adrianboss Napisano 9 października 2008 Udostępnij #1 Napisano 9 października 2008 Witam! Mam dom wybudowany z pustaków chaszowych chciałbym wiedzieć czy mogę dom ocieplić z zewnątrz bo dom jest wybudowany z 2 pustaków chaszowych, w środku jest włożony steropian 5 cm który stoi już 10 lat chciałbym zrobic elewacje ale niewiem czy mogę dać na zewnątrz steropian aby docieplić bo 5 cm to zamało !Gdzie moge o coś takiego się pytać i kto może zbadać przepuszczalność ciepła ścianProsze o fachowe doradzenie w tej sprawie! 1 Link do komentarza
Rafał.M Napisano 9 października 2008 Udostępnij #2 Napisano 9 października 2008 Cytat Witam! Mam dom wybudowany z pustaków chaszowych chciałbym wiedzieć czy mogę dom ocieplić z zewnątrz bo dom jest wybudowany z 2 pustaków chaszowych, w środku jest włożony steropian 5 cm który stoi już 10 lat chciałbym zrobic elewacje ale niewiem czy mogę dać na zewnątrz steropian aby docieplić bo 5 cm to zamało !Gdzie moge o coś takiego się pytać i kto może zbadać przepuszczalność ciepła ścianProsze o fachowe doradzenie w tej sprawie! WitamJestem inżynierem budownictwa powiem panu tak.Jak ma pan styropian między pustakami to nie powinno się już robić ocieplenia z zewnątrz, tylko należy zrobić samą elewację-tynk. Szkoda, że nie dał pan wcześniej w środek wełny mineralnej-lepszy efekt cieplny.Styropian ma to do siebie jako materiał, że nie oddycha. Dom musi oddychać.Jak da pan od zewnątrz jeszcze styropian to będzie miał pan w wewnątrz termos.Zdania w tym temacie są podzielone. Jednymi preferują styropian w środek i na zewnątrz ale moim zdaniem to bezsensowny wydatek. Pozdrawiam Link do komentarza
Markus_82 Napisano 9 października 2008 Udostępnij #3 Napisano 9 października 2008 Cytat WitamJestem inżynierem budownictwa powiem panu tak.Jak ma pan styropian między pustakami to nie powinno się już robić ocieplenia z zewnątrz, tylko należy zrobić samą elewację-tynk. Szkoda, że nie dał pan wcześniej w środek wełny mineralnej-lepszy efekt cieplny.Styropian ma to do siebie jako materiał, że nie oddycha. Dom musi oddychać.Jak da pan od zewnątrz jeszcze styropian to będzie miał pan w wewnątrz termos.Zdania w tym temacie są podzielone. Jednymi preferują styropian w środek i na zewnątrz ale moim zdaniem to bezsensowny wydatek. Pozdrawiam Dokładnie, mnożenie sobie kosztów (które przy elewacji i i tak są nie małe) Link do komentarza
adrianboss Napisano 10 października 2008 Autor Udostępnij #4 Napisano 10 października 2008 Witam Panów!Więc panowie bu tego nie ocieplali bo skoda kosztów, ale wydaje mi się ze lepiej to ocieplić niż aby póżniej było zimno w domu, dom był stawiany 10 lat temu steropian taki był jaki był mógł się utlenić troszke myszy tam charcują między murami więc napewno jest szachownica, a jeszcze niewiadomo jak był on wkładany w mór bo z tego co wiziałem to był wrzucany i niczym nie mocowany.WIęc co robić Link do komentarza
adrianboss Napisano 1 stycznia 2009 Autor Udostępnij #5 Napisano 1 stycznia 2009 Witam! dawno się nie oddzywałem ale dalej mam ten problem tu Pan pisze ze niema sensu tylko ze dom stoi 10 lat i jedni muwią ze steropian stracił swoje własciwości i ze myszy mogły go załatwić w ciągu 10 lat a jest ich duzo w domu, a jak był budowany to był tak wrzucany niestarannie między mur i dlatego niemam pewności i niewiem co robić! Może ktoś się jeszcze wypowie na ten temat! Link do komentarza
