rentgen Napisano 5 stycznia 2009 #1 Napisano 5 stycznia 2009 Witam !! Z racji na brak zbędnej gotówki postanowiłem ocieplić poddasze własnoręcznie. Chce położyc warstwe wełny o grubości 25 cm ( 20 między krokwie i 5 prostopadle). I w związku z tym, że będe to robił pierwszy raz w życiu prosze o porady jak to zrobic żeby było dobrze i ciepło. Pod sufitem z kartongipsów nie mam problemów daje dwie warstwy tak jak napisałem wyżej. Problem z tym co bedzie ponad sufitem. Dołączam rysnek żeby było łatwiej. Ile dać grubości między krokwie a ile na sufit żeby było ekonomicznie i jak najmniej strat ciepła ??. Mam jeszcze problem jak obłożyć sam wierzchołek. Czy tam się zostawia jakieś puste miejsca żeby to ciepło miało gdzie wylecieć czy obłożyć to szczelnie do samego końca ? Dodam że mam dachówkę ceramiczną i dość dobrą folię paroprzepuszczalną. Czy tą wełnę mam ułożyć ( upchać ) na ciasno do tej folii czy zostawić jakąś przestrzeń między folią a wełną. I na jakich stelażach układać tę warstwę druga w poprzek ?? Wogóle jak ktoś ma jakąś instrukcję jak to powinno być wykonane zgodnie ze sztuką to byłbym wdzięczny za rady. Pozdrawiam i czekam na odpowiedźrentgen ocieplenie.bmp ocieplenie.bmp
cesary4 Napisano 5 stycznia 2009 #2 Napisano 5 stycznia 2009 Witam, wlasnie robie u SIebie to samo. Najpierw miedzy krokwie welna 20 cm na zakladke (najszczelniej), mocowana na sznurek do krokwi, na to przykrecasz stelaz pod regips i miedzy ten stelaz ukladasz piatke welny na to folia poroizolacyjna mocowana na tasme dwustronna do profili. Welne tniesz w poprzek rolki dodajac okolo 5 cm zeby bylo szczelnie. Ponad sufitem nie ocieplam w ogole, tylko skosy i sufit (ten trapez na Twoim rusunku). Jezeli masz membrane wysokoparoprzepuszczalna to nie musisz robic szczeliny miedzy welna a membrana, moga sie stykac. Dobrze jest zalozyc dwie kratki wentylacyjne na czybku szczytow. Dostalem tez rade od znajomego zeby ewentualne wylazy dachowe zakryc czarna folia, poniewaz nawet rozszczepione promienie UV dziala niekorzystnie na membrane.Jezeli napisalem cos zle (bzdury) to prosze mnie poprawic, chetnie poslucham jezeli robie bledy.Pozdrawiam
Redakcja Napisano 6 stycznia 2009 #3 Napisano 6 stycznia 2009 Cesary 4 dobrze radzi, jedynie warto dodatkowo na ociepleniu sufitu (skosów powyżej nie ma sensu ocieplać) ułożyć folię parpprzepuszczalną co zapobiegnie pyleniu wełny i ochroni przed zamoczeniem w razie przecieków.
rentgen Napisano 6 stycznia 2009 Autor #4 Napisano 6 stycznia 2009 Dziś dokładnie sprawdziłem jaką mam grubość krokwi i wyszło że ok 18 cm . Myślicie żeby kupić wełnę 20 cm i lekko ją upchać między krokwie czy kupić 18 cm ?? Tylko przy osiemnastu nie osiągnę zamierzonego 25 cm bo musiałbym kupić 18+5. jak sądzicie ??rentgen
tukaj Napisano 6 stycznia 2009 #5 Napisano 6 stycznia 2009 Cytat Dziś dokładnie sprawdziłem jaką mam grubość krokwi i wyszło że ok 18 cm . Myślicie żeby kupić wełnę 20 cm i lekko ją upchać między krokwie czy kupić 18 cm ?? Tylko przy osiemnastu nie osiągnę zamierzonego 25 cm bo musiałbym kupić 18+5. jak sądzicie ??rentgen Witam,Ja myślę ,że będzie OK! u siebie po wielu rozmowach z różnymi firmami wybrałem system Rockwool , bardzo konstruktywna i dobra technicznie była rozmowa z doradcami tej firmy - polecam! - wełna twarda 18cm jedna warstwa i na to w poprzek druga warstwa 5cm. Parę zdjęć:pozdrawiam:Darek
rentgen Napisano 7 stycznia 2009 Autor #6 Napisano 7 stycznia 2009 do tukaj i cesary4a czy macie jakieś fotki tej drugiej warstwy w poprzek ???? czy te profile można kupić różnych grubości ?? rentgen
cesary4 Napisano 7 stycznia 2009 #7 Napisano 7 stycznia 2009 Cytat do tukaj i cesary4a czy macie jakieś fotki tej drugiej warstwy w poprzek ???? czy te profile można kupić różnych grubości ?? rentgen Jeszcze nie zrobilem tej drugiej warstwy (mroz mnie wykurzyl, a nie mam zadnego piecyka). Niedawno doczytalem w necie ze te 5cm welny nabijasz na wieszaki trzymajace profile i na welne przykrecasz profil, nie wiem jak w praktyce to wyjdzie. Profile maja chyba standardowe wymiary, zalezy z jakiego systemu korzystasz. Ja korzystam z Norgipsu.
