Skocz do zawartości

Jaka grubość styropianu?


Recommended Posts

Cytat

Izolacja pozioma odebrała by mi naturalne ogrzewanie, jakie mam od gruntu, czyli około +12*C.


A o jakiej porze roku myślisz aby dostawać od gruntu 12stC ? icon_smile.gif Jeżeli zima to mocno przesadzone wyniki.
Dla innych aby wyprowadzić z błędu (stacja meteorologiczna z w-wa)
http://www.meteo.waw.pl/
wybrać historię pomiarów i temp. gruntu poniżej -10 i -50cm Edytowano przez phans (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Teraz standard to 20cm styro sciana,podloga 20cm,dach 30-40cm welny,nawet garaz w bryle domu nie laczy sie wiencem z domem mieszkalnym jest dostawiany,dach juz wspolny jak w projekcie.Wiekszosc projektow jest przestarzala 5cm styro w podloge to lata60,domy energooszczedne maja 30 cm styro w scianie.Przeciez nam wszystkim chodzi o jak najmniejsze koszty na ogrzewanie.Dobrze ocieplony dom to 80 procent pozniejszych mniejszych kosztow ogrzewania.Gdy mamy 50kwh z m2 za rok to przeliczcie sobie,ze prawie kazde ogrzewanie bedzie dobre i nie potrzeba zadnych drogich pomp ciepla,ktore sa dobre gdy maja pionowe odwierty,ale kosztuja 50-70tys razem z podlogowka.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Po ociepleniu. Jak już ściana jest gotowa, to wtedy odległość musi spełniać przepisy.




pytam bo słyszałem o czym takim
Rozporządzenie MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

Par 9 ust 2. Określone w rozporządzeniu odległości między budynkami i terenowymi urządzeniami budowlanymi mierzy się w miejscu najmniejszego oddalenia, przy czym dopuszcza się przyjmowanie wymiarów bez uwzględnienia grubości tynków i okładzin zewnętrznych.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

pytam bo słyszałem o czym takim
Rozporządzenie MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

Par 9 ust 2. Określone w rozporządzeniu odległości między budynkami i terenowymi urządzeniami budowlanymi mierzy się w miejscu najmniejszego oddalenia, przy czym dopuszcza się przyjmowanie wymiarów bez uwzględnienia grubości tynków i okładzin zewnętrznych.




Niby tak, ale coś mi mówi, że jak już ktoś się przyczepi to nie przetłumaczysz. Jak dla mnie ten paragraf jest dość sporny.
Link do komentarza
Cytowany przepis (zapis) nie jest aktualny od kilku lat.

Obecne brzmienie:

Cytat

§ 9
1. Wymagane w rozporządzeniu wymiary należy rozumieć, jako uzyskane z
uwzględnieniem wykończenia powierzchni elementów budynku, a w odniesieniu do
szerokości drzwi, jako wymiary w świetle ościeżnicy.

4. Dla budynków istniejących dopuszcza sie przyjmowanie odległości, o których mowa w
ust. 3, bez uwzględnienia grubości warstw izolacji termicznej, tynków lub okładzin
zewnętrznych, przy czym nie dotyczy to ściany budynku usytuowanej bezpośrednio
przy granicy działki.




Link do komentarza
Cytat

Trzeba budować zgodnie z projektem, a jeśli były zmiany, należało je wcześniej uwzględnić przy posadowieniu budynku. Za to zapłaciłeś projektantowi .



jestem na etapie uchwalania planu, ale tak sobie myślę że mogę mieć w granicach działki budynek szerszy o 30 cm (przy niezbyt szerokiej działce to sporo) a tym samym korytarz zamiast 100 cm może mieć 130 cm szerokości
Link do komentarza
Jeśli budynek w granicy (ostrej) działki, to tak, czy siak, żaden jego element nie powinien „przekraczać” tej granicy.

Z drugie, strony – jeśli ma do Twojej ściany, przylegać ściana budynku z działki sąsiedniej, to raczej wykonanie ocieplenia jest pozbawione sensu.

Rozwiązaniem pośrednim, może być ocieplenie tej ściany, od wewnątrz – choćby do czasu wybudowania tego budynku „przylegającego”.

Wot zagwozdka.
Link do komentarza
Cytat

a powiedzcie mi panowie czy przy odbiorze budynku oni naprawdę się o takie centymetry przyczepiają? Tak z ciekawości.


