Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze pieca gazowego


Recommended Posts

Napisano

Witam. Potrzebuje pomocy w wyborze pieca gazowego do budynku parterowego z użytkowym poddaszem.

Powierzchnia użytkowa:

Parter: 70m2 + 25m2(garaż)

Piętro: 65m2

W całym domu ogrzewanie podłogowe.

Łazienka z prysznicem na dole, oraz łazienka z wanną i prysznicem u góry (w jednym pomieszczeniu-nie możliwe żeby korzystać jednocześnie z wanny oraz prysznica).

Ps. Łączna powierzchnia posadzek które zostały wysłane w domu 180m2.

Dom ocieplony styropianem 20cm lambda 0.38

Pod posadzką na parterze 12 styropianu eps100, na piętrze 5cm eps100.

Okna 3 szybowe z ciepłą ramka. Drzwi i brama garażowa z gatunku "tych lepszych" , grubszych. Dach ocieplony wełną skalna 25cm.

W projekcie mam podane że kocioł kondensacyjny gazowy o pojemności 24lw, i taki chciałem wstawić (Immergas teraz plis 24). Po rozmowach z osobami które posiadają taki sam budynek zostałem wręcz zlinczowany że to o dużo przewyniarowany kocioł. Podobno mają i siebie Vaillant 14kw itp i w zupełności wystarcza. Polecają mi Immergas Smart 12kw lecz obawiam się czy takowy wystarczy. Szukając w internecie też rzucił mi się w oczy kocioł Junkers ceraptur Smart 14-5C. Dodam że szukam pieca jednofunkcyjnego do którego zamierzam podłączyć zasobnik 100-120l. Dodam że nie mam problemu w okolicy z serwisem pieców: acv, Junkers, Buderus, Vaillant.

 

Bardzo bym prosił o pomoc w doborze kotła do mojego budynku. Nie koniecznie musi to być któryś z tych co podałem wyżej, może być inna propozycja -kazda wezmę pod uwagę.

Bardzo dziękuję za pomoc.

 

P.s. hydraulik też namawia na Immergas 24kw

 

Napisano

Sprawdź na tej stronie jak to wygląda, przy czym maksymalna moc jest podawana przy temperaturze -20°C, których być może już nigdy nie będzie. Mniej ważna jest moc maksymalna, ważniejsza jest minimalna. Jak nie masz problemu z serwisem, celował bym w Buderus lub Bosch, albo Vailant, na końcu Junkers, ten ostatni mało popularny. Immergasy nie mają dobrej opinii. Któryś z Buderusów startuje od 1.9kw, ale noe warto przepłacać według mnie.

Napisano
17 godzin temu, daniel20vm napisał:

Witam. Potrzebuje pomocy w wyborze pieca gazowego do budynku parterowego z użytkowym poddaszem.

Powierzchnia użytkowa:

Parter: 70m2 + 25m2(garaż)

Piętro: 65m2

W całym domu ogrzewanie podłogowe.

Łazienka z prysznicem na dole, oraz łazienka z wanną i prysznicem u góry (w jednym pomieszczeniu-nie możliwe żeby korzystać jednocześnie z wanny oraz prysznica).

Ps. Łączna powierzchnia posadzek które zostały wysłane w domu 180m2.

Dom ocieplony styropianem 20cm lambda 0.38

Pod posadzką na parterze 12 styropianu eps100, na piętrze 5cm eps100.

Okna 3 szybowe z ciepłą ramka. Drzwi i brama garażowa z gatunku "tych lepszych" , grubszych. Dach ocieplony wełną skalna 25cm.

W projekcie mam podane że kocioł kondensacyjny gazowy o pojemności 24lw, i taki chciałem wstawić (Immergas teraz plis 24). Po rozmowach z osobami które posiadają taki sam budynek zostałem wręcz zlinczowany że to o dużo przewyniarowany kocioł. Podobno mają i siebie Vaillant 14kw itp i w zupełności wystarcza. Polecają mi Immergas Smart 12kw lecz obawiam się czy takowy wystarczy. Szukając w internecie też rzucił mi się w oczy kocioł Junkers ceraptur Smart 14-5C. Dodam że szukam pieca jednofunkcyjnego do którego zamierzam podłączyć zasobnik 100-120l. Dodam że nie mam problemu w okolicy z serwisem pieców: acv, Junkers, Buderus, Vaillant.

 

Bardzo bym prosił o pomoc w doborze kotła do mojego budynku. Nie koniecznie musi to być któryś z tych co podałem wyżej, może być inna propozycja -kazda wezmę pod uwagę.

Bardzo dziękuję za pomoc.

 

P.s. hydraulik też namawia na Immergas 24kw

 

24kW to za dużo, na oko wychodzi zapotrzebowanie 50-60 W/m2. Myślę, że te 12-14 kW będzie w sam raz. Te kotły o mniejszych mocach są paradoksalnie droższe, ale modulację palnika mają nawet 1:12 czyli mogą w zasadzie taktować od niecałych 2kW. Pomyśl jeszcze o kotłach Viessmann i Termet.

Napisano

Jeżeli i tak ma być zasobnik c.w.u. to rzeczywiście 24 kW nie jest do niczego potrzebne. Wystarczy o połowę mniejsza moc.

Ale, nieco paradoksalnie, w domu, w którym wszędzie jest ogrzewanie podłogowe i dobra izolacja z kotłem gazowym o większej mocy też nie będzie problemu. Bezwładność w działaniu takiego ogrzewania zawsze będzie duża, dlatego kociołkowi nie grozi taktowanie, włączanie się i wyłączając w krótkich cyklach.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...