tukaj Napisano 7 stycznia 2009 #8 Napisano 7 stycznia 2009 Cytat Jeszcze nie zrobilem tej drugiej warstwy (mroz mnie wykurzyl, a nie mam zadnego piecyka). Niedawno doczytalem w necie ze te 5cm welny nabijasz na wieszaki trzymajace profile i na welne przykrecasz profil, nie wiem jak w praktyce to wyjdzie. Profile maja chyba standardowe wymiary, zalezy z jakiego systemu korzystasz. Ja korzystam z Norgipsu. Witam,Niestety nie mam zdjęć z drugą warstwą, ale u mnie było robione to w ten sam sposób jak warstwa pierwsza:wełna była łapana do krokwi a następnie łapana sznurkiem do wkręconych wkrętów w krokwie. Następnie wszystko było zakryte folią paroizolacyjną i dopiero na tak zabezpieczonej wełnie powstawała konstrukcja stelażaowa do mocowania płyt. Płyty pokryte w całości siatką zbrojeniową zaciągane były klejem.:pozdrawiam;Darek
rentgen Napisano 7 stycznia 2009 Autor #9 Napisano 7 stycznia 2009 Do darek Cyz ty tez masz zamontowane jakieś kratki wentylacyjne na wierzchołku ??rentgenDzieki Wam za wszystkie rady. Zabieram się do roboty. A gdzie kupowaliście wełne ?? I jakiej firmy ? Warto kupować na internecie ?? Jest taniej ??
tukaj Napisano 7 stycznia 2009 #10 Napisano 7 stycznia 2009 Cytat Do darek Cyz ty tez masz zamontowane jakieś kratki wentylacyjne na wierzchołku ??rentgenDzieki Wam za wszystkie rady. Zabieram się do roboty. A gdzie kupowaliście wełne ?? I jakiej firmy ? Warto kupować na internecie ?? Jest taniej ?? Witam,Szczerze mówiąc, to wszystkie pomieszczenia w domu mam wentylowane grawitacyjnie ale właśnie z wyjątkiem strychu. Zbieram się do tego od dwóch lat ale jeszcze nie wykonałem, Na razie nie mam śladów wilgoci więc pośpiechu też nie wykazuję, ale wiem że powinienem. Na razie wszystko na strychu pomalowałem na biało. Wełnę kupowałem w hurtowni poleconej przez specjalistę czy też handlowca Rockwoola, po dużym upuście.pozdrawiam;Darek
rentgen Napisano 13 stycznia 2009 Autor #11 Napisano 13 stycznia 2009 To mam jeszcze jedno a w zasadzie dwa pytania.Do Darka - co to za folia paroizolacyjna ?? jakaś aluminiowa ? Myślałem że to ma byćzwykła folia , byle by nie przepuszczała pary. jakiej firmy masz tą folię ?I drugie pytanie jak kolejno powinny wyglądać warstwy na suficie licząc od wewnątrz ?? kartongips - folia paroizolacyjna - wełna między krokwie - wełna w poprzek - i na to co ?? jak to wszystko pokryje znów paroizolacją to to sięwszystko udusi. Jak zostawie gołą wełnę to pewnie bedzie pylić i kurzyć. Czym to przykryć ?? Dodam że zaplanowałem także cienkie ocieplenie między krokwie tego stryszku nad sufitem. I Znowu nie wiem jaką folia obłożyć ta wełnę bo jak się będzie skraplała para na tej folii to zacznie kapać na nieosłonięta wełnąna suficie.nie wiem czy to jasno napisałem może cos zrozumiecie.Pozdrawiam rentgen
