Skocz do zawartości

Ściany przeciwległe i sufit - kolejność


rawracer

Recommended Posts

Napisano

No młotowiertarką moment by to zrzucił ,ale tak ręcznie ciszej . Co dzień po robocie te 2h się pogimnastykuję 🙂

Rodzice mają podwieszke sufit w bloku i w jednym pokoju i cały czas pęka przy łączeniach ze ścianami .

Była zatapiana taśma fizelinowa ,siatka zwykła i później po kolejnych pęknięciach akrylowane było i nie daje rady nic .

Dwa ,trzy miesiące mijają i znów spękania ,także nie wiem czy aż tak by pracowały płyty czy gipsy ....

Napisano
43 minuty temu, rawracer napisał:

Rodzice mają podwieszke sufit w bloku i w jednym pokoju i cały czas pęka przy łączeniach ze ścianami .

 

Kiedy blok budowany? Może jeszcze osiada?

Napisano
4 godziny temu, rawracer napisał:

No młotowiertarką moment by to zrzucił ,ale tak ręcznie ciszej . Co dzień po robocie te 2h się pogimnastykuję 🙂

Rodzice mają podwieszke sufit w bloku i w jednym pokoju i cały czas pęka przy łączeniach ze ścianami .

Była zatapiana taśma fizelinowa ,siatka zwykła i później po kolejnych pęknięciach akrylowane było i nie daje rady nic .

Dwa ,trzy miesiące mijają i znów spękania ,także nie wiem czy aż tak by pracowały płyty czy gipsy ....

Źle zrobione i tyle.

:bezradny:

Napisano

 No też może i źle zrobione ,ale sytuacja ta sama w przedpokoju , gdzie jest sufit podwieszany i gk na placki na ścianach jak i w pokoju gdzie sufit podwieszany a ściany gładź .

 

Bloki już stare PRL'owe lata 80'

Ale coś jest nie tak ,bo z roku na rok to coraz bardziej się przenoszą hałasy z klatki czy innych mieszkań.

 

Nie wiem czy to moda na panele ,brak dywanów ,karton gipsy czy też ściany już powierzone jak ser szwajcarski,po tylu latach remontów szczególnie w ostatnich latach, gdzie się właściciele zmieniali w niektórych lokalach ....

Napisano

Dziś powalczyłem z boazeryją 😉

Tak tu pisze i wyjdzie w końcu materiał  całego remontu 🙃

Może Moderator przymknie oko ,że wątek w cały świat będzie 🙂2024-01-13-17-37-01-054.thumb.jpg.193a647f231387c9e971ded16ee68fe3.jpg

Napisano

Mogę też wykorzystać do położenia kabli do gniazd przestrzeń między ścianami a parkietem ,bo parkiet zostaje .

Wycyklinuje go tylko na koniec remontu .

Lub jak Kolega Retrofood podpowiada w listwach .

 

Ogólnie to amerykanka jest z instalacją .

Tylko w pokojach do górnego światła i włącznika jest miedź a doprowadzenie już alu.

Przedpokój ,kuchnia wc już całe w alu .

W pokojach gniazdka też alu .

Pocudowane strasznie .2024-01-13-20-11-40-489.thumb.jpg.c9b09117f5a68b55c039ae1f7919c6e6.jpg

Napisano
Przed chwilą, rawracer napisał:

Mogę też wykorzystać do położenia kabli do gniazd przestrzeń między ścianami a parkietem ,bo parkiet zostaje. 

Oczywiście, jak najbardziej. Tylko zasada jest jedna. Żadnych połączeń przewodu w miejscach niedostępnych.

 

2 minuty temu, rawracer napisał:

 Tylko w pokojach do górnego światła i włącznika jest miedź a doprowadzenie już alu.

Przedpokój ,kuchnia wc już całe w alu .

W pokojach gniazdka też alu .

 

Alu zlikwiduj. Nieodwołalnie. Znaczy, ja się nim w ogóle nie zajmowałem, instalację zrobiłem od nowa i kompletną, żeby mieć pewność. A mieszkanie było z lat powojennych, blok czteropiętrowy.

Napisano

Alu to musowo .Po tylu latach to łamie się już od samego patrzenia tak kruche .

O pożar nie trudno a jeszcze z ta boazeria 😮

Będę chciał też wymienić od razu główna żyłę z piwnicy do licznika bo też alemenium przecież .

No tak będę kombinował z gniazdkami .

Cała instalacja przecież dwu żylowa bez ochronnego .

 

Boje się kurde co za listwy dać przypodłogowe bo na przedpokoju to przestrzeń duża od końca parkietu do ściany .46mm w największej przestrzeni 😮 obawiam się że miejscami bez szpachli się nie obejdzie 

Napisano
27 minut temu, rawracer napisał:

Będę chciał też wymienić od razu główna żyłę z piwnicy do licznika bo też alemenium przecież .

To bym proponował to robić pod nadzorem elektryka i na końcu trzeba zrobić pomiary  całej instalacji. 

Napisano

To tak ,tu już elektryk musowo .

To jakaś procedura musi być zachowana .

Jakieś oświadczenie ,info do PGE ,później plomba .

Też udostępnienie z ADM dojścia do szachty .

Tyle wiem co do tej modernizacji .

Napisano (edytowany)

Zapytanie do ADM-u, dadzą wytyczne co i jak.

W dużym skrócie, przy zrywaniu plomb twój elektryk dzwoni do PGE i podaje nr. swoich uprawnień i inne dane, co ma zamiar robić, dokumentuje fotograficznie wprowadzone zmiany, a po kilku dniach elektryk  z PGE przyjedzie plombować i kontroluje, dokumentuje to co zastał.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, animus napisał:

Zapytanie do ADM-u, dadzą wytyczne co i jak.

W dużym skrócie, przy zrywaniu plomb twój elektryk dzwoni do PGE i podaje nr. swoich uprawnień i inne dane, co ma zamiar robić, dokumentuje fotograficznie wprowadzone zmiany, a po kilku dniach elektryk  z PGE przyjedzie plombować i kontroluje, dokumentuje to co zastał.

 

PGE nie wszędzie w Polsce działa :icon_biggrin:, ale oczywiście, bez uzgodnień lepiej samemu nie ruszać plomb z zabezpieczeń, po uzgodnieniu kiedyś plombowanie kosztowało 27 złotych, a teraz nie wiem ile, już dawno nic nie robiłem.

Napisano
14 godzin temu, retrofood napisał:

PGE nie wszędzie w Polsce działa :icon_biggrin:

To były informacje dla @rawracer i on wymienił z kim będzie się kontaktował w jego interesujących sprawach.

16 godzin temu, rawracer napisał:

 ,info do PGE ,później plomba .

 

Napisano
2 minuty temu, retrofood napisał:

 

Owszem, ale mogą to czytać różne, potrzebujące osoby.

Więc powinieneś inaczej to sformułować.

 

ADM też nie jest jedynym zarządcą w Polsce, więc tłumaczenie "jak ci wygodniej", to chyba narracja byłej władzy i Ciebie jednak bezwiednie też kształtuje. :takaemotka:

Napisano

W administracji osiedla pytałem właśnie o to jakiś czas temu i tak mi powiedziano ,zeby umówić się z adekwatnym elektrykiem ,który poinformuje PGE (mojego dostawcę) i bę20240114_132048_025220.thumb.jpg.23fdb412d03eb346477e392738aa6483.jpgdzie wiedział co robić (procedury) a ja mam wcześniej poinformowac ADM ,żeby ktoś przyszedł i udostępnił dojście do szachty.

 

Także wymienię i tę część instalacji jak będę na tym etapie .

 

Zerwę już wszystko ,ściany i sufit w tym przedpokoju,to coś pomyślimy o koncepcji dalszych prac 🙂

 

Sufity u Rodziców wyglądają tak

pęka razem z farbą i po suficie i po ścianach a przedpokój to nawet pionowe łączenia gk .

