Skocz do zawartości

Podłoga "drewniana" w łazience


Recommended Posts

Napisano
Parametrem decydującym o tym, czy drewno będzie można zastosować w łazience, jest współczynnik skurczu, od którego zależy odporność drewna na rozsychanie i pęcznienie. Im niższy współczynnik skurczu, tym drewno ma lepszą odporność na wilgoć. Teak, iroko, jatoba mają współczynnik wynoszący około 9,5%, badi – 13%, dąb i sosna – 12,5%, buk – prawie 18%.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Chyba niezbyt długo. Wydaje mi się, że to propozycja dla ludzi lubiących częste zmiany wystroju icon_smile.gif Ale pewnie jak zwykle się mylę, bom profan niedouczony icon_smile.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Bambus lubi stałą temperaturę pomieszczenia, a niezniszczalność głównie polega na tym, ze bambusową podłogę można zeszlifować i ponownie polakierować.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

A jak długo może taka drewniana podłoga posłużyć, w tak wilgotnym środowisku, jak łazienka?



Mi się wydaje że w dużej mierze jest to też uzależnione od chemii jaką została pokryta, mam na myśli lakier.
Wiadomo że jak zastosujemy lakier wew/zew to będzie lepiej się sprawdzał niż sam wew bo w końcu jest przystosowany do różnych często surowych warunków.


Pozdrawiam
Adam
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Drewno w łazience coraz popularniejsze. Kiedyś stosowało się wyłącznie te "oleiste" gatunki teak i palisander, teraz tak są dobre chemiczne "oleje" że każdy gatunek można dobrze zrobić. Spotkałem nawet takie rozwiązanie :
Stare dechy zaimpregnowane leżały jedna obok drugiej na filii kubełkowej (naparstkami do góry). Folia była szczelna ze spadkiem do kratki ściekowej pod deskami.
Napisano
Cytat

Drewno w łazience coraz popularniejsze. Kiedyś stosowało się wyłącznie te "oleiste" gatunki teak i palisander, teraz tak są dobre chemiczne "oleje" że każdy gatunek można dobrze zrobić. Spotkałem nawet takie rozwiązanie :
Stare dechy zaimpregnowane leżały jedna obok drugiej na filii kubełkowej (naparstkami do góry). Folia była szczelna ze spadkiem do kratki ściekowej pod deskami.


Rany jak to czytam to jest mi wilgotno icon_mrgreen.gif A taka decha to wytrzymuje icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Będąc w armii (77-82) - pod prysznicami były wyłącznie drewniane podłogi. Mimo, że nie było takich impregnatów - wytrzymywały najdłużej.



A jak to było z higieną?

Przecież w takich warunkach to nie trudno o pleśnie grzyby i inne glony.

Pozdr
Adam
Napisano
Cytat

A jak to było z higieną?

Przecież w takich warunkach to nie trudno o pleśnie grzyby i inne glony.

Pozdr
Adam


Nikt nie chorował... w przeciwieństwie do dzisiejszych czasów. Panie Adamie - ocieplenie ścian od zewnątrz styropianem czy wełną powyżej 8-10 cm - to pewna wilgoć - później zagrzybienie. Wentylacja niemechaniczna w niskiej zabudowie - to też chore. Lawinowo od 90' problem narasta i mało kto z tym walczy, a dechy pod prysznicem, przy dobrej wentylacji nie były zagrzybione.
Napisano
Cytat

Nikt nie chorował... w przeciwieństwie do dzisiejszych czasów. Panie Adamie - ocieplenie ścian od zewnątrz styropianem czy wełną powyżej 8-10 cm - to pewna wilgoć - później zagrzybienie. Wentylacja niemechaniczna w niskiej zabudowie - to też chore. Lawinowo od 90' problem narasta i mało kto z tym walczy, a dechy pod prysznicem, przy dobrej wentylacji nie były zagrzybione.



