Skocz do zawartości

Remont obmurowanego drewnianego domu


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Stoję przed decyzją remontu starego drewnianego domu. Dom jest drewniany, ale został obmurowany zewnątrz czerwoną cegłą. Dom w kształcie prostokąta. Posiada poddasze, które można zagospodarować, ale trzeba podnieść trochę dach. W domu są drewniane podłogi, które w pierwszej kolejności zostałyby usunięte i zastąpione wylewką, przy okazji zostałaby rozprowadzona hydraulika. 

W środku są drewniane ściany, które zostałyby zasłonięte np. płytą gipsową. 

 

Stan drewna oceniam na dