Skocz do zawartości

Wyznaczanie poziomu 0


NowyNowicjusz88

Recommended Posts

Witam,
Jestem na etapie projektu domu, sama bryła jest już wybrana i usytuowana na działce ale mam problem z ustaleniem poziomu 0 na działce. Wjazd do garażu jest prostopadle do drogi gminnej, sama droga idąca wzdłuż domu na całej długości domu ma spadek około 1m. Czy moglibyście doradzić, które z zaproponowanych ustawień będzie lepsze? 

Ustawienie_1.pdf Ustawienie_2.pdf

usyt.png

Edytowano przez NowyNowicjusz88 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
2 godziny temu, NowyNowicjusz88 napisał:

Witam,
Jestem na etapie projektu domu, sama bryła jest już wybrana i usytuowana na działce ale mam problem z ustaleniem poziomu 0 na działce.

Wyznaczenie poziomu zero należy do zakresu prac geodety. 

W najbliższej okolicy szuka się  punktów referencyjnych, tzn.  utwardzonej drogi, studzienek wodociągowych etc. Geodeta winien  wpisać to do dziennika budowy i wg tego zakończyć pomiary, wytyczanie budynku.

Link do komentarza

A zastanawiał się Pan nad odbiciem lustrzanym tego projektu, garaż byłby po drugiej stronie, teraz zdaje się że jest od południa.

W ogóle niekorzystne jest  posiadanie garażu w bryle budynku mieszkalnego, garaż może przylegać do budynku, ale powinien być zdylatowany stroną przylegającą do niego, styropianem 10-15cm.  

Link do komentarza

Przecież to zależy od warunków gruntowych - ja mam 15 cm powyżej poziomu chodnika na ulicy żeby nie robić schodów a taras mieć na poziomie ogrodu.
Więc słowo 'trzeba" jest zbyt kategoryczne :D

U autora postu występuje duża różnica wysokości na samej działce, na dodatek ma bardzo dziwnie dom ustawiony, więc tutaj poziom zero wyznaczałabym względem tego, jak spływa woda po opadach - i ulicą i z działek sąsiednich - aby nie lała się do garażu. Ale jak wyniesie garaż o 30 cm względem rzędnej 246,5 , to w sumie taras będzie miał aż 1,5 m nad ogrodem.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • solidnie? nooo, jak architekt budował...   prędzej pomyśl o wdmuchaniu w szczelinę materiału izolacyjnego, a potem o stolarce
    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...