Całkowicie się zgadzam apropo styropianów. Jeżeli chodzi o te deski to nie wiem dlaczego ale kojarzą mi się z mazurami i prysznicami po 5 zł za 5 min icon_smile.gif może stąd moje myślenie icon_smile.gif

Wydaje mi się, że tak jak już pisałem wcześniej w innym poście apropo lakierów do łódek\żaglówek tam musząu mieć dobre lakiery icon_smile.gif


Pozdrawiam
Adam
Napisano
Cytat

Panie Adamie - ocieplenie ścian od zewnątrz styropianem czy wełną powyżej 8-10 cm - to pewna wilgoć - później zagrzybienie.



Mam styropian 15cm od 10 lat - żadnego zagrzybienia, żadnej wilgoci (nawet tej pewnej)
Napisano
Cytat

Całkowicie się zgadzam apropo styropianów. Jeżeli chodzi o te deski to nie wiem dlaczego ale kojarzą mi się z mazurami i prysznicami po 5 zł za 5 min icon_smile.gif może stąd moje myślenie icon_smile.gif

Wydaje mi się, że tak jak już pisałem wcześniej w innym poście apropo lakierów do łódek\żaglówek tam musząu mieć dobre lakiery icon_smile.gif


Pozdrawiam
Adam


Mazury... prysznice... wie Pan, to kwestia ogólniejsza, spotkałem publiczne prysznice czy toalety z terakotą i glazurą do których nie mogłem wejść, słowo "higiena" zupełnie tam nie pasuje. Zaimpregnowana, polakierowana czy zaolejona deska, w pomieszczeniu z dobra wentylacją jest równie trawała i łatwa w utrzymaniu jak terakota. Mało tego – gdyby Pan zbadał fugi w łazience, to jest to siedlisko grzyba – choć tego gołym okiem nie widać. W drewnie fug nie ma.
Napisano
Cytat

Mam styropian 15cm od 10 lat - żadnego zagrzybienia, żadnej wilgoci (nawet tej pewnej)




Jak Pan to zmierzył????. 100% badań wskazuje inaczej. Fizyka wskazuje inaczej. Dlaczego w Pana akurat ścianie nie ma dyfuzji ?
Napisano
Cytat

Jak Pan to zmierzył????. 100% badań wskazuje inaczej. Fizyka wskazuje inaczej. Dlaczego w Pana akurat ścianie nie ma dyfuzji ?



Po co tyle wykrzykników? Mój dom to nie laboratorium budowlane abym mierzył wilgotność ścian jeżeli byłby problem to bym go odczuwał lub widział. Wirtualne problemy mnie nie interesują.
Powtórzę mam na ścianach 15cm styropianu i jest super!
Napisano
Wilgoć w styropianie nie jest widoczna, 5% zawilgocenia bez przyrządów się nie zmierzy. Grzyb jest na łączeniu styropian ściana - a zarodniki w domu. Zarodniki grzybów strzępkowych są wielkości bakterii - nie dziwię, się więc, że nie dostrzega Szanowny Pan problemu. 4 % zawilgocenia to 50% oporu ciepła.
Izolacja zaczyna się od 30 cm - gdyby tyle było - pisałby Pan mam minimum a nie super.
Dom zużywa sporo ponad 30kWh/m2 rocznie - z czego tu się cieszyć?
Nie użyłem ani jednego wykrzyknika -

Ps. Rzadko spotyka się ludzi zadowolonych s płacenia rachunków np. za ogrzewanie ! No ale może to nowe hobby?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Widzę, że wątek trochę odbiegł od tematu. icon_smile.gif

