Skocz do zawartości

Dobór drzwi do odpowiedniego otworu.


Recommended Posts

Szanowne Państwo, kochani moi, chcę złożyć większe zamówienie na materiały potrzebne mi do remontu, dlatego odrazu chciałbym zamówić drzwi. Mam projekt taki  jak na obrazku a w nim otworzy mają 75cm długości. Czy Takie otwory są ok i czy drzwi z linku poniżej tu wejdą? I czy, bo nie mogę się doczytać i również nie wiem czy to jest oczywiste te drzwi są od razu z ościeżnicą? I ostatnie pytanko czy według tego projektu muszę kupić lewe czy prawe drzwi? Dzięki za pomoc

https://www.leroymerlin.pl/produkty/drzwi-i-okna/drzwi-wewnetrzne-i-oscieznice/drzwi-wewnetrzne/drzwi-wewnetrzne-plytowe/drzwi-wewnetrzne-pelne-lea-bis-dab-bursztynowy-60-lewe-classen-89491033.html

projekt.jpg

Edytowano przez NoobBudowlany98 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
19 minut temu, NoobBudowlany98 napisał:

Szanowne Państwo, kochani moi, chcę złożyć większe zamówienie na materiały potrzebne mi do remontu, dlatego odrazu chciałbym zamówić drzwi. Mam projekt taki  jak na obrazku a w nim otworzy mają 75cm długości.   

 

Jaki charakter mają pomieszczenia? Bo te otwory wydają mi się ciut maławe.

Link do komentarza
2 minuty temu, retrofood napisał:

 

Jaki charakter mają pomieszczenia? Bo te otwory wydają mi się ciut maławe.

Mają być pokojami mieszkalnymi typu biurko łóżko szafa, komoda itd. To jakie najlepiej zrobić drzwi? Zależy mi na oszczędności miejsca użytkowego, im szersze drzwi tym większy ten przedpokoik.

Link do komentarza

Robisz nowe drzwi w nowych pomieszczeniach - zrób szersze otwory i zrób PRAWDZIWE DRZWI ze skrzydłami 80 cm... nie będziesz miał problemów z wnoszeniem mebli...

 

A swoją drogą mógłbyś pokazać większy fragment mieszkania...

Nie podoba mi się pomysł tego przedpokoiku... Czym tłumaczysz jego obecność???

Moim zdaniem - jest bezsensowny...

Link do komentarza
Napisano (edytowany)
30 minut temu, podczytywacz napisał:

Robisz nowe drzwi w nowych pomieszczeniach - zrób szersze otwory i zrób PRAWDZIWE DRZWI ze skrzydłami 80 cm... nie będziesz miał problemów z wnoszeniem mebli...

 

A swoją drogą mógłbyś pokazać większy fragment mieszkania...

Nie podoba mi się pomysł tego przedpokoiku... Czym tłumaczysz jego obecność???

Moim zdaniem - jest bezsensowny...

Ten projekt sam robiłem i nie ma tu reszty mieszkania. Chodzi o to że mam bardzo wielki przedpokój/ korytarz, który graniczy z tym małym przedpokoikiem. Pokoje mają być pod wynajem dlatego musi być to małe przejście.

Edytowano przez NoobBudowlany98 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, aru napisał:

takie mam przeczucia, że chyba nie dla Ciebie Autor to robi :scratching:

ale fakt - 70cm skrzydło byłoby lepsze

 

A 80 cm jeszcze lepsze. jednak 70 cm to absolutne minimum, a przecież dochodzi futryna (dwie strony) no i luz montażowy, razem ze 12 cm.

 

47 minut temu, NoobBudowlany98 napisał:

Czyli ewentualnie pod drzwi 70 musiałbym zrobić otwór 78? Co jest lepsze ościeżnica regulowana czy stała?  

 

78 to mało. Czytaj wyżej.

A ościeżnice ostatnio najmodniejsze składane, papierowe. Producenci skrzydeł drzwiowych najczęściej zalecają swoje ościeżnice i tak najlepiej, bo są dokładnie dopasowane. Ja mam drzwi VOSTER (z sąsiedniej wsi) i na razie nie mam uwag. Stałe, po co regulowane?

Link do komentarza
5 minut temu, retrofood napisał:

 

A 80 cm jeszcze lepsze. jednak 70 cm to absolutne minimum, a przecież dochodzi futryna (dwie strony) no i luz montażowy, razem ze 12 cm.

