Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze pieca gazowego


Recommended Posts

Napisano

Witam. Potrzebuje pomocy w wyborze pieca gazowego do budynku parterowego z użytkowym poddaszem.

Powierzchnia użytkowa:

Parter: 70m2 + 25m2(garaż)

Piętro: 65m2

W całym domu ogrzewanie podłogowe.

Łazienka z prysznicem na dole, oraz łazienka z wanną i prysznicem u góry (w jednym pomieszczeniu-nie możliwe żeby korzystać jednocześnie z wanny oraz prysznica).

Ps. Łączna powierzchnia posadzek które zostały wysłane w domu 180m2.

Dom ocieplony styropianem 20cm lambda 0.38

Pod posadzką na parterze 12 styropianu eps100, na piętrze 5cm eps100.

Okna 3 szybowe z ciepłą ramka. Drzwi i brama garażowa z gatunku "tych lepszych" , grubszych. Dach ocieplony wełną skalna 25cm.

W projekcie mam podane że kocioł kondensacyjny gazowy o pojemności 24lw, i taki chciałem wstawić (Immergas teraz plis 24). Po rozmowach z osobami które posiadają taki sam budynek zostałem wręcz zlinczowany że to o dużo przewyniarowany kocioł. Podobno mają i siebie Vaillant 14kw itp i w zupełności wystarcza. Polecają mi Immergas Smart 12kw lecz obawiam się czy takowy wystarczy. Szukając w internecie też rzucił mi się w oczy kocioł Junkers ceraptur Smart 14-5C. Dodam że szukam pieca jednofunkcyjnego do którego zamierzam podłączyć zasobnik 100-120l. Dodam że nie mam problemu w okolicy z serwisem pieców: acv, Junkers, Buderus, Vaillant.

 

Bardzo bym prosił o pomoc w doborze kotła do mojego budynku. Nie koniecznie musi to być któryś z tych co podałem wyżej, może być inna propozycja -kazda wezmę pod uwagę.

Bardzo dziękuję za pomoc.

 

P.s. hydraulik też namawia na Immergas 24kw

 

Napisano

Sprawdź na tej stronie jak to wygląda, przy czym maksymalna moc jest podawana przy temperaturze -20°C, których być może już nigdy nie będzie. Mniej ważna jest moc maksymalna, ważniejsza jest minimalna. Jak nie masz problemu z serwisem, celował bym w Buderus lub Bosch, albo Vailant, na końcu Junkers, ten ostatni mało popularny. Immergasy nie mają dobrej opinii. Któryś z Buderusów startuje od 1.9kw, ale noe warto przepłacać według mnie.

Napisano
17 godzin temu, daniel20vm napisał:

Witam. Potrzebuje pomocy w wyborze pieca gazowego do budynku parterowego z użytkowym poddaszem.

Powierzchnia użytkowa:

Parter: 70m2 + 25m2(garaż)

Piętro: 65m2

W całym domu ogrzewanie podłogowe.

Łazienka z prysznicem na dole, oraz łazienka z wanną i prysznicem u góry (w jednym pomieszczeniu-nie możliwe żeby korzystać jednocześnie z wanny oraz prysznica).

Ps. Łączna powierzchnia posadzek które zostały wysłane w domu 180m2.

Dom ocieplony styropianem 20cm lambda 0.38

Pod posadzką na parterze 12 styropianu eps100, na piętrze 5cm eps100.

Okna 3 szybowe z ciepłą ramka. Drzwi i brama garażowa z gatunku "tych lepszych" , grubszych. Dach ocieplony wełną skalna 25cm.

