Skocz do zawartości

ocieplenie stropu


Recommended Posts

Napisano

Witam.
Mam pytanie o grubosc ocieplenia.
Posiadam parterówkę - strych nieuzytkowy, brak stropu betonowego - tylko wiazary.
Czy wystarczy na membrane paraprzepuszczalną dac 20-23 cm pianki ICYNENE (i podwiesic sufit z regipsu) czy bedzie to za słabe ocieplenie??

Dodatkowo jest tez male pomieszczenie na graciarnie (taki stryszek) i on jest obity OSB 12 na sciankach i suficie oraz 25 na podlodze (dodatkowo scianki i sufit psiknie się jeszcze 12 cm pianki)

czy to wystarczajace ocieplenie?? czy raczeej mało 
- na elewaacji jest 20 cm graftowego styropianu 


Pozdrawiam 
i z góry dziekuje za odpowiedzi
 

Napisano

ciekawe, piana na membranę :scratching:

a jeżeli pytasz o "moc" takiego ocieplenia to możesz policzyć bardzo łatwo ze wzoru na opór termiczny

Napisano

nie tak.

 

mam wiazary (wiec nie ma betonowego stropu)

 

do wiazarow od spodu jest membrana przymocowana, a na nia idzie piana

 

patrzac od spodu: podwieszant sufit, 15cm wolnego miejsca (tam idzie rekuperacja), membrana i pianka

 

nastepnie ewentualnie znowu membrana, dylatacja i podloga z osb

 

pozdrawiam

Napisano

Podstawowe pytanie to o której konkretnie piance jest mowa, o jakim współczynniku lambda? Bez tego nikt nie określi potrzebnej grubości warstwy. O ile dobrze rozumiem, chodzi o to żeby izolacja zmieściła się w grubości dolnego pasa wiązarów? Jeśli tak, to lambda jest kluczowa. Ale można przecież zrobić nadbitkę na górnych pasach wiązarów, albo ułożyć lrgary poprzecznie do nich i zyska więcej miejsca na izolację.

Jeżeli od góry ma być przybita płyta OSB to folia wcale nie musi być paroprzepuszczalna. Płyta OSB i tak zablokuje możliwość ruchu pary wodnej.

Napisano
  Dnia 14.12.2021 o 07:23, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Podstawowe pytanie to o której konkretnie piance jest mowa, o jakim współczynniku lambda? Bez tego nikt nie określi potrzebnej grubości warstwy. O ile dobrze rozumiem, chodzi o to żeby izolacja zmieściła się w grubości dolnego pasa wiązarów? Jeśli tak, to lambda jest kluczowa. Ale można przecież zrobić nadbitkę na górnych pasach wiązarów, albo ułożyć lrgary poprzecznie do nich i zyska więcej miejsca na izolację.

Jeżeli od góry ma być przybita płyta OSB to folia wcale nie musi być paroprzepuszczalna. Płyta OSB i tak zablokuje możliwość ruchu pary wodnej.

Rozwiń  

pianka ICYNENE V6 - lambda 0,037

 

wlasnie mam zagwozdke:-

- czy te 20-23 cm bedzie wystarczajace? 

- czy potrzebna dylatacja pomiedzy pianka i plyta OSB?? (jak tak to jaka duza)

- czy nawiercac otwory w plycie OSB w celu umozliwienia przenikania pary wodnej (chodzi o to aby sie nie skraplalo)

Napisano

Mnie gość od Icynene powiedział że 20cm to jest max. Oczywiście mógłby mnie naciągać na 25cm, ale twierdzi że więcej niż 20cm nic już nie daje. Ja mam mieć natrysk bezpośrednio na folię, dylatacja, folia i płyta GK.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano (edytowany)
  Dnia 11.12.2021 o 21:51, sir.COLA napisał:

Witam.
Mam pytanie o grubosc ocieplenia.
Czy wystarczy dac 20-23 cm pianki ICYNENE (i podwiesic sufit z regipsu) czy bedzie to za słabe ocieplenie??

Rozwiń  

Jeżeli to piana otwarto komórkowa to daje się jej tyle samo co wełny, zobacz w swój projekt.

Od 30cm  do 50cm grubości.

  Dnia 14.12.2021 o 22:59, vlad1431 napisał:

Mnie gość od Icynene powiedział że 20cm to jest max. Oczywiście mógłby mnie naciągać na 25cm, ale twierdzi że więcej niż 20cm nic już nie daje. Ja mam mieć natrysk bezpośrednio na folię, dylatacja, folia i płyta GK.

Rozwiń  

A ty  łykasz jak pelikan to co ci "icymbal" powiedział? 

