziura?
Era dziur jako takich już za nami. Dzisiaj dziurę w ścianie, załatwiły układy współosiowe spalinowe, dla kotłów kondensacyjnych
Napisano
Cytat

Jaka dziura?
Era dziur jako takich już za nami. Dzisiaj dziurę w ścianie, załatwiły układy współosiowe spalinowe, dla kotłów kondensacyjnych



Przeczytaj uważnie pisałem o amtmosferycznym kotle. On MUSI mieć dziurę w ścianie. Przepisy i praktyka.
Kocioł kondensacyjny to koszty i konieczność odprowadzania kondensatu. Nie zawsze da się wyprowadzić komin na ścianę aby było zgodnie z przepisami (odległość).

A co do prądu. to zobacz ile kosztuje Cię "kilowatogodzina" z gazu ... to się zdziwisz icon_smile.gif Tylko policz z opłatami które masz na rachunku, a nie tylko cenę za gaz.
Napisano
To niby jak, z atmosferyka wyrzut spalin za ścianę? Dobrze to wiesz? Jak praktyka i przepisy o tym mówią?
Coś Ci się chyba popaprało, ... i to sporo, BARDZO SPORO.
Napisano
Cytat

To niby jak, z atmosferyka wyrzut spalin za ścianę? Dobrze to wiesz? Jak praktyka i przepisy o tym mówią?
Coś Ci się chyba popaprało, ... i to sporo, BARDZO SPORO.



Hm, ...

Atmosferyk to kociło co ciągnie powietrze z pomieszczenia do spalania. I przepisy muwią ze takie pomieszczenie ma mieć dziurę o jakieś tam powierzchni do zaciągania powietrza. Mam taki kocioł u siebie. Nie polecam. szczególnie do mieszkania.

A kondensat może mieć komin przez ścianę (współosiowy) jak go nazwałeś ale wyrzut musi być tak umieszczony aby był w pewnej odległości od wszystkich okien (nawet od własnych). Nie zawsze da się to zrobić.

Coś źle opisałem ?

P.S. Jeśli uważasz że coś źle napisałem to opisz proszę jak powinno być poprawnie ... z pożytkiem dla innych.
Napisano
Przy kotle z otwartą komorą spaslania (atmosferycznym) faktycznie wymagany jest otwór (kanał) nawiewny o powierzchni przekroju bodaj 200 cm2, a do tego jeszcze musi być kanał wywiewny wentylacji grawitacyjnej. Przepisy zresztą nakazują by taki kocioł znalazł się w wydzielonym pomieszczeniu, instalowanie go w mieszkaniu więc odpada.
Za to kocioł z zamkniętą komorą spalania można zamontować np. w kuchni czy korytażu (ale już nie w sypialni) i przepisy nie określają jaki rodzaj wentylacji jest wówczas potrzebny. NOTO ma przy tym rację, że przepisy określają wymagane odległości wylotu kanału spalinowo-powietrznego np. od okien.
PS. Większość kotłów z zamkniętą komorą jest teraz kondensacyjna, choć nie wszystkie.
Napisano
Kocioł (również kominek z płaszczem wodnym), może być zamontowany w pomieszczeniu nie przeznaczonym na stały pobyt ludzi, lub w pomieszczeniu technicznym.
Pomieszczenie musi posiadać doprowadzenie powietrza do spalania przez otwór o czynnym przekroju min 200 cm3. Mus też posiadać wentylację wywiewną jak najbliżej sufitu, lub przy podłodze dla kotłów opalanych gazem płynnym.
Kotły z zamkniętą komorą spalania, w tym kondensacyjne nie muszą posiadać doprowadzenia powietrza do pomieszczenia, jeżeli podłączone są do odpowiedniego układu powietrzno-spalinowego. Można wyprowadzić spaliny bezpośrednio za ścianę, jeżeli moc kotła nie przekracza 21 kW w domu jednorodzinnym, lub 5 kW w wielorodzinnym. Wtedy odległość minimalna od okien to 0,5 m. To tak z grubsza, bo jest jeszcze kilka małych "ale"
Z dziurą w ścianie to nie dość dokładnie to napisałeś, albo ja źle zinterpretowałem. Sorki za to.
Napisano
Cytat

Witam Wszystkich i proszę o pomoc !!!