cesary4 Napisano 13 stycznia 2009 #12 Napisano 13 stycznia 2009 Cytat I drugie pytanie jak kolejno powinny wyglądać warstwy na suficie licząc od wewnątrz ?? kartongips - folia paroizolacyjna - wełna między krokwie - wełna w poprzek - i na to co ?? jak to wszystko pokryje znów paroizolacją to to sięwszystko udusi. Jak zostawie gołą wełnę to pewnie bedzie pylić i kurzyć. Czym to przykryć ?? Dodam że zaplanowałem także cienkie ocieplenie między krokwie tego stryszku nad sufitem. I Znowu nie wiem jaką folia obłożyć ta wełnę bo jak się będzie skraplała para na tej folii to zacznie kapać na nieosłonięta wełnąna suficie.nie wiem czy to jasno napisałem może cos zrozumiecie.Pozdrawiam rentgen Cos krecisz z tymi warstwami od zewnatrz dachowka - folia (membrana) najlepiej wysoko paroprzepuszczalna - welna miedzy krokwie - welna na krokwie - folia paroizolacyjna - plyta. I nic sie nie bedzie skraplac.Te cienkie ocieplenie tego stryszku jest naprawde niepotrzebne, wydaje mi sie ze nawet lepiej jak go nie bedzie, zapewnij tam dobra wentylacje
rentgen Napisano 13 stycznia 2009 Autor #13 Napisano 13 stycznia 2009 Cytat Cos krecisz z tymi warstwami od zewnatrz dachowka - folia (membrana) najlepiej wysoko paroprzepuszczalna - welna miedzy krokwie - welna na krokwie - folia paroizolacyjna - plyta. I nic sie nie bedzie skraplac.Te cienkie ocieplenie tego stryszku jest naprawde niepotrzebne, wydaje mi sie ze nawet lepiej jak go nie bedzie, zapewnij tam dobra wentylacje Ty mówisz o skosie dachu ( i to jest dla mnie jasne). a ja mówiłem o warstwach na suficie podwieszanym , tam nie ma dachówki ani membramy. Patrząc od środka pokoju do góry mamy: karton gips - folie paroprzep. - wełne między krokwiami i co mam dać na tą wełnę ??
cesary4 Napisano 13 stycznia 2009 #14 Napisano 13 stycznia 2009 Cytat Ty mówisz o skosie dachu ( i to jest dla mnie jasne). a ja mówiłem o warstwach na suficie podwieszanym , tam nie ma dachówki ani membramy. Patrząc od środka pokoju do góry mamy: karton gips - folie paroprzep. - wełne między krokwiami i co mam dać na tą wełnę ?? Przepraszam, faktycznie nie doczytalem. teoretycznie nie powinno sie nic skraplac bo nad welna jest folia wysokoparoprzepuszczalna, jakby sie na niej skraplalo to nie mialoby sensu kladzenie jej. Moze dojsc do ewentualnych przeciekow przez dach wtedy tak jak Redakcja pisala wyzej warto ulozyc na welne folie paroprzepuszczalna.