 

Czyli zasadniczo powinienem dodawać 12cm do każdych drzwi które chciałbym ewentualnie zamontować? Dajmy na to jeżeli chce 80 to otwór muszę zrobić na 92cm, dobrze rozumiem?

Link do komentarza
22 minuty temu, NoobBudowlany98 napisał:

  Pokoje mają być pod wynajem dlatego musi być to małe przejście.

 

To pisz od razu, to zmienia postać rzeczy. 

Przed chwilą, NoobBudowlany98 napisał:

Czyli zasadniczo powinienem dodawać 12cm do każdych drzwi które chciałbym ewentualnie zamontować? Dajmy na to jeżeli chce 80 to otwór muszę zrobić na 92cm, dobrze rozumiem?

Może być 10, ale wtedy ściana otworu musi być dość równa, żeby nie trzeba bylo ciąć, bo wtedy pył niepotrzebny. Futryny mają, o ile pamiętam, 4 cm.

Link do komentarza
1 godzinę temu, NoobBudowlany98 napisał:

Czyli zasadniczo powinienem dodawać 12cm do każdych drzwi

Nie koniecznie 12 cm... W katalogu znajdziesz odpowiednie ościeżnice do wybranych skrzydeł i tam, w karcie technicznej, podane są wymagane wielkości otworów w ścianie...

 

1 godzinę temu, NoobBudowlany98 napisał:

Pokoje mają być pod wynajem dlatego musi być to małe przejście.

Nie bardzo widzę związek...

Nawet taki układ wejść do pokojów może powodować utrudnienia komunikacyjne... nie tylko przy meblowaniu pokojów...

 

Moim zdaniem korzystniej byłoby zrobić dwoje drzwi obok siebie na ścianie przedpokoju/korytarza, po obu stronach prostej ściany, dzielącej to duże pomieszczenie... bez udziwnień i bez tego przedpokoiku... Ten dziwny przedpokoik tylko utrudnia murowanie ścian i niepotrzebnie zajmuje miejsce...

 

Ale to jest moje zdanie...

Link do komentarza

 

19 minut temu, podczytywacz napisał:

Nie koniecznie 12 cm... W katalogu znajdziesz odpowiednie ościeżnice do wybranych skrzydeł i tam, w karcie technicznej, podane są wymagane wielkości otworów w ścianie...

 

Nie bardzo widzę związek...

Nawet taki układ wejść do pokojów może powodować utrudnienia komunikacyjne... nie tylko przy meblowaniu pokojów...

 

Moim zdaniem korzystniej byłoby zrobić dwoje drzwi obok siebie na ścianie przedpokoju/korytarza, po obu stronach prostej ściany, dzielącej to duże pomieszczenie... bez udziwnień i bez tego przedpokoiku... Ten dziwny przedpokoik tylko utrudnia murowanie ścian i niepotrzebnie zajmuje miejsce...

 

Ale to jest moje zdanie...

Rozumiem, czyli mam wzorować się katalogiem. Wybacz chyba nie za bardzo rozumiem twoją wizję, mógłbyś rozrysować to? Nawet W paincie.

Link do komentarza
Przed chwilą, podczytywacz napisał:

IMG_20240604_215816.thumb.jpg.60b639c881dd26c5d1e1592cf79f6f5b.jpg

Tak jak mówisz byłoby ekstra niestety nie jest to możliwe, bo jest to pokój w bloku i wejście mam tylko w tym miejscu gdzie zaznaczyłem, ścianka też może iść tylko w tym określonym miejscu bo musi wchodzić między zawiasy dwóch okien, a wejścia też nie mogę powiększyć bo za ścianą jest już klatka schodowa.

projekt2.jpg

Link do komentarza
Napisano (edytowany)

Dzięki wam wszystkim za pomoc, mam jeszcze problem z zakupem drzwi, bo dajmy na to chce kupić takie drzwi:

https://www.leroymerlin.pl/produkty/drzwi-i-okna/drzwi-wewnetrzne-i-oscieznice/drzwi-wewnetrzne/drzwi-wewnetrzne-nawadoor/drzwi-wewnetrzne-pokojowe-syrion-dab-halifax-80-lewe-nawadoor-86734159.html

dlaczego w produktach polecanych razem jest górna belka ościeżnicowa? O co tu chodzi? Dlaczego nie mogę po prostu kupić całej ościeżnicy tylko poszczególne belki? Łeb mnie boli już od tych drzwi,:blowup: dlaczego nie można kupić wszystkiego w zestawie np Drzwi + ościeżnica?