JBZ Napisano 6 stycznia 2009 Udostępnij #6 Napisano 6 stycznia 2009 Każdy przypadek docieplenia powinien być poprzedzony obliczeniami cieplno-wilgotnościowymi. W przeciwnym razie możesz uzyskać efekt odwrotny od zamierzonego, tj. zamiast docieplenia uzyskasz mokre i zimne ściany!Wejdź na BDB i zobacz w dziale Poradnik > O co pytali inni? jakie są różne odpowiedzi i jak można uniknąć błędów. Koszt obliczeń jest symboliczny a uzyskasz tam wiarygodną odpowiedź.Pozdrawiam,Jerzy Zembrowski Link do komentarza
Stas_poznan Napisano 12 stycznia 2009 Udostępnij #7 Napisano 12 stycznia 2009 Co do ocieplenia domu. Ten kto ma dylemat _ wełna czy styropian >>> Wełna jest paroprzepuszczalna, lepiej niż styropian tłumi hałas, jest niepalna i nie zjedzą jej gryzonie. Jest jednak dużo droższa od styropianu i nie chodzi tu tylko o koszty materiału, ale też robocizny i ewentualnie tynku paroprzepuszczalnego – koszty całkowite są zatem 3 razy wyższe w porównaniu ze styropianem. Link do komentarza
Irka Napisano 12 stycznia 2009 Udostępnij #8 Napisano 12 stycznia 2009 Wykonawca namawia mnie do zastosowania tzw. natryskowej pianki PUR– która jest droższa nawet od wełny. Kiedy tak naprawdę jest to konieczne? Link do komentarza
lame Napisano 15 stycznia 2009 Udostępnij #9 Napisano 15 stycznia 2009 Cytat Co do ocieplenia domu. Ten kto ma dylemat _ wełna czy styropian >>> Wełna jest paroprzepuszczalna, lepiej niż styropian tłumi hałas, jest niepalna i nie zjedzą jej gryzonie. Jest jednak dużo droższa od styropianu i nie chodzi tu tylko o koszty materiału, ale też robocizny i ewentualnie tynku paroprzepuszczalnego – koszty całkowite są zatem 3 razy wyższe w porównaniu ze styropianem. Ocieplenie domu styropianem jest niebezpieczne, bo jest nieodporny na ogień. Link do komentarza
rob40 Napisano 15 stycznia 2009 Udostępnij #10 Napisano 15 stycznia 2009 Cytat Co do ocieplenia domu. Ten kto ma dylemat _ wełna czy styropian >>> Wełna jest paroprzepuszczalna, lepiej niż styropian tłumi hałas, jest niepalna i nie zjedzą jej gryzonie. Jest jednak dużo droższa od styropianu i nie chodzi tu tylko o koszty materiału, ale też robocizny i ewentualnie tynku paroprzepuszczalnego – koszty całkowite są zatem 3 razy wyższe w porównaniu ze styropianem. Wełna mineralna ma istotną zaletę nie do zakwestionowania - dzięki niej ściany domu lepiej „oddychają”. Link do komentarza
Redakcja Napisano 15 stycznia 2009 Udostępnij #11 Napisano 15 stycznia 2009 Cytat Ocieplenie domu styropianem jest niebezpieczne, bo jest nieodporny na ogień. Styropian nie zwiększa zagrożenia pożarem, jeśli jest właściwie ułożony, to znaczy, gdy płyty są klejone na całym obwodzie oraz pośrodku – muszą ściśle łączyć się z murem bez przerw i odstępów. Zachowanie tych zasad jest ważne dla bezpieczeństwa pożarowego, ponieważ tym sposobem zapobiegamy tworzeniu się ciągu kominowego pomiędzy płytami styropianowymi a murem. Styropian to materiał samogasnący - po odstąpieniu źródła ognia gaśnie. Link do komentarza
