Skocz do zawartości

Czym zabudować komin?


Recommended Posts

Napisano

Witajcie,
w domu mam wstawiony wkład kominowy firmy Konekt. Jednak z żoną zmieniliśmy zdanie i przez najbliższe lata nie będziemy montowali kominka i chcemy zabudować komin w taki sposób, żeby ewentualnie można było kiedyś go wykorzystać. Myślałem o wyłożeniu go wełną mineralną i obudowaniu płytami g-k. Pytanie co z wszystkimi otworami (wyjście pod kominek, rewizja, wentylacja w podłodze docelowo pod kominkiem i samo wyjście zewnętrze komina) - zatkać je? Jak tak, to czym i czy nie wystąpi problem ze zbieraniem się wilgoci?

20210708_150133.jpg

20210708_150146.jpg

20210708_150152.jpg

Napisano

Zrób ,,korki '' ze styropianu tak aby pasowały na ścisk , a reszta tak jak piszesz , płyta gipsowa - najlepiej na stelażu mocowana profilami tylko do ścian , możesz dać i tą wełnę . I po robocie.

Napisano

Dzięki za odpowiedzi! 

Planuję zatkać styropianem otwór w podłodze i rewizję w kominie, natomiast wejście do komina zmniejsze i zamontuję małą kratkę wentylacyjną, a komina u góry nie będę tykał. Pytanie tylko, czy nie powinna mi sie tam zbierać wilgoć? 

Napisano

Jak ostatnio byłem na dachu zobaczyć w jakim stanie jest komin wentylacyjny po 50ciu latach, to owszem byłem w szoku, bo wygląda jak tydzień temu murowany. Nie jest niczym zabezpieczony. Drugi od pieca jest w mocno kiepskim stanie, ale myślę że po okuciu jeszcze posłuży. Opadami bym się nie przejmował, tylko różnicą temperatur. Ja teraz będę miał przy remoncie izolowany cały komin, bo istnieje możliwość że części pod dachem nie wystarczy zaizolować, bo tak czy tak na tym kawałku komina na zewnątrz, woda pomimo dobrego okucia przy dachu też może się skraplać i wciekać pod izolację, tą którą jest już pod dachem, bo to podstawa przy kominie wentylacyjnym. Bo z pokoju kominem wentylacyjnym wychodzi ciepłe powietrze, a komin w zimie jest cały zimny.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Kominów nie wykładamy wełną. Nie obudowujemy tez żadnymi płytami. To sprzeczne nie tylko z logiką, ale też z zasadami budowlanymi. Tylko tynk. Na systemowy komin czasem doradzam tynk w nowoczesnym wydaniu, czyli siatkę z włókna szklanego zatopioną w kleju. Taką siatkę jak do elewacji....

Napisano

Ale co poradzisz na to że spadł mi cały tynk na każdym z kominów wentylacyjnych? Ściana jest cała mokra od strony nieogrzewanego korytarza na strych, bo jest komin wentylacyjny w środku tej ściany. Mam to zostawić tak jak jest? Każdy mówi żeby to zaizolować. A rury spiro w otulinie to też niby jakaś fanaberia?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano
18 godzin temu, vlad1431 napisał:

Ale co poradzisz na to że spadł mi cały tynk na każdym z kominów wentylacyjnych? Ściana jest cała mokra od strony nieogrzewanego korytarza na strych, bo jest komin wentylacyjny w środku tej ściany. Mam to zostawić tak jak jest? Każdy mówi żeby to zaizolować. A rury spiro w otulinie to też niby jakaś fanaberia?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
 

Rury to rury. Komin dymowy czy spalinowy, to komin. Lecz przyczynę, a nie skutek. Zasłonisz zgniliznę płytą i nagle problem zniknie? Płyta też się po czasie zlasuje....Szukaj przyczyny problemu  i lekarstwa na nie. Zaproś kumatego kominiarza....znajdzie problem. Buduj zgodnie ze sztuką, a nie jak Józek z Zenkiem Ci podpowiadają....

Napisano

Dla mnie jaane jak słońce i nie ma co tu dorabiać ideologii. Jest różnica temperatur to się skrapla. Rura czy komin wentylacyjny dla mnie to samo, bo zasada ta sama. A komin dymowy to już całkiem inna sprawa. W lecie wysycha w zimie się skrapla. Jedyne zabezpieczenie to izolacja. Nie gadam z ludźmi pod sklepem tylko z budowlańcami i każdy mówi żeby izolować.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Napisano

Czasy kominów uniwersalnych się skończyły. Mądry budowlaniec dobiera komin do urządzenia. Tam gdzie trzeba izolować, tam zwykle stosuje system z izolacją w środku. Jest też w Polsce kilku mądrych budowlańców, którzy znają przepisy budowlane... ;)

Napisano

Nowe jest wszystko fajne, ale co mają zrobić ci co mają 50cio letnie kominy w bardzo dobrym stanie, zburzyć je? Dyskusja tyczy się starych kominów, nie nowych.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

To co należy zrobić, determinuje przeznaczenie i rodzaj urządzenia które mamy do komina podłączyć.  To że ktoś ma  stary samochód, którego nie da się naprawić, nie oznacza, że ma nim jeździć i stwarzać zagrożenie na drodze. Podobnie z kominami...Zasady są jasne i określone. Widzimisię jakiegoś mądrali tego nie zmieni. Komin można frezować, zainstalować w nim stal (najlepiej 1.4404 i zasypać perlitem. To jeden z wielu sposobów... Drogo?  Czasem koszt przekracza zakup nowego komina dwuściennego, więc warto przemyśleć jaką drogą zadbać o bezpieczeństwo swoje i rodziny, a czasem i sąsiadów, jeśli zabudowa miejska, gęsta....  Z zewnątrz zbić tynk, jeśli słaby położyć nowy. Jeśli ocieplimy wełną stary ceglany komin, i podłączymy do niego nowoczesny piec kondensujący, będzie to fundowanie sobie bomby z opóźnionym zapłonem....Albo jak ktoś woli - leczenie syfa pudrem.

Napisano

Aleś się uparł. Wątek jest o kominach wentylacyjnych. I nie mieszaj zastosowań, bo tak jak napisałem, komin wentylacyjny a komin od jakiegokolwiek kotła to dwie różne kwestie.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano
2 godziny temu, podczytywacz napisał:

Niby tak... ale włączył się w poście #6 niejaki vlad-ileśtam, który ma problem z kominami wentylacyjnymi...

Wiesz....W sumie to niejeden chciałby mieć tylko taki (Boguduchawinny)

problem... ;)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...