Edytowano przez NoobBudowlany98 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
18 minut temu, NoobBudowlany98 napisał:

O co tu chodzi?

Nie chce mi się za bardzo w to wchodzić, ale chyba górna belka jest dopasowywana do szerokości skrzydła  drzwi, a te boczne belki

mają dla wszystkich szerokości tą samą długość/wysokość...

 

21 minut temu, NoobBudowlany98 napisał:

Drzwi + ościeżnica

Kupujesz:

- drzwi + górna belka

- boczne belki...

 

10 minut temu, vlad1431 napisał:

Te drzwi mają być wejściowo-wyjściowe?

Obrotowe nie wejdą...:bezradny:

Link do komentarza

Szanowne Państwo, kochani moi, odświeżam temat gdyż ościeżnice i drzwi już zakupiłem. Wiem że już to się przewijało w tym wątku, ale jednak chcę żeby w tak ważnej kwestii ktoś doradził mi na tym konkretnym przypadku.

Ościeżnice i drzwi z linków poniżej tj tak naprawdę te same modele na lewe i prawe.

 

https://www.obi.pl/oscieznice-drzwiowe/dre-oscieznica-regulowana-120-140-mm-dab-riviera-70p/p/6937932

https://www.obi.pl/oscieznice-drzwiowe/dre-oscieznica-regulowana-120-140-mm-dab-riviera-70l/p/6937924

https://www.obi.pl/drzwi-wewnetrzne/dre-skrzydlo-drzwiowe-livia-dab-riviera-pokojowe-70l/p/2622587

https://www.obi.pl/drzwi-wewnetrzne/dre-skrzydlo-drzwiowe-livia-dab-riviera-pokojowe-70p/p/2622595

 

Jakie zrobić pod te konkretne drzwi i ościeżnice otwory? Chodzi mi o wysokość i szerokość. Głupie to trochę. ale nie mogę znaleźć specyfikacji producenta. Otworzyłem również jedno opakowanie ościeżnicy i co prawda nie wyjąłem wszystkiego, ale na pierwszy rzut oka nie dostrzegłem żadnej kartki.

Link do komentarza
12 minut temu, podczytywacz napisał:

 

 

Masz zamiar zrobić - i teraz MUSISZ - ścianki (przynajmniej w miejscach zamontowania drzwi) o grubości 12 d0 14 cm...

 

Proszę wymiary:

 

obraz.thumb.png.ae81c7c03448fbec43831c93e4d1157f.png

 

 

Wysokość otworu według długości pionowej części ościeżnicy...

Mam zamiar robić podwójne płytowanie z dwóch stron więc ściana ma mieć 12.5cm . Czy dobrze rozumiem, że według tego schematu powinienem zrobić szerokość 78 cm? Czyli wysokość ma być taka sama jak wysokość ościeżnicy tak? Sorki ze tak pytam ale chce być pewnym bo to ważne. 

Illustration.jpg

Link do komentarza

 Wymiar C = 746 mm to jest NOMINALNY WYMIAR szerokości ościeżnicy - czyli 746 mm to szerokość skrzydła + dwie grubości pionowych części ościeżnicy...

Żeby wstawić ościeżnicę, musisz mieć jakieś luzy po obu stronach ościeżnicy - po prostu żeby ją zmieścić...

Musisz mieć choć minimalną możliwość jej poruszania, żeby wypionować tę ościeżnicę...

Czyli musisz coś dodać  z każdej strony... i stąd wzięło się te 780 mm...

Do tego pionowania potrzebne są kliniki - niewielkie kliny :icon_mrgreen:, które pomogą zamocować ościeżnicę, a potem - w tym położeniu - zakotwić i doszczelnić niskorozprężną pianką...

Link do komentarza
6 minut temu, podczytywacz napisał:

 Wymiar C = 746 mm to jest NOMINALNY WYMIAR szerokości ościeżnicy - czyli 746 mm to szerokość skrzydła + dwie grubości pionowych części ościeżnicy...