tukaj Napisano 13 stycznia 2009 #15 Napisano 13 stycznia 2009 Cytat Ty mówisz o skosie dachu ( i to jest dla mnie jasne). a ja mówiłem o warstwach na suficie podwieszanym , tam nie ma dachówki ani membramy. Patrząc od środka pokoju do góry mamy: karton gips - folie paroprzep. - wełne między krokwiami i co mam dać na tą wełnę ?? Witam,Nie pamiętam jaka to był rodzaj foli paroizolacyjnej, faktycznie od strony wewnętrznej ( od strony strychu była powłoka aluminiowa) folia ze średniej półki pod względem jakości jakaś szwajcarska lub austriacka, jeżeli będzie Cię to interesowało to odszukam fakturę. Co do ocieplenia połaci stropu nad poddaszem, to ja ociepliłem tą przestrzeń warstwą wełny, oczywiście po położeniu warstwy foli paroizolacyjnej nad karton gipsem, co skutkuje ograniczeniem kubatury do ogrzania i jestem z tego zadowolony. Natomiast ocieplenie skosów strychu daje mi to, że nad poddaszem nawet w czasie zimy mam znośną temperaturę i nie muszę się ubierać gdy tam wchodzę.pozdrawiam:Darek
rentgen Napisano 14 stycznia 2009 Autor #16 Napisano 14 stycznia 2009 A co powiecie na to. Kupiłem już wełnę i taką folię z warstwą aluminium. jednak jakoś mi nie pasuje to że ta folia bedzie odbijać ciepło do wnętrza jeżeli bedzie przyciśnięta kartongipsem. Gdzieś wczoraj wyczytałem że zeby taka folia odbijała ciepło to musi mieć pustkę powietrzną między kartongipsem a nią., co w zasadzie jest trudne do wykonania. Ale chyab sobie daruje eksperymenty i położe normalnie na nią kartongips.Pozdrawiamrentgen
Benedykt17 Napisano 14 stycznia 2009 #17 Napisano 14 stycznia 2009 to prawda. Żeby taka membrana spełniała właściwie swoje zadanie to warstwę z płyty G-K należy zamontować pozostawiając między nimi wolną przestrzeń. Najlepiej to wykonać przy za pomocą wieszaków typu "ES".
rentgen Napisano 15 stycznia 2009 Autor #18 Napisano 15 stycznia 2009 Cytat to prawda. Żeby taka membrana spełniała właściwie swoje zadanie to warstwę z płyty G-K należy zamontować pozostawiając między nimi wolną przestrzeń. Najlepiej to wykonać przy za pomocą wieszaków typu "ES". A możesz coś więcej opisac albo dać zdjęcie jak tą pustkę wykonać ?? Bo nie mogę sobie tego wyobrazić ? Jestem laikiem w tym temacie.Pozdrawiamrentgen
Benedykt17 Napisano 15 stycznia 2009 #19 Napisano 15 stycznia 2009 polecam strony firmy knaufhttp://www.knauf.pl/knaufengine/index.php?...&Itemid=143systemy do poddasza to D6xx (potrzebna przeglądarka do plików CAD np. DWGTrueViewer 2009)polecam też ten adres http://www.knauf.pl/BDS_1/Start/index2.htmlkalkulator za pomocą którego obliczymy zapotrzebowanie na materiały, cenę materiałów i pracy . polecam
Benedykt17 Napisano 15 stycznia 2009 #20 Napisano 15 stycznia 2009 przegląd foli na dach można znaleźć w Muratorze nr 8/2008ocieplanie stropów Murator nr 11/2008 12/2008Przypomniałem sobie chyba ważną rzecz. Membrany aluminiowe są tak jak wierzchniego krycia kierunkowe !!! Należy układać ją stroną "błyszczącą" do wewnątrz (wydawało by się sprawa oczywista ale nie zawsze tak jest ). Poniżej przekrój przez konstrukcję z ekranem aluminiowym
rentgen Napisano 16 stycznia 2009 Autor #21 Napisano 16 stycznia 2009 Cytat przegląd foli na dach można znaleźć w Muratorze nr 8/2008ocieplanie stropów Murator nr 11/2008 12/2008Przypomniałem sobie chyba ważną rzecz. Membrany aluminiowe są tak jak wierzchniego krycia kierunkowe !!! Należy układać ją stroną "błyszczącą" do wewnątrz (wydawało by się sprawa oczywista ale nie zawsze tak jest ). Poniżej przekrój przez konstrukcję z ekranem aluminiowym tylko jak zrobić ten dystans między stelażem na kotwach a regipsem ?? jakieś podkładki dać międy pod śruby czy jak ??tu na tym rysunku polia jest pod stelażem a ja jeszcze musze dać wełnę między stelaż i dopiero na stelaże folie.
