Skocz do zawartości

ocieplenie stropu


Recommended Posts

Napisano

Witam.
Mam pytanie o grubosc ocieplenia.
Posiadam parterówkę - strych nieuzytkowy, brak stropu betonowego - tylko wiazary.
Czy wystarczy na membrane paraprzepuszczalną dac 20-23 cm pianki ICYNENE (i podwiesic sufit z regipsu) czy bedzie to za słabe ocieplenie??

Dodatkowo jest tez male pomieszczenie na graciarnie (taki stryszek) i on jest obity OSB 12 na sciankach i suficie oraz 25 na podlodze (dodatkowo scianki i sufit psiknie się jeszcze 12 cm pianki)

czy to wystarczajace ocieplenie?? czy raczeej mało 
- na elewaacji jest 20 cm graftowego styropianu 


Pozdrawiam 
i z góry dziekuje za odpowiedzi
 

Napisano

ciekawe, piana na membranę :scratching:

a jeżeli pytasz o "moc" takiego ocieplenia to możesz policzyć bardzo łatwo ze wzoru na opór termiczny

Napisano

nie tak.

 

mam wiazary (wiec nie ma betonowego stropu)

 

do wiazarow od spodu jest membrana przymocowana, a na nia idzie piana

 

patrzac od spodu: podwieszant sufit, 15cm wolnego miejsca (tam idzie rekuperacja), membrana i pianka

 

nastepnie ewentualnie znowu membrana, dylatacja i podloga z osb

 

pozdrawiam

Napisano

Podstawowe pytanie to o której konkretnie piance jest mowa, o jakim współczynniku lambda? Bez tego nikt nie określi potrzebnej grubości warstwy. O ile dobrze rozumiem, chodzi o to żeby izolacja zmieściła się w grubości dolnego pasa wiązarów? Jeśli tak, to lambda jest kluczowa. Ale można przecież zrobić nadbitkę na górnych pasach wiązarów, albo ułożyć lrgary poprzecznie do nich i zyska więcej miejsca na izolację.

Jeżeli od góry ma być przybita płyta OSB to folia wcale nie musi być paroprzepuszczalna. Płyta OSB i tak zablokuje możliwość ruchu pary wodnej.

Napisano
11 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Podstawowe pytanie to o której konkretnie piance jest mowa, o jakim współczynniku lambda? Bez tego nikt nie określi potrzebnej grubości warstwy. O ile dobrze rozumiem, chodzi o to żeby izolacja zmieściła się w grubości dolnego pasa wiązarów? Jeśli tak, to lambda jest kluczowa. Ale można przecież zrobić nadbitkę na górnych pasach wiązarów, albo ułożyć lrgary poprzecznie do nich i zyska więcej miejsca na izolację.

Jeżeli od góry ma być przybita płyta OSB to folia wcale nie musi być paroprzepuszczalna. Płyta OSB i tak zablokuje możliwość ruchu pary wodnej.

pianka ICYNENE V6 - lambda 0,037

 

wlasnie mam zagwozdke:-

- czy te 20-23 cm bedzie wystarczajace? 

- czy potrzebna dylatacja pomiedzy pianka i plyta OSB?? (jak tak to jaka duza)

- czy nawiercac otwory w plycie OSB w celu umozliwienia przenikania pary wodnej (chodzi o to aby sie nie skraplalo)

Napisano

Mnie gość od Icynene powiedział że 20cm to jest max. Oczywiście mógłby mnie naciągać na 25cm, ale twierdzi że więcej niż 20cm nic już nie daje. Ja mam mieć natrysk bezpośrednio na folię, dylatacja, folia i płyta GK.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano (edytowany)
Dnia 11.12.2021 o 22:51, sir.COLA napisał:

Witam.
Mam pytanie o grubosc ocieplenia.
Czy wystarczy dac 20-23 cm pianki ICYNENE (i podwiesic sufit z regipsu) czy bedzie to za słabe ocieplenie??

Jeżeli to piana otwarto komórkowa to daje się jej tyle samo co wełny, zobacz w swój projekt.

Od 30cm  do 50cm grubości.

1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

Mnie gość od Icynene powiedział że 20cm to jest max. Oczywiście mógłby mnie naciągać na 25cm, ale twierdzi że więcej niż 20cm nic już nie daje. Ja mam mieć natrysk bezpośrednio na folię, dylatacja, folia i płyta GK.

A ty  łykasz jak pelikan to co ci "icymbal" powiedział? 