Żeby wstawić ościeżnicę, musisz mieć jakieś luzy po obu stronach ościeżnicy - po prostu żeby ją zmieścić...

Musisz mieć choć minimalną możliwość jej poruszania, żeby wypionować tę ościeżnicę...

Czyli musisz coś dodać  z każdej strony... i stąd wzięło się te 780 mm...

Do tego pionowania potrzebne są kliniki - niewielkie kliny :icon_mrgreen:, które pomogą zamocować ościeżnicę, a potem - w tym położeniu - zakotwić i doszczelnić niskorozprężną pianką...

Rozumiem, na tym etapie nie chcę wchodzić w szczegóły bo i tak za dużo tych informacji zależy mi tylko na szerokośći i wysokośći otworu drzwiowego. Rozumiem zatem ze ma być na 78cm szerokości i wysokości ościeżnicy czyli 

2,16 m tak? Czyli wynika z tego, że mam zrobić otwór 78cmm na 2,16 cm do tych drzwi tak?

Link do komentarza
10 godzin temu, NoobBudowlany98 napisał:

Dobrze myśle?

Nie dobrze :zalamka:

 

Rozpakowałeś do końca paczkę z ościeżnicą???

Każdy element ościeżnicy - dwa pionowe i poziomy - składa się z trzech elementów: samej ościeżnicy oraz dwóch kątowników-opasek, dokładanych z obu stron ściany...

 

Wrzuciłem zrzut z katalogu...

 

Powtórzę:

Tu masz GRUBOŚĆ ościeżnicy:

0q.thumb.jpg.c3bb15bfa5a001e27b3aadb8aaacea1b.jpg

A tu masz pionowy przekrój drzwi i widać wymiar otworu w ścianie:

 

0q.jpg.f588bb6e983d3b1d62698bbd39c6f61c.jpg

 

 

Przyjrzyj się:

 

obraz.png.8c833b6367779d232c5b5faa4c993548.png

Link do komentarza
Napisano (edytowany)

Oki stary dzięki za pomoc, 

może nie dałeś odpowiedzi, ale słuszną dałeś radę, żebym poszukał kartki, i rzeczywiście znalazłem i według tabelki mając drzwi 70tki.

Moje drzwi miały napisane na kartce wysokość 2029 mm co mnie totalnie zastanowiło bo co to za wymiar z czapy. Dlatego wyciągnąłem kartkę również z drzwi i okazało się że wymiar 2029 mm dotyczy tak jakby wewnętrznej części drzwi, tej która wchodzi do futryny po zamknięciu, wymiar natomiast zewnętrzny to 2043mm(zmierzyłem miarką i pokazało mi 2042/2043mm) co idealnie pasuje do tabelki "wysokości typowej", dlaego w tym przypadku muszę zrobić wysokość otworu 2073mm.

Dodatkowo sprawdziłem to z tym co mówiłeś, tj o dodawaniu wysokości drzwi + grubości ościeżnicy(co nie do końca się zrozumieliśmy bo jest tam dużo grubości i nie wiedziałem że chodzi akurat o tą. Czyli o tę która od wewnętrznej strony łączy górę drzwi z otworem)

I spróbowałem zrobić działanie 2043mm(wysokość skrzydła) + (grubość ościeżnicy) 22,5mm + luz zalecany w tym katalogu 8mm = 2073,5mm  Tj. Totalnie tyle ile jest w tabelce więc no bez wątpienia to jest ten wymiar. Także otwór drzwiowy robię 780mm na 2073,5mm. UFFFFFFF:blowup:. Dla kogoś kto będzie może kiedyś czytał ten temat, polecam po prostu zaglądać do papierów. U mnie w ościeżnicy były schowane totalnie głęboko. 

 

 

PS. Te drzwi to niezły cyrk dla laika, myślę że mogłoby to być prościej zrobione, być może kupując dane drzwi i daną ościeżnicę wchodząc na stronę producenta automatycznie powinno pokazywać wielkość otworu drzwiowego, taki program nie był by trudny do napisania, a na pewno wiele zaoszczędziłby główkowania

 

unnamed.jpg

Edytowano przez NoobBudowlany98 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, NoobBudowlany98 napisał:

Także otwór drzwiowy robię 780mm na 2073,5mm

Wysokość i szerokość zrób większą o ok. 1 cm, niż wychodzi Ci z rachunków, by nie zrobić przypadkiem ZA DOKŁADNIE... bo wtedy nie zmieścisz zmontowanej ościeżnicy i będziesz miał niewielkie możliwości pionowania i poziomowania tej ościeżnicy... Te niewielkie luzy zakryte zostaną przez opaski ościeżnicy...