Szykuję się na generalny remont mieszkania 80 m2, na parterze, strona wsch - zach., 4 pokoje. Mam dylemat jaki piec zainstalować:
1. 1- funkcyjny z zasobnikiem , czy dwu - funkcyjny,
2. Jeśli macie propozycje co do producentów - modeli to bardzo proszę
3. Chętnie nawiąże kontakt z instalatorem z okolic Katowic.

Wstępnie polecono mi Vaillanta atmoTEC pro lub plus ( 2400/2900 zł). Jako alternatywę ( dodatkowo) do pieca CO chcę zainstalować kominek z płaszczem wodnym.
A co z C.W.O - może niezalezny zasobnik.

Termin się zbliża - prosze o pomoc
DZIĘKUJE



witam . ja bym zakupił najtańszy kocioł na rynku jeżeli chodzi o zwykły kocioł i zaleznie od tego jaki jest rozbiór c.w.u z zasobnikiem lub bez .
kotły tej klasy róznią sie tylko funkcjami typu wyswietlacz i kody błedów itp. co ułatwia prace serwisantą a absolutnie nie wpływa na rachunki za ogrzewanie . wybierając kocioł z zasobnikiem gwarantujesz sobie lepszy odbiór ciepła z kominka a tym samym wieksze mozliwosci w nim palenia . trzeba wziąśc pod uwage iż przewaznie palimy w kominku wieczorem gdy mieszkanie jest już nagrzane okoł 18-21st. wiec po rozpaleniu kominka jest jeszcze cieplej a po dłuższej chwili woda w kominku ma 75 - grzejników nie można dotknąć ( otwieranie okien itp. ) a tak ktoś zkorzysta z łazienki i juz jest około 100l wody zimnej do podgrzania przy okazji .
taki pakiet kocioł z zasobnikiem 120l. z zestawem połączeniowym i zamknieta komorą spalania z płyną modulacją mocy itp. można kupic za około 4000 zł .
do kotła z wbudowanym zasobnikiem nie podłaczy kominka do pogrzewania wody .
Napisano
Cytat

Kocioł (również kominek z płaszczem wodnym), może być zamontowany w pomieszczeniu nie przeznaczonym na stały pobyt ludzi, lub w pomieszczeniu technicznym.
Pomieszczenie musi posiadać doprowadzenie powietrza do spalania przez otwór o czynnym przekroju min 200 cm3. Mus też posiadać wentylację wywiewną jak najbliżej sufitu, lub przy podłodze dla kotłów opalanych gazem płynnym.
Kotły z zamkniętą komorą spalania, w tym kondensacyjne nie muszą posiadać doprowadzenia powietrza do pomieszczenia, jeżeli podłączone są do odpowiedniego układu powietrzno-spalinowego. Można wyprowadzić spaliny bezpośrednio za ścianę, jeżeli moc kotła nie przekracza 21 kW w domu jednorodzinnym, lub 5 kW w wielorodzinnym. Wtedy odległość minimalna od okien to 0,5 m. To tak z grubsza, bo jest jeszcze kilka małych "ale"
Z dziurą w ścianie to nie dość dokładnie to napisałeś, albo ja źle zinterpretowałem. Sorki za to.



Co do kominków, to wkradła się tu pewna nieścisłość. Zgodnie z paragrafem 132 War. Tech.

