Skocz do zawartości

Duże okna jednoskrzydłowe uchylne


Recommended Posts

Witam,

 

Mam mieć kilka okien w wymiarze 180x150 i chciałbym żeby były one jednoskrzydłowe i uchylne, ale z tego co czytałem to maksymalny wymiar okien jednoskrzydłowych rozwierno-uchylnych to 150x150.

Wystarczyłoby żeby te większe okna były tylko uchylne, nie muszą się otwierać. Czy da się wyprodukować takie okno i czy nie będzie się wypaczać / wykrzywiać?

Link do komentarza
Dnia 4.06.2022 o 19:57, shuter napisał:

 Czy da się wyprodukować takie okno i czy nie będzie się wypaczać / wykrzywiać?

Wyprodukować da się wszystko. Ale sam odpowiedziałeś na drugie pytanie. Otóż takie jedno skrzydło byłoby bardzo ciężkie i jego otwieranie (nawet nieopatrzne, przypadkowe) groziłoby okna uszkodzeniem. I dlatego takich się nie robi. Ale na zamówienie... wszystko można zrobić. A możliwość otwierania można zablokować na okuciach.

Link do komentarza
Dnia 4.06.2022 o 19:57, shuter napisał:

Witam,

 

Mam mieć kilka okien w wymiarze 180x150 i chciałbym żeby były one jednoskrzydłowe i uchylne, ale z tego co czytałem to maksymalny wymiar okien jednoskrzydłowych rozwierno-uchylnych to 150x150.

Wystarczyłoby żeby te większe okna były tylko uchylne, nie muszą się otwierać. Czy da się wyprodukować takie okno i czy nie będzie się wypaczać / wykrzywiać?

Zapytaj producenta, którego chcesz mieć stolarkę okienną. Nie lepiej zrobić witrynę. Skoro robią drzwi balkonowe większe, to może i taki produkt będa miec w ofercie. To już jeden krok od drzwi balkonowych.

Link do komentarza

Dzień dobry,

Okno uchylne może mieć maksymalną wysokość około 1450mm. Szerokość jest ograniczona maksymalną wagą – do 80kg. Okna uchylne są trudniejsze do umycia, jeżeli nie ma do nich swobodnego dostępu z zewnątrz. W przypadku okien uchylno-rozwieranych maksymalny wymiar w zakresie 1500x1500mm. Tutaj z kolei szerokość skrzydła wymaga odpowiedniego miejsca wewnątrz pomieszczenia, żeby swobodnie i bezkolizyjnie otworzyć skrzydło. Polecamy, aby zgłosił się Pan do najbliższego Salonu KRISHOME.  Po dokładnym poznaniu Pana potrzeb i oczekiwań, doradzimy optymalne rozwiązanie.

Zapraszamy

Link do komentarza

Dzięki, chciałem zapytać o jeszcze jedną rzecz - czy warto dopłacać do profili aluminiowych zamiast PCV. Do drewnianych nie jestem przekonany, bo są za bardzo podatne na zmiany wilgoci i po czasie mogą się wypaczać. Z tego co się orientowałem to aluminiowe chyba najlepiej znoszą temperatury i zmiany wilgotności.

Link do komentarza
14 godzin temu, shuter napisał:

Do drewnianych nie jestem przekonany, bo są za bardzo podatne na zmiany wilgoci i po czasie mogą się wypaczać.

Współczesne okna drewniane, klejone warstwowo i łączone na mikrowczepy, nie są podatne na zmiany wilgotności i się nie paczą.

Po kilku/kilkunastu latach trzeba je jednak przeszlifować i pomalować.

Co do aluminiowych - będą droższe, ale nie wymagają konserwacji. Rozwierno-uchylne może być nawet takie o wysokości 2,6 m i szerokości koło 1 m.

Jeśli okien będzie kilka, najtaniej i najwygodniej będzie kupić kilka fix-ów (okien nieotwieralnych) - o ile jest do nich dostęp do mycia, a w pozostałych wprowadzić jakiś podział. Przy podanych wymiarach i podziale materiał profilu nie ma znaczenia.

Edytowano przez Budujemy Dom - działka i dom (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...