W projekcie mam podane że kocioł kondensacyjny gazowy o pojemności 24lw, i taki chciałem wstawić (Immergas teraz plis 24). Po rozmowach z osobami które posiadają taki sam budynek zostałem wręcz zlinczowany że to o dużo przewyniarowany kocioł. Podobno mają i siebie Vaillant 14kw itp i w zupełności wystarcza. Polecają mi Immergas Smart 12kw lecz obawiam się czy takowy wystarczy. Szukając w internecie też rzucił mi się w oczy kocioł Junkers ceraptur Smart 14-5C. Dodam że szukam pieca jednofunkcyjnego do którego zamierzam podłączyć zasobnik 100-120l. Dodam że nie mam problemu w okolicy z serwisem pieców: acv, Junkers, Buderus, Vaillant.

 

Bardzo bym prosił o pomoc w doborze kotła do mojego budynku. Nie koniecznie musi to być któryś z tych co podałem wyżej, może być inna propozycja -kazda wezmę pod uwagę.

Bardzo dziękuję za pomoc.

 

P.s. hydraulik też namawia na Immergas 24kw

 

24kW to za dużo, na oko wychodzi zapotrzebowanie 50-60 W/m2. Myślę, że te 12-14 kW będzie w sam raz. Te kotły o mniejszych mocach są paradoksalnie droższe, ale modulację palnika mają nawet 1:12 czyli mogą w zasadzie taktować od niecałych 2kW. Pomyśl jeszcze o kotłach Viessmann i Termet.

Napisano

Jeżeli i tak ma być zasobnik c.w.u. to rzeczywiście 24 kW nie jest do niczego potrzebne. Wystarczy o połowę mniejsza moc.