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

Na ich własnej stronie podają lambdę 0,038. Ale to już znikoma różnica. Obecnie wymagana izolacyjność dachu lub stropu nieogrzewanego poddasza ma być taka żeby zapewnić wsp. U nie wyższy niż 0,15 W/(m2·K). Samej warstwie 20 cm tej pianki trochę do tego brakuje (U = 0,19), ale jak uwzględnić opory przejmowania ciepła i puste, zamknięte przestrzenie (sufit podwieszany i strych) to pewnie zmieści się w limicie.

Natomiast współczynnik oporu dyfuzyjnego tej pianki wynosi 3,3. Czyli jest niski, ale nie znikomy jak w przypadku wełny (tu wynosi 1). 

W związku z tym poniżej izolacji z pianki należałoby ułożyć folię paroszczelną, a nie paroprzepuszczalną (membranę). Natomiast od góry najprościej byłoby ułożyć nie płyty OSB, ale zwykłe deski, zachowując pomiędzy nimi niewielkie szczeliny (nawet do 1 cm wystarczy). i problemu z oddawaniem wilgoci nie będzie.

Napisano
A ty  łykasz jak pelikan to co ci "icymbal" powiedział? 
 
A Ty łykasz jak pelikan, to że ma być 50cm? Pół metra piany? Chyba kogoś pogieło. A dlaczego nie metr? Potrafisz to jakoś obliczyć? I wytłumaczyć ile to jest dobrze ocieplone? Na elewację nawet można i metr styropianu przykleić, będzie jeszcze cieplej. Wiem to nie tylko od niego, ale też od zaprzyjaźnionego architekta, że w pewnym momencie dokładanie kolejnych warstw w tym przypadku więcej niż 20cm piany, czy więcej niż 15cm styropianu grafitowego, albo 20cm białego jest po prostu nieopłacalne. Znasz jakiegoś fachowca który chciałby wziąć mniej pieniędzy od Ciebie, kiedy mógłby więcej? Bo ja nie.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka




Napisano

A czemu tak,  współczynnik  (λ) pianki otwartokomórkowej jest podobny do typowego materiału izolacyjnego, czyli wełny mineralnej i wynosi 0,035- 0,037 W/(m·K). Oznacza to, że do osiągnięcia takiej samej izolacyjności dachu potrzebna jest taka sama grubość warstwy materiału.

 

Fachmani od natrysku przy "urabianiu inwestora" operują  cechami  piany  zamkniętokomórkowej, której lambda jest sporo niższa  ok. 0,023 W/(m·K). 

 

Dlaczego taki myk, właśnie dla kasy, 

 

Jedyną lepszą cechą panki otwartokomórkowej  jest jej lekkość, o gęstości poniżej 10 kg/m3. To mniej niż styropianu.

Obciążenie dachu jest znikome. Warstwa 10 cm to mniej niż 1 kg/m2 dachu.

 

Generalnie to folia  paroszczelna wpływa na opór dyfuzyjny takiej przegrody

Lepszy  opór dyfuzyjny (μ) piany  otwartokomórkowej, od wełny, czy to akurat zaleta zwłaszcza w trakcie wysychania izolacji poza sezonem grzewczym.

 

3 godziny temu, vlad1431 napisał:

A Ty łykasz jak pelikan, 

:takaemotka:

 

Napisano
Dnia 16.12.2021 o 09:53, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Na ich własnej stronie podają lambdę 0,038. Ale to już znikoma różnica. Obecnie wymagana izolacyjność dachu lub stropu nieogrzewanego poddasza ma być taka żeby zapewnić wsp. U nie wyższy niż 0,15 W/(m2·K). Samej warstwie 20 cm tej pianki trochę do tego brakuje (U = 0,19), ale jak uwzględnić opory przejmowania ciepła i puste, zamknięte przestrzenie (sufit podwieszany i strych) to pewnie zmieści się w limicie.

Natomiast współczynnik oporu dyfuzyjnego tej pianki wynosi 3,3. Czyli jest niski, ale nie znikomy jak w przypadku wełny (tu wynosi 1). 

W związku z tym poniżej izolacji z pianki należałoby ułożyć folię paroszczelną, a nie paroprzepuszczalną (membranę). Natomiast od góry najprościej byłoby ułożyć nie płyty OSB, ale zwykłe deski, zachowując pomiędzy nimi niewielkie szczeliny (nawet do 1 cm wystarczy). i problemu z oddawaniem wilgoci nie będzie.

dzieki bardzo za pomoc

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...