Mój odbiór wyglądał tak:
Złożyliśmy papiery, a po dwóch dniach zadzwonił pan, żeby przyjechać i odebrać pozwolenie na użytkowanie, ale ja miałam wszystko zgodne z projektem, aż do bólu.
Link do komentarza
Cytat

oni mogą równie dobrze wogóle nie przyjść
i im to nie przeszkadza, Ty masz mieć inwentaryzację geodezyjną powykonawczą
jeżeli geodeta skłamie i wpisze odległość wymaganą przepisami, a nie faktyczną, to oni raczej nie będą mierzyć
ale sąsiad to zmierzy,
prędzej czy później...




a po co sąsiad ma to mierzyć?
Link do komentarza
Dla tego nie należy kusić losu icon_smile.gif I nigdy nie kłóć się z sąsiadem. Bo to jakbyś hodował bombę z opóźnionym zapłonem.

Powiem tak, mój sąsiad ma brata który zaczął budowę domku. Jego chrzestny który był niedawno an jego ślubie stwierdził na wszystko się zgadzał. Ale jak zrobił piwnicę, to wujaszek zaczął pisać pisma ze budynek jest za blisko i talkie tam. Budowę wstrzymał sąd. Od roku nie ruszył nawet o pustak. I żeby b yła jasność wszystko jest na legalu zgodnie z prawem ale wujaszek ma dojścia i krwi napsuć potrafi.

Teraz sobie robimy żarty ze sąsiad jako jedyny w mieście ma podziemny garaż icon_smile.gif

Autorus
Link do komentarza
Cytat

Budowę wstrzymał sąd. Od roku nie ruszył nawet o pustak. I żeby b yła jasność wszystko jest na legalu zgodnie z prawem ale wujaszek ma dojścia i krwi napsuć potrafi.



Chyba jednak, nie wszystko jest tak jak piszesz „na legalu” – jakiś punkt zaczepienia musi być, skoro budowę wstrzymał sąd.
Poza tym „obwiniony” jeśli wygra sprawę, może wnieść roszczenia o „zadośćuczynienie” i wujaszek „pójdzie z torbami”.
Link do komentarza
Decyzja( PnB) też, mogła być wydana niezgodnie z obowiązującymi przepisami – tym bardziej, ze pisałeś wcześniej o jakiś „zgodach sąsiada”, a tej „instytucji” już nie ma od lat.

Jeśli sąd wydał decyzje o wstrzymaniu budowy, jakieś istotne przesłanki musiały być – zapewne stwierdził to biegły, bo nie jest to procedura „ogólnie” stosowana z „urzędu”. Ktoś o to wnioskował (sąsiad?) , ktoś stwierdził, że naruszono przepisy budowlane (biegły).

Poczytaj „porady” umieszczone powyżej i sprawdź ile z nich nie jest w zgodzie z obowiązującymi przepisami i mogą stanowić podstawę do skutecznego zablokowania budowy.

Dlatego, zawsze i wszędzie piszę o obowiązujących przepisach, aby inwestorzy mieli pełną świadomość swojej sytuacji – niestety bardzo często, ulegają „podszeptom” – „ja tak zrobiłem i jest git”, a skutkuje to właśnie tak, jak w tej sprawie (sądowej).

„Rok w plecy”, to może być taniej, niż decyzja o rozbiórce – a jeśli sprawę wygra, ma zawsze prawo do zadośćuczynienia – niestety też przed sądem.
Link do komentarza
czy współczynnik przenikania ciepła ściany 0,2-0,21 W/m2*K jest wystarczający wg Was?

pytam przekornie bo "wszyscy" stosują systemy: grubsze mury (min. 24 cm) + cieńsze ocieplenie (10-15 cm), a ja chcę zastosować na ściany beton komórkowy lub ceramikę 18 cm i docieplić styro ok. 15 cm. Efekt: cieńsza ściana = większy metraż.