Ale, nieco paradoksalnie, w domu, w którym wszędzie jest ogrzewanie podłogowe i dobra izolacja z kotłem gazowym o większej mocy też nie będzie problemu. Bezwładność w działaniu takiego ogrzewania zawsze będzie duża, dlatego kociołkowi nie grozi taktowanie, włączanie się i wyłączając w krótkich cyklach.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wypożyczyć na 1 dobę. Ukośnica do drewna         to nie skrzynka uciosowa. 
    • W tym roku było naprawdę sporo deszczu. Do kanału wentylacyjnego dwuściennego ze stali nierdzewnej montowanego 3-4 lata temu  nalało się tyle wody, że poziom sięgał już pod wyczystkę  (około 15 cm). Podczas opadów, a nawet jeszcze dłuższy czas po nich, woda ciągle kapała z komina. Po interwencji okazało się, że odpływ na dole się zamulił od  zanieczyszczeń i gdyby nie ta wyczystka, woda podeszłaby aż do kolejnego złącza, sącząc się gdzieś w izolację.   Życie może zaskoczyć, nawet wiekowego podczytywacza. 
    • Zdawała, jak pracowałem... Teraz jestem emerytem, ale wiem, że precyzja jest konieczna... ale ukośnica  leży w składziku  Dlatego, jeśli nigdy tego nie robiłeś, to zachowaj te listwy PCV na swoich miejscach, a kasę na nowe listwy MDF wydaj na inne, przyjemne cele...  Te listwy, które planujesz założyć, to listwy paździerzowe, oklejone tapetą papierową i lakierowane... czy są białe, czy ze wzorem drewna... delikatne i wrażliwe na zadrapania, a po uszkodzeniu tapety - wrażliwe na wodę, np z mopa...  Jeśli już znudziły się te listwy z PCV i koniecznie chcesz mieć "eleganckie" listwy, czy cokoły, lepiej wydać trochę więcej i zrobić to z lakierowanego drewna - wtedy okaże się jak proste są te Twoje "proste" ściany - no i wtedy bez solidnych ukośnic nic nie zdziałasz
    • Witam.   Ostatnio przymierzam się do zakupu nieruchomości (dom z działką i zabudowaniami gospodarczymi). W zasadzie decyzja została już podjęta, chciałem umawiać się z właścicielem na finalizację transakcji, ale coś mnie tknęło, żeby sprawdzić jeszcze u konserwatora zabytków, jak się sprawy mają. O ile wcześniej sprawdzałem kwestie rejestru zabytków i okazało się, że budynek mieszkalny był w rejestrze, ale kilka lat temu został wykreślony, o tyle nie wiedziałem, że istnieje jeszcze coś takiego jak ewidencja zabytków... W ewidencji z kolei dom wciąż figuruje. Co to w praktyce dla mnie oznacza?   Otóż chciałem ocieplić dom, zrobić nową elewację, dobudować taras na piętrze i pod tarasem zrobić ogród zimowy. Dom był już kiedyś remontowany - wszystkie dachy są nowe. Sam dom jest bodajże z 1906 r., w środku ma wszystko odnowione i wymienione. Elewacja nie wygląda na ponad 100-letnią, więc też zapewne była odnawiana, jednak stylizowana jest na starszą (ozdobne gzymsy, ornamenty wokół drzwi i okien). W jednym miejscu elewacja odpadła, co może być spowodowane przemarzaniem ściany, może też wilgocią (od środka widać w jednym miejscu pęcherze). Stąd też pomysł docieplenia budynku, a w zasadzie to wręcz konieczność. Tylko jak do planowanych prac podejść biorąc pod uwagę występowanie budynku w ewidencji zabytków?   Z tego co udało mi się wybadać temat we własnym zakresie: Ewidencja to wykaz szerszy od rejestru, jednak mniej restrykcyjny - nie muszę tak bardzo chuchać i dmuchać na zabytek, nie muszę dbać o jego dobrostan, ale też nie dostanę od państwa dotacji np. na jego renowację. Ponoć ewidencja występuje na szczeblu gminnym, powiatowym i wojewódzkim. Mi nie udało się dotrzeć do trzech różnych poziomów. W zasadzie na BIP wojewódzkiego opolskiego znalazłem Rejestr wojewódzki, a oprócz niego cząstkowe ewidencje, zdaje się, że dla każdej gminy (?) (https://bip.wuozopole.pl/52/ewidencja.html); na stronie wojewódzkiego konserwatora zabytków znalazłem zaś sam rejestr (https://wuozopole.pl/63/rejestr-zabytkow.html). Z mojej perspektywy wygląda to trochę tak, że są ewidencje gminne; ewidencja powiatowa to zbiór gminnych; ewidencja wojewódzka to zbiór powiatowych. Nie ma oddzielnych ewidencji dla różnych szczebli. Spółka będąca właścicielem nieruchomości, którą chcę kupić, ponoć dowiedziała się, że posiadając dom figurujący w ewidencji (ale nie w rejestrze) mogę z nim robić w zasadzie wszystko co mi się podoba, dopóki nie jest wymagane pozwolenie na budowę. Jeśli wymagane jest pozwolenie na budowę to automatycznie wymagana jest zgoda konserwatora zabytków. Elewacja pozwolenia nie wymaga; nawet taras poniżej 35 m2 pozwolenia nie wymaga, ogród zimowy również - czyli mogę sobie swobodnie działać. Luźny wywiad telefoniczny w urzędzie konserwatora dostarczył nam z kolei informacji, że o elewacji możemy zapomnieć. O wybijaniu dziury w ścianie pod drzwi tarasowe tym bardziej... Wyczytałem też, że w przypadku ewidencji wszystko zależy od widzi mi się danego konserwatora. Ze sprawą trzeba się zwrócić do konserwatora wojewódzkiego, który kieruje sprawę niżej, do lokalnego konserwatora. Jak się trafi na człowieka to może zatwierdzić wszystko. Jak nie to pozostaje jedynie sąd administracyjny. Jak to zatem jest w rzeczywistości? Na co mogę sobie pozwolić? Jakimi aktami prawnymi mogę się podpierać? Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc i ukierunkowanie.   Pozdrawiam J
    • No bo teraz wydawać tylko na docinki listew tyle pieniędzy to też żeby mi to było potrzebne cały czas .I co masz tą ukośnice i zdaje egzamin ?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...