Do łazienki na podłogę z drewna polecam egzotyczny gatunek Teak, ponieważ jest on stabilny (ma niski skurcz) i zawiera w sobie naturalne olejki, co powoduje, że jest tłusty i dzięki temu lepiej znosi wilgoć. Z uwagi, że w łazience jest podwyższona wilgotność powietrza, taką posadzkę drewnianą zaleca się wykończyć olejem, ponieważ wtedy podłoga lepiej "oddycha" i wilgoć, która trafi do drewna łatwiej się "ulatnia" niż przy podłodze lakierowanej. Tak zaolejowaną podłogę należy konserwować, aby była ona odpowiednio zabezpieczona przed wilgocią. Polega to zazwyczaj na ponownym nałożeniu oleju zabezpieczającego - wykańczającego; częstotliwość w zależności od intensywności użytkowania i kondycji posadzki, np. raz na kwartał.
Jeśli chodzi o wielkość elementów drewnianych, jakie możemy zastosować w łazience, to im mniejsze elementy, tym mniejsza praca drewna, co jest istotne przy takich warunkach jakie panują w łazience. Pod tym względem najlepsza będzie mozaiki przemysłowa. Można też zastosować deski, wszystko zależy też od wielkości powierzchni, na której mają być deski i od ich szerokości. Dla bezpieczeństwa wzdłuż deski możemy zastosować fugę-gumę pomiędzy każdą deską, jest to rodzaj łączenia-dylatacji, na którą przenoszona jest praca drewna. Fuga ta jest dostępna w różnych kolorach. Przedstawiam zdjęcie podłogi, jaką robiliśmy w tym systemie; zastosowany tutaj kolor fugi, to czarny, a deska z gatunku Teak.

DSC01446.jpg

  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

Do łazienki merbau badź teak, jako mozaika badz deska w tym wypadku polecam podłogę marynistyczną.
I koniecznie wykonczona olejem.



Ja zastosowałem w łazience panele laminowane ( Quick Step - Lagune ) . od 2 lat leżą - 4 osoby w domu więc dość intensywnie użytkowane i żadnych śladów pęcznienia lub innych wad .
Polecam to rozwiązanie .
IMAG0069.jpg
Pozdrawiam Mariusz
Napisano
podłogi drewniane montowane w łazienkach powinny być wykonane z drewna merbau lub drewna teak z uwagi na ich dużą stabilność. Oba te gatunki nie zwiększają swojej objętości w przypadku wysokiej wilgotności, a wiec nie pojawi się efekt tzw. łódkowania drewna.
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 lata temu...
Napisano
Witam, planuję remont łazienki i zamarzyło mi się drewno egzotyczne na podłogę. Macie może jakieś doświadczenia? Czy naprawdę ten materiał jest odporny na wilgoć i taki trwały? Koszty niemałe, więc nie chciałabym skusić...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam, planuję remont łazienki i zamarzyło mi się drewno egzotyczne na podłogę. Macie może jakieś doświadczenia? Czy naprawdę ten materiał jest odporny na wilgoć i taki trwały? Koszty niemałe, więc nie chciałabym skusić...



Teak jest odporny na wilgoć. Dobry pomysl bo efekt jest super ale faktycznie sie wykosztujesz.
  • 1 rok temu...
Napisano (edytowany)
W łazience należy stosować lite deski. Warstwowe drewno nie jest polecane do pomieszczeń wilgotnych.

Jeszcze ważne, zeby decydując się na określony gatunek drewna, zwrócić uwagę na jego parametry. W kontakcie z wilgocią ważny jest przede wszystkim tzw. skurcz drewna. Im mniejszy, tym mniejszym odkształceniom będzie ono ulegać. W przypadku drewna na podłogę liczy sie też twardość desek. Edytowano przez Notohop (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Wilgoć nieźle znoszą panele warstwowe, wykonane w całości z takich rodzajów drewna, które wykazują taką odporność. A więc nie wystarczy żeby górna warstwa była np z drewna egoztycznego. Bo i konstrukcyjna powinna być z trwałego, odpornego gatunku [np. buka].
Trzeba sprawdzić, czy dany wyrób jest przeznaczony do pomieszczeń narażonych na wilgoć.
Napisano
W sklepach sieci m. in. Komfort ( w takim sklepie ostatnio zamawiałem razem z usługą ułożenia) można dostać panele wykonane całkowicie z PCV. Są to panele o wymiarach zbliżonych do wymiarów tradycyjnie znanych paneli, montowane na "klika", całkowicie wodoodporne, cichsze w użytkowaniu. Niestety - pewnie póki co - jest niewiele wzorów i kolorów, ale da się coś dopasować. Te "moje" ułożone są w pomieszczeniu biurowym, ale producent zapewnia ich wodoodporność i możliwość montażu w pomieszczeniach "mokrych".

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...