3. Kominki opalane drewnem z otwartym paleniskiem lub zamkniętym wkładem kominkowym mogą być instalowane wyłącznie w budynkach jednorodzinnych, mieszkalnych w zabudowie zagrodowej i rekreacji indywidualnej oraz niskich budynkach wielorodzinnych, w pomieszczeniach:
1) o kubaturze wynikającej ze wskaźnika 4 m3/kW nominalnej mocy cieplnej kominka, lecz nie mniejszej niż 30 m3,
2) spełniających wymagania dotyczące wentylacji, o których mowa w § 150 ust. 9,
3) posiadających przewody kominowe określone w § 140 ust. 1 i 2 oraz § 145 ust. 1,
4) w których możliwy jest dopływ powietrza do paleniska kominka w ilości:
a) co najmniej 10 m3/h na 1 kW nominalnej mocy cieplnej kominka - dla kominków o obudowie zamkniętej,
b) zapewniającej nie mniejszą prędkość przepływu powietrza w otworze komory spalania niż 0,2 m/s - dla kominków o obudowie otwartej.

Gdyby wymaagano, by kominek stał w pomieszczeniu nie przeznaczonym na stały pobyt ludzi, to instalowanie go w salonie byłoby nielegalne. Inna sprawa, że kominek z płaszczem nie różni się specjalnie od kotła na paliwo stałe (poza wyglądem) i rozsądnie myśląc powinien spełniać te same wymogi. Ale prawo ujmuje to inaczej i gdy jest sprzedawany jako kominek a nie kocioł, to odpowiada wymogom odnośnie kominków.
Napisano
Były pomysły na taką interpretację tego problemu, jak piszesz. Jednak przeważył pogląd, że kominek z płaszczem jet nadal kominkiem a nie kotłem. Nadzór budowlany też traktuje to w ten sposób. Inaczej nikt nie kupiłby chyba kominka z płaszczem, by potem wstawiać go do kotłowni.
Napisano
Proponuję, zacząć od początku bo to wiele wyjaśnia, tj:
Cytat

§ 132. 1. Budynek, który ze względu na swoje przeznaczenie wymaga ogrzewania, powinien być wyposażony w instalację ogrzewczą lub inne urządzenia ogrzewcze, niebędące piecami, trzonami kuchennymi lub kominkami.



Wynika z tego jasno, że kominek nie może być instalacją grzewczą.
Nigdzie nie ma odstępstwa od tego wymogu.
Ale, jeśli w budynku jest inna instalacja ogrzewcza, to kominek staje się częścią wspomagającą, a nie jest instalacją samodzielną.
Dlatego raczej nie dostanie się pozwolenia na budowę domu, gdzie wykaże się tylko kominek jako instalację ogrzewczą.
Napisano
To wszystko i tak jest balansowanie na granicy. Tak zwana "falandyzacja prawa" pod którą ja się nie podpisuję. Kocioł to kocioł.
Zadaj pytanie w nadzorze budowlanym o kominek z płaszczem i jego usytuowanie w salonie, a jeżeli będzie po Twojej myśli, niech się ten ktoś pod tym podpisze. Daję głowę, że nie dostaniesz podpisu.
Poproś jeszcze u sprzedawcy przepis, na podstawie którego można montować kominki z płaszczem np. w salonie. Nic z tego. Dostaniesz jedynie aprobatę techniczną na wyrób. Natomiast montaż i użytkowanie spada na właściciela budynku. Krótko mówiąc : On daje d... (ciała)
Napisano
Wyluzuj kolego.
Ustawodawca przewidział właśnie taką interpretację, dlatego wyróżnił z kotłów , kocioł pt. kominek, i to tylko opalany drewnem.
Nie muszę mieć żadnego podpisu, z nadzoru budowlanego, dla żadnej instalacji grzewczej (kotła)w domu jednorodzinnym - także dla kominka.

Odwracając Twoją argumentację - to wskaż przepis, który zabrania instalacji kominka opalanego drewnem w salonie.

