Skocz do zawartości

Porada z hydroizolacją i wyrównaniem tarasu/balkonu


Recommended Posts

Panowie, potrzebuję porady technicznej. 

Mam duży taras który widać na zdjęciu. Jest to płyta nad garażem. Niestety po pewnym czasie na środku zrobił się dołek w którym stoi woda, woda przemaka do garażu i jest wilgoć. 

Potrzebuję fachowej porady, czym wyrównać beton i jaką zrobić w późniejszym czasie hydroizolację żeby to miało ręce i nogi. 
Myślałem żeby zabezpieczyć to żywicą, choć to koszta są dosyć spore. 
Może doradzicie jakąś inną fajną alternatywę ? 

Myślę robotę zlecić jakiemuś fachowcowi, ale najpierw wolałbym zasięgnąć wiedzy od Was żeby wiedzieć co będzie najlepiej zrobić. 
Zależy mi na tym aby zrobić to solidnie i zapomnieć o sprawie.  Płytek raczej chciałbym uniknąć. 

 

sdsds.jpg

Link do komentarza

Nie widać żeby było to głębokie, po prostu z czasem strop się obniżył. Ja na balkonie po zerwaniu lastrika użyłem czegoś takiego https://www.abud.pl/product-pol-7050-Zaprawa-Kerakoll-Geolite-40-naprawa-betonu-25-kg.html, myślę że nawet jeden worek by Ci wystarczył, jakby się okazało, że nie musisz na całość kłaść, mnie wystarczyło 2/3 worka na 3m2 balkonu, ale dawałem max 5mm, a w niektórych miejscach nawet 1mm i trzyma się na razie 2 lata elegancko. Nie zaleca się gruntownia, tylko trzeba zwilżyć wcześniej powierzchnię. Teraz kwestia co dalej na to. Ja bym położył deski kompozytowe jak bym miał użytkować, a pod deski coś w tym stylu, drogie, ale tu żadna taniocha nie przejdzie, bo natura raz dwa zweryfikuje. https://www.leroymerlin.pl/produkty/budowa/dachy-i-rynny/farby-i-uszczelniacze-dachowe/masy-uszczelniajace-do-dachow/folia-uszczelniajaca-w-plynie-15-kg-primacol-44547090.html

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Link do komentarza
21 godzin temu, kamirr.oo napisał:

 Zależy mi na tym aby zrobić to solidnie i zapomnieć o sprawie.  Płytek raczej chciałbym uniknąć. 

To samopoziomującym, takim od 1 mm wyrównaj dołki, na to obróbki blacharskie oraz papa wierzchnia termozgrzewalna, na papę folia kubełkowa, na folię styropian 10. - 15 cm, na styropian folia budowlana , na to szlichta ze spadkiem w kierunku rynien.  

Link do komentarza

Nie przejdzie mi taki temat bo zapasu na drzwiach balkonowych mam może 4/5 cm do wyrównania z progiem. 

Panowie, widziałem ostatnio jeszcze coś takiego jak membrana protan epdm. Myślałem żeby wyrównać taras zaprawą i później przykleić tą mebrane zgodnie ze szutką. 
Czy po tym można wtedy chodzić normalnie jak po tarasie ? 

Dodam, że efekt wizualny nie jest dla mnie ważny. 

Link do komentarza
3 minuty temu, kamirr.oo napisał:

Nie przejdzie mi taki temat bo zapasu na drzwiach balkonowych mam może 4/5 cm do wyrównania z progiem. 

Panowie, widziałem ostatnio jeszcze coś takiego jak membrana protan epdm. Myślałem żeby wyrównać taras zaprawą i później przykleić tą mebrane zgodnie ze szutką. 
Czy po tym można wtedy chodzić normalnie jak po tarasie ? 

Dodam, że efekt wizualny nie jest dla mnie ważny. 

A co z ociepleniem?

Link do komentarza

Dwie zasadnicze sprawy do wyjaśnienia.

Czy jest tam ocieplenie? 

Czy ukształtowano tam spadek od budynku na zewnątrz?

Być może garaż jest z założenia w ogóle pozbawiony izolacji cieplnej i ogrzewania. Ale trzeba ustalić z jakich warstw się to wszystko składa. 

