Skocz do zawartości

Plynna folia


Recommended Posts

Napisano
Tak zwane ?płynne folie? to gotowe do użycia masy o półpłynnej konsystencji stosowane jako izolacja przeciwwilgociowa w pomieszczeniach mokrych.
Zalety płynnych folii:
- wykonywanie bezspoinowych powłok hydroizolacyjnych (nie ma potrzeby wykonywania zakładów, docinania, dopasowywania, etc, nie ma też problemów z izolowaniem nieregularnych, skomplikowanych kształtów)
- ich zastosowanie pozwala na wykonanie okładzin ceramicznych bezpośrednio na powłoce izolacyjnej (najlepszym sposobem zapewnienia szczelności wykładziny z płytek ceramicznych jest przeniesienie warstwy izolacji wodoszczelnej z umieszczonej na podłożu, do warstwy leżącej bezpośrednio pod płytkami, a więc bliżej źródła oddziaływania wody)
- rezygnacja z dodatkowej warstwy dociskowej, co znacznie skraca nam czas wykonywanych prac, zmniejsza ciężar obciążający warstwę konstrukcyjną i minimalizuje koszty
- możliwość wypełnienia uszkodzeń za pomocą tej samej masy, tym samym zachowania ciągłości izolacji, nawet gdy podczas prac powłoka ulegnie uszkodzeniu
- bezproblemowa izolacja szczegółów konstrukcyjnych: przejść ściana/posadzka, izolacja przejść rur, wpustów dennych etc.
- możliwość mostkowania rys podłoża dzięki wysokiej elastyczności produktu
- bardzo dobra przyczepność do podłoży mineralnych, płyt GK, płyt gipsowo- włókowych etc.
- możliwość stosowania w pomieszczeniach przeznaczonych na stały pobyt ludzi

mgr inż. Małgorzata Kłapkowska
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
A można tej folii użyć na tarasie? Z opisu wynika, że tak, ale wolę mieć pewność icon_smile.gif
Jeśli tak, to czy stosując taką folię w płynie na zewnątrz trzeba spełnić jakieś dodatkowe warunki?
Napisano
Cytat

A można tej folii użyć na tarasie? Z opisu wynika, że tak, ale wolę mieć pewność icon_smile.gif
Jeśli tak, to czy stosując taką folię w płynie na zewnątrz trzeba spełnić jakieś dodatkowe warunki?


Z opisu wyraźnie wynika, że nie!!!! Półpłynne folie służą do izolacji przeciwwilgociowej POMIESZCZEŃ mokrych. Do hydroizolacji tarasów/balkonów należy stosować dwuskładnikowe mikrozaprawy uszczelniające np. IZOHAN ekofolię wysokociśnieniową 2-składnikową lub IZOHAN szczelny taras.

mgr inż. Małgorzata Kłapkowska
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
co do zabezpieczenia tarasów
każdy z producentów chemii budowlanej posiada swój system.
Izohan swoje podał
Ceresit czy jak kto woli Henkel też posiada z tym że to dość rozbudowany warstwowo system
Mapei posiada mapelastic wraz z taśmą do łączeń z pionami mapeband
Sika -"- sikalastic -"- sikaband
stosunkowo proste w wykonaniu choć jak wszystkie systemy wymagają przestrzegania technologi wykonania
pozdrawiam
Napisano
Cytat

co do zabezpieczenia tarasów
każdy z producentów chemii budowlanej posiada swój system.
Izohan swoje podał
Ceresit czy jak kto woli Henkel też posiada z tym że to dość rozbudowany warstwowo system
Mapei posiada mapelastic wraz z taśmą do łączeń z pionami mapeband
Sika -"- sikalastic -"- sikaband
stosunkowo proste w wykonaniu choć jak wszystkie systemy wymagają przestrzegania technologi wykonania
pozdrawiam


Dzięki za wskazanie następnych śladów.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Potrzebuje folii w płynie do hydroizolacji tarasu... Jaki produkt będzie najlepszy?


Ciril, ale ty przecież ten taras masz obok domu a nie np nad piętrem?
Ja tarasu "doklejonego" do domu nie izolowałam. Zaizolowany mam fundament domu, obłożony styropianem a do tego "dołożony" betonowy taras. Ze spadkiem, żeby woda na nim nie stała i tyle. Po co mam go izolować, skoro jest oddzielony od domu? Edytowano przez ezs (zobacz historię edycji)
Gość stach
Napisano
A odizolowany od podłoża?
Bardziej szkodzi woda podciągana pod płytkę kapilarnie z podłoża, niż ta stojąca...
Zastosuj lepiej jakąś izolację dwuskładnikową...
Na taras polecam absolutną nowość Korziliusa:
http://www.youtube.com/watch?v=f8yeYDUiNr8
płytki układane metodą bezklejową icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

A można póżniej przyklejać do tego nylonu płytki ceramiczne?