Tylko czy to wg Was jest wystarczająco ciepło?
i czy mury udźwigną poddasze z podłoga "cementową" (nie "drewniana") i dachem dwuspadowym?
dom 11x9 m
Link do komentarza
Cytat

Widać ze nie masz doczynienia z sądami. icon_sad.gif

Została wydana zgoda na budowę. Zaczęła się budowa i sprawa trafiła do sądu. Ktoś tą zgodę dał, ktoś się podpisał. Inna sprawa sąd nie ma pojęcia o prawie budowlanym i jest kwestią czasu aby inny zezwolił na budowę. Tyle ze już rok w plecy.


konfabulujesz
jeżeli powstało przesłanie o wstrzymaniu decyzji, to oznacza, że było poważne przesłanie ku temu, byle pierdy pieniacza tego nie powodują, jeżeli jednak tak było, jak opisujesz, to świadczy o skorumpowaniu sądu - zarzut poważny, ważyłbym słowa
Link do komentarza
Cytat

czy współczynnik przenikania ciepła ściany 0,2-0,21 W/m2*K jest wystarczający wg Was?

pytam przekornie bo "wszyscy" stosują systemy: grubsze mury (min. 24 cm) + cieńsze ocieplenie (10-15 cm), a ja chcę zastosować na ściany beton komórkowy lub ceramikę 18 cm i docieplić styro ok. 15 cm. Efekt: cieńsza ściana = większy metraż.

Tylko czy to wg Was jest wystarczająco ciepło?
i czy mury udźwigną poddasze z podłoga "cementową" (nie "drewniana") i dachem dwuspadowym?
dom 11x9 m


Odpowiedz na pierwsze pytanie zalezy od tego czym zamierzasz ogrzewac swoj dom.
Ja zamierzam ogrzewac drewnem i dlatego dla mnie wystarczy.
Czy mury wytrzymaja? - tu odpowiedz jest jeszcz bardziej skomplikowana. Pewnie tak ale wymaga to praktycznie przeliczenia kazdej sciany z osobna, a zwlaszcza filarkow.
Chodzi o to, ze poza wytrzymaloscia na sciskanie samego materialu wazna jest takze smuklosc sciany a wiec stosunek jej wysokosci do grubosci. Do tego dochodzi schemat obciazenia - czy sciana jest symetrycznie obciazona z obu stron czy tez nie.
Slowem jest z tym masa zabawy, dlatego warto to rozwazac glownie wtedy jak masz bardzo waska dzialke i liczy sie kazdy centymetr.

Link do komentarza
Cytat

Odpowiedz na pierwsze pytanie zalezy od tego czym zamierzasz ogrzewac swoj dom.
Ja zamierzam ogrzewac drewnem i dlatego dla mnie wystarczy.
Czy mury wytrzymaja? - tu odpowiedz jest jeszcz bardziej skomplikowana. Pewnie tak ale wymaga to praktycznie przeliczenia kazdej sciany z osobna, a zwlaszcza filarkow.
Chodzi o to, ze poza wytrzymaloscia na sciskanie samego materialu wazna jest takze smuklosc sciany a wiec stosunek jej wysokosci do grubosci. Do tego dochodzi schemat obciazenia - czy sciana jest symetrycznie obciazona z obu stron czy tez nie.
Slowem jest z tym masa zabawy, dlatego warto to rozwazac glownie wtedy jak masz bardzo waska dzialke i liczy sie kazdy centymetr.



Więc jest to możliwe ale plusy mogą być mniejsze niż minusy (np. potrzeba wzmocnienia ścian żelbetem)?
a cm szukam aby mieć miejsce na garaż:
działka 24,5 m; budynek 10,9 m + ok 6,6-6,8 m garaż
Link do komentarza
Cytat

Więc jest to możliwe ale plusy mogą być mniejsze niż minusy (np. potrzeba wzmocnienia ścian żelbetem)?
a cm szukam aby mieć miejsce na garaż:
działka 24,5 m; budynek 10,9 m + ok 6,6-6,8 m garaż



A czy możnaby wpierw wymurować dom i do niego dostawić w przyszłości garaż "kanadyjczyk" (lub inny "cienkościenny")?
Dodam że nad garażem chciałbym mieć poddasze użytkowe (pokój + garderoba) połączone z domem
Link do komentarza
Cytat

Dokladnie tak. A garaz mozna pozniej, choc nie wiem co to zmieni.


Dobudowanie w przyszłości garażu zamiast budowania razem zmieni to że na 1 etap (do zamieszkania) będę potrzebował 50 tys zł (lub coś koło tego) mniej a garaż powstanie jak/gdy będzie kasa.