Napisano
1 godzinę temu, rawracer napisał:

W administracji osiedla pytałem właśnie o to jakiś czas temu i tak mi powiedziano ,zeby umówić się z adekwatnym elektrykiem ,który poinformuje PGE (mojego dostawcę) i będzie wiedział co robić (procedury) a ja mam wcześniej poinformowac ADM ,żeby ktoś przyszedł i udostępnił dojście do szachty. 

Dokładnie tak się dzieje.

Napisano
1 godzinę temu, retrofood napisał:

Właśnie tak jak sformułowałem. 

To gratuluję bezstronności.:bezradny:

1 godzinę temu, rawracer napisał:

Także wymienię i tę część instalacji jak będę na tym etapie .

To są chyba części wspólne i tam nie masz przymusu inwestować.

Napisano

No tak by to wyglądało właśnie ,bo to niby przed mieszkaniem ,ale w spółdzielni cwaniaki i uznają ,że jak działa ,nie ma problemu to tylko moje widzimisię ,więc rób na swój koszt .

Nawet jak rozmawiałem ,to odrazu wyprzedzili ,że trzeba sobie wsiąść swojego elektryka ,więc chyba jasno dali do zrozumienia....

Napisano
1 minutę temu, rawracer napisał:

 więc chyba jasno dali do zrozumienia....

Tu w grę wchodzi kwestia rozliczeń. Administracja nie może ot tak ściągać i płacić elektryka dla Twoich celów, bo to nie jest awaria. Więc do takich spraw potrzebna jest uchwała i decyzja o wymianie wlz-ów w ogóle. A wtedy koszty rosną i muszą być w budżecie zaplanowane. Dlatego idą lokatorom na rękę. Zróbcie to sami, a my nie będziemy się wtrącać. Tak przynajmniej działa to u nas, we wspólnocie, ale u innych pewnie nie inaczej.

Napisano
1 godzinę temu, rawracer napisał:

No tak by to wyglądało właśnie ,bo to niby przed mieszkaniem ,ale w spółdzielni cwaniaki i uznają ,że jak działa ,nie ma problemu to tylko moje widzimisię ,więc rób na swój koszt .

Nawet jak rozmawiałem ,to odrazu wyprzedzili ,że trzeba sobie wsiąść swojego elektryka ,więc chyba jasno dali do zrozumienia....

Przemyśl to jeszcze, może warto poczekać, co tam masz układ TN-C alu?

Napisano
18 godzin temu, rawracer napisał:

Może kiedyś będą wymieniać ....może i warto się wstrzymać .z 12metrow kabla 4x6mm by trza kupić  

Nigdy w życiu! Przewód wyłącznie 5 x 4 mm kwadrat. Pięciożyłowy! I więcej jak 4 mm2 na mieszkanie nie potrzeba, ani teraz, ani w dającej się przewidzieć przyszłości.

2 godziny temu, Piotr_Budowniczy napisał:

Piękne rękodzieło, aż miło zawiesić oko na taką instalacje.

Tak krawiec krajał, jak mu materii starczało. Kiedyś nieelektrycy nie pchali palców do instalacji, więc było bezpieczniej.

Napisano

Zapytam się w tym wątku Panowie ,może ktoś podzieli się patentem ,bądź pomysłem jak przykryć ten duży odstęp ,który mam między parkietem a ścianą,gdzie najszerzej 46mm a kurde obecne standardy dylatacyjne to 8mm jak dobrze kojarzę .

 

Mi tu na myśl przyszło ,że odciąć na równo taki kawałek ,pasek parkietu i stawić tam do zlicowania kantowke jakąś ładną i na to później listwę ....

 

Jak by trzeba to w nowym wątku ,to proszę dać znać ,przeniosę.

Napisano
43 minuty temu, rawracer napisał:

Mi tu na myśl przyszło ,że odciąć na równo taki kawałek ,pasek parkietu i stawić tam do zlicowania kantowke jakąś ładną i na to później listwę .... 

