Skocz do zawartości

Przeniesienie grzejnika


patrykga

Recommended Posts

Napisano

Witam

W łazience w mieszkaniu chcielibyśmy wstawić suszarkę na pralkę (na razie stoi w salonie :|). Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak można by to było wykonać "najmniejszym kosztem" tzn. bez konieczności rozbijania murku na prawo od pralki, nie kosztem oszczędzenia na fachowcu, nie mam zamiaru grzebać w tym samemu ale wolałbym wiedzieć co chce zrobić zanim się do tego zabiorę. Myślałem nad tym aby kupić nowy grzejnik jak w załączniku i przesunąć go maksymalnie w lewo do drzwi. Czy coś takiego w ogóle jest wykonalne? Pytanie czy te rurki się zmieszczą? tak aby puścić je po kaflach.

Dziękuję bardzo za wszystkie uwagi i wszelką pomoc.

Ps. Gdyby ktoś z Gdańska lub okolic chciał się czegoś takiego podjąć proszę o info.

Pozdrawiam

Patryk

20210617_221912.jpg

20210617_221921.jpg

20210617_224934.jpg

20210617_224947.jpg

20210617_224955.jpg

Grzejnik2.PNG

Grzejnik.PNG

Napisano

Ale co ma ten murek do grzejnika? Grzejnik bez problemu przesuniesz, ale rurki będą dosyć mało estetycznie na kaflach.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Murek nie ma nic do grzejnika, gdyby go tam nie było to mógłbym przesunąć pralkę w prawo i wtedy mógłbym spokojnie postawić na pralce suszarkę a tak mnie to ogranicza. Jest tam ciasno, zdaje sobie sprawę że rurki nie będą wyglądały zbyt estetycznie ale że nad pralką będzie suszarka to nie będzie ich za dużo widać a w perspektywie 2,3 lat planowany jest kompleksowy remont łazienki i wtedy będzie to zrobione jak należy. 

Napisano

a jakie w ogóle wymiary ma ta łazienka? ze zdjęć wnioskuję że malutka...jak na pralką wstawisz tę suszarkę, to ona się jeszcze bardziej zmniejszy - a gdzieś jeszcze musisz dać to, co teraz jest na pralce ;)

Po co był w ogóle ten murek robiony? chyba że dostałeś go z dobrodziejstwem inwentarza...

Napisano

Suszarka waży ok.60 kg, pracuje bez wibracji, więc, tymczasowo - jak piszesz - zrób półkę, opartą na murku i zakotwioną w ścianie pod grzejnikiem i ustaw 10 cm od grzejnika.

Jeśli murek może być za słaby, zrób półkę na "nogach" ze stalowych kształtowników, ponad murkiem - jedna para nóg pod ścianą z grzejnikiem, druga za murkiem... jest tam trochę miejsca - widać stojący kij od szczotki czy mopa...

Napisano
8 godzin temu, patrykga napisał:

Murek nie ma nic do grzejnika, gdyby go tam nie było to mógłbym przesunąć pralkę w prawo i wtedy mógłbym spokojnie postawić na pralce suszarkę a tak mnie to ogranicza. Jest tam ciasno, zdaje sobie sprawę że rurki nie będą wyglądały zbyt estetycznie ale że nad pralką będzie suszarka to nie będzie ich za dużo widać a w perspektywie 2,3 lat planowany jest kompleksowy remont łazienki i wtedy będzie to zrobione jak należy. 

Powiem tak. Podczas remontu przesuwano mi grzejnik znad wc w lewo na ścianę - analogicznie do Twojej propozycji. Cała akcja to wykucie bruzd  i przedłużenie przewodów zasilanie i powrót. Z odcięciem wody - nie pamiętam - chyba tylko zamykaliśmy przy liczniku na klatce i po temacie. Nic nie było spuszczane z pionu bo to był środek sezonu grzewczego. Tyle z autopsji. nawet grzejnik chyba identyczny - zachowany - nie zmieniany. Szkoda, że nie zachowałem zdjęć z remontu łazienki, ale mniejsza o to. Każdy chyba raz w życiu widział efekty pracy hydraulika :). Ps. jeżeli dokładasz grzejników i robisz większy bałagan i nie dasz rady tego zrobić szybko to faktycznie trzeba zamknąć pion, a wcześniej ustalić działania z zarządcą budynku.