 

1 godzinę temu, NoobBudowlany98 napisał:

polecam po prostu zaglądać do papierów

No właśnie... a to przy pierwszych dziesięciu takich robotach jest PODSTAWA... potem się wie... gdzie i czego szukać...

Ty nie zajrzałeś, a ja musiałem prowadzić Cię za rączkę...

A teraz jest już wszystko jasne... chyba...:scratching:

 

Link do komentarza
8 godzin temu, podczytywacz napisał:

Wysokość i szerokość zrób większą o ok. 1 cm, niż wychodzi Ci z rachunków, by nie zrobić przypadkiem ZA DOKŁADNIE... bo wtedy nie zmieścisz zmontowanej ościeżnicy i będziesz miał niewielkie możliwości pionowania i poziomowania tej ościeżnicy... Te niewielkie luzy zakryte zostaną przez opaski ościeżnicy...

 

No właśnie... a to przy pierwszych dziesięciu takich robotach jest PODSTAWA... potem się wie... gdzie i czego szukać...

Ty nie zajrzałeś, a ja musiałem prowadzić Cię za rączkę...

A teraz jest już wszystko jasne... chyba...:scratching:

 

Czy to aby naprawdę konieczne dodawać ten 1cm, czy producent już w tabeli tego nie przewidział? Zresztą sam dodał 8mm już teraz. Sorki że tak pytam ale no nie mam możliwośi pomyłki tutaj.

Link do komentarza
6 godzin temu, NoobBudowlany98 napisał:

Czy to aby naprawdę konieczne dodawać ten 1cm

Tak od rana zastanawiam się, jak tu Ci odpowiedzieć :scratching:

 

6 godzin temu, NoobBudowlany98 napisał:

czy producent już w tabeli tego nie przewidział?

Sam liczyłeś - w tabeli są nominalne wymiary, jakoś tam zsumowane - wyszło Ci 0,5 mm różnicy... PÓŁ MILIMETRA...

 

I dalej za rączkę...:bezradny:

 

Masz 100% pewność, że wszystkie profile przy stawianiu ścian ustawisz IDEALNIE tak, jak zaplanowałeś???

Tym bardziej, że to Twoja PIERWSZA W ŻYCIU taka robota :scratching:

Ustawisz ściany tak idealnie, że będą stały idealnie pionowo, że wymiar otworu na ościeżnicę będzie w każdym kierunku IDEALNIE odpowiedni, że "pchełka" ściągnie Ci sąsiednie profile tak IDEALNIE, jak chciałbyś tego i jak zaplanowałeś? Że z obu stron ściany wymiar szerokości otworu na ościeżnicę będzie idealnie taki jak w tabelce?

 

Jeśli zrobisz za dokładnie - nie wciśniesz ościeżnicy... tej ościeżnicy...

Jeśli byłaby ona z drewna - dopasujesz hebelkiem, czy raszplą... tego goownianego MDFu, oklejonego tapetą niczym nie ruszysz, bo się rozsypie...

 

Dlatego wspominam o tych kilku robotach, które pozwalają zobaczyć o co chodzi, jak robić, jakie "niespodzianki" można spotkać...

 

Dlatego radzę dodać ten 1 cm luzu...

Zresztą sam producent bierze pod uwagę to, że otwór NIE MOŻE IDEALNIE być równy zewnętrznym wymiarom ościeżnicy... przewidział luz (całe 15 mm!!!) - miejsce na kliny montażowe i piankę montującą i doszczelniającą:

 

obraz.png.2f914d291b288e1c88c898bf8a61c692.png

 

6 godzin temu, NoobBudowlany98 napisał:

Zresztą sam dodał 8mm już teraz.

Te 8 mm to nie jest luz montażowy, tylko - rzec by można - UŻYTKOWY... coby Ci drzwi nie zaczepiały np. o dywan...

 

Tym bardziej, że:

6 godzin temu, NoobBudowlany98 napisał:

Te niewielkie luzy zakryte zostaną przez opaski ościeżnicy...

