Skocz do zawartości

wzmocnienie płyty G-K w sufitach podwieszanych


Recommended Posts

Napisano

Czy wymagane jest jakieś wzmocnienie płyty G-K w sufitach podwieszanych w miejscach podczepiania oświetlenia ? Mam na myśli standardowe lampy wiszące, żyrandole wagi około 2-3 kg, nie halogeny.

Napisano (edytowany)
7 godzin temu, rett napisał:

Czy wymagane jest jakieś wzmocnienie płyty G-K w sufitach podwieszanych w miejscach podczepiania oświetlenia ? Mam na myśli standardowe lampy wiszące, żyrandole wagi około 2-3 kg, nie halogeny.

Tak, przykręca się kawałki desek, albo płytę OSB od tylu. 

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
7 godzin temu, rett napisał:

Czy wymagane jest jakieś wzmocnienie płyty G-K w sufitach podwieszanych w miejscach podczepiania oświetlenia ? Mam na myśli standardowe lampy wiszące, żyrandole wagi około 2-3 kg, nie halogeny.

Nie ma potrzeby... Takie żyrandole podczepiasz bezpośrednio do "rodzimego" sufitu, czy to drewnianego, czy betonowego/tynkowanego, przygotowawszy uprzednio dokładnie zaplanowane przedłużki/mocowania, wypuszczane niewielkim otworem w płycie...

 

Można także - przewidziawszy miejsce mocowania lampy, dać dodatkowe profile CD, przy skręcaniu stelaża na płyty...

Napisano

Choć odpowiedzi są skrajnie różne, to odczytam je jako opcje montowania oświetlenia, gdzie podczas montażu do płyty G-K wzmocnienie powinno być a jeśli wybiorę sposób montażu z kotwieniem w stropie ponad płytą G-K, to takowe jest niepotrzebne bo regipsy nie są w żaden sposób obciążone. Ten drugi sposób wydaje się nieco wytrzymalszy, i bezpieczniejszy dla płyt. Dzięki.

Napisano
17 godzin temu, animus napisał:

Tak, przykręca się kawałki desek, albo płytę OSB od tylu. 

Też można.

16 godzin temu, podczytywacz napisał:

Nie ma potrzeby... Takie żyrandole podczepiasz bezpośrednio do "rodzimego" sufitu, czy to drewnianego, czy betonowego/tynkowanego, przygotowawszy uprzednio dokładnie zaplanowane przedłużki/mocowania, wypuszczane niewielkim otworem w płycie....

Też.

1 godzinę temu, rett napisał:

Choć odpowiedzi są skrajnie różne,  

A gdzie tam skrajne, bardzo podobne. Najłatwiej jest wykorzystać istniejący profil konstrukcji sufitu i do niego mocować Elektrycy mają takie przyrządy do wyszukiwania przewodów, rur i wszelkich metali w ścianach i tego używają. Oczywiście, jeśli drobne przesunięcie lampy jest możliwe. A jeśli nie jest możliwe, to w płycie g/k wierci się otwornicą (taką do wycinania otworów na puszki) dziurę, przez tę dziurę wsuwa się drewnianą listwę lub kawałek profilu, i się go przykręca do płyty g/k. Przykręcić do niego należy też wycięte z płyty kółko. Potem wszystko zaszpachlować, zamalować, oznaczywszy wcześniej środek np. nitką i już mamy mocny fragment sufitu, który każdy żyrandol (oprócz kutych ze stali) wytrzyma.

Tak jak wspomniał @animus

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...