Skocz do zawartości

Sciany zewnetrzne dylemat


WayeThe

Recommended Posts

Witam serdecznie
to jest moj pierwszy (ale nie ostatni) post, przymierzam sie do budowy domku wybralismy projekt domu ktory bardzo sie nam podoba. wykonany jest on (jego sciany zewnetrzne) z betonu komorkowego 36gr. ( juz bez stosowania dodatkowej termoizolacji wg producenta i projektanta), sciany wenwatrz tez BK 24 grubosc sciany dzialowe cegla. Zastanwaiam sie nad tym rozwiazaniem mysalem o ceramice np pustak max 25 gr. plus 13 styropian. Prosze o informacje jak sie to ma do zmian w wykonawstwie czy ja musze zmieniac projekt, czy moze ktos juz takie zmiany stosował ( przy takiej zamianie zmienia sie rowniez wymiary domu). Prosze o informacje czy lepiej zmienic na ceramike zy zostac przy BK a moze inna grubosc bloczkow i do tego termoizolacja??

pozdrawiam

Grzesiek icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Witam wszystkich!
Mam pytanko stoje przed wielkim dylepatem. Chce wybudowac dom cieply, ale niechcialbym ponosic bog wie jakis wielkich kosztow. czy budowac z zwyklego bialego pustaka taniego + dac na to styropian np. 15 lub 20cm lub czy budowac z THERMOPORU 24 grubosc i dac na to styropian 15 lub 20cm. Z tego drugiego napewno bendzie drozej ale zato cieplej.
Lub mam jeszcze jedno wyjscie: budowac sciane jedno warstwowa 36 lbu 42 cm bez ocieplenia styropianu o dobrych wlasciwosciach cieplnych. podaje linka
http://www.allegro.pl/item456110295_beton_...2_cm_16_90.html
maj tez oni swoja strone:
http://www.solbet.pl/
jakby ktos chcial poczytac.
I nasuwa mi sie pytanie czy material i robocizna ze sciany jednowarstwowej o dobrych wlasciwosciach cieplnych nie bendzie tanszy od cen i robocizny pustaka + styropian lub thermoporu + styropian.
Wiem ze gdybym dal jakikolwiek z tych materialow + styropian moge osiagnac wieksze wlasciwosci cieplne ale czy to bendzie az taka duza roznica zeby przeplacac, zamiast zbudowac sciane jednowarstwowa z Solbetu?
Dzieki z gory za wszelkie porady!
Link do komentarza
  • 7 lata temu...
Cześć witam
Mam pytanie do bardziej zorientowanych stoję przed dylematem wyboru materiał na ściany zewnętrzne tzn.
W projekcie mam ściane z ceramiki gr 30 cm ,zastanawiam się czy mogę samowolnie użyć o grubości 25 cm ,czy jednak muszę to gdzieś zgłaszać??
Drugie pytanko ,materiałow na sciany jest od groma napewno wiem ze będę budował z ceramiki jeśli 30cm to jaki dokładnie pustak,cegłe proponujecie ??
Mam nadzieje że w miarę sensownie to napisałem :-) z góry dzięki za odp pozdrawiam
Link do komentarza
  Cytat

Drugie pytanko ,materiałow na sciany jest od groma napewno wiem ze będę budował z ceramiki jeśli 30cm to jaki dokładnie pustak,cegłe proponujecie ??

Rozwiń  


Z takiego na jaki cię stać icon_smile.gif Producentów jest od groma, ale diabeł tkwi w szczegółach, bo parametrów opisujących pustaki jest całkiem sporo. Warto np. porównać sobie masę pustaków i klasy odchyłków materiałowych. Od tego pierwszego parametru będzie zależeć akustyka ścian, ale też będzie można ocenić ile jest tak naprawdę ceramiki w ceramice. Niestety różnie z tym bywa... Natomiast ten drugi parametr wpływa bezpośrednio na łatwość murowania ścian i dołaczania kolejnych warstw pustaków. Pustaki "no name" często mają naprawdę duże odchyły na wymiarach, przez co trzeba ładować więcej zaprawy, żeby dało się poziomować warstwy. Osobiście polecam klasykę, czyli pustaki Porotherm, które mają bardzo wysoką klasę odchyłków (tzn. że są one bardzo niewielkie) i dość dużą masę. Nie słyszałem, żeby ktoś miał jakiekolwiek problemy przy murowaniu ścian tymi pustakami. Ale tak jak pisałem na początku - i tak kupisz takie, na jakie będzie cię stać ;)
Link do komentarza
  Cytat

Osobiście polecam klasykę, czyli pustaki Porotherm, które mają bardzo wysoką klasę odchyłków (tzn. że są one bardzo niewielkie) i dość dużą masę. Nie słyszałem, żeby ktoś miał jakiekolwiek problemy przy murowaniu ścian tymi pustakami. Ale tak jak pisałem na początku - i tak kupisz takie, na jakie będzie cię stać ;)

