Skocz do zawartości

Spadek duży ?


Xxxrrr

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam . Mam pytanie według was ciezko będzie wyrównać teren ? Zdj dodam jak to wygląda dokładnie . Chciałbym tam postawić dom  parterowy ale nie wiem czy za duży dół nie jest i koszta duże z wyrównaniem czasem nie będą  . Bo tak na mój rozum jak jest taka różnica i to wyrównam w miarę ok to różnica na granicy działki sąsiada bd skarpa metr lub dwa ? No i droga idzie z dwóch stron od dołu właśnie góra jest a potem boczna z prawej w dół idzie . Pozdrawiam Screenshot_20230103-001234.thumb.png.8aea98bc6f36f9b3e7e96a3f15cb0311.png

Screenshot_20230102-185334.png

Screenshot_20230102-185329.png

Screenshot_20230102-202037.png

Edytowano przez Xxxrrr (zobacz historię edycji)
Napisano

A czy musisz równać?
Mieszkam w okolicy gdzie miejscami są "góry i doliny" Różnice w wysokości krańców działek są dużo większe niż Twoje 2m. 
Moja działka o długości 60 m ma różnicę wysokości 1.5 m i tego prawie nie widać. Inne mają i 10 m na długości ok 100 m . I ludzie budują się.

Napisano

Raczej bym się dostosowywał, niż próbował wyrównywać teren. Sam dom to nie problem, wystarczy zrobić wysokie podpiwniczenie. Bardziej zastanawia mnie, czy nie ma tam kłopotu ze spływającą wodą. Z mapy wynika, że spadek jest bowiem od drogi w głąb działki. Co jest w takim razie za nią? Czy woda ma jak spływać dalej, czy może działka znajduje sie w dołku?

Jaki jest tam plan zagospodarowania lub decyzja o warunkach zabudowy? Jak określają cechy przyszłego domu?

Napisano

Też mam działkę gdzie mam dużą różnicę pomiędzy  północą a południem. Będzie coś około 2,5-3m na 30m. Nie równałem działki i to była dobra decyzja. Tak samo jak budowa piwnicy, która wyszła niejako naturalnie. Nie miałem problemu z odprowadzeniem wody, bo teren na działce poniżej się wypłaszcza i jest własnościa mojej rodziny. To w zasadzie taki lasek, woda naturalnie spływa w tamtym kierunku

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Raczej bym się dostosowywał, niż próbował wyrównywać teren. Sam dom to nie problem, wystarczy zrobić wysokie podpiwniczenie. Bardziej zastanawia mnie, czy nie ma tam kłopotu ze spływającą wodą. Z mapy wynika, że spadek jest bowiem od drogi w głąb działki. Co jest w takim razie za nią? Czy woda ma jak spływać dalej, czy może działka znajduje sie w dołku?

Jaki jest tam plan zagospodarowania lub decyzja o warunkach zabudowy? Jak określają cechy przyszłego domu?

Od strony wschodnio-poludiowej drogi a z zachodniej i północnej strony działki obok. Myślałem żeby nasypać przód od wjazdu od strony wschodniej podnieść trochę teren wyżej niż droga i spadek zrobić w stronę zachodnią . Zdj w załączniku .42.MNU zagospodarowanie . Działka długa 47m szeroka 30m

Screenshot_20230103-104815.png

Screenshot_20230103-104835.png

Edytowano przez Xxxrrr (zobacz historię edycji)
Napisano
5 godzin temu, Buster napisał:

A czy musisz równać?
Mieszkam w okolicy gdzie miejscami są "góry i doliny" Różnice w wysokości krańców działek są dużo większe niż Twoje 2m. 
Moja działka o długości 60 m ma różnicę wysokości 1.5 m i tego prawie nie widać. Inne mają i 10 m na długości ok 100 m . I ludzie budują się.

Moja ma szerokość 30m a długa 47m . I chcę parterowy bez żadnych piwnic . Wiadomo coś się wyrówna tylko za dużo podnieść też nie mogę  bo skarpa wyjdzie na granicy działki od strony północnej . 10tys na wyrównanie w miarę mogę przeznaczyć 

1 godzinę temu, aaaa napisał:

Też mam działkę gdzie mam dużą różnicę pomiędzy  północą a południem. Będzie coś około 2,5-3m na 30m. Nie równałem działki i to była dobra decyzja. Tak samo jak budowa piwnicy, która wyszła niejako naturalnie. Nie miałem problemu z odprowadzeniem wody, bo teren na działce poniżej się wypłaszcza i jest własnościa mojej rodziny. To w zasadzie taki lasek, woda naturalnie spływa w tamtym kierunku

No u mnie też 30m szeroka . Tyle że sąsiad już wybudowany tam gdzie najniższy punkt i nie wiem  jak to będzie jak wyrównam teren w miarę czy czasem do niego nie bd lała się woda . 