maciek_gw Napisano 19 stycznia 2010 #22 Napisano 19 stycznia 2010 Witam, Ja również niedługo chcę zacząć ocieplanie poddasza (będzie to poddasze użytkowe na którym będę mieszkał - jest to poddasze w nowym bloku). I mam jeden problem a mianowicie nie wiem jak ocieplić sufit (nie mam problemów z ociepleniem dachu - skosów). Wstawiłem rysunek mojego poddasza. Problem w tym że krokwie mam na wysokości 3.5m a sufit chcę podwiesić na wysokości 2.7m i:1. Jak powinien ułożyć watę. Jeśli ułożę ją między krokwie (20cm i 5cm) to później jak powieszę regipsy na wieszakach to będą one w odległości ok. 40 cm od waty czy taka duża różnica między watą a regipsami może spowodować problem w dociepleniu pomieszczenia? Czy może nie lepiej ułożyć watę bezpośrednio na regipsy tylko jak najlepiej ją wtedy ułożyć aby szczelnie pokrywała cały sufit.Z góry dziękuję za odp.Maciej
piotr-kaczor Napisano 19 stycznia 2010 #23 Napisano 19 stycznia 2010 A słyszałem jeszcze od różnych budowlańców, że aby zapobiec pęknięciom na sufitach o powierzchni większej niż 15-20m2 trzeba położyć dwie warstwy płyt k-g prostopadle do pierwszej.Piotr
sosek Napisano 29 stycznia 2010 #24 Napisano 29 stycznia 2010 Ja się podepnę i zapytam czy jest sens ocieplać poddasze nieużytkowe, jeżeli bezpośrednio na stropie mam styropian 10 ?
krzysiek29 Napisano 31 stycznia 2010 #25 Napisano 31 stycznia 2010 Cytat to prawda. Żeby taka membrana spełniała właściwie swoje zadanie to warstwę z płyty G-K należy zamontować pozostawiając między nimi wolną przestrzeń. Najlepiej to wykonać przy za pomocą wieszaków typu "ES". albo listew drewnianych o gr 2,5cm
krzysiek29 Napisano 31 stycznia 2010 #26 Napisano 31 stycznia 2010 Cytat to prawda. Żeby taka membrana spełniała właściwie swoje zadanie to warstwę z płyty G-K należy zamontować pozostawiając między nimi wolną przestrzeń. Najlepiej to wykonać przy za pomocą wieszaków typu "ES". albo listew drewnianych o gr 2,5cm
elektron888 Napisano 1 marca 2010 #28 Napisano 1 marca 2010 witam, ja w podobnej kwestii, postanowiłem samodzielnie wykonać ocieplenie poddasza i wszystko w zasadzie ułożyło się jak chciałem tj. wełna termo mata ISOVER dwuwarstwowo 150mm i poprzecznie 50mm.Roboty są wykonane w 70% . Dzisiaj przyszedł mój znajomy i stwierdził że robił u siebie podobnie ale wstawiał profile co 40cm. Moje są co 60cm. Co w tym wypadku zrobić ? Kontynuować dalej prace, czy wstawić dodatkowy profil pomiędzy już zainstalowane ? Moje ściany są mocno skośne, ufam że odległość 60cm jest właściwą proporcją dla płyty g-k o grubości 12mm. Chętnie poznam opinie forumowiczów.pozdrawiam
ÃÐĦĐ Napisano 12 maja 2010 #29 Napisano 12 maja 2010 Cytat Witam, Ja również niedługo chcę zacząć ocieplanie poddasza (będzie to poddasze użytkowe na którym będę mieszkał - jest to poddasze w nowym bloku). I mam jeden problem a mianowicie nie wiem jak ocieplić sufit (nie mam problemów z ociepleniem dachu - skosów). Wstawiłem rysunek mojego poddasza. Problem w tym że krokwie mam na wysokości 3.5m a sufit chcę podwiesić na wysokości 2.7m i:1. Jak powinien ułożyć watę. Jeśli ułożę ją między krokwie (20cm i 5cm) to później jak powieszę regipsy na wieszakach to będą one w odległości ok. 40 cm od waty czy taka duża różnica między watą a regipsami może spowodować problem w dociepleniu pomieszczenia? Czy może nie lepiej ułożyć watę bezpośrednio na regipsy tylko jak najlepiej ją wtedy ułożyć aby szczelnie pokrywała cały sufit.Z góry dziękuję za odp.Maciej najlepszym wyjściem będzie ułożenie waty bezpośrednio na regipsy,oczywiście nie zapominając o folij,która powinna się znajdować miedzy płyta k-g a wata...watę układamy ściśle obok siebie...jak układamy??najlepiej rozwijać całą rolke miedzy wieszakami jeżeli nie mieści się rozcinamy by wprowadzić ja pomiędzy wieszaki i tak roleczka obok roleczki.