Rozwiń  


Jako ciekawostka dorzucę, że Dryfix ma maksymalne dopuszczalne odchyłki wymiarowe wysokości pustaka równe 0,3 mm. Kosmos icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
  Cytat

Jako ciekawostka dorzucę, że Dryfix ma maksymalne dopuszczalne odchyłki wymiarowe wysokości pustaka równe 0,3 mm. Kosmos icon_smile.gif

Rozwiń  


Co projekt, to beton komórkowy + styropian lub 25 cm ceramiki + styropian. Chyba takie czasy, że budujemy szybko i może przy okazji ciepło. Także architekci chyba używają klawiszy CtrC i CtrV bo bryły też jedna do drugiej podobna jak z amerykańskiego osiedla na przedmieściach.

Nie twierdzę, że te materiały to coś złego ale kreatywność projektantów chyba się skończyła i ustąpiła miejsca komercji. Jeśli tak, to projekty powinny kosztować maks. 1000 PLN.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  Cytat

Co projekt, to beton komórkowy + styropian lub 25 cm ceramiki + styropian. Chyba takie czasy, że budujemy szybko i może przy okazji ciepło. Także architekci chyba używają klawiszy CtrC i CtrV bo bryły też jedna do drugiej podobna jak z amerykańskiego osiedla na przedmieściach.

Nie twierdzę, że te materiały to coś złego ale kreatywność projektantów chyba się skończyła i ustąpiła miejsca komercji. Jeśli tak, to projekty powinny kosztować maks. 1000 PLN.

Rozwiń  


Projekty typowe też są atrakcyjne, także skoro mowa o komercji, zawsze można udać się do innego Projektanta i przedstawić własny pomysł, który potem za odpowiednią opłata zostanie przerysowany i zatwierdzony.
Link do komentarza
Gość arturo72
  Cytat

Co projekt, to beton komórkowy + styropian lub 25 cm ceramiki + styropian.. Jeśli tak, to projekty powinny kosztować maks. 1000 PLN.

Rozwiń  

Ja za swój projekt dałem niewiele więcej bo 1600zl ;)
Cały czas będę powtarzał,że kupiony projekt gotowy to jedynie szkielet,baza do zmian,który przecież na etapie adaptacji możemy i raczej musimy dostosować do własnych potrzeb czy oczekiwań a projekty gotowe projektowane sa tylko i wyłącznie żeby spełniały wymagania norm dot.przenikalności,z dziesięcioma kominami,kotłownia które to przecież elementy nie muszą być potrzebne inwestorowi do szczęścia.
Nikt nie zmusza inwestora do stawiania bylejakiej ściany czy bylejakiego domu i to w gestii inwestora jest,żeby taki projekt poprawić,oczywiście jeśli inwestor myśli o budowie i zależy mu na dobrym domu... Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
U mnie na etapie adaptacji zostało zmienione:
1.Przeprojektowanie law fundamentowych na płytę fundamentowa.
2.Zmiana materiału konstrukcyjnego ścian na inny niż w projekcie
3.Zmiana ilości izolacji ścian i stropu
4.Wyrzucenie z projektu jednego komina
5.Przeprojektowanie kotłowni na suszarnie wraz z instalacjami
6.Wrzucenie kuchni z zachodu na wschód
7.Wstawienie drzwi tarasowych do sypialni zamiast okna
Zamiana wentylacji z grawitacyjnej na mechaniczną odbyło się wpisem w DB.
Także gotowy i wybudowany dom jest kompletnie różny niż kupiony projekt,z niego został tylko dach.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  Cytat

U mnie na etapie adaptacji zostało zmienione:
1.Przeprojektowanie law fundamentowych na płytę fundamentowa.
2.Zmiana materiału konstrukcyjnego ścian na inny niż w projekcie
3.Zmiana ilości izolacji ścian i stropu
4.Wyrzucenie z projektu jednego komina
5.Przeprojektowanie kotłowni na suszarnie wraz z instalacjami
6.Wrzucenie kuchni z zachodu na wschód
7.Wstawienie drzwi tarasowych do sypialni zamiast okna
Zamiana wentylacji z grawitacyjnej na mechaniczną odbyło się wpisem w DB.
Także gotowy i wybudowany dom jest kompletnie różny niż kupiony projekt,z niego został tylko dach.

Rozwiń  


Owszem. często tak bywa ponieważ pomysły w głowie Inwestora rodzą się również w trakcie budowy. Wróćmy jednak do materiału, z którego często wnosimy ściany. Ceramika wciąż jest popularna w różnych odmianach. Był jednak okres upajania sie betonem komórkowym z różnych przyczyn.


Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...