Przy braku spadku zastoiny wody zawsze będą problemem. 

Docelowo całość można pokryć dwoma warstwami papy lub grubej folii fundamentowej. Na to ułożyć płyty betonowe. Takie 30×30 cm mają 4 cm grubości. Wzorów płyt jest teraz mnóstwo. Zamiast płyt może być też drewno. Najpierw kilka desek jako legary ułożone zgodnie ze spadkiem tego tarasu. Potem poprzeczne deski układane z zachowaniem szpar po 1,5 cm. Deski obustronnie zaimpregnowane przed ułożeniem. 

Płyty betonowe są, oczywiście, trwalsze. Łatwo je też zdemontować i sprawdzić stan izolacji. 

Link do komentarza
Dnia 19.02.2024 o 10:32, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Dwie zasadnicze sprawy do wyjaśnienia.

Czy jest tam ocieplenie? 

Czy ukształtowano tam spadek od budynku na zewnątrz?

Być może garaż jest z założenia w ogóle pozbawiony izolacji cieplnej i ogrzewania. Ale trzeba ustalić z jakich warstw się to wszystko składa. 

Przy braku spadku zastoiny wody zawsze będą problemem. 

Docelowo całość można pokryć dwoma warstwami papy lub grubej folii fundamentowej. Na to ułożyć płyty betonowe. Takie 30×30 cm mają 4 cm grubości. Wzorów płyt jest teraz mnóstwo. Zamiast płyt może być też drewno. Najpierw kilka desek jako legary ułożone zgodnie ze spadkiem tego tarasu. Potem poprzeczne deski układane z zachowaniem szpar po 1,5 cm. Deski obustronnie zaimpregnowane przed ułożeniem. 

Płyty betonowe są, oczywiście, trwalsze. Łatwo je też zdemontować i sprawdzić stan izolacji. 

Ocieplenia balkonu nie ma, i niestety nie mam zamiaru robić bo wysokości mi na to nie pozwolą. 

Pierwotnie była zrobiona płyta żelbet i po jakimś czasie wylewka. Aczkolwiek delikatnie wszystko siadło po latach i na środku jest zagłębienie. 
Po za tym, rzutując na całość, spadek jest. Wyrównanie posadzki wystarczy przed warstwą końcową. 

 

Link do komentarza

zrób te zadaszenie poprawnie i tyle, albo drąż jak w/w, wylewaj różne różności, kosztowne szuwaksy, mixy mixów, spady spadów i co tam wie jeszcze :/

a jak deszcz zacina to powieś na ten czas plandekę, są takie fajne, transparentne, beton pomaluj farbą chlorokauczukową

Link do komentarza
Dnia 17.02.2024 o 10:13, kamirr.oo napisał:

Panowie, widziałem ostatnio jeszcze coś takiego jak membrana protan epdm.

To nie jest EPDM to jest "jak epdm".

EPDM to guma jest bez żadnego zbrojenia i można ją kleić specjalnymi klejami.

Ale to musisz potem czymś przykryć.

Najlepsza by była prawdziwa EPDM Firestone.

Dnia 17.02.2024 o 10:13, kamirr.oo napisał:

Czy po tym można wtedy chodzić normalnie jak po tarasie ? 

Do chodzenia to trzeba czymś przykryć.

Ja mam EPDM Firestone i na nim sztyczną trawę.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

W takim razie wariant który proponowałem - papa lub folia fundamentowa plus płyty chodnikowe albo deski będzie prosty, trwały i dość tani. Zagłębienia wystarczy wyrównać masą betonową do renowacji. Każdą membranę należałoby czymś przykryć, jeżeli będziemy chodzić po tym tarasie.

Link do komentarza
Dnia 20.02.2024 o 18:16, kamirr.oo napisał:

Ocieplenia balkonu nie ma, i niestety nie mam zamiaru robić bo wysokości mi na to nie pozwolą. 

Strop jest połączony z murem, ze ścianą mieszkania, bez ocieplenia tego stropu będzie wilgoć i pleśń  w tych pomieszczeniach, po lewej stronie.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...