Skocz do zawartości

Maty kapilarne - latem chłodzą, zimą grzeją


Recommended Posts

To wygląda na zakład dwóch handlowców: sprzedać komuś pompę ciepła do mieszkania w bloku (z centralnym ogrzewaniem w dodatku :) ). Za to montaż elementu grzejnego w suficie wygląda na inwencję własną właściciela. Zdaje się, że zafundował ogrzewanie podłogowe sąsiadowi z góry. Dla handlowca wyrazy uznania, dla inwestora wyrazy współczucia. Co do funkcji chłodzenia, z którą inwestor wiąże takie nadzieje, to pomysł jest po prostu katastrofalny. Chłodzenie pomieszczenia w miejscu, w którym jest najcieplej (pod sufitem) prowadzi nieuchronnie do skraplania się pary wodnej (zimą dowiadują się o tym wszyscy \"właściciele\" mostków termicznych w domach). Oczywiście, czujniki punktu rosy będą wyłączać instalację, ale wyłączona instalacja nie spełnia swojej funkcji :)
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Gość NIE POMPA ciepla
NIEOPLACALNA POMPA CIEPLA NA 150 M2. Prosze poczytan dlaczego i dla kogo pompa ciepla .......tam wszystko pisze ,jak ktos mowi ze ma pompe za 30 tys zl. to jest choru --oszukuje WAS...... Pompa ciepla na 150 m2 za 60 tys zl. ...nie jak pisza inni (zwolennicy pomp c. przedstaw.handlowi ) ze kosztuje 30 tysl. Tak ale sama pompa a odwierty..100 zl. za 1 m odwirtu na 150 m2 3 0dwierty npo 10.000 zl. ....,a gzdzie reszta..... pOmpa ciepla nieoplacalna na 150 m2....!!sprawdzone przezemnie... Sz.P. uzytkuje dom o pow. 150 m2.... za gaz ziemny Gz 50 place na miesiac ( zima ) 300 zl. latem 50 zl. Koszt inwestycji (kociol co.gaz. instalacja gazowa z kominiarzem projektem, odbiorami to kwota 10. 000 zl.) . .....Czyli jestem 40 .000 zl. do przodu jak to wloze do bakku na 10 % to mam kase......Nigdy nie dalbym sie namowic na pome ciepla na 130 m2...... To podpucha i klamstwo .... pozdrawiam i zycze dobrego rachowania,... .Jak patrze na te zdjecia z zakonczeniem rur pomy to napewno nie robili to fachowcy tylo "piekarze"
Link do komentarza
Cytat

NIEOPLACALNA POMPA CIEPLA NA 150 M2.
Prosze poczytan dlaczego i dla kogo pompa ciepla .......tam wszystko pisze ,jak ktos mowi ze ma pompe za 30 tys zl. to jest choru --oszukuje WAS......

Pompa ciepla na 150 m2 za 60 tys zl. ...nie jak pisza inni (zwolennicy pomp c. przedstaw.handlowi ) ze kosztuje 30 tysl. Tak ale sama pompa a odwierty..100 zl. za 1 m odwirtu na 150 m2 3 0dwierty npo 10.000 zl. ....,a gzdzie reszta.....
pOmpa ciepla nieoplacalna na 150 m2....!!sprawdzone przezemnie... Sz.P. uzytkuje dom o pow. 150 m2.... za gaz ziemny Gz 50 place na miesiac ( zima ) 300 zl. latem 50 zl. Koszt inwestycji (kociol co.gaz. instalacja gazowa z kominiarzem projektem, odbiorami to kwota 10. 000 zl.) . .....Czyli jestem 40 .000 zl. do przodu jak to wloze do bakku na 10 % to mam kase......Nigdy nie dalbym sie namowic na pome ciepla na 130 m2...... To podpucha i klamstwo .... pozdrawiam i zycze dobrego rachowania,... .Jak patrze na te zdjecia z zakonczeniem rur pomy to napewno nie robili to fachowcy tylo "piekarze"


prawie w 100% sie z toba zgadzam ale powiedz mi te 50zł za gaz latem to mieszkasz sam?
bo to wynik na jedna osobe ,a co do 60tys to ptzy odwiertach moze wyjsc ale normalnie przy poletku starczy ze 40tys ,ale fakt jest faktem ze załozyc ogrzewanie gazowe te roznice powiedzmy 30tys na lokate i moze straczy nam na opłacenie rachunków za gaz z odsetek
Link do komentarza
1. Można wybudować kotłownię w oparciu o pompę ciepła, dla domu o powierzchni ogrzewanej 150m2 za mniej niż 30.000,-.
2. Nie zawsze trzeba wykonać DZ jako drogie odwierty pionowe.
3. Wszystkie koszty wykonania kotłowni gazowej, w przypadku kiedy gaz jest „w zasięgu działki” oscylują między 15.000,- a 25.000,-
4. Koszty eksploatacyjne w przypadku gazu z rury i pompy ciepła są porównywalne.
5. Jak się o czymś pisze, to trzeba poznać dogłębnie temat.
6. To że Tobie się nie opłaca, bo masz szczęście, że gaz jest w zasięgu, nie upoważnia do stawiania tak kategorycznych stwierdzeń – bo to jest nieopłacalne w Twoim przypadku i dla Ciebie.
7. Wniosek. Pompa ciepła, tak jak MEDIA MARK – nie dla idiotów.

