Skocz do zawartości

Pytanie co do membrany przy ocieplenia poddasza


Recommended Posts

Napisano

Witam, 

Mam pytanie co do izolacji poddasza, w tamtym roku kupilem dom w Holandii i mial on na podaszu dokrecona wełne 8 cm do plyt osb ale zimą tam tak wialo ze stwierdzilem ze trzeba cos z tym zrobic bo cieplo ucieka a wiec odkrecilem welne bo byla na kolki przykrecona i po jednej stronie dachu byl nalot plescni na plytach w kilku miejscach ( jest na zdjeciu widoczne ciemniejsze zabarwienie). Potraktowalem to 2 razy Kuprafung-p Impregnatem do Drewna i teraz mam pytanie poniewaz mam 80m membrany dachowej i 90m foli paroizolacyjnej.
Czy moge uzyc membrany od wewnatrz na poddaszu??
Jesli tak to czy obrabiac Wszystko belki tez? czy od belki do belki??
I czy moge uzyc tej sciagnietej welny czy jest do wyrzucenia 90% nie ma sladow wilgoci a slyszalem ze niby ona sie nie psuje 
Znalazlem ze mozna zamontowac ja odwrotnie tutaj: https://folnet.pl/pl/blog/membrany-dachowe-poradnik-1550744062.html#10. Montaż membrany przy adaptacji istniejącego poddasza - metoda odwrócna
Ale nie wiem czy na takim poddaszu z plyt osb tak moge robic bo nie chce bardziej zaszkodzic 
Zrobil bym szurkiem szczeline 3cm dal membrane na to wata 10-12cm i folia paroizolacyjna tylko nwm jak zrobiony jest dach czy ma jakas folie czy tez nie:(
Dom jest z 79 roku klasa energetyczna niby B ale cieplo ucieka bo nieszczelny jak to w Holandii z wszystkad wieje :D

Prosze o pomoc i pozdrawiam

20230927_145145.jpg

20230927_145023.jpg

20230927_145047.jpg

20230927_145017.jpg

20230927_145114.jpg

20230927_145834.jpg

25.jpg

23.jpg

24.jpg

Napisano

Pomiędzy wełną i tą płytą drewnopochodną koniecznie trzeba pozostawić drożną szczelinę powietrzną. Tak żeby zapewniona w niej była wymiana powietrza i usuwanie wilgoci. Czyli potrzebny jest wlot powietrza pod okapem oraz jego wylot w kalenicy. Tu trzeba będzie powycinać otwory w płycie. Inaczej znów wszystko zacznie gnić, bo taka płyta praktycznie nie przepuszcza pary wodnej.  

Po ułożeniu termoizolacji trzeba ją zabezpieczyć folią paroizolacyjną od strony pomieszczenia. Folia ograniczy wnikanie pary wodnej w wełnę. 

Jeżeli wełna zostanie wysuszona to teoretycznie można jej użyć ponownie. Ale to nieco ryzykowne, bo jeżeli zaczął się tam pojawiać grzyb to jego zarodniki mogły przetrwać w wełnie.  

Napisano (edytowany)

Konstrukcja dachy nietypowa bez skośnych drewnianych krokwi, które zastępują belki stalowe jako podpory , na których spoczywają drewniane wsporniki pod poszycie z płyt OSB. W takich warunkach nie ma możliwości utworzenia pustki wentylacyjnej, gdyż przepływ powietrza uniemożliwiają właśnie te elementy.  Trudno więc znaleźć skuteczne rozwiązanie bez ingerencji w pokrycie dachowe lub dość ryzykowne pod względem skuteczności będzie wycięcie/nawiercenie tych belek i zamocowanie poniżej folii paroprzepuszczalnej zamocowanej do ich boków, która osłoni wełnę od zewnątrz i ewentualne wstawienie kominków wentylacyjnych w kalenicy przechodzących przez płytę.. Alternatywnie można jeszcze odsunąć się od opłytowania tworząc niezależny ruszt z ociepleniem ale zmniejszy to wysokość i powierzchnię tego poddasza.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...