I jeszcze jedna sprawa. Większość instalacji kotłów na paliwa stałe, nie powinna mieć miejsca, ze względu na obowiązujące przepisy ? w tym zachowanie wymiarów pomieszczenia w którym zainstalowano kocioł. I co na to ten wspomniany nadzór ? podpisze?
Napisano
Nadzór budowlany przyjmuje (akceptuje) takie rzeczy, że ręce opadają. Wcale nie twierdzę, że kominek z płaszczem zainstalowany w salonie to w pełni bezpieczne rozwiązanie, ale przepisy go nie zakazują.
Tak jak już pisałem instalacja kominka w kotłowni była by z kolei absurdem.
Napisano
Absurdem tak, ale zgodnie z polskim prawem. Zresztą: POLAK POTRAFI i mnie to .... Każdy robi co i jak chce. Przytoczyłem tylko i aż zarządzenie, na którym się to wszystko "buja"
Krótko mówiąc: dzisiaj widziałem gościa, co na czerwonym sobie wjechał na skrzyżowanie. Też można
Napisano
Mirrzo, z tym czerwonym światłem, to raczej porównanie nie współmierne do omawianego tematu.
Kominki z płaszczem wodnym funkcjonuję bezpiecznie w setkach tysięcy domów w Polsce i Europie.
Zagrożenie z ich strony jest znikome, jeśli nie żadne.
Zagrożenie ze strony idiotów przejeżdżających na czerwonym jest dużo większe i realniejsze.
To, że jacyś nieświadomi rzeczy urzędnicy "udłubali" takie prawo w żadnym stopniu nie czyni kominka w salonie urządzeniem niebezpiecznym. Bo o niebezpieczeństwie decyduje nie czyjś urojony strach, tylko rzeczywiste zagrożenie.
Znam gościa, jeżdżącego maluchem max. 40km/h, dla którego każdy, kto go wyprzedzi jest piratem drogowym i szaleńcem. Gdyby taki miał wpływ na prawo drogowe i uznał by prędkości powyżej 40km/h za niebezpieczne i zakazane, czy zaraz wziął byś jego stronę i rozumował tak samo?Wątpię.
Do lipca np. szalenie niebezpieczne i karane przez prawo było wypuszczenie spalin z kotła gazowego przez ścianę poniżej 2,5m od gruntu. Nagle i niespodziewanie, od lipca, bezpieczne jest min. 0,5m od gruntu.
Ja od lat się tym głupim przepisem nie przejmowałem i wypuszczałem spaliny klientom poniżej 2,5m, odpowiedzialność biorąc na siebie.
Głupiego prawa się nie szanuje. Głupie prawo się ignoruje.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Nie ja to prawo stanowiłem, ale muszę je przestrzegać. Ty też i Ty również.

Szkoda jeszcze, że nie podnieśli mocy kotłów z których można "wysyłać" spaliny za ścianę.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam,

Mam do Was goraca prosbe. Remontuje mieszkanie i jestem na etapie centralnego ogrzewania. Chcialym zeby to bylo ogrzewanie gazowe i tutaj pojawia sie pytanie jaki piec wybrać (jednofunkcyjny + zasobnik 80-120 litrow czy dwufunkcyjny, otwarta czy zamknieta komora spalania) i gdzie go umieścić (mieszkanie czy piwnica)? Jestem troche zielony w tym temacie dlatego proszę o Wasze rady i opinie  Jaki wariant najbardziej optymalny - komfort do wysokosci oplat za ogrzewanie.

Zalaczylem amatorski szkic icon_smile.gif mieszkania zeby było latwiej.

Dane mieszkania:

- powierznchnia mieszkania 63 m2 parter (cała kamienica podpiwniczona)
- wysokość 2,6m (sufit podwieszany)
- grybość murów okolo 45-50cm (stara kamienica, mury nieocieplone)

Dodatkowe info:

Piwnica znajduje się pod cala powierzchnia „pokoju 2” (strop Kleina 1,9 -2,1 m wysokosci) a komin dwukanwałowy zaznaczyłem czerwony kwadratem - lewy górny gór „pokoju 2” lub jak kto woli prawy gorny rog kuchni.

