Skocz do zawartości

Slup żelbetowy, zamiana ?


Recommended Posts

Napisano

Witam z po raz pierwszy ! :)

 

Mam gotowy projekt budowlany domu przy wiązowej 3 w odbiciu lustrzanym. Projekt zostal wybrany ze względu na małą działkę, więc wielkiego wyboru nie  mielismy. Od jakiegos czasu siedze,  analizuje, planuje i zaczął mi przeszkadzać słup żelbetowy na wejściu do salonu. Przesuniecie go, albo zmiana ( tylko na co ) znacznie polepszyłaby wejście  do salonu i zwiększyła wizualnie przestrzeń. Czy istnieje jakas możliwość zmiany ? Czy koniecznym jest wprowadzenie znacznych zmian w projekcie ? Czy jest to opłacalne ?

IMG_20211213_180446.jpg

IMG_20211213_180459.jpg

Napisano

Na pewno ktoś Ci musi przeliczyć podciąg i wytrzymałość ścian. Jeśli nie masz jeszcze kierbuda, to pytaj w biurze, gdzie kupiłeś projekt... Ewentualnie, zrób "na oko" A potem będziesz chodził po domu w kasku.... 

Napisano
3 godziny temu, Policeman napisał:

Ok, czy jest to istotna zmiana w projekcie i nalezy nanieść zmiany ?

w trakcie adaptacji to robisz - to element konstrukcyjny, wymaga przeliczenia.

Napisano
38 minut temu, Elfir napisał:

w trakcie adaptacji to robisz - to element konstrukcyjny, wymaga przeliczenia.

 

I prawdopodobnie jeszcze sprawdzenia przez drugiego konstruktora. Wraz z jego autografem, oczywiście.

Napisano

Niestety projekt juz mam zakupiony, naniesiony na dzialke z wydanym pozwoleniem na budowe .Jakie moge byc koszty takich zmian. Pytam zeby mnie nie oskubali . 

Napisano
8 minut temu, retrofood napisał:

 

I prawdopodobnie jeszcze sprawdzenia przez drugiego konstruktora. Wraz z jego autografem, oczywiście.

konstruktora to ogarnia we własnym zakresie architekt adaptujący.

Napisano
1 minutę temu, Elfir napisał:

konstruktora to ogarnia we własnym zakresie architekt adaptujący.

 

Ogarnia, albo i nie. Jeśli ma uprawnienia konstrukcyjne, to ogarnia. Ale konstruktorzy w sprawach istotnych, lubią się "dobezpieczać" opinią innego konstruktora. A ten słupek może być bardzo ważny, albo mniej. To oni zadecydują.

A jeśli tak, to na wprowadzeniu tej zmiany znajdą się pieczątki obydwu specjalistów.

Napisano
14 godzin temu, Elfir napisał:

robisz dłuższy podciąg

Ale w którym miejscu ten podciąg, z lewej jest ściana nośna a z prawej trzon kominowy, Ten słup...hmmmm co on wnosi do sprawy? ta ścianka od klatki schodowej ma 19 cm. Zapytaj konstruktora czy by bez tego słupa się obyło bo na poddaszu w tym miejscu jest przesunięcie ścianek  nie wiem co ten słup ma podpierać. Konstruktor prawde ci powie.

Napisano
2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Ale w którym miejscu ten podciąg, z lewej jest ściana nośna a z prawej trzon kominowy,

Jak wyglądają fundamenty w okolicy tej ściany i tego słupa?

Dom podpiwniczony?

Napisano

to jeszcze wklej przekrój A bo tam opiera się belka "dźwigająca schody"?

a słup to raczej bardziej do likwidacji niż zamiany czy przesunięcia

sprawę załatwiłaby belka nad tym otworem 249 cm, długości ze 300cm jeżeli dałbyś słupy na końcach lub dłuższa, żeby miała dość oparcia jeżeli bez słupów, ściana z czego? silikatów?

obraz.png.819c31d1fe38bcff9148e7af1ad38af1.png

 

dodatkowa belka oczywiście, lub kompilacja z tą pod strop, to może zaprojektować konstruktor, kwestia jak możesz ingerować projektowo w posiadaną dokumentację, ewentualnie zwróć się do autorów projektu

Napisano

przy schodach można nieco wydłużyć ścianę nośną, by zmniejszyć światło przejścia z 2,4 m np. do 2 m.

mniejsze obciążenia belki nadproża będą.

Napisano
3 minuty temu, Elfir napisał:

przy schodach można nieco wydłużyć ścianę nośną, by zmniejszyć światło przejścia z 2,4 m np. do 2 m.

mniejsze obciążenia belki nadproża będą.

łe tam :)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni. Chcesz wersję tego artykułu w formacie PDF lub z grafikami krok po kroku? Daj znać, przygotuję!
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
    • Ot, dowcipniś      A tak naprawdę?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...