Ps. Ogrzewanie podłogowe wcale nie musi mieć dużej bezwładności. Są systemy, których bezwładność jest porównywalna z kaloryferami (w całym układzie C.O. jest około 50l wody – dla domu 150m2)
Link do komentarza
Cytat

1. Można wybudować kotłownię w oparciu o pompę ciepła, dla domu o powierzchni ogrzewanej 150m2 za mniej niż 30.000,-.
2. Nie zawsze trzeba wykonać DZ jako drogie odwierty pionowe.
3. Wszystkie koszty wykonania kotłowni gazowej, w przypadku kiedy gaz jest „w zasięgu działki” oscylują między 15.000,- a 25.000,-
4. Koszty eksploatacyjne w przypadku gazu z rury i pompy ciepła są porównywalne.
5. Jak się o czymś pisze, to trzeba poznać dogłębnie temat.
6. To że Tobie się nie opłaca, bo masz szczęście, że gaz jest w zasięgu, nie upoważnia do stawiania tak kategorycznych stwierdzeń – bo to jest nieopłacalne w Twoim przypadku i dla Ciebie.
7. Wniosek. Pompa ciepła, tak jak MEDIA MARK – nie dla idiotów.

Ps. Ogrzewanie podłogowe wcale nie musi mieć dużej bezwładności. Są systemy, których bezwładność jest porównywalna z kaloryferami (w całym układzie C.O. jest około 50l wody – dla domu 150m2)


kolego bezwładnosc podłogówki to masz taka ile masz betonu a nie ile wody w układzie ,moze i 50litrów w układzie a na takiej podłodze liczac na wode to ze 3000-5000l a nie 50l pomyśl nad tym
Link do komentarza
Cytat

kolego bezwładnosc podłogówki to masz taka ile masz betonu a nie ile wody w układzie ,moze i 50litrów w układzie a na takiej podłodze liczac na wode to ze 3000-5000l a nie 50l pomyśl nad tym



A jak betonu nie ma?
Szanowny kolego na bezwładność systemu grzewczego zasadniczy wpływ mają dwa elementy:
- wielkość zładu całej instalacji grzewczej,
- "bezwładność" grzejników.

Ogrzewanie podłogowe można wykonać w tzw. systemie suchym - zwłaszcza polecane przy "pływających podłogach" gdzie nie ma jastrychu (nad rurkami). Dodaj do tego rurkę grzewczą 9mm, gdzie dla domu o powierzchni 150m2 wielkość zładu wynosi zaledwie 20l.

Biorąc to pod uwagę, to może okazać się, że w takim systemie ogrzewanie podłogowe ma mniejszą bezwładność niż tradycyjne kaloryfery - przy czym, odczuwalny komfort cieplny jest bez porównania lepszy przy "natychmiastowej" podłogówce.

Ps. Napisałem wyraźnie: "są systemy".
Link do komentarza
Cytat

A jak betonu nie ma?
Szanowny kolego na bezwładność systemu grzewczego zasadniczy wpływ mają dwa elementy:
- wielkość zładu całej instalacji grzewczej,
- "bezwładność" grzejników.

Ogrzewanie podłogowe można wykonać w tzw. systemie suchym - zwłaszcza polecane przy "pływających podłogach" gdzie nie ma jastrychu (nad rurkami). Dodaj do tego rurkę grzewczą 9mm, gdzie dla domu o powierzchni 150m2 wielkość zładu wynosi zaledwie 20l.

Biorąc to pod uwagę, to może okazać się, że w takim systemie ogrzewanie podłogowe ma mniejszą bezwładność niż tradycyjne kaloryfery - przy czym, odczuwalny komfort cieplny jest bez porównania lepszy przy "natychmiastowej" podłogówce.