Deamos Napisano 1 czerwca 2010 #30 Napisano 1 czerwca 2010 U mnie przy deskowanym dachu planuję:- nabić łaty na krokwie 14cm by weszła wełna 20cm i została dylatacja od strony deskowania- przybić do krokwi grzybki albo esy do łat i dać jeszcze z 10cm wełny- na grzybki lub esy i przyścienne UD założyć profile CD- na profile przykleić punktowo taśmę dwustronną a do niej dobrą folie paroizolacyjną- zasłonić wszystko płytami g-k
sywekg Napisano 1 sierpnia 2010 #31 Napisano 1 sierpnia 2010 witam,wlasnie chcialbym sie poradzic poniewaz kupilem welne o grubosci 17 cm, i pojawil mi sie maly (przynajmniej tak mi sie wydaje)problem, poniewaz krokwie maja 17,5 cm i i braknie mi miejsca na szczeline miedzy folia a ociepleniem.Planuje kupic jeszcze welne 5cm na poprzeczne krycie.Jak wedlug was najlepiej to zrobic ,czy moge wypuscic welne 17 cm poza krokiew do srodka ,jakies 2-3 cm i pozniej na to welna 5cm,jakos nie moge sobie tego wyobrazic jeszcze .Poradzcie jak zrobic to dobrze.
agus181 Napisano 1 sierpnia 2010 #32 Napisano 1 sierpnia 2010 Mozna nabic na krokwie laty o grubosci 3-4cm i bedzie ok.
Gość adiqq Napisano 1 sierpnia 2010 #33 Napisano 1 sierpnia 2010 ja osobiscie daje 15cm wełny między krokwie, 15cm wełny poprzecznie do wysokosci jetek, i 15cm na suficie(1 wartswa 0,039, poprzeczna i sufit 0,033). Jak bede miec mało, to zawsze moge odkrecic płyty osb i dołożyć na sufit
NOTO Napisano 4 sierpnia 2010 #34 Napisano 4 sierpnia 2010 Cytat Ja się podepnę i zapytam czy jest sens ocieplać poddasze nieużytkowe, jeżeli bezpośrednio na stropie mam styropian 10 ? Chyba jest bo stryropian zapewne ma szpary. Sąsiedzi mają identyczny budynek jak mój i założyli dodatkowe ocieplenie strychu (krokwie) i jakby jest cieplej. Planuję to samo.W jaki sposób mocujecie sznurek podtrzymujący wełnę do krokwi ?
zivy Napisano 18 listopada 2010 #35 Napisano 18 listopada 2010 Witam -czeka mnie ocieplenie poddasza użytkowego i będzie tak wata 16cm między krokwie 18cm obniżony stelaż pod płyty KG w stelaż wata 10cm i folia.Czy może mi ktoś podać ile może żądać za 1m2 tzw złota rączka po sąsiedzku nie prowadzi firmy .Dla NOTO z tego co czytałem watę tniesz 2cm dłuższą niż szerokość między krokwiami i nic nie owijasz,możesz też nabić na krokwie co 70cn po przekątnej gwoździe i owijasz sznurkiem tzn zygzakiem zygzakiem
23patryk23 Napisano 15 sierpnia 2011 #36 Napisano 15 sierpnia 2011 Witam Wybaczcie że sie wtryniam . Panowie , niebawem przystąpie do ocieplania poddasza TopRockiem i mam pewne obawy co do dylatacji . Dach mam dwu spadowy deskowany , przygotowaną mam też szczelinę pomiędzy deskami a wełną jak i przy murłacie. Tak aby był swobodny przepływ powietrza ( na żółto zaznaczone jest na rysunku ). I teraz niewiem co z pozostałą częścią . Czy to tak mam zostawić ? Czy mam zrobić jakąś dodatkową wentylację ? Zaznaczę że mam już założoną dachówkę .Poniżej podaję rysunek poglądowy Pozdrawiam Patryk
odi69 Napisano 17 sierpnia 2011 #37 Napisano 17 sierpnia 2011 Czy jako paroizolacji można użyć zwykłej czarnej folii?
odi69 Napisano 22 grudnia 2011 #41 Napisano 22 grudnia 2011 A konkretnie jakiego producenta polecacie?
