Skocz do zawartości

Slup żelbetowy, zamiana ?


Recommended Posts

Napisano

Witam z po raz pierwszy ! :)

 

Mam gotowy projekt budowlany domu przy wiązowej 3 w odbiciu lustrzanym. Projekt zostal wybrany ze względu na małą działkę, więc wielkiego wyboru nie  mielismy. Od jakiegos czasu siedze,  analizuje, planuje i zaczął mi przeszkadzać słup żelbetowy na wejściu do salonu. Przesuniecie go, albo zmiana ( tylko na co ) znacznie polepszyłaby wejście  do salonu i zwiększyła wizualnie przestrzeń. Czy istnieje jakas możliwość zmiany ? Czy koniecznym jest wprowadzenie znacznych zmian w projekcie ? Czy jest to opłacalne ?

IMG_20211213_180446.jpg

IMG_20211213_180459.jpg

Napisano

Na pewno ktoś Ci musi przeliczyć podciąg i wytrzymałość ścian. Jeśli nie masz jeszcze kierbuda, to pytaj w biurze, gdzie kupiłeś projekt... Ewentualnie, zrób "na oko" A potem będziesz chodził po domu w kasku.... 

Napisano
3 godziny temu, Policeman napisał:

Ok, czy jest to istotna zmiana w projekcie i nalezy nanieść zmiany ?

w trakcie adaptacji to robisz - to element konstrukcyjny, wymaga przeliczenia.

Napisano
38 minut temu, Elfir napisał:

w trakcie adaptacji to robisz - to element konstrukcyjny, wymaga przeliczenia.

 

I prawdopodobnie jeszcze sprawdzenia przez drugiego konstruktora. Wraz z jego autografem, oczywiście.

Napisano

Niestety projekt juz mam zakupiony, naniesiony na dzialke z wydanym pozwoleniem na budowe .Jakie moge byc koszty takich zmian. Pytam zeby mnie nie oskubali . 

Napisano
8 minut temu, retrofood napisał:

 

I prawdopodobnie jeszcze sprawdzenia przez drugiego konstruktora. Wraz z jego autografem, oczywiście.

konstruktora to ogarnia we własnym zakresie architekt adaptujący.

Napisano
1 minutę temu, Elfir napisał:

konstruktora to ogarnia we własnym zakresie architekt adaptujący.

 

Ogarnia, albo i nie. Jeśli ma uprawnienia konstrukcyjne, to ogarnia. Ale konstruktorzy w sprawach istotnych, lubią się "dobezpieczać" opinią innego konstruktora. A ten słupek może być bardzo ważny, albo mniej. To oni zadecydują.

A jeśli tak, to na wprowadzeniu tej zmiany znajdą się pieczątki obydwu specjalistów.

Napisano
14 godzin temu, Elfir napisał:

robisz dłuższy podciąg

Ale w którym miejscu ten podciąg, z lewej jest ściana nośna a z prawej trzon kominowy, Ten słup...hmmmm co on wnosi do sprawy? ta ścianka od klatki schodowej ma 19 cm. Zapytaj konstruktora czy by bez tego słupa się obyło bo na poddaszu w tym miejscu jest przesunięcie ścianek  nie wiem co ten słup ma podpierać. Konstruktor prawde ci powie.

Napisano
2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Ale w którym miejscu ten podciąg, z lewej jest ściana nośna a z prawej trzon kominowy,

Jak wyglądają fundamenty w okolicy tej ściany i tego słupa?

Dom podpiwniczony?

Napisano

to jeszcze wklej przekrój A bo tam opiera się belka "dźwigająca schody"?

a słup to raczej bardziej do likwidacji niż zamiany czy przesunięcia

sprawę załatwiłaby belka nad tym otworem 249 cm, długości ze 300cm jeżeli dałbyś słupy na końcach lub dłuższa, żeby miała dość oparcia jeżeli bez słupów, ściana z czego? silikatów?

obraz.png.819c31d1fe38bcff9148e7af1ad38af1.png

 

dodatkowa belka oczywiście, lub kompilacja z tą pod strop, to może zaprojektować konstruktor, kwestia jak możesz ingerować projektowo w posiadaną dokumentację, ewentualnie zwróć się do autorów projektu

Napisano

przy schodach można nieco wydłużyć ścianę nośną, by zmniejszyć światło przejścia z 2,4 m np. do 2 m.

mniejsze obciążenia belki nadproża będą.

Napisano
3 minuty temu, Elfir napisał:

przy schodach można nieco wydłużyć ścianę nośną, by zmniejszyć światło przejścia z 2,4 m np. do 2 m.

mniejsze obciążenia belki nadproża będą.

łe tam :)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...