joasia_82 Napisano 20 lutego 2009 Udostępnij #12 Napisano 20 lutego 2009 Witam Jestem nową forumowiczką i mam pytanko dotyczące dociepleń. Mamy dom, który został wybudowany ponad 10 lat temu i stał w surowym stanie. Wykończyliśmy go 2 lata temu drugą zimę mieszkamy w nim. Dociepliliśmy strop 10 styropianem. Ściany są docieplone wełną, tzn. pustak-wełna-połówka. No i teraz nie wiem czy mamy dawać styropian czy nie, a jeżeli dawać to jaką grubość. Dodam że w domu jest zimno. Grzejniki są tak gorące, że dotknąć się nie można a w domu chłód. Bardzo proszę o pomoc. Link do komentarza
charger79 Napisano 21 lutego 2009 Udostępnij #13 Napisano 21 lutego 2009 Cytat Witam Jestem nową forumowiczką i mam pytanko dotyczące dociepleń. Mamy dom, który został wybudowany ponad 10 lat temu i stał w surowym stanie. Wykończyliśmy go 2 lata temu drugą zimę mieszkamy w nim. Dociepliliśmy strop 10 styropianem. Ściany są docieplone wełną, tzn. pustak-wełna-połówka. No i teraz nie wiem czy mamy dawać styropian czy nie, a jeżeli dawać to jaką grubość. Dodam że w domu jest zimno. Grzejniki są tak gorące, że dotknąć się nie można a w domu chłód. Bardzo proszę o pomoc. niech Pani poda dokładne wymiary docieplenia scian , z jakiej grubości pustaków sa zbudowane Link do komentarza
Redakcja Napisano 23 lutego 2009 Udostępnij #14 Napisano 23 lutego 2009 Cytat Witam Jestem nową forumowiczką i mam pytanko dotyczące dociepleń. Mamy dom, który został wybudowany ponad 10 lat temu i stał w surowym stanie. Wykończyliśmy go 2 lata temu drugą zimę mieszkamy w nim. Dociepliliśmy strop 10 styropianem. Ściany są docieplone wełną, tzn. pustak-wełna-połówka. No i teraz nie wiem czy mamy dawać styropian czy nie, a jeżeli dawać to jaką grubość. Dodam że w domu jest zimno. Grzejniki są tak gorące, że dotknąć się nie można a w domu chłód. Bardzo proszę o pomoc. Ciepłochronności domu można określić na podstawie zużycia paliwa (gazu, węgla) w ciągu sezonu grzewczego. To, że w domu jest zimno nie musi oznaczać, że ściany są źle ocieplone, gdyż straty ciepła zależą również od izolacyjności okien, podłogi, stropu i intensywności wentylacji. Warto też sprawdzić czy zamontowane grzejniki nie są zbyt małe w stosunku do ogrzewanej powierzchni. Link do komentarza
Jacek_456 Napisano 26 marca 2011 Udostępnij #15 Napisano 26 marca 2011 Witam!Jestem nowym użytkownikiem tego forum. Jak Sprawdzić W Ocieplonym Domu czy w elewacji zamontowane zostały kołki mocujące styropian do ściany, ponieważ nie jestem pewien czy są, a dom jest już pokryty tynkiem. Proszę o odpowiedzi na stronie lub na mój e-mail: jacekdriver@o2.pl Link do komentarza
Jani_63 Napisano 26 marca 2011 Udostępnij #16 Napisano 26 marca 2011 Jeśli nie jest to ocieplenie w standardzie "domu pasywnego" to idealnie nadaje się do tego kamera termowizyjna.Niestety o tej porze roku takie badanie nic nie da. Wymagana jest duża różnica temperatur.Inna sprawa to fakt, że jeżeli ocieplenie zostało fachowo wykonane z użyciem dobrej jakości pianki klejącej, np Sou... , to kołkowanie nie jest elementem bezwzględnie koniecznym przy budownictwie jednorodzinnym. Link do komentarza