Eksperci Rockwool Napisano 23 grudnia 2011 #42 Napisano 23 grudnia 2011 Cytat A konkretnie jakiego producenta polecacie? A konkretnie do czego? Bo tak ogólnie to moge polecić Rockwool'a ;)
Eksperci Rockwool Napisano 23 grudnia 2011 #44 Napisano 23 grudnia 2011 Cytat Do poddasza To do wyboru albo płyty (np. SUPERROCK) albo maty (np. TOPROCK). Co do sposobu zastosowania to zależy od konkretnego rozwiązania. Przykładowe znajdziesz tutaj http://przewodnik.rockwool.pl/elementy-budynkow.aspx (wybór z lewego menu)
aga i zbyszek Napisano 26 grudnia 2011 #45 Napisano 26 grudnia 2011 Witam, mam pytanie w kwestii ocieplenia poddasza.A mianowicie dałem 15 cm wełny na to poszła folia i stelaz.Teraz chce dołozyc jeszcze 5 cm wełny miedzy stelaze tak by lacznie było 20 cm. Tylko nie wiem czy moge te 5 cm połozyc na folie paraizolacyjna.Ekipa, ktora robi mowi ze jak najabrdziej.-15 cm wełny- folia paroizolacyjna- 5 cm wełny-płyta kartonowo-gipsowa
Gość mhtyl Napisano 26 grudnia 2011 #46 Napisano 26 grudnia 2011 Cytat Witam, mam pytanie w kwestii ocieplenia poddasza.A mianowicie dałem 15 cm wełny na to poszła folia i stelaz.Teraz chce dołozyc jeszcze 5 cm wełny miedzy stelaze tak by lacznie było 20 cm. Tylko nie wiem czy moge te 5 cm połozyc na folie paraizolacyjna.Ekipa, ktora robi mowi ze jak najabrdziej.-15 cm wełny- folia paroizolacyjna- 5 cm wełny-płyta kartonowo-gipsowa Ja bym folię przeniósł przed wełnę 5 cm pod płyty rg. Tak jest bynajmniej fachowo. A czemu od razu nie kładłeś 15 + 5 cm wełny dziś to praktycznie standard minimalny.Niedawno był przerabiany podobny temat tyle ,że chodziło o folie alu poszukaj a trochę się dowiesz.Ułatwię Ci zadanie i zaglądnij tu https://forum.budujemydom.pl/index.php?act=...&pid=254311 miłej lektury
Jani_63 Napisano 26 grudnia 2011 #47 Napisano 26 grudnia 2011 Cytat Witam, mam pytanie Jeśli wentylacja będzie wydolna cało rocznie, a nie nie ma innej możliwości, to 1/3 grubości właściwej warstwy izolacyjnej może znaleźć się przed folią paroizolacyjną. Sztuka dopuszcza takie rozwiązanie.WM radzi sobie z takim przypadkiem nawet w pomieszczeniach mokrych (brudnych).
aga i zbyszek Napisano 26 grudnia 2011 #48 Napisano 26 grudnia 2011 Cytat Jeśli wentylacja będzie wydolna cało rocznie, a nie nie ma innej możliwości, to 1/3 grubości właściwej warstwy izolacyjnej może znaleźć się przed folią paroizolacyjną. Sztuka dopuszcza takie rozwiązanie.WM radzi sobie z takim przypadkiem nawet w pomieszczeniach mokrych (brudnych). Czyli moge to zostawic tak jak wykonawca robi?Wolabym zostawic bo folia i stelaze juz sa.No chyba ze jest to bledne i bede mial pozniej przez to problemy z poddaszem
Jani_63 Napisano 26 grudnia 2011 #49 Napisano 26 grudnia 2011 Trochę to dla mnie dziwne że jest to robione od podstaw, a rozwiązanie stosowane jak przy dociepleniu już istniejącego i zagospodarowanego poddasza. ale jak zmieniać już nie możesz, to...Tak, możesz tak zostawić. Ta dodatkowa 5cm warstwa wełny będzie zawsze w strefie ciepłej i nic się tam nie będzie wkraplało.Warunek... sprawna i wydolna wentylacja cało roczna
Gość mhtyl Napisano 26 grudnia 2011 #50 Napisano 26 grudnia 2011 Cytat Czyli moge to zostawic tak jak wykonawca robi?Wolabym zostawic bo folia i stelaze juz sa.No chyba ze jest to bledne i bede mial pozniej przez to problemy z poddaszem Ja na Twoim miejscu bym to jeszcze poprawił ,bo jakoś nie wierze że takie rozwiązanie się sprawdzi w 100 %, teraz poprawiając nie popadniesz w duże wydatki w porównaniu jak Ci przyjdzie poprawiać to za kilka lat czego Ci oczywiście nie życzę ale lepiej chuchać na zimne.
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się