Skocz do zawartości

Materiał przy długiej budowie


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Jaki jest najlepszy materiał na budowę ścian zakładając że będzie to budowa systemem gospodarczym, bez pośpiechu, po pracy, w miarę dostępnych środków finansowych? 

 

Budowa zapewne ciągnęłaby się przez wiele lat więc materiał musiałby słabo chłodnac wodę i być odpornym na zamarzanie przez kilka sezonów?

 

Z tego co wyczytałem w internecie to gazobeton zdecydowanie odpada, ceramika poryzowana raczej też ale konkretnie takiego tematu nigdzie nie znalazłem więc proszę o opinie.

 

Napisano

Wg mnie najlepszy będzie gazobeton. Że chłonie wodę - to mit. Sam powoli budowałem z gazobetonu, a co zamokło, to wyschło. gazobeton łatwo sie obrabia, łatwo montuje kable w bruzdach, łatwo podkuwa. Szybko się buduje, bo bloczki są duże. A i z wbiciem gwoździa pod obrazek czy półkę nie ma potem problemów.

Napisano

Wybierając materiał na ściany też sugerowałem się tym, że docieple na sam koniec i wybrałem pustak ceramiczny. Z gazobetonu zrezygnowałem po tym jak narożnik pustaka został mi w ręce jak się oparłem o paletę. Wiem, że domy stoją, materiał ma dokumenty i badania ale jednak nie....

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, Swierol napisał:

 Z gazobetonu zrezygnowałem po tym jak narożnik pustaka został mi w ręce jak się oparłem o paletę.  

 

Na 100% był już tam wcześniej pęknięty. Doświadczenia z jednej budowy to za mało by się wypowiadać autorytatywnie. 

 

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano

Mieszkam w domu wybudowanym z siporeksu wyprodukowanym w okresie schyłkowym tow. Jaruzelskiego.  Mur dwuwarstwowy tzn 24 cm siporeksu, pustka ok 5 cm i 12 cm też siporeksu. Ociepliłem ok 15 lat po wybudowaniu. Nie narzekam, nic się nie działo.

Napisano
2 godziny temu, Swierol napisał:

narożnik pustaka został mi w ręce jak się oparłem o paletę.

Bo źle był traktowany w transporcie .

Napisano
8 godzin temu, retrofood napisał:

 

Na 100% był już tam wcześniej pęknięty. Doświadczenia z jednej budowy to za mało by się wypowiadać autorytatywnie. 

 

Dlatego też napisałem, że to ja zrezygnowałem. Ale faktu, że małego gwoździa można wcisnąć ręką chyba mi nie odmówisz?

Na obronę dodam, że znajomy budował dom 2008, ocieplał w 2018 i nic się mu nie stało. Nie zzieleniało, nie kruszyło.

 

Ja w swoim domku działówki zrobiłem z sylikatu drążonego 12cm. Ludzie go bardzo chwalą, że jest prosty, akumulacyjny, najlepiej izoluje akustycznie ale kuć w nim to mordęga. Może nie jest specjalnie ciężko ale jakoś to mało sprawnie i estetycznie wygląda. W jednym miejscu jest super prosto a w innym majzel wpadnie Ci w dążenie i już dziura. Nie wiem czy drugi raz nie kupiłbym Max'a i postawił ściany 18 czy tam 19cm szerokie.

Napisano
1 godzinę temu, Swierol napisał:

  Nie wiem czy drugi raz nie kupiłbym Max'a i postawił ściany 18 czy tam 19cm szerokie.

 

Ale mocować cokolwiek na ścianie z max-a to też wyczyn.  :icon_biggrin:

Napisano

Moim skromnym zdaniem jak używamy kołków 8mm wzwyż to nie ma większych problemów. Jak w porothermie mocowalem uchwyty na kable (przewody:)) to tyle ku.... i hu...ów poleciało ze hej. A to ze uchwyty jak plastelina to inna rzecz.

Napisano
28 minut temu, Swierol napisał:

Moim skromnym zdaniem jak używamy kołków 8mm wzwyż to nie ma większych problemów.  

 

Aha... Miałem do zamocowania uchwyt nadwannowy. Trzy kołki razy dwa. I wierciłem bardzo ostrożnie. Żaden się normalnie nie osadził. Trzeba było wypełniać szpary i osadzać na klej. A potem czekać aż zwiąże. Ale teraz w końcu trzyma. Dlatego wspomniałem, ze wyczyn.  

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...