Jeśli tak zrobisz, to będzie chyba najlepiej. Pytanie czy jakieś meble tego nie zasłonią?

Napisano
3 godziny temu, rawracer napisał:

Zapytam się w tym wątku Panowie ,może ktoś podzieli się patentem ,bądź pomysłem jak przykryć ten duży odstęp ,który mam między parkietem a ścianą,gdzie najszerzej 46mm a kurde obecne standardy dylatacyjne to 8mm jak dobrze kojarzę .

 

Mi tu na myśl przyszło ,że odciąć na równo taki kawałek ,pasek parkietu i stawić tam do zlicowania kantowke jakąś ładną i na to później listwę ....

 

Jak by trzeba to w nowym wątku ,to proszę dać znać ,przeniosę.

Daj zdjęcie.

Napisano
29 minut temu, rawracer napisał:

Cokoliki jakieś dać .... Też chyba nie bardzo....

 Może by wszystko co Tobie i Wam będzie się podobało. Ja przy parkiecie dawałem fragmenty klepek, ale to było w trakcie układania parkietu, więc materiał byl pod ręką. Ty też możesz coś dobrać, najlepiej ten sam rodzaj drewna. 

A cokoliki też być mogą, pytanie tylko czy nie ograniczy ci to zbytnio powierzchni do wykorzystania.

4 minuty temu, rawracer napisał:

Porażka Panowie .

Spójrzcie na to 😡Ale co to za myślenie było 🥺

 

Powiększ, wyrównaj i wstaw paski gresu. 

A nie będzie mebli na tej ścianie? Instalację gniazdek można położyć w tych szczelinach.

Napisano (edytowany)

No na tej akurat nie ,bo ściana jak się wchodzi z drzwi to jest .Na tej szerszej części co stoi ta obecna a pod nią też cyrki już widzę ,ciekawe co będzie dalej pod nią ...

To na tej ścianie już mogę coś postawić.

Pomysł z gresem bardzo dobry .

Podciąć /wyrównać,to myślę że bruzdownicą będzie najlepiej .

 

A do instalacji to wykorzystam pewnie te szczeliny lub w pokojach to w listwach jak nie będzie miejsca na położenie kabla .

Edytowano przez rawracer (zobacz historię edycji)
Napisano

Chociaż na przedpokoju to te szczeliny na nic się zdają,bo przejścia pokoi są jednolite bez progów ,więc instalacja tylko góra .

Co innego juz w pokojach ,tam jak najbardziej przestrzeń do wykorzystania .

 

A jakby zdecydować się na gres to z fuga przy łączeniu z parkietem ?

Napisano
3 godziny temu, rawracer napisał:

To to to samo co jest wyżej zdjęcie .

Tam akurat mebla żadnego nie będzie a myślałem tylko otynkować te ścianę bez suchych .

No takie klocki po zerwaniu boazerii .

A co jeszcze zastane nie wiem ....

tu w narożu jest aż tyle .a kawałek dalej nie mniej bo 38mm2024-01-13-20-11-40-489.thumb.jpg.1fe3209e86d3cfe9bbcad3ee76133db7.jpg

Szpachla ładnie wyglądać nie będzie a dobrać ,wymienić klepkę to raczej nie wchodzi w grę .

Jak wygładzisz ściany to dopiero będzie widać ile jeszcze tej szpary zostało, wtedy się zastanowimy, czy pokryje to listwa przypodłogowa. 

Napisano

No zobaczymy jak wyjdzie ,ile zostanie tej dylatacji .

Tu po zdemontowaniu szafy ukazał się psikus ....

Chyba brakło materiału i dolepili majstry tamtejsze trochę klepek z innego drewna .....

No coś tu muszę wymodzić....

Szafa ,komoda napewno stanie tu jakaś ,ale wykończyć to jakoś będę musiał dla swojego spokoju .2024-01-18-17-03-14-183.thumb.jpg.7d031b3805854e23a224f84be6ec01bd.jpg

Napisano
58 minut temu, rawracer napisał:

No zobaczymy jak wyjdzie ,ile zostanie tej dylatacji .

