Skocz do zawartości

Poprawne krycie papą


Recommended Posts

Napisano

Czy moze ktoś powiedzieć jak poprawnie pokryć dach deskowany papą. Pierwsza wierzchnia na gwoździe a druga termozgrzewalmlna i do tego kontrłaty żeby uchronić przed zerwaniem? Czy gwoździe w pierwszej warstwie nie powodują utraty szczelności? Czy istnieje też metoda zgrzewania jednej mocniejszej papy do desek (lub samozgrzewalna) pod wpływem słońca?

Napisano

W trakcie deskowania dachu przybija się warstwę papy na gwoździe papowe papiaki.

Warstwa desek na szerokość jednej rolki, potem papa i tak na przemian aż pod kalenicę.

Papę przybija się  przy brzegach gęściej na środku na przemian.

Do papiaków masz dwa rodzaje podkładek, metalowe to 95% szczelności i z tworzywa to 100% szczelności. 

Tak przybita papa nie podlega zerwanu nie ma potrzeby mocowania kontrłat już teraz.

Napisano

Pod papę można podkładać np. folię  plandekową i przybijać dwie warstwy razem, wtedy wystarczy jedno poprucie papą na lata.

Drugą warstwę czyli  papę termozgrzewalną grzeje się w całości i klei w przeciwnym kierunku. 

Napisano
10 godzin temu, dedert napisał:

Czy moze ktoś powiedzieć jak poprawnie pokryć dach deskowany papą. Pierwsza wierzchnia na gwoździe a druga termozgrzewalmlna i do tego kontrłaty żeby uchronić przed zerwaniem? Czy gwoździe w pierwszej warstwie nie powodują utraty szczelności? Czy istnieje też metoda zgrzewania jednej mocniejszej papy do desek (lub samozgrzewalna) pod wpływem słońca?

Polecam 2 artykuły i załączam schemat na pełnym deskowaniu z drugiego artykułu.

https://budujemydom.pl/irbj/porady/99986-jaka-papa-na-deskowanie

https://budujemydom.pl/irbj/porady/90264-poprawne-wykonanie-hydroizolacji-dachu-skosnego-z-pelnym-deskowaniem

387901-b409-1100x0-sc2x04_izolacja-jaroc

 

Napisano

A jak taki dach będzie oddychał bo papanraczej pary nie przepusci? Jesli mam deski o wilgotności 12% i będą montowane bez szpar to przy ewentualnym wzroście wilgotności, lub po deszczu nie narobi to więcej szkody niz pożytku? 

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

A na co zwracać uwagę przy wyborze papy? Chciałbym żeby papa dłużej wytrzymała zanim położę dachówkę. Czyli muszą być dwie warstwy. Czy pierwsza musi być zgrzewalna skoro bedzie przybijana? 

Jeden sklep zaproponował mi takie papy:

 

JARBIT V60 S30 - podkladowa zgrzewalna oksydowana 3mm, welon szklany

 

ICOPAL: TOP PYE PV250 S5,2s wierzchniego krycia, zgrzewalna na osnowie z włókniny poliestrowej, wzmacniana nićmi szklanymi. 5.2mm

 

Napisano
47 minut temu, dedert napisał:

A na co zwracać uwagę przy wyborze papy?

 

Ja kupiłam tę, którą polecał dekarz, on na niej będzie pracował, dawał gwarancję. 

Napisano (edytowany)

Dostałem wycenę na dwie warstwy papy i wyszło ponad 10 tys. Zastanawiam się teraz czy nie ładniej i przy okazji taniej by było położyć gont bitumiczny, na pewno będzie też lżejszy. Tylko czy wytrzyma 5 lat, czy nie będzie przeciekal? 

 

Czy deskowanie układać ze szparami żeby ewentualna para mogla gdzies sobie uchodzić i żeby deski mniej pracowały by nie doszło do zerwania papy?

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano

Czyli pewnie na jedno wyjdzie. I pewnie papa pewniejsza bo można będzie ja przybijana kontrlatami żeby nie odleciała,  a gonty juz nie bo jak to będzie wyglądać.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...