Ps. Napisałem wyraźnie: "są systemy".


no obroniłeś sie na 5+ .... oczywiscie ze tak jest z drobną poprawką ze nad rurkami tez jakis materiał jest czy deski czy inny rodzaj podłogi ale faktycznie bezwładnosc wtedy pominąc pozdrawiam
Link do komentarza
  • 9 lata temu...
Gość M Wasilewski
Witam. Mam pytanie dotyczące wypełnienia instalacji mat woda destylowana / demineralizowana. Wiele elementów sterujących systemem jest wykonana z mosiądzu, który nie powinien pracować na wodzie tak wysokiej jakości. Czy w takim razie rozdzielacze , zawory mieszające itp. Powinny być wykonane ze stali nierdzewnej ? Przecież po kilku latach kontaktu mosiądzu z woda demineralizacja te elementy się „rozpadną” ???
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Woda demineralizowana w ogrzewaniu kapilarnym jest stosowana ze względu na uniknięcie odkładania się kamienia w niewielkich przekrojach i w efekcie całkowite ich zamknięcie. Natomiast kwestia ewentualnej korozji armatury wymaga zastosowania odpowiednich dodatków  (np. inhibitorów korozji) wskazanych przez producenta osprzętu., 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Sam komin nie wystarczy, trzeba skontrolować, gdzie teraz odprowadzacie kondensat z tego komina? Może też się już rozszczelnił, kwasówka może też przerdzewieć, jak stworzy się jej nieodpowiednie warunki otoczenia, np. ma kontakt ze zwykłą blachą.     Trzeba też sprawdzić  tą część komina wystającą z dachu.    Najpierw trzeba usunąć przyczynę zawilgocenia.
    • Nie da się. Chyba, ze wymienisz cegły w ścianie na nowe.  Sprawa polega na tym, że stosowany gaz był zasiarczony i wraz z parą wodna, która jest wynikiem jego spalania, tworzył kwas siarkowy. A ten z kolei reagował z cegłą kominową i ścianą. No i jak tam wlazł, to i  już został.  Można próbować malować to farbami renowacyjnymi, będzie dłużej wyglądało przyzwoicie niż zwykłymi, ale z goowna bata się nie ukręci, nie ma mowy.
    • Miałem tak samo, ale wyschło za piersze lato. Z tym że tam jest teraz zwykły kanał wentylacyjny. Jak u Ciebie jest rura w środku, to obawiam się przepływ powietrza jest na tyle ograniczony, że nie chce wyschnąć. Druga kwestia, czy koncetryk jest w 100% szczelny, czy gdzieś tam w środku nie wycieka, by sobie potem nie cieknąć po ścianie w środku komina. Zacząłbym od zmierzenia wilgotność, czy jest tam na tej klatce odpowiednia cyrkulacja powietrza. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dzień dobry,   proszę o poradę jak poradzić sobie z zaciekami na ścianie przed malowaniem. Załączam zdjęcia - na ścianie nad schodami prowadzącymi z parteru na piętro widoczne są zacieki. Prawdopodobnie wzięły się stąd, że w moim domu przez kilka lat w zimę (ale tylko w największe mrozy) działał piec gazowy bez wkładu kominowego z kwasówki. Gdy w 2008 się wprowadziliśmy, to założyliśmy kwasówkę. Wtedy wynajęty przeze mnie fachowiec próbował ten zaciek zwalczyć - skuł część tynku (nie pamiętam jak głęboko) i gruntował ścianę kilka razy, jednak zaciek pozostał. W 2008 r. po przyłożeniu ręki czuło się wilgoć, obecnie w 2024 r jest o wiele suszej. Informacje o domu: dom szeregowy wybudowany w połowie lat 80-tych, jednak na stałe zamieszkany od 2008 roku. Ogrzewanie: wyłącznie piec gazowy. Proszę o poradę jak TRWALE usunąć ten zaciek przed malowaniem ściany.   z góry dziękuję Maciek  
    • Przypomniałeś mi. Dom sąsiada,  kostka z roku ok 1974. Do roku 2015 było ok, nie było wilgoci ale w tym 2015 ocieplił oraz wymienił rynny. I zaczęło się. Praktycznie cały czas miał kałużę wody w piwnicy. Mniejszą lub większą. Nawet miał pretensję do mojej córki która wybudowała się między mną a nim. Że z nieco wygórowanego terenu wody opadowe migrują około 20 m i wchodzą mu do piwnicy z drugiej strony jego domu. Raczej bzdura. Widziałem jak ocieplali. Widziałem jak zakładali nowe rynny. Widząc po zieleniejącym ociepleniu , że tu jest a pod oknem nie ma tej zieleni. Napisałem co prawdopodobnie fachowcy zrobili źle, że woda prawdopodobnie migruje między murem a styropianem. Córka przepisała i wysłała sąsiadowi. Potem dwukrotnie widziałem ekipę która poprawiała spływ wody do rynien. I poskutkowało.  Sąsiedzi są już miłymi sąsiadami. Może u Ciebie jest coś podobnego.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...