To ma być coś takiego (w zamyśle garaż w 2 etapie dlatego ściana między domem a garażem jest podwójnej grubości)

DSC01446.jpg


plan
na planie parter to ten na górze, a na dole jest poddasze
szafa w kuchni to komin
szafa w kotłowni to komin
szafy w garażu to samochody
bardzo gruba ściana między domem a garażem bo budowa podzielona zapewne będzie na 2 etapy (wpierw dom a później garaż)
szafy na poddaszu to kominy
strych zwężony przez ścianki kolankowe Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

konfabulujesz
jeżeli powstało przesłanie o wstrzymaniu decyzji, to oznacza, że było poważne przesłanie ku temu, byle pierdy pieniacza tego nie powodują, jeżeli jednak tak było, jak opisujesz, to świadczy o skorumpowaniu sądu - zarzut poważny, ważyłbym słowa




lub skorumpowaniu powołanego w tej sprawie biegłego. Prędzej taki scenariusz bym obstawiał, ale po co to wszystko - nie wiem. Jakieś chore
Link do komentarza
Cytat

Dobudowanie w przyszłości garażu zamiast budowania razem zmieni to że na 1 etap (do zamieszkania) będę potrzebował 50 tys zł (lub coś koło tego) mniej a garaż powstanie jak/gdy będzie kasa



a czy nie mozesz go pozostawic w surowym stanie?
nie biore tu pod uwage walorów estetycznych.

Cytat

Więc jest to możliwe ale plusy mogą być mniejsze niż minusy (np. potrzeba wzmocnienia ścian żelbetem)?
a cm szukam aby mieć miejsce na garaż:
działka 24,5 m; budynek 10,9 m + ok 6,6-6,8 m garaż



zelbet z bk?!?
ile uzyskasz tych cm? a ile wiecej masz z tym zabawy, czy ja wiem czy dla tych kilku centymetrow warto zmieniac 24 na 18...
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
wiesz
ekonomiczne ocieplenie to takie, przy którym nieekonomiczne staje się najekomomiczniejsze, albo jakoś to tak było

nie ma referencyjnej grubości izolacji w oderwaniu od pozostałych parametrów budynku
jeżeli walczysz o każdy wacik na m2/a to wiadomo, że im więcej tym lepiej
ale jak mieszkasz obok hałdy z najlepszym węglem na świecie, lub na rurociągu "Przyjażń" to może masz na tyle tanie źródła energii, że się nie musisz szarpać
ewentualnie jak dasz okna 1,1, w dach wełny 20 centów, to po co ci ściany na pół metra?

to trzeba już wiedzieć na etapie projektu - wybrane źródło energii i dopasowane do tego parametry obiektu z dobranymi materiałami budowlanymi
Link do komentarza
hehe zgodze sie ze wszystko zebrane do kupy daje nam wytyczną, ale sa jakies sensowne przedzialy powyzej ktorych nic nam nie da poza zwiekszeniem kosztow za material?
bo jak ktos pisze ze chce dac 8cm bo nie mial nic a drugi 30 to zaczyna mnie to przerazac, kto im wyliczenia robi...

czy uwazasz ze rodzaj sciany ma wplyw na grubosc ocieplenia?
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

czy uwazasz ze rodzaj sciany ma wplyw na grubosc ocieplenia?



Jak dasz na ścianę 24cm BK i 15 cm styropianu to masz Współczynnik przenikania ściany ok. 0,2 W/m2*K
jeśli zamiast BK zastosujesz ceramikę lub silikaty to współczynnik ci wzrasta nawet do 0,25 W/m2*K

a więc masz większe straty = większe koszty ogrzewania

przy 20 cm styro to dla BK współczynnik wynosi ok 0,15 a dla ceramiki ok 0,19

pytanie brzmi jakie straty ciepła stają się akceptowalne i czy koszt zmniejszenia tych strat nie będzie wyższy niż koszt samych strat

Dodatkowe parę centymetrów ocieplenia w trakcie budowy to minimalne zwiększenie kosztów budowy, ale w pewnym momencie następuje duży przeskok cenowy w związku z potrzebą zastosowania droższych elementów (droższe kołki, droższe listwy startowe, inne mocowania okien itd).

Jeśli rocznie koszt grzania wynosi ok. 5000 zł a grubsze ocieplenie pozwoli go zmniejszyć do 4000 zł to zaoszczędzony 1000 zł * X lat spłaci sam koszt ocieplenia
Ale jeśli roczny koszt ogrzewania to 2000 zł a grubsze ocieplenie zmniejszy go do 1800 zł to inwestycja może być już małoopłacalna lub nawet nie opłacalna.



Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...