Mieszkanie będzie zamieszkiwany przed dwie osoby poki co 

Wariant 1 (instalatora) :
- piec dwufunkcyjny, otwarta komora spalania, zlokalizowany w piwnicy pod pokojem 2
- podejście do grzenikow od dolu, rurki podwojnie izolowane puszczone piwnica

Wariant 2 (moja propozycja):
- piec jednofunkcyjny + zasobnik 80- 120 l zlokalizowany w piwnicy pod pokojem 2
- podejście do grzenikow od dolu, rurki podwojnie izolowane puszczone piwnica

Wariant 3:
- piec dwufunkcyjny, zamknieta komora splania, zlokalizowany w mieszkaniu w kuchni przy kominie
- rurki w bruzdach w ścianie (mam nowe tynki  wiec troche ich szkoda)

Wariant 4:
- piec jednofunkcyjny + zasobnik 80-120 l, zamknieta komora spalania zlokalizowany w mieszkaniu w kuchni przy kominie
- rurki w bruzdach w ścianie (mam nowe tynki  wiec troche ich szkoda)

Inne warianty?

Z gory dzieki za pomoc!!!

DSC01446.jpg

Napisano
Ja bym umieścił kocioł w piwnicy, patrząc na rysunek, po prawej stronie komina. Kocioł 2 funkcyjny z racji dopuszczalnych odległości do odbiorników ciepłej wody. Gdybyś chciał 1 funkcyjny z zasobnikiem musisz zastosować cyrkulację, która tylko podroży koszty całości. Kocioł oczywiście z zamkniętą komorą spalania, a najlepiej kondensacyjny. Na etapie tworzenia instalacji wydatek nieznacznie większy, ale komfort niskich rachunków zapewniony.
Napisano
Cytat

Ja bym umieścił kocioł w piwnicy, patrząc na rysunek, po prawej stronie komina. Kocioł 2 funkcyjny z racji dopuszczalnych odległości do odbiorników ciepłej wody. Gdybyś chciał 1 funkcyjny z zasobnikiem musisz zastosować cyrkulację, która tylko podroży koszty całości. Kocioł oczywiście z zamkniętą komorą spalania, a najlepiej kondensacyjny. Na etapie tworzenia instalacji wydatek nieznacznie większy, ale komfort niskich rachunków zapewniony.



Czesc Mirrzo,

Dzieki za odpowiedz icon_smile.gif Caly czas zastanawiam sie co wybrac. Odleglosci do punktow poboru wody (kuchnia: zlew, lazienka: prysznic, wanna i umywalka) faktycznie nie sa zbyt spore. Nie wiem czy uda sie z piecem kondnsacyjnym bo ten chyba potrzebuje podlaczenie do kanalizacji ze wzgledu na skropliny a z takim podlaczeniem bedzie niestety spory problem. Instalator proponuje mi piec z otwarta komora (twierdzi ze do piwnicy po co inny) ale z Twoje opinii i z tego co wyczytalem w necie ludzie raczej polecaja piece z zamknieta komora. Takie piece sa bardziej oszczedne?
Napisano
Kotły z zamkniętą komorą spalania i atmosferyczne różnią się niewiele, jeżeli chodzi o sprawność. Istotą sprawy jest tu bezpieczeństwo i wymagania co do kubatury pomieszczeń
Napisano
Cytat

Kotły z zamkniętą komorą spalania i atmosferyczne różnią się niewiele, jeżeli chodzi o sprawność. Istotą sprawy jest tu bezpieczeństwo i wymagania co do kubatury pomieszczeń




Wczoraj wiedzialem sie z instalatorem no i pojawily sie pewne problemy z nawiewami i wywietrznikami. Tak jak na zalaczonym rysunku zaznaczylem piec moze byc w kuchni lub piwnicy (pod pokojem 2) gdzie zlokalizowane sa wyczystki kominowe. No i sprawa wyglada tak:

1) jesli kociol w piwnicy to jeden przewod kominowy na spaliny, drugi przewod na wentylacje pomieszczenia + nawiew. Mam w tej piwnicy dwa okienka tak jak pisalem ale wychodza one na ulice (moze cos uda sie wykombinowac ale chyba raczej ciezko). Przy takim ukladzie jest problem z wentylacja kuchni - musialbym wykuć wentylacje na zewnatrz budynku (strona od podworka) i poprowadzic odpowiednia rura az po sam dach kamienicy (mieszkanie parter). To wiaze sie oczywiscie z kosztami (odpowiedniea rura ktora nie jest tania).

