Skocz do zawartości

Gruntowanie tynków cementowo wapiennych


arris

Recommended Posts

Cześć rok temu miałem wykonywane tynki cementowo-wapienne (tradycyjne, nie z worka) tynki są równe, ładne jednak w salonie chcialbym je gipsować moje pytanie czy tynki powinno się zagruntować przed gipsem jeśli tak jakim preparatem?

 

Natomiast w garażu i schowku chciałbym pomalować na biało tynk bez gipsowania jakiego użyć środka  gruntującego jaka farbę polecacie którego producenta?

Pozdrawiam dzięki 

Link do komentarza
32 minuty temu, arris napisał:

Cześć rok temu miałem wykonywane tynki cementowo-wapienne (tradycyjne, nie z worka) tynki są równe, ładne jednak w salonie chcialbym je gipsować moje pytanie czy tynki powinno się zagruntować przed gipsem jeśli tak jakim preparatem?

 

Natomiast w garażu i schowku chciałbym pomalować na biało tynk bez gipsowania jakiego użyć środka  gruntującego jaka farbę polecacie którego producenta?

Pozdrawiam dzięki 

Dokładnie j.w.. Gruntowanie ma kilka zadań. Wzmocnienie podłoża, zmniejszenie chłonności etc. Potem pojawiają się pytania - czemu mi taki kolor wyszedł w jednym miejscu jaśniejszy lub ciemniejszy? :)

Link do komentarza
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Dokładnie j.w.. Gruntowanie ma kilka zadań. Wzmocnienie podłoża, zmniejszenie chłonności etc. 

 

No i związanie ewentualnych pyłów, co czyni powierzchnię ściany bardziej "przyczepną". Zabezpiecza się w ten sposób warstwę późniejszą, np. gładzi, przed odspojeniem od tynku.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...

Szanowni Państwo,. Gruntowanie jest jak najbardziej pożądane - po długim czasie ściany na pewno zdążyły się zakurzyć. Rekomenduję grunt polimerowy Acryl-Putz® GU40. Grunt wniknie w podłoże, wzmocni je, ujednolici oraz zwiąże kurz i inne zabrudzenia. 
W przypadku tynków w garażu i schowku, również można zastosować ten sam grunt, a do malowania ścian polecam Śnieżkę Extra Fasadową, która tworzy odporną na ścieranie, trwałą powłokę malarską

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam. Spróbuj włożyć żelazko do lodówki a jak nie pomoże to do zamrażarki. Bo pytanie, czy doszło do małej deformacji elementu termicznego i dalsze obniżenie temperatury coś wpłynie na niego, czy nie? Ale może nie zadziałać, związek tego zabezpieczenia z kwaskiem może być przypadkowy.
    • Jest sobie takie żelazko, jeszcze na gwarancji. Kurek na zdjęciu ma zabezpieczenie termiczne, że nie da się go odkręcić zanim żelazko nie wystygnie. Żelazko użytkuje mama, wlała wodę z kwaskiem cytrynowym, bo akurat na ten rodzaj kamienia w wodzie, który ma w domu kwasek akurat ładnie go rozpuszcza. I niestety po tym zabiegu kurek nie da się już odkręcić, po prostu luźno się kręci tak jak w momencie kiedy żelazko jest ciepłe. Obawiamy się, że ta część nie podlega gwarancji, poza tym chcemy uniknąć wysyłki itp i próbować odkręcić w swoim zakesie. Pod kurkiem jest nakrętna, szacuję 22-24mm, ale miejsca tam tyle, że klucz rowerowy może by się zmieścił. Ma ktoś jakiś pomysł?   Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka    
    • Oczywiście że można, tylko musisz sobie to jakoś rozplanować, żeby ta stara z nową się połączyły, albo w ogóle wykuć tą starą i zamontować nową już na wymiar, oczywiście weź pod uwagę grubość płytek i kleju w zależności jak Ci tam poziom wychodzi, bo niekoniecznie kratka będzie na tym samym poziomie co reszta podłogi. Nawet lepiej byłoby zrobić delikatny spad w stronę tej kratki, ale to już na wylewce, bo na kleju już ciężej, ale do zrobienia. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Poszukaj materiałów reklamowych producentów płyt warstwowych, kiedyś podawali w nich wszystkie wymogi wytrzymałościowe dla konstrukcji wsporczych (szkieletów) pod płyty warstwowe. Zarówno dla naporu wiatru, jak i obciążenie śniegiem dla wszystkich stref. Ja już u nich kawałek jak nie pracuję i nie mam, ale wciąż można znaleźć.
    • Witam - wymiary 6.5m na 6.5m z ocieplenem. - wysokość konstrukcji 3m. - bramy garażowe 2125mm x 2750mm. - dach namiotowy,nachylenie 7 stopni + dachówka.   - beka HEB 140  /  14cm x 612cm . -płyta fundamentowa 15cm -bloczki fundamentowe 18cm -beton komórkowy 18cm klasa 600   Beki maja zadanie usztywnienie konstrukcji, podparcie dla  dachu przy 7 stopni , mocowanie płyt osób jako sufit.  Dachówki ceramiczne 50 kg na 1 mkw, powierzchnia dachu 51m2. = 2550kg   Sufit 35m2 z OSB lub MFP   Płyta osb 2500x1250x22mm waga 42kg x 35m2 = 1470kg Płyta mfp 2500x1250x22mm waga 48kg x 35m2 = 1680kg Pytania,  - czy beka HEB 140 wystarczy na dach z w/w materiałów plus obciążenie śniegiem ,strefa klimatyczna III.  - ile sztuk będzie potrzebne HEB 140  - dwuteowniki HEB 140  33.7kg/m , 6,12m = 206.244kg    - jakim tańszym materiałem zastąpić a zarazem spełniającym swoje zadanie ,może HEA 140  - ile sztuk będzie potrzebne?  - dwuteowniki HEA 140  24.7kg/m , 6,12m = 151.164kg  - który materiał będzie bardziej odpowiedni OSB czy MFP Mam problem czy właściwie określiłem materiały, czy założenie belki H jest właściwe, ktoś ma chęć i może pomoc! Załączam rysunki
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...