Skocz do zawartości

Podłączenie okapu do komina


Recommended Posts

Witam,

 

Z okapu w kuchni podłączam się bezpośrednio do komina. Od wylotu okapu (strzałka na rysunku) do wejścia kominowego jest ok 80 cm.

Okap dodatkowo wyposażony jest w "tubę" do góry (czarny prostokąt na rysunku). I teraz moje pytanie,

- czy na cały fragment kupić rurę wentylacyjną gietką, którą połączę wylot okapu z kominem?

- czy kupić plastikową rurę wentylacyjną i do niej, dopiero na końcu (przerywana linia) dołączyć rurę giętką żeby powykręcać?

okap.png

Edytowano przez 88kameleon
dodalem kilka slow wyjasnienia (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Dnia 3.01.2022 o 17:41, retrofood napisał:

 

Sam jesteś rura. Naucz się pisać.

Rozwiń  

A co tutaj nie jest poprawne?

 

  Dnia 3.01.2022 o 17:20, vlad1431 napisał:

Może być nawet drzewiany, tutaj nie ma znaczenia jaki dasz, jak jest tylko odpowiedni cug. Lepiej napewno będzie elastyczny, bo nie będzie kątów.
 

Rozwiń  

Dziekuje. Przy tym rozwiazaniu zastanawiam sie, czy nie bedzie zbyt duzego huku podczas pracy. Lacznie to okolo 80-90cm przewodu wentylacyjnego. Domyslam sie, ze bedzie sie troche ruszal?

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

Zrobiłem podłączenie i mam kolejny problem.

Przy włączonym okapie, powietrze odbija się w kominie i powoduje, że nieczystości wlatują przez kratkę wentylacyjną.

Podłączenie zrealizowane jest jak na zdjęciu:

- po lewej kratka wentylacyjna której używam - na dole kratka wentylacyjna, u góry - wlot z okapu

- po prawej widok z boku. Przewód wentylacyjny z okapu nachodzi na górną część kratki (czarna linia pionowa to ściana)

 

Pewnie pasowałoby zrobić wylot z kratki do góry w kominie, ale nie wiem jak to zrobić. Kratka wentylacyjna po stronie wewnętrzenej nie ma żadnej tulei żeby można było coś nałożyć. Jakieś podpowiedzi?

komin.png

Edytowano przez 88kameleon (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Dnia 3.01.2022 o 15:48, 88kameleon napisał:

Kazde mieszkanie ma swoj komin, takze spoldzielnia pozwala sie podlaczyc. Pytanie ktora z opcji podlaczenia, "calosc gietka rura" czy "czesciowo gietka/czesciowo plastik", jest najlepsza

Rozwiń  

No i masz babo placek. Jak ja widzę takie podłączenie z kratką, to mam gęsią skórkę. Może zrezygnuj z kąta prostego to ta struga powietrza nie będzie tak walić w kanał kominowy. Może jakaś klapa zwrotna, ale to straszna "rzeźba" wyjdzie.

Link do komentarza
  Dnia 3.01.2022 o 08:22, 88kameleon napisał:

Witam,

 

Z okapu w kuchni podłączam się bezpośrednio do komina. Od wylotu okapu (strzałka na rysunku) do wejścia kominowego jest ok 80 cm.

Okap dodatkowo wyposażony jest w "tubę" do góry (czarny prostokąt na rysunku). I teraz moje pytanie,

- czy na cały fragment kupić rurę wentylacyjną gietką, którą połączę wylot okapu z kominem?

- czy kupić plastikową rurę wentylacyjną i do niej, dopiero na końcu (przerywana linia) dołączyć rurę giętką żeby powykręcać?

 

Rozwiń  

Nie możesz zatkać całego kanału jak masz kuchenkę gazową.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...