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

Na ich własnej stronie podają lambdę 0,038. Ale to już znikoma różnica. Obecnie wymagana izolacyjność dachu lub stropu nieogrzewanego poddasza ma być taka żeby zapewnić wsp. U nie wyższy niż 0,15 W/(m2·K). Samej warstwie 20 cm tej pianki trochę do tego brakuje (U = 0,19), ale jak uwzględnić opory przejmowania ciepła i puste, zamknięte przestrzenie (sufit podwieszany i strych) to pewnie zmieści się w limicie.

Natomiast współczynnik oporu dyfuzyjnego tej pianki wynosi 3,3. Czyli jest niski, ale nie znikomy jak w przypadku wełny (tu wynosi 1). 

W związku z tym poniżej izolacji z pianki należałoby ułożyć folię paroszczelną, a nie paroprzepuszczalną (membranę). Natomiast od góry najprościej byłoby ułożyć nie płyty OSB, ale zwykłe deski, zachowując pomiędzy nimi niewielkie szczeliny (nawet do 1 cm wystarczy). i problemu z oddawaniem wilgoci nie będzie.

Napisano
  Dnia 15.12.2021 o 00:14, animus napisał:
A ty  łykasz jak pelikan to co ci "icymbal" powiedział? 
 
A Ty łykasz jak pelikan, to że ma być 50cm? Pół metra piany? Chyba kogoś pogieło. A dlaczego nie metr? Potrafisz to jakoś obliczyć? I wytłumaczyć ile to jest dobrze ocieplone? Na elewację nawet można i metr styropianu przykleić, będzie jeszcze cieplej. Wiem to nie tylko od niego, ale też od zaprzyjaźnionego architekta, że w pewnym momencie dokładanie kolejnych warstw w tym przypadku więcej niż 20cm piany, czy więcej niż 15cm styropianu grafitowego, albo 20cm białego jest po prostu nieopłacalne. Znasz jakiegoś fachowca który chciałby wziąć mniej pieniędzy od Ciebie, kiedy mógłby więcej? Bo ja nie.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka




Napisano

A czemu tak,  współczynnik  (λ) pianki otwartokomórkowej jest podobny do typowego materiału izolacyjnego, czyli wełny mineralnej i wynosi 0,035- 0,037 W/(m·K). Oznacza to, że do osiągnięcia takiej samej izolacyjności dachu potrzebna jest taka sama grubość warstwy materiału.

 

Fachmani od natrysku przy "urabianiu inwestora" operują  cechami  piany  zamkniętokomórkowej, której lambda jest sporo niższa  ok. 0,023 W/(m·K). 

 

Dlaczego taki myk, właśnie dla kasy, 

 

Jedyną lepszą cechą panki otwartokomórkowej  jest jej lekkość, o gęstości poniżej 10 kg/m3. To mniej niż styropianu.

Obciążenie dachu jest znikome. Warstwa 10 cm to mniej niż 1 kg/m2 dachu.

 

Generalnie to folia  paroszczelna wpływa na opór dyfuzyjny takiej przegrody

Lepszy  opór dyfuzyjny (μ) piany  otwartokomórkowej, od wełny, czy to akurat zaleta zwłaszcza w trakcie wysychania izolacji poza sezonem grzewczym.

 

  Dnia 16.12.2021 o 09:51, vlad1431 napisał:

A Ty łykasz jak pelikan, 

Rozwiń  

:takaemotka:

 

Napisano
  Dnia 16.12.2021 o 08:53, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Na ich własnej stronie podają lambdę 0,038. Ale to już znikoma różnica. Obecnie wymagana izolacyjność dachu lub stropu nieogrzewanego poddasza ma być taka żeby zapewnić wsp. U nie wyższy niż 0,15 W/(m2·K). Samej warstwie 20 cm tej pianki trochę do tego brakuje (U = 0,19), ale jak uwzględnić opory przejmowania ciepła i puste, zamknięte przestrzenie (sufit podwieszany i strych) to pewnie zmieści się w limicie.

Natomiast współczynnik oporu dyfuzyjnego tej pianki wynosi 3,3. Czyli jest niski, ale nie znikomy jak w przypadku wełny (tu wynosi 1). 

W związku z tym poniżej izolacji z pianki należałoby ułożyć folię paroszczelną, a nie paroprzepuszczalną (membranę). Natomiast od góry najprościej byłoby ułożyć nie płyty OSB, ale zwykłe deski, zachowując pomiędzy nimi niewielkie szczeliny (nawet do 1 cm wystarczy). i problemu z oddawaniem wilgoci nie będzie.

Rozwiń  

dzieki bardzo za pomoc

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...