labas Napisano 26 marca 2011 Udostępnij #17 Napisano 26 marca 2011 Cytat Niestety o tej porze roku takie badanie nic nie da. Wymagana jest duża różnica temperatur. Da, da, tylko trza mieć odpowiedni sprzęt. Link do komentarza
demo Napisano 26 marca 2011 Udostępnij #18 Napisano 26 marca 2011 (edytowany) Cytat Witam Jestem nową forumowiczką i mam pytanko dotyczące dociepleń. Mamy dom, który został wybudowany ponad 10 lat temu i stał w surowym stanie. Wykończyliśmy go 2 lata temu drugą zimę mieszkamy w nim. Dociepliliśmy strop 10 styropianem. Ściany są docieplone wełną, tzn. pustak-wełna-połówka. No i teraz nie wiem czy mamy dawać styropian czy nie, a jeżeli dawać to jaką grubość. Dodam że w domu jest zimno. Grzejniki są tak gorące, że dotknąć się nie można a w domu chłód. Bardzo proszę o pomoc. Ja myślę że ta sytuacja może być spowodowana tym że wełna jest wilgotna . Mam znajomego który podobnie wybudował ściany i nie zrobił żadnych otworów wentylacyjnych ani nie dał żadnej folii. Po kilku latach miał zimno więc postanowił jeszcze docieplić z zewnątrz styropianem . Przy wierceniu otworów na kołki mocujące styropian , okazało się że zwierciny są mokre jak diabli . Więc sprawa jasna - wełna zawilgocona jak trza ( znaczy nie trza ) . Okleił domek tym styropianem , ale czy to poprawiło sytuację - nie wiem , bo ma durną kobitę i już nie utrzymujemy w zasadzie tej znajomości . Edytowano 26 marca 2011 przez demo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 27 marca 2011 Udostępnij #19 Napisano 27 marca 2011 Myślę że po dwóch latach joasia_82 już rozwiązała problem Cytat Da, da, tylko trza mieć odpowiedni sprzęt. Mostki cieplne wypatrzy, ale kołki tez da radę? Link do komentarza
demo Napisano 27 marca 2011 Udostępnij #20 Napisano 27 marca 2011 Cytat Myślę że po dwóch latach joasia_82 już rozwiązała problem No tak , nie patrzyłem na datę wpisu . Ale moja informacja może sobie wisieć , czy nie ? . Link do komentarza
Jacek_456 Napisano 27 marca 2011 Udostępnij #21 Napisano 27 marca 2011 Cytat Da, da, tylko trza mieć odpowiedni sprzęt. Jaki to sprzęt ile by koisztowalo sprawdzenie domu? Link do komentarza
dariusz.k. Napisano 20 lipca 2011 Udostępnij #22 Napisano 20 lipca 2011 witam,przeczytałem cały wątek i jasno z niego wynika że wełna mineralna ma znacznie więcej plusów niż styropian, a tylko jeden minus cenę... Z racji że dom buduję od podstaw jestem skłonny docieplić dom wełną, nie wiem tylko która z dostępnych na rynku jest najlepsza? tzn najtrwalsza Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 20 lipca 2011 Udostępnij #23 Napisano 20 lipca 2011 Ocieplenie ścian - to nie to samo co ocieplenie domu. Zaś co do wilgoci to tak samo, źle wpływa na wełnę i styropian. Zawilgocenie zależy od grubości ocieplenia. Im grubsze tym większe zawilgocenie. Do 12 cm nie problem jest niewielki. Ogólnie przylepianie izolacji termicznej za stałym odbiornikiem ciepła jakim jest mur na fundamencie, źle świadczy o wiedzy ( nie mylić z wykształceniem) tak robiącego. Widać to po zużyciu energii. Domy po takiej „termorenowacji” zużywają ponad 30 kWh /m2 rocznie! I mają wilgoć w przegrodzie termicznej powyżej 3%! Link do komentarza