2) jesli kociol w mieszkaniu w kuchni to jeden przewod na spaliny, drugi przewod na wentylacje kuchni jako pomieszczenia z odbiornikiem gazu. Pozostaje tylko wykucie nawiewu od strony podworka i powinno byc dobrze w sensie pozniejszego odbioru. Instalator w tym wypadku zaproponowal piec 2f (do zlewu bedzie jakies 3,5 m rury ma to isc w alupexie, do lazienki jakies 7m tez alupex)

Co o tym myslicie???

Jak narazie pozostaje mi czekac na kosztorys no i konkretne propozycje instalator co do ulokowania pieca itd. (po konsultacjach z kominarzem).
Napisano
2 rozwiązanie lepsze. Mówię tu o kotle z zamkniętą komorą spalania.
A nie brałeś pod uwagę zamontowanie kotła w innym miejscu i wykonanie dla niego osobnego układu powietrzno-spalinowego?
Napisano
Cytat

2 rozwiązanie lepsze. Mówię tu o kotle z zamkniętą komorą spalania.
A nie brałeś pod uwagę zamontowanie kotła w innym miejscu i wykonanie dla niego osobnego układu powietrzno-spalinowego?



Niestety są tylko dwie możliwości zamontowania kotła - piwnica albo kuchnia. W łazience odpada, jest tam 1 kanał wolny w kominie ale chce go wykorzystać do wentylacji łazienki. Niestety stara kamienica, 4 mieszkania, za mało kanałów kominowych no i takie jaja... Chyba będzie zastosowane rozwiązanie numer 2. Nie ma ograniczeń co do długości tej podwójnej rury w przypadku kotła z zamkniętą komorą spalania? Gdzieś wyczytałem że niby taka rura nie może być dłuższa niż 4m pionu. Czy to prawda?
Napisano
Nie, nie prawda.
Każdy producent podaje max długość rur powietrzno-spalinowych do najczęściej stosowanych rozwiązań koncentrycznych (rura w rurze), czyli 60/100 mm, lub 80/125 mm. Mogą też być stosowane systemy rozdzielcze, czyli 60 + 60, lub 80 + 80
Te o których piszesz dotyczą średnicy 60mm. Dla 80 mm te długości stają się dużo większe. Sięgają nawet 25 mb.
Napisano
Też powoli zbliżam się do etapu gdy będę musiał wybierać piec (na razie zastanawiam się nad rodzajem komina systemowy czy murowany). Póki co skłaniam się do pieców jednofunkcyjnych z zamkniętą komorą spalania i zasobnikiem. Czy ktoś może polecić jakiś zestaw, z którym miał dobre doświadczenia. Wiem, że pewnie trzeba kilku lat eksploatacji aby ocenić czy coś jest dobre czy nie. Nie mniej jednak ze wszelkie wskazówki będę wdzięczny.

pozdrawiam
Napisano
Cytat

Nie, nie prawda.
Każdy producent podaje max długość rur powietrzno-spalinowych do najczęściej stosowanych rozwiązań koncentrycznych (rura w rurze), czyli 60/100 mm, lub 80/125 mm. Mogą też być stosowane systemy rozdzielcze, czyli 60 + 60, lub 80 + 80
Te o których piszesz dotyczą średnicy 60mm. Dla 80 mm te długości stają się dużo większe. Sięgają nawet 25 mb.




Ufff icon_smile.gif Dzieki za odpowiedz i wyjasnienie. Jak narazie dalej czekam na kosztorys dla danego rodzaju pieca, ktory jak wszystko wskazuje bedzie zlokalizowany w kuchni. Instalator bierze nawet pod uwage piec kondensacyjny - zobaczymy jaka bedzie ostateczna decyzja. Kondensaty z tego co sie orientuje sa drozsze w zakupie ale zuzywaja mniej gazu.
Napisano
Cytat

...bedzie zlokalizowany w kuchni. ...kondensacyjny .... sa drozsze w zakupie ale zuzywaja mniej gazu.