Napisano
3 godziny temu, aaaa napisał:

a jakie w ogóle wymiary ma ta łazienka? ze zdjęć wnioskuję że malutka...jak na pralką wstawisz tę suszarkę, to ona się jeszcze bardziej zmniejszy - a gdzieś jeszcze musisz dać to, co teraz jest na pralce ;)

Po co był w ogóle ten murek robiony? chyba że dostałeś go z dobrodziejstwem inwentarza...

Jest większa niż się wydaje ze zdjęcia, żona akceptuje zmniejszenie łazienki optyczne jeżeli dzięki temu suszarka zniknie z salonu:D Dostałem to coś po poprzednich właścicielach, ogólnie chcemy zrobić generalny remont łazienki za jakieś 3,4 lata i wtedy to wszystko zniknie.

 

3 godziny temu, podczytywacz napisał:

Suszarka waży ok.60 kg, pracuje bez wibracji, więc, tymczasowo - jak piszesz - zrób półkę, opartą na murku i zakotwioną w ścianie pod grzejnikiem i ustaw 10 cm od grzejnika.

Jeśli murek może być za słaby, zrób półkę na "nogach" ze stalowych kształtowników, ponad murkiem - jedna para nóg pod ścianą z grzejnikiem, druga za murkiem... jest tam trochę miejsca - widać stojący kij od szczotki czy mopa...

Pułka odpada, myślałem już nad tym, wydaje mi się że wyglądałoby to strasznie topornie.

 

1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Przesunięcie grzejnika wymaga ingerencji w instalację grzewczą budynku (spuszczenie wody z pionu) i prace można wykonać w porozumieniu z zarządcą budynku

Tak wiem, dziękuję, dlatego chce najpierw ogarnąć co chce zrobić i jak, później będę dogadywać zgody i terminy z kimś kto mi to wykona.

 

1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Powiem tak. Podczas remontu przesuwano mi grzejnik znad wc w lewo na ścianę - analogicznie do Twojej propozycji. Cała akcja to wykucie bruzd  i przedłużenie przewodów zasilanie i powrót. Z odcięciem wody - nie pamiętam - chyba tylko zamykaliśmy przy liczniku na klatce i po temacie. Nic nie było spuszczane z pionu bo to był środek sezonu grzewczego. Tyle z autopsji. nawet grzejnik chyba identyczny - zachowany - nie zmieniany. Szkoda, że nie zachowałem zdjęć z remontu łazienki, ale mniejsza o to. Każdy chyba raz w życiu widział efekty pracy hydraulika :). Ps. jeżeli dokładasz grzejników i robisz większy bałagan i nie dasz rady tego zrobić szybko to faktycznie trzeba zamknąć pion, a wcześniej ustalić działania z zarządcą budynku.

Chciałbym uniknąć kucia kafli, raz ze względów później estetycznych, rury można postarać się pomalować jakąś specjalną farbą, na 3,4 lata powinno dać radę, a przy kuciu obawiałbym się że mi jakieś kafle pospadają albo później te bruzdy będzie ciężko zamaskować.

Napisano (edytowany)

Przecież suszarka NIE MUSI STAĆ bezpośrednio NA PRALCE...

 

2 godziny temu, patrykga napisał:

Pułka odpada, myślałem już nad tym, wydaje mi się że wyglądałoby to strasznie topornie.

 

Z naciskiem na WYDAJE MI SIĘ!!! Co ma tam wyglądać TOPORNIE???:icon_eek:

 

Problemem może być ta niebieska półka pod sufitem...

 

Mnie WYDAJE SIĘ, że pakowanie się w budowę w mieszkaniu TERAZ - gdy masz zaplanowany remont łazienki za jakiś, niezbyt długi czas - to jest (łagodnie mówiąc :scratching:) LEKKA przesada... i wydawanie kasy... Ten grzejnik, który wybrałeś (?) ma podejścia z boku i bez kucia płytek zrobi się prawie plątanina tych rurek... to już lepiej stary grzejnik dwiema poziomymi rurkami przenieść w lewo:

a.jpg.c5afeb2a0a7b2dd200fcc24ffeff0d66.jpg

 

Ale to Twoja decyzja... dobrej BUDOWY życzę!

 

 

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...