Napisano
50 minut temu, Xxxrrr napisał:

Moja ma szerokość 30m a długa 47m . I chcę parterowy bez żadnych piwnic . 

 

Jeszcze to przemyśl. Gdzie będziesz miał azyl gdy teściowa przyjedzie?

52 minuty temu, Xxxrrr napisał:

 No u mnie też 30m szeroka . Tyle że sąsiad już wybudowany tam gdzie najniższy punkt i nie wiem  jak to będzie jak wyrównam teren w miarę czy czasem do niego nie bd lała się woda . 

 

Sam widzisz, że tego nie możesz zrobić. Zresztą, zmiana stosunków wodnych działki z wpływem na otoczenie jest zabroniona prawnie.

Napisano

Powiem tak - wyrównanie terenu zwykle okazuje się trudniejsze, niż wydaje się z początku. To nie tylko konieczność nawiezienia ogromnej masy ziemi, ale i jej zagęszczenia i zabezpieczenia przed osuwaniem. Ja bym zrezygnował z z wyrównywania. Warunki zabudowy pozwalają zaś na postawienie wyższego budynku. Dwie kondygnacje naziemne, o których tu mowa, to może być równie dobrze parter i pełne piętro oraz poddasze nieużytkowe. 

Napisano

Jaki masz grunt?
Ja mam w zasadzie ziemię jeszcze 20 lat temu orną o grubości 25-30 cm, pod nią piasek, piasek z kamieniami, może trochę mułu. Dopiero na głębokości 2.5-3 m jest glina. 
Spadek jest od ulicy. Dom stoi na końcu działki w odległości od frontu ok 50m. Za domem jest bariera dla wody w postaci starego typu podmurówki wylewanej z betonu. I nigdy nie miałem kłopotu z wodą opadową. Fakt że ona ładnie wsiąka. Nie wiem jak jest u Ciebie.

Napisano
45 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Powiem tak - wyrównanie terenu zwykle okazuje się trudniejsze, niż wydaje się z początku. To nie tylko konieczność nawiezienia ogromnej masy ziemi, 

To się okazuje dopiero wtedy, kiedy zaczyna się liczyć niezbędną objętość. Albo kiedy wykiprują pierwszą wywrotkę i się okazuje, że ziemi przywiozła niewiele więcej niż kopiec kreta. :icon_biggrin:

Napisano

wg mnie woda jest tutaj kluczem

nie można też zapominać, że nie można zaburzać naturalnego spływu wody, czy jak to się tam dokładnie nazywa ;)

 

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, Buster napisał:

Jaki masz grunt?
Ja mam w zasadzie ziemię jeszcze 20 lat temu orną o grubości 25-30 cm, pod nią piasek, piasek z kamieniami, może trochę mułu. Dopiero na głębokości 2.5-3 m jest glina. 
Spadek jest od ulicy. Dom stoi na końcu działki w odległości od frontu ok 50m. Za domem jest bariera dla wody w postaci starego typu podmurówki wylewanej z betonu. I nigdy nie miałem kłopotu z wodą opadową. Fakt że ona ładnie wsiąka. Nie wiem jak jest u Ciebie.

4 działki dalej na wzniesieniu właśnie sąsiad zrobił spadek z wschodniej na zachodnią do działki sąsiada inaczej nie dało rady bo taki poziom z drogi jest  ze spadkiem w dół do sąsiada  więc woda tak czy siak bd splywac na tereny niżej nic z tym nie zrobi się. Myślę żeby tak zrobić przód wyrównać w miarę wjazd i dać spadek tak jak na zdj w tą stronę . 

orca-image-227348645.jpeg

Edytowano przez Xxxrrr (zobacz historię edycji)
Napisano

Wrysuj/zaznacz obrys domu na tym rysunku z wysokościami - będzie łatwiej doradzić, gdy będzie widoczna wielkość przyszłej chałupki :)

Ale ja skłaniam się do rady, aby nic nie nadsypywać. Najpierw dom, a w razie potrzeby gdzieś miejscowo dorzucić trochę ziemi.

Napisano
31 minut temu, moniss napisał:

Wrysuj/zaznacz obrys domu na tym rysunku z wysokościami - będzie łatwiej doradzić, gdy będzie widoczna wielkość przyszłej chałupki :)

Ale ja skłaniam się do rady, aby nic nie nadsypywać. Najpierw dom, a w razie potrzeby gdzieś miejscowo dorzucić trochę ziemi.

Taki mam zamiar dom a potem zabawa z działką . Na metrze wychodzi 3cm spadku

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...