 

 

 

A to jest NAJPROSTSZE pytanie:

4 godziny temu, retrofood napisał:

 

 

A piankę gdzie wciśniesz?

 

 

Link do komentarza
31 minut temu, podczytywacz napisał:

Masz 100% pewność, że wszystkie profile przy stawianiu ścian ustawisz IDEALNIE tak, jak zaplanowałeś???

Tym bardziej, że to Twoja PIERWSZA W ŻYCIU taka robota :scratching:

Ustawisz ściany tak idealnie, że będą stały idealnie pionowo, że wymiar otworu na ościeżnicę będzie w każdym kierunku IDEALNIE odpowiedni, że "pchełka" ściągnie Ci sąsiednie profile tak IDEALNIE, jak chciałbyś tego i jak zaplanowałeś? Że z obu stron ściany wymiar szerokości otworu na ościeżnicę będzie idealnie taki jak w tabelce? 

 

Dopisz jeszcze, że w budownictwie różnica 1 cm w wymiarach, to jest właśnie idealnie. 

Link do komentarza
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, podczytywacz napisał:

Tak od rana zastanawiam się, jak tu Ci odpowiedzieć :scratching:

 

Sam liczyłeś - w tabeli są nominalne wymiary, jakoś tam zsumowane - wyszło Ci 0,5 mm różnicy... PÓŁ MILIMETRA...

 

I dalej za rączkę...:bezradny:

 

Masz 100% pewność, że wszystkie profile przy stawianiu ścian ustawisz IDEALNIE tak, jak zaplanowałeś???

Tym bardziej, że to Twoja PIERWSZA W ŻYCIU taka robota :scratching:

Ustawisz ściany tak idealnie, że będą stały idealnie pionowo, że wymiar otworu na ościeżnicę będzie w każdym kierunku IDEALNIE odpowiedni, że "pchełka" ściągnie Ci sąsiednie profile tak IDEALNIE, jak chciałbyś tego i jak zaplanowałeś? Że z obu stron ściany wymiar szerokości otworu na ościeżnicę będzie idealnie taki jak w tabelce?

 

Jeśli zrobisz za dokładnie - nie wciśniesz ościeżnicy... tej ościeżnicy...

Jeśli byłaby ona z drewna - dopasujesz hebelkiem, czy raszplą... tego goownianego MDFu, oklejonego tapetą niczym nie ruszysz, bo się rozsypie...

 

Dlatego wspominam o tych kilku robotach, które pozwalają zobaczyć o co chodzi, jak robić, jakie "niespodzianki" można spotkać...

 

Dlatego radzę dodać ten 1 cm luzu...

Zresztą sam producent bierze pod uwagę to, że otwór NIE MOŻE IDEALNIE być równy zewnętrznym wymiarom ościeżnicy... przewidział luz (całe 15 mm!!!) - miejsce na kliny montażowe i piankę montującą i doszczelniającą:

 

obraz.png.2f914d291b288e1c88c898bf8a61c692.png

 

Te 8 mm to nie jest luz montażowy, tylko - rzec by można - UŻYTKOWY... coby Ci drzwi nie zaczepiały np. o dywan...

 

Tym bardziej, że:

 

 

 

A to jest NAJPROSTSZE pytanie:

 

 

No dobra, niech będzie zrobie plus jeden cm to będzie 79 x 208,3 cm zaufam wam 😁, zresztą nie mam komu. Po prostu myślałem, że jeżeli coś mówi producent, to wie co mówi, ale najwyraźniej nie bardzo. Przykładowo kupując telefon dostajesz wytyczne na temat jak go ładować itd, zazwyczaj eksploatacja sprzętu jest dużo bardziej wyśrubowana niż rzeczywistość, a tutaj jest inaczej.

Edytowano przez NoobBudowlany98 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
2 godziny temu, NoobBudowlany98 napisał:

jeżeli coś mówi producent

A co mówi producent?

4 godziny temu, podczytywacz napisał:

Zresztą sam producent bierze pod uwagę to, że otwór NIE MOŻE IDEALNIE być równy zewnętrznym wymiarom ościeżnicy... przewidział luz (całe 15 mm!!!) - miejsce na kliny montażowe i piankę montującą i doszczelniającą:

 

obraz.png.2f914d291b288e1c88c898bf8a61c692.png

 

Podobnie będzie z szerokością...

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...