No nie do końca.
Porządny kocioł, a nie piec, kondensacyjny wypuścił na rynek TERMET. Cena powala na kolana innych producentów - ok 4000 PLN. Jeżeli w kuchni, to musisz brać pod uwagę taki fakt: Jeżeli w pomieszczeniu zamontowane są 2 urządzenia gazowe, to ich moc dodaje się. Jeżeli kocioł ma moc np. 24 KW i kuchenka 8 kW, to kubatura kuchni musi wynosić ok 32 m3.
Napisano
ale w kuchni to chyba malutki zasobnik bedziesz mial?
Mam znajomego który ma piec firmy sanvier duval z takim wlasnie malutkim 40-litrowym zasobnikiem. I jest zadowolony a piec nie byl drogi. Co do cen- my zapalcilismy za piec kondensacyjny firmy die dietrich razem z zasobnikiem tej samej firmy 150 litrów 5500 zl wiec takie ceny pieca teraz juz sa normalne:)
Napisano
[quote name='RafalT88' date='18.11.2009, 22:01 ' post='64974']
... zastanawiam się nad rodzajem komina systemowy czy murowany). Póki co skłaniam się do pieców jednofunkcyjnych z zamkniętą komorą spalania i zasobnikiem.[quote]
Nie zastanawiaj się nad kominem, dopóki nie "wymyślisz kotła. 1, czy 2 funkcyjny, to już wybór w zależności od odległości kotła do odbiorników ciepłej wody: zle,umywalka, prysznic, bidet. Wanna nie istotna.
polecam jednak inne rozwiązanie: JUNKERS CERAPUR ACU z wbudowanym zasobnikiem warstwowym 42 litrowym. Super kocioł, który produkuje wody do "bólu" i świetnie grzeje chatę.

Napisano
Cytat

Nie zastanawiaj się nad kominem, dopóki nie "wymyślisz kotła. 1, czy 2 funkcyjny, to już wybór w zależności od odległości kotła do odbiorników ciepłej wody: zle,umywalka, prysznic, bidet. Wanna nie istotna.
polecam jednak inne rozwiązanie: JUNKERS CERAPUR ACU z wbudowanym zasobnikiem warstwowym 42 litrowym. Super kocioł, który produkuje wody do "bólu" i świetnie grzeje chatę.



Raczej zdecydowany jestem na piec jednofunkcyjny z zamkniętą komorą spalania. Większość postów i innych artykułów "mówi" o zasobnikach przynajmniej 130 litrów. czy ten który polecasz 42 litry nie jest za mały żeby zapewnić odpowiedni komfort to znaczy żeby w czasie nalewania wody do wanny nie zabrakło ciepłej wody w kuchni?

pozdrawiam
Napisano
Cytat


Dzięki za linki. Przejrzałem je i fakt, że wygląda to nieźle ale ciekawe jak się sprawdza w praktyce? Czy Ty MIRRZO masz zainstalowany taki zestaw? Jeżeli tak i mówisz że się sprawdza to to rzeczywiście warte rozważenia. Ile takie cudo kosztuje na rynku (mniej więcej)?
Napisano
Cytat

Jeżeli w kuchni, to musisz brać pod uwagę taki fakt: Jeżeli w pomieszczeniu zamontowane są 2 urządzenia gazowe, to ich moc dodaje się. Jeżeli kocioł ma moc np. 24 KW i kuchenka 8 kW, to kubatura kuchni musi wynosić ok 32 m3.



Brzmi nieciekawie. Kuchania niestety nie bedzia miała 32m3. Jak widać na obrazku, który dołączylem do mojego pierwszego postu to pomieszczenie niestety "tramwajowate" icon_sad.gif . Moje Kochane Słoneczko w ogole wymyslilo ostatnio, że w łazience oprócz prysznica ma być jeszcze wanna (wiec punkty poboru cwu w tym pomieszczeniu to: bidet, prysznic, wanna i umywalka) i ogrzewanie podłogowe. Biorąc pod uwagę tą podłogówke dalej stawiałbyś na piec 2f czy moze 1f+zasobnik+ cyrkulacja?
Napisano
Cytat

wygląda to nieźle ale ciekawe jak się sprawdza w praktyce?