Barbossa Napisano 20 lipca 2011 Udostępnij #24 Napisano 20 lipca 2011 KONFABULACJE Link do komentarza
Eksperci Rockwool Napisano 21 lipca 2011 Udostępnij #25 Napisano 21 lipca 2011 Cytat witam,przeczytałem cały wątek i jasno z niego wynika że wełna mineralna ma znacznie więcej plusów niż styropian, a tylko jeden minus cenę... Z racji że dom buduję od podstaw jestem skłonny docieplić dom wełną, nie wiem tylko która z dostępnych na rynku jest najlepsza? tzn najtrwalsza Wełna w rzeczywistosci nie jest "dużo" droższa od styropianu. Przykładowe wyliczenia sa tutaj http://dom.rockwool.pl/dlaczego+warto+ocie...o%c5%bcsza+-c7- Natomiast co do kwestii trwałosci wełny to tutaj polecam skalne wełny, zrobione z bazaltu i gabro.Chciałbym natomiast jeszcze powrócić do tematu zwiazanego z samogasnącym styropianem. Cytat Styropian nie zwiększa zagrożenia pożarem, jeśli jest właściwie ułożony, to znaczy, gdy płyty są klejone na całym obwodzie oraz pośrodku ? muszą ściśle łączyć się z murem bez przerw i odstępów. Zachowanie tych zasad jest ważne dla bezpieczeństwa pożarowego, ponieważ tym sposobem zapobiegamy tworzeniu się ciągu kominowego pomiędzy płytami styropianowymi a murem. Styropian to materiał samogasnący - po odstąpieniu źródła ognia gaśnie. Zgodnie z Euroklasami reakcji na ogień materiał samogasnacy jest w klasie E, czuli bardzo niskiej klasie (polecam Instrukcję ITB 401/2004 - Przyporządkowanie okresleniom występujacym w przepisach techniczno-budowlanych klasy reakcji na ogien według PN-EN). Natomiast szczegółowy opis klas znajduje się na stronie http://www.rockwool.pl/dlaczego-welna-rock...enstwo-pozarowe Link do komentarza
Barbossa Napisano 21 lipca 2011 Udostępnij #26 Napisano 21 lipca 2011 coś mi tu nie pasi,styro jest samogasnący, czyli nierozprzestrzeniający ognia,wg Ciebie należy do klasy E, a w linku stoi, że Cytat E - bardzo zwiększa i przyspiesza rozwój pożaru więc jak?co do trwałości wełny to taka demagogia o bazalcie i gabro, sama nomenklatura wskazuje na pochodzenie od minerałów, skał, głównie wytwarzana z bazaltu, nie ma to nic wspólnego z trwałością materiału z jakiego jest wytwarzana Link do komentarza
Barbossa Napisano 21 lipca 2011 Udostępnij #27 Napisano 21 lipca 2011 o i jeszcze jedno (z linku) Cytat A1 NIEPALNY - wyroby ze skalnej wełny mineralnej ROCKWOOL masło maślane Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 21 lipca 2011 Udostępnij #28 Napisano 21 lipca 2011 Cytat http://dom.rockwool.pl/dlaczego+warto+ocie...o%c5%bcsza+-c7- Czytam: Cytat Jest paroprzepuszczalna - wpływa na swobodne „oddychanie ścian”. Pozwala na przenikanie pary wodnej przez przegrody (ściany i dach), zapewniając zdrowy mikroklimat pomieszczeń. Zmniejsza ryzyko występowania grzybów i pleśni, które są jednym z powodów zachorowań na alergię. -Czy może Pan to pokazać na wykresach przy grubości 20 i 30 cm?-Czy nie "spotka" się woda z ujemną temperaturą?-Oddychanie ma melioratywną konotację – i jest to cykl wdech wydech… czy w przypadku dyfuzji można używać takich określeń. Tu jest jeden kierunek… tylko wdech!-Czy badania dr Nawrota z WAT o 50% spadku oporu cieplnego przy 4% zawilgocenia (objętość) są prawdziwe? Link do komentarza
