Skocz do zawartości

Wyznaczanie poziomu 0


NowyNowicjusz88

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam,
Jestem na etapie projektu domu, sama bryła jest już wybrana i usytuowana na działce ale mam problem z ustaleniem poziomu 0 na działce. Wjazd do garażu jest prostopadle do drogi gminnej, sama droga idąca wzdłuż domu na całej długości domu ma spadek około 1m. Czy moglibyście doradzić, które z zaproponowanych ustawień będzie lepsze? 

Ustawienie_1.pdf Ustawienie_2.pdf

usyt.png

Edytowano przez NowyNowicjusz88 (zobacz historię edycji)
Napisano
2 godziny temu, NowyNowicjusz88 napisał:

Witam,
Jestem na etapie projektu domu, sama bryła jest już wybrana i usytuowana na działce ale mam problem z ustaleniem poziomu 0 na działce.

Wyznaczenie poziomu zero należy do zakresu prac geodety. 

W najbliższej okolicy szuka się  punktów referencyjnych, tzn.  utwardzonej drogi, studzienek wodociągowych etc. Geodeta winien  wpisać to do dziennika budowy i wg tego zakończyć pomiary, wytyczanie budynku.

Napisano

A zastanawiał się Pan nad odbiciem lustrzanym tego projektu, garaż byłby po drugiej stronie, teraz zdaje się że jest od południa.

W ogóle niekorzystne jest  posiadanie garażu w bryle budynku mieszkalnego, garaż może przylegać do budynku, ale powinien być zdylatowany stroną przylegającą do niego, styropianem 10-15cm.  

Napisano

Przecież to zależy od warunków gruntowych - ja mam 15 cm powyżej poziomu chodnika na ulicy żeby nie robić schodów a taras mieć na poziomie ogrodu.
Więc słowo 'trzeba" jest zbyt kategoryczne :D

U autora postu występuje duża różnica wysokości na samej działce, na dodatek ma bardzo dziwnie dom ustawiony, więc tutaj poziom zero wyznaczałabym względem tego, jak spływa woda po opadach - i ulicą i z działek sąsiednich - aby nie lała się do garażu. Ale jak wyniesie garaż o 30 cm względem rzędnej 246,5 , to w sumie taras będzie miał aż 1,5 m nad ogrodem.

Napisano

Dom jest przesunięty w kierunku północnym bo tam różnice w poziomie działki są nieco mniejsze. A ustawienie wynika z tego, że chcieliśmy aby ogród nie był widoczny z ulicy. Jeżeli chodzi o działki po lewej stronie to do nich aktualnie nie ma dojazdu

Napisano
20 godzin temu, NowyNowicjusz88 napisał:

 A ustawienie wynika z tego, że chcieliśmy aby ogród nie był widoczny z ulicy.

Nasłonecznienie wnętrza  trochę ucierpi. 

Napisano

Żywopłot osłoni od ulicy, która najwyraźniej jest małą osiedlową uliczką dojazdową ze znikomym ruchem a ciemnota w domu zostanie na zawsze. Ciężko będzie nawet sprzedać taki dom z ponurym wnętrzem. 

I nic nie wyklucza podzielenia ogrodu na dwie części z jakąś dodatkową altanką na upały z tyłu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Schody za drzwiami na strych mają 94 cm szerokości, a szerokość w miejscu docelowych nowych drzwi to 83 cm. Kolega Franz sugeruje usunięcie drzwi drewnianych i montaż nowych technicznych, ale to chyba nie wchodzi w grę bo obecne drzwi korespondują wizualnie z pozostałymi drzwiami drewnianymi w przedpokoju. Ponadto u mnie wejście na strych jest w miejscu rzucającym się w oczy, więc musi zostać zachowana spójność pomieszczenia.
    • Dla mnie montaż drzwi za drzwiami to patologia(jeszcze w tak ciasnym miejscu). Wyrwałbym te istniejące i wstawił jakieś proste drzwi techniczne byle z wypełnieniem styropianem lub wełną i uszczelką opadającą. Dodatkowo zmieniłbym kierunek otwierania do wewnątrz strychu. Węgarek na ścianie można dokleić z gazobetonu, nie jest on konieczny ale ułatwi ustawienie ościeżnicy. Ościeżnica najlepiej drewniana, a jeśli stalowa to szczelnie wypianowana(na kilka warstw). Najważniejsze żeby pozbyć się przedmuchów.
    • Jaką szerokość mają te schody na strych?   Montaż drugich drzwi ma - moim zdaniem - sens.
    • Czy przy pokryciu z blachodachówki panelowej można uznać za poprawne takie wykonanie okapu, w którym membrana zostaje wprowadzona do rynny, a przestrzeń wentylacyjna opiera się na kontrłacie 25 mm, biorąc pod uwagę wymagania dotyczące prawidłowej cyrkulacji powietrza i ochrony warstwy wstępnego krycia? Czy tak jest dobrze wykonane i wg standardów obecnie obowiązujących?
    • Witam wszystkich,   proszę o pomoc w następującej sprawie: mieszkam w domu szeregowym z lat 80 XX wieku. Ma piwnicę, dwa piętra mieszkalne i strych, z pełnym deskowaniem membraną i blachodachówką, ale bez ocieplenia wełną. Otóż w przedpokoju na I piętrze jest bardzo zimno mimo sporego żeliwnego grzejnika. Długo zastanawiałem się, jaka jest tego przyczyna i w końcu odkryłem że winne muszą tu być drzwi prowadzące na strych, a konkretnie ich cienkie, pojedyncze szyby (vide zdj. nr 1). Dowodem na to jest fakt, że po przyłożeniu ręki do zamkniętych drzwi (od strony mieszkalnej) czuć, że przez nie przenika nawet nie chłód, ale wilgotny, lekki mróz.   Po otwarciu wspomnianych drzwi (zdj. 2) jest spocznik, a za nim schody na strych. Na razie NIE CHCĘ ocieplać strychu, toteż przyszło mi do głowy, że gdyby za tymi drewnianymi schodami na strych zamontować kolejne, dość grube i ocieplone drzwi, to są duże szanse, że problem zimnego przedpokoju by zniknął. Proszę zwrócić uwagę, że miejsce montażu nowych drzwi ma tę cechę, że z 1 strony jest gruby, wystający bok ściany (zdj. 4), a z drugiej gładka ściana (zdj. 5), toteż w niej należałoby chyba zrobić jaką podkonstrukcję, do której można by doczepić ościeżnicę nowych drzwi. Proszę o sugestie, czy montaż nowych drzwi ma sens i jak go wykonać.   z góry dziękuję Maciek 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...