Skocz do zawartości

Ocieplenie poddasza.


marcinek310

Recommended Posts

Napisano

Witam, jestem na etapie ciągnięcia wody w domu. Za miesiąc robię tynki cementowo wapienne. Później z kolei wracają fachowcy by położyć podłogowe ogrzewanie (rurki itp) następnie będę wykonywał wylewkę. Pytam co wykonać w pierwszej kolejności płyty kartonowo gipsowe na skosach na piętrze oraz płyty OSB na poddaszu tj podłoga,na jętki  i później ocieplić pianą Pur czy jaka to ma być nalezyta kolejność? Proszę o pomoc.

Napisano

Dokładnie, jak radzi mateusz_oleksy, roboty mokre oddają do pomieszczeń ogromne ilości wody. Teraz wilgotność powietrza na zewnątrz dodatkowo wzrosła. Przy zamkniętych oknach potrafi woda ściekać po oknach od środka. karton-gipsy nie lubią wody :). Pytanie - ta pianka gdzie pójdzie? Nie nadążam. Może dlatego, ze jeszcze porannej kawy nie dopiłem :)

Napisano

Cyrkulacja powietrza i usuwanie nadmiaru wilgoci musi być, tu jednak nie chodzi o mielenie dla mielenia powietrza a o nawiew i wywiew. Ten osuszacz - nie jestem przekonany odpowiednia ilość wody w tynkach i wylewkach musi być zachowana dla prawidłowych reakcji. Wylewki cementowe "schną" czyli w zasadzie reagują do max 28 dni, te modyfikowane - zgodnie z instrukcjami producenta. Tynki cementowo-wapienne - również mają swój czas na reakcję: tak dobry miesiąc. Tu się nic nie podgoni.

Napisano

Wszystko musi mieć swój czas żeby wyschnąć. Jak budowali Holidaya na Wielopolu w Krakowie i chcieli zdążyć na sylwestra, nastawiali nagrzewnic i wiatraków. Wszystko spękało, za to ekipa drugi raz kasiorę skasowała.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Zastanawiam się nad wylewką anhydrytową ale to będzie późny grudzień a z tego co wiem to do tej wylewki musi być około 2 dni plus pięć. Więc nie wiem czy czekać do wiosny że zrobić wylewkę cementową z domieszką zimową. Istnieje taka możliwość rozumiem?

Napisano
3 godziny temu, marcinek310 napisał:

Tak, rok temu pod koniec listopada w dzień plus 10. W nocy -7

Pamiętam jak dziś bo wtedy lałem schody

 

Nie myl listopada z końcem grudnia. Nawet na początku grudnia bywają mrozy i śnieg. Ale święta jakoś od wielu lat są na plusie. I w dzień, i w nocy.

Napisano
7 godzin temu, marcinek310 napisał:

Zastanawiam się nad wylewką anhydrytową ale to będzie późny grudzień a z tego co wiem to do tej wylewki musi być około 2 dni plus pięć. Więc nie wiem czy czekać do wiosny że zrobić wylewkę cementową z domieszką zimową. Istnieje taka możliwość rozumiem?

Jeżeli zapewnisz sobie w pomieszczeniach dostateczną temperaturę, czemu nie? Co zmieni, że zalejesz teraz? Masz podłogówkę i rozprowadzone centralne i źródło ciepła? Jeśli nie i się boisz o "przymrozki" nocne, poczekaj do wiosny.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...