Tu po zdemontowaniu szafy ukazał się psikus ....

Chyba brakło materiału i dolepili majstry tamtejsze trochę klepek z innego drewna .....

No coś tu muszę wymodzić....

Szafa ,komoda napewno stanie tu jakaś ,ale wykończyć to jakoś będę musiał dla swojego spokoju .2024-01-18-17-03-14-183.thumb.jpg.7d031b3805854e23a224f84be6ec01bd.jpg

SUBIT pod parkietem?

Napisano

Subit ....

Ta czarna smoła ,tak jest ....

To podobno szkodliwe ?

Ale to cały czas ?

Człowiek ,który żył od 82 roku zm.2020 dożył 96lat ,to może aż tak straszne nie jest już hmm?

Nie mów ,że warto się tego pozbyć dla zdrowia 😮

Nie mam benzyny ekstrakcyjnej tylko nitro pod ręką .

To tez mogę tym sprawdzić jak będzie się ścierać ,czy tylko benzyna da wiarygodny wynik ścierania subit/lepik ?

Napisano

W moim rodzinnym domu pod wszystkimi parkietami jest coś w tym rodzaju, jak ojciec malował wylewki, tak zaczął kaszleć, że mu się płuco oderwało.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
4 godziny temu, rawracer napisał:

Subit ....

Ta czarna smoła ,tak jest ....

To podobno szkodliwe ?

Ale to cały czas ?

Człowiek ,który żył od 82 roku zm.2020 dożył 96lat ,to może aż tak straszne nie jest już hmm?

Nie mów ,że warto się tego pozbyć dla zdrowia 😮

Nie mam benzyny ekstrakcyjnej tylko nitro pod ręką .

To tez mogę tym sprawdzić jak będzie się ścierać ,czy tylko benzyna da wiarygodny wynik ścierania subit/lepik ?

Na każdego inaczej działa, są przecież palacze, co też dożywają wieku sędziwego.

 

Napisano

A jak odróżnić teraz czy to lepik czy też subit?

Twarde toto i kruszy się jak spiek jakiś .

Klepkę też podfarbowalo ,wsiąkło ,więc płynne musiało być bardzo nawet .2024-01-19-15-12-42-501.thumb.jpg.cae0cf44b6bf56083167decbade25b27.jpg

Napisano

To może podrzucicie czym dociąć na równo klepki teraz jak położone ?

Mi na myśl wpadła bruzdownica z tarczą do drewna .

Ustawić głębokość tylko ....

Napisano
1 godzinę temu, rawracer napisał:

To może podrzucicie czym dociąć na równo klepki teraz jak położone ?

Mi na myśl wpadła bruzdownica z tarczą do drewna .

Ustawić głębokość tylko ....

Czemu tylko bruzdownica? Zwykła elektryczna, ręczna piła widiowa, przecież głębokość cięcia też się reguluje. Albo i szlifierka kątowa z tarczą do drewna. Sam niedawno taką tarczę kupiłem.

2 godziny temu, rawracer napisał:

A jak odróżnić teraz czy to lepik czy też subit?

 

Subit funkcjonował w moich czasach, ale mnie się udało nabyć klej pronilent, taki wodny i tym kleiłem parkiet. 

Napisano

Wziąłem te klepkę do samego nosa ,wącham ,niucham nic nie czuję ,żadnego zapachu ....

Może lepik to jest ,bo podobno subit,to i po 50latach czuć jak się parkiet rozeschnie czy tam rozejdzie ....

 

Dołożyć ,gdzieś dokupić klepek ,to też by trza to rozebrać trochę .... To chyba Jawor jest ,bo jasny bardzo .

Bruzdownice akurat pomyślałem ,bo jak wyrzynarkę można położyć ,docisnąć do ciętego materiału i równo po linii jechać ,ale kątówka też w porządku ,bo ręczna to nie ma jak ciąć .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...