Skocz do zawartości

Mokre podłogi


Recommended Posts

Napisano

Hej Wszystkim, chciałabym prosić o pomoc i ocenę sytuacji jaką mam w nowo postawionym domku rekreacyjnym - domek służy nam w weekendy. W tygodniu utrzymujemy w środku temperaturę około 10 stopni (grzejnik elektryczny). Po włączeniu klimatyzatora bądz zwiększeniu temperatury na grzejniku n a podłodze w łazience tak mocno skrapla się woda, że wygląda to jakby było coś rozlane. W mniejszym stopniu występuje to w kuchni, teraz zaczęły być także mokre panele w salonie.  Czy spotkali się Państwo z taką sytuacją i jak temu zaradzic? Bardzo dziękuję

Napisano

A powietrze po włączeniu ogrzewania się wymienia? Jak nie, to robi się mniej więcej coś takiego jak gotuje się woda w czajniku. Macie tam jakąś wentylację?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Wentylacja jest w łazience (kratka + wentylator, ktory chodzi jak się włącza światło) i tam paradoksalnie jest najwiecej tej wody. W salonie z aneksem okap jest połączony z wentylacją. Na antresoli nie ma zadnej. Dom szkieletowy - wybudowany pare msc temu. Im zimniej tym sytuacja jest coraz gorsza 😕

Napisano

Zazwyczaj dzieje się tak przy braku wentylacji, ale na to wychodzi, że jest tak duża różnica temperatur, albo tak duży naraz wzrost, że wszystko się wykrapla. Jak działa wentylacja prawidłowo, to albo załączać wcześniej, albo grzać wolniej. Kup sobie za 15zł bele jaki higrometr i obserwuj. Jeżeli wilgotność przekroczy 60%, a przy takim wykraplaniu się jest napewno 99%, to znaczy że nie da rady tak tego ogrzewania użytkować. To są uroki domków letniskowych.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
2 godziny temu, mała_mi napisał:

  Czy spotkali się Państwo z taką sytuacją i jak temu zaradzic? Bardzo dziękuję

 

Wentylacja!!! Wentylacja! Nic więcej. Ale to nie oznacza samego istnienia jakichś kratek, ale oznacza sprawdzenie działania. Polecam wykonanie obrzędu gromnicznego. 

 

Napisano

Jest na to rada.

Grzać i wietrzyć i grzać i wietrzyć i grzać i... tak w kółko.

No, można tez Anielska metodą...

Zimny wychów.

Nie grzać wcale!

Utrzymywać temperatury wewnatrz takie jak na zewnatrz.

Łazić w futrach...

 

Adam M.

Angielską metodą - miało być...

A.M.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...