Skocz do zawartości

Co tańsze LPG czy ziemny?


pixi

Recommended Posts

Napisano
Czy może ktoś się spotkał z kalkulacją co wychodzi ekonomiczniej LPG z butli czy gaz ziemny.Ja czytałem że LPG ma większą wartość opałową od ziemnego z czego mniej się go zużywa do ogrzania np. 1 litra wody,ale nie wiem jak to przeliczyć na metry czy na litry gazu.Chodzi mi o sam stosunek ceny który gaz będzie tańszy do ogrzania tej samej ilości wody.Poza tym za gaz ziemny trzeba płacić co miesięczny abonament i i jak jest w dalszej odległości sporo kosztuje podłączenie,za to LPG wymaga oprócz kosztu montażu zbiornika i instalacji okresowych przeglądów legalizacyjnych.Ale głównie chodzi mi o relację cen gazu który jest tańszy , czy lepiej wychodzi LPG bo zużycie mniejsze (ale gaz droższy) czy więcej tańszego ziemnego (ale tańszy).Koszt doprowadzenia GZ czy LPG mogę sam przekalkulować .
Napisano
LPG jest zdecydowanie dużo droższy od gazu ziemnego. Ktoś, kto udowadnia, że jest inaczej jest nie uczciwy, albo ma w takim stawianiu sprawy jakiś interes.
Napisano
LPG jest drozszy o przynajmniej 30% wzaleznosci jak liczyc od gazu ziemnego ,w niektórych regionach gdzie rozliczają LPG nie na litry tylko na metry to róznica moze dochodzic nawet do 60%
Napisano
Ogrzewanie gazem płynnym jest zdecydowanie droższe niż gazem ziemnym. Przy porównywaniu wyliczeń trzeba jeszcze dopytać czy wyliczenie dla płynnego zrobiono dla samego propanu czy mieszanki propan-butan. Propan-butan jest tańszy ale zbiornik nie może być narażony na niskie temperatury - można nim napełniać tylko butle ew. zbiornik na sezon wiosenno letni. Chyba, że ktoś ma zbiornik podziemny ale to znowu większe koszty. Przedstawiciele firm czasem przedstawiają na zachętę obliczenia dla mieszanki propan-butan a nie droższego propanu.
  • 4 miesiące temu...
  • 8 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Miałem gaz lpg. Cena eksplotacji lekko poniżej kosztu grzania prądem (porównywałem wtedy ... lpg brałem z Shella).
Nie polecam lpg jako podstawowego grzania. Dużo lepiej (calościowo z instalacjami) wyjdzie sie z prądem - tylko trzeba to zrobić z głową.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
droższy hmm.. mój teść ma własny zbiornik i propan kupuje za 1.60/1.70 zł za litr. Więc prosze opowiadać tych przesadnych bzdur. Fakt jeżeli dzierżawimy zbiornik i jesteśmy uzależnieni od "żyda" to płaci sie i 2.50 zł + dzierżawa. 1.70 za litr + piec kondensacyjny = 1kwh za niecałe 22 gr Edytowano przez aDw (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Obliczenia dla Piec DWU KONDENSACYJNY TANI VITOPEND 100 VIESSMANN 4 LATA
GAZ PROPAN -butla na własność zakopana od 4 lat w tym miejscu ostrzegam przed zakopaniem bo są kontrole z UDT i opłaty , wypada zainstalować ochronę katodową bo czeka mnie odkopywanie butli w celach kontrolnych na rdze raz na 5 lat

koszt gazu kwiecień 2010 1,84 pln brutto GASPOL SA dostawca z ŁOMŻY Piłsudskiego 135
obliczenie 3 dni pt.sb.nd zużycie 8 litrów x 1,8 =14,4 pln lub 7 dni od 25.IX-01.I.2010 26 litrów x 1.8 = 46,80 pln
mniej więcej tak wychodzi mi ale głównie opieram się na ogrzewaniu kominkowym /BRZOZA ,STARY PŁOT,TROCHE SOSNY Z DZIAŁKI DUŻA MOC GRZANIA ALE DUŻO BRUDU POTEM nie polecam / gaz wspomaga mi utrzymanie ciepła w nocy i do podgrzania wody. Budynek kubatura 365 m 3 w metrach dół 90m2 góra skosy 77m2 .Powiem tak z gazem jest drogo w bloku Warszawa płace czynszu za 82m2 590,00 pln
W domku powinienem mieć piec typu HAJNÓWKA
DO SPALANIA węgla , drewna itp podłączonego do C.O lub kominek z SYSTEMEM DYSTRYBUCJI CIEPŁEGO POWIETRZA ale na moje 48 weekendy w roku na razie mi wystarcza kominek w okresie zimowym więc do tych rozwiązań jeszcze powrócę i na koniec SOLARY już za 7000 pln montują podobno zwrot KOSZTÓW to 8 -10 lat w moim przypadku to pewnie 20 lat ale powrócę do nich na pewno tak jak do oświetlenia prawie 90 % to mam już ledy W BLOKU na działce 70% duża oszczędność ale trzeba kupić dobre ledy mocne i drogie bo inaczej kiepskie światło mamy.
Przepraszam ,że tyle wiadomości
ale zalogowałem się tu w innym celu : ostatnio zatankowałem gaz PROPAN i mamy wrażenie ,że jest inny niż poprzednio jak to sprawdzić zanim poinformuje GASPOL o złym gazie: czytałem o temperaturze propan 1600 st , a propan butan 800 st
chyba kupie termometr techniczny.
Oczywiście sprawdziliśmy czas gotowania się wody 2 szklanki
na propan butan z małej butli czas to 3 min 45 sek
a propan mój 4 min 50 sek i tu jest problem jak to sprawdzić----- czekam na info Edytowano przez kowal.adam (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Szukam wlasnie dostawcy gazu lpg.Czy warto wchodzic w uklad z Baltykgaz?za kilka lat maja zalozyc infrastrukture gazowa ale co do tego czasu?padlo na lpg.Prosze o opinnie,mieszkam na pomorzu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niee... Te śruby nie będą do niczego potrzebne. One są do obcięcia.   Mogę zejść ostatnim profilem 5cm do dołu ale... to wtedy wystarczy? Z ok. 35 cm zejdę do 30 cm. Czy nie lepiej dać jeszcze niżej jeden dodatkowy wieszak/profil i wtedy mam ok. 15 cm? Jak dodam jeszcze jeden profil niżej to bez obaw?
    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...