Cytuje za poradnikiem technicznym producenta:
"Nylon Dekarski przygotowany został do tego by pełnić rolę skutecznej hydroizolacji tarasu także pod okładziną kamienną lub ceramiczną. Na tarasie pokrytym Nylonem można stosować większość dostępnych na rynku wodo- i mrozoodpornych klejów elastycznych. Pokryte Nylonem podłoże, oczyszczone z pyłu, zasadniczo nie wymaga już gruntowania, jednak w tej, jak i w innych kwestiach związanych z ułożeniem płytek należy stosować się do wytycznych podanych przez producenta kleju."
Napisano
Cytat

Na lepiku nie mogę, bo podobnież w jakieś reakcje ze styro włazi icon_confused.gif



lepik w reakcji ze styro ?
ciekawe ...
o rozpuszczalnikach /zawartych np. w abizolu R/ słyszałem ale zeby lepik ...

czego to ludziska nie wymyślą ... icon_confused.gif
Napisano


ten na zimno /abizol R, abizol P/ a i owszem - posiada sporo rozpuszczalników
a u tego na gorąco sladowe ilości rozpuszczalników o ile jeszcze są to w procesie podgrzewania lepiku do stanu wrzenia
odparowują ....

ale mit "o szkodliwości" straszy ludzi jak upiór ... do dziś
Napisano
Tak coś mi się wydaje, że styropian nie jest odporny na działanie min. produktów ze smoły.
To raczej nie mit, tylko „właściwości styropianu”.
Zaś pod pojęciem „lepik” kryje się zazwyczaj „przydomek” – asfaltowy lub bitumiczny.
Napisano


swmoła to nie lepik
własciwości styropianu ... a ja bym wolał konkrety tzn. czy producenci styropianu zakazują gdzieś łaczenia lepiku ze styro ?
moze producenci lepiku ?
/ja łaczyłem - żadnych złych konsekwencji łaczenia nie zauważyłem - to tak na marginesie/

ja pisze o asfaltowym
łaczyłem lepik asfaltowy ze styropianem
i co ?
ano nic sie nie dzieje
styropian i lepik asfaltowy maja sie dobrze ...

p.s.
z papą asfaltowa tez łaczyłem /w razie wątpliwości ...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
brzoza nie chodzi mi o jakieś mity, że niezdrowe... chodzi o to, żeby oba materiały nie weszły w jakąkolwiek reakcję chemiczną mającą wpływ na właściwości tych materiałów... Jestem po prostu zapobiegawcza.


Kupiłam Mapei Mapelastic.

na to daję styro i robię wylewkę

i znowu hydroizolacja pod płytki
Czy w tym momencie również zastosować Mapei, czy też np.: Superflex 10 Deitermana lub inną izolację?
Napisano
Cytat

brzoza czytam ulotki

http://www.izolbet.pl/products.php?cid=8&a...id=1&pid=41
http://www.izolbet.pl/products.php?cid=8&sid=1
zwróć uwagę co jest napisane w akapicie UWAGA!

a do tego poczytaj http://www.styropiany.pl/poradnik/ABC_izol..._styropianu.pdf w szczególnym uwzględnieniu strony 7

Lepików nie można stosować do styropianu i już!



to co cytujesz Ciril
tyczy
a) roztworu
b) lepiku na zimno
c) produktów smołowych

a ja pisze o lepiku ... tym na gorąco icon_smile.gif
o ile pozostały w nim jakies sladowe ilosci rozpuszczalnika /w ilościach niegroźnych dla styropianu/ to podczas grzania w kociołku nad ogniskiem czy podgrzewania palnikiem te sladowe ilosci ulegaja odparowaniu i ulatniaja sie
zostaje lepik
czysty lepik /nie roztwór, nie rozcieńczony rozpuszczalnikami "na zimno" i nie smoła/

a to istotna róznica ...icon_wink.gif


Napisano
brzoza tego lepiku na gorąco nawet nie brałam pod uwagę, z prostego względu - aż taką "babą budowlaną" nie jestem, nie wyobrażam sobie samodzielnego smarowania na gorąco... icon_eek.gif
Napisano


fakt lepikowanie robi sie we dwójke
/jedno rozlewa z wiadra a drugie szczotka na kiju rozsmarowuje/
a podgrzwanie nie jest tak proste /lepik może sie zapalic
mój znajomy podgrzewał na kuchni węglowej lepar, na którym parkieciarz kład mu parkiet
i o mało domu nie spalił jak lepar mu sie zagotował .../

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...