Zawsze stawiam na dobre rozwiązania, a dobrym jest Cerapur Acu, którego tu przytoczyłem. Serwisuję te urządzenia, więc je znam od klientów.
Cytat

Brzmi nieciekawie. Kuchania niestety nie bedzia miała 32m3...bidet, prysznic, wanna i umywalka i ogrzewanie podłogowe. Biorąc pod uwagę tą podłogówke dalej stawiałbyś na piec 2f czy moze 1f+zasobnik+ cyrkulacja?


Dokładnie, to obciążenie cieplne wynosi 930W/m3 ( długość x szerokość x wysokość)
Co ma tu podłogówka za przeszkodę? Największą przeszkodą jest u Ciebie te 7 metrów do łazienki. Jak jest w projekcie instalacji gazowej? Czy wiesz jaka jest różnica między kotłem 1 i 2 funkcyjnym?
Bez urazy icon_biggrin.gif
Narysuj ustawienie przyborów w łazience.
Napisano
Cytat

Dokładnie, to obciążenie cieplne wynosi 930W/m3 ( długość x szerokość x wysokość)
Co ma tu podłogówka za przeszkodę? Największą przeszkodą jest u Ciebie te 7 metrów do łazienki. Jak jest w projekcie instalacji gazowej? Czy wiesz jaka jest różnica między kotłem 1 i 2 funkcyjnym?
Bez urazy icon_biggrin.gif
Narysuj ustawienie przyborów w łazience.



icon_smile.gif Wiem ogólnie jaka jest różnica miedzy kotłem 1f a 2f ale ekspertem w tych sprawach nie jestem. Jak już pisałem na początku jestem zielony z tego tematu, dlatego niektóre moje pytania mogą wydawać się głupie.

Mirzzo właśnie te 7-8 metrów do łazienki nie daje mi spokoju icon_smile.gif . Projektu instalacji jeszcze nie mam. Mam dostać wszystko - kosztorys i projekt razem. Plan łazienki poniżej (od lewej strony punkty poboru cieplej wody: bidet, prysznic, wanna, umywalka).

DSC01446.jpg

Napisano
Odległością wanny, czy prysznica od kotła bym się w tym przypadku nie przejmował. Do tych poborów ciepłej wody można się obejść bez cyrkulacji, bo i tak, jak już tam odkręcamy kran, to nie na minutkę.
Napisano
Cytat

Odległością wanny, czy prysznica od kotła bym się w tym przypadku nie przejmował.


Wanny nie, ale pod prysznicem, spróbuj się namoczyć, chwilę namydlać i po kilku minutach znów odkręcić wodę
A oto kawałek postu z innego forum:
"...serwisant odpalajacy stwierdzil w obecnosci hydraulikow i kilku gapiow z rodziny:
coraz wiecej takich piecy odpalam i na takim ukladzie z zasobinikiem 42 litry pociagna 4 lazienki z brodzikami a standardem jest brodzik, wanna i reszta, gwarancji nie daje, ale pociagnalby i 6 brodzikow przeplywowo-zasobnikowo"
Napisano
Kilkanaście razy w roku spędzam kilka nocy w ośrodku , gdzie odległość prysznica od boilera, to ponad 25m. Odkręcam prysznic, czekam ok. 20sek na ciepłą wodę, wchodzę, jak zmoknę, zakręcam kran, namydlam się, po kilku min. spłukuję i nie zaobserwowałem jakiegoś zauważalnego ostygnięcia wody przez ten krótki czas.
Najczęściej jestem jedynym korzystającym wtedy z prysznica, więc w czasie mojej kąpieli nikt mi tej wody nie nagania.

A co do cytatu z innego forum, to nie chwytam związku..... icon_rolleyes.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...