Barbossa Napisano 21 lipca 2011 Udostępnij #29 Napisano 21 lipca 2011 Mr Empirfirion - są dwa kierunki dyfuzji pary wodnej, fizyki pan nie oszukaszi o ile pamięć mnie nie myli wykształciuchy nie są dla pana autorytetami, znowu pan manipulujesz Link do komentarza
Eksperci Rockwool Napisano 21 lipca 2011 Udostępnij #30 Napisano 21 lipca 2011 Cytat coś mi tu nie pasi,styro jest samogasnący, czyli nierozprzestrzeniający ognia,wg Ciebie należy do klasy E, a w linku stoi, że więc jak?co do trwałości wełny to taka demagogia o bazalcie i gabro, sama nomenklatura wskazuje na pochodzenie od minerałów, skał, głównie wytwarzana z bazaltu, nie ma to nic wspólnego z trwałością materiału z jakiego jest wytwarzana Co do samogasnacych materiałow - w zaąłczeniu skan ze strony intrukcji ITB. Dokładnie to odwzorowanie jest przedstawione też w WT - załącznik nr 3.Natomiast NRO - nie rozprzestrzenianie ognia - tyczy się rozwiazania lub elementu a nie samego materiału budowlanego. W załczeniu krótki skrót klasyfikacji. instrukcja_itb.pdf instrukcja_itb.pdf Link do komentarza
Eksperci Rockwool Napisano 21 lipca 2011 Udostępnij #32 Napisano 21 lipca 2011 Cytat i ? Oznacza to ze nie styropian jest NRO bo nie moze byc ,a tylko poprzez zastosowanie z konkretnymi elementami (np. tynkami) można zakwalifikowac takie rozwiazanie jako NRO, pod warunkiem sprawdzenia tego konkretnego rozwiazania. Natomiast sam materiał nie jest traktowany jako materiał niepalny. Link do komentarza
Barbossa Napisano 21 lipca 2011 Udostępnij #33 Napisano 21 lipca 2011 bardzo pouczające, tylko nie bardzo wiem po co, co to wnosi do meritumsprawdzenia takiego rozwiązania tzn jakiego, a raczej po co sprawdzanego, czy lekka mokra, zwana mądrze BSO, a jeszcze mądrzej ETICS czy jak tam, wymaga takiego sprawdzenia? Link do komentarza
Eksperci Rockwool Napisano 21 lipca 2011 Udostępnij #34 Napisano 21 lipca 2011 Cytat bardzo pouczające, tylko nie bardzo wiem po co, co to wnosi do meritumsprawdzenia takiego rozwiązania tzn jakiego, a raczej po co sprawdzanego, czy lekka mokra, zwana mądrze BSO, a jeszcze mądrzej ETICS czy jak tam, wymaga takiego sprawdzenia? KWestia wyjasnienia nieporozumień dot. kwestii ogniowych Natomist wracając do NRO to dokument potwierdzajacy że dane rozwiazanie jest NRO okresla dokładnie produkty z nazw i typów i grubości etc., wiec nie mozna stosowac pojecia ogólnego ze np ETICS na styropianie jest NRO. Link do komentarza
Barbossa Napisano 21 lipca 2011 Udostępnij #35 Napisano 21 lipca 2011 to już chyba nadinterpretacja, wydaje mi się, że mieszasz zagadnienia dot. ognioodporności z wymogami NRO (?) Link do komentarza
Eksperci Rockwool Napisano 21 lipca 2011 Udostępnij #36 Napisano 21 lipca 2011 Cytat to już chyba nadinterpretacja, wydaje mi się, że mieszasz zagadnienia dot. ognioodporności z wymogami NRO (?) Odpornosć ogniowa tyczy się całego elementu budynku np całej sciany czy stropu, a NRO tyczy sie np. rozwiązania ocieplenia - por. system Ecorock Max. Rozwiazania które oparte sa w pełni na produktach niepalnych - A1, A2 oraz B - do s3d0 nie wymagają sprawdzania NRO. Rozwiązania które posiadają produkty o klasach niższych takie badania musze już przeprowadzić chyab ze zastosują odpowiednie rozwiązania - WT zał. 3.Natomiast odpornośc ogniowa tyczy się momentu gdy pożar już występuje np odpornosc całego dachu płaskiego na blasze trapezowej RE 15/RE 30. Link do komentarza
Barbossa Napisano 21 lipca 2011 Udostępnij #37 Napisano 21 lipca 2011 mieszasz, w AT-15-3056/2005 nic na temat grubości warstw nie ma, a o to mi chodziłoto przy określaniu ognioodpornosci ważny jest układ warstw i ich grubościw przypadku NRO nie ma to znaczeniaoddzielną sprawą jest kwestia czy E, R, EI, czy REIchyba faktem jest, że kurniki to wymagania NRO nic ponadto, demonizowanie styro pod kątem pożaru nie ma sensu Link do komentarza
Eksperci Rockwool Napisano 21 lipca 2011 Udostępnij #38 Napisano 21 lipca 2011 Cytat mieszasz, w AT-15-3056/2005 nic na temat grubości warstw nie ma, a o to mi chodziłoto przy określaniu ognioodpornosci ważny jest układ warstw i ich grubościw przypadku NRO nie ma to znaczeniaoddzielną sprawą jest kwestia czy E, R, EI, czy REIchyba faktem jest, że kurniki to wymagania NRO nic ponadto, demonizowanie styro pod kątem pożaru nie ma sensu Moim założeniem nie było demonizowanie styropianu, tylko uścislenie kilku kwestii które nie zawsze są zrozumiałe dla inwestorów. Natomiast co do tego NRO - to aż zaczęrpnałem informacji wewnątrz i raport z badań NRO powinien zawierac informacje odnośnie warstw. Wtedy rzetelnośc takiego badania i bezpieczeństwo samego rozwiazania jest pewne. Rzeczywisćie trochę sie zagalopowałem Link do komentarza
Eksperci Rockwool Napisano 21 lipca 2011 Udostępnij #39 Napisano 21 lipca 2011 Ale idąc głebiej w temat: W załaczeniu skan jednej ze stron normy PN-90-B-02867 Metoda badania stopnia rozprzesztrzeniania ognia przez ściany (notabene wymieniona w lisćie norm w WT) - niestety nie mogę zamieścić ze wzgledów prawnych :(Zgodnie z zapisami Protokół badań powinien zawierać:...e) rysunki, (przekrój) i opis konstrukcji ściany...Czyli chyba jednak te warstwy i grubości być powinny Ale za bardzo chyba odeszliśmy od tematu, wiec proponuję dyskusję prywatnie Zainteresowany/zainteresowana? Link do komentarza
Barbossa Napisano 21 lipca 2011 Udostępnij #40 Napisano 21 lipca 2011 prędzej w innym, dedykowanym temacie (choć się bam, bo czuję strrraszny oddech Redakcji naplecach, inwigilacja jak w Seksmisji) ja nie mam dostępu do norm, moje domniemania są z czapy, więc niekoniecznie słuszne przy badaniu jest oczywiste, że istotne są grubości warstw i materiałów, potem wskazuje je po prostu technologia,przy czym czy istotna jest grubość samej izolacji? hmmma co do samej dyskusji, to pewnie większości nawet nie interesuje, bo zbędne przy inwestycjach typu Link do komentarza
Eksperci Rockwool Napisano 21 lipca 2011 Udostępnij #41 Napisano 21 lipca 2011 Cytat prędzej w innym, dedykowanym temacie (choć się bam, bo czuję strrraszny oddech Redakcji naplecach, inwigilacja jak w Seksmisji) nie sądzę by Redakcja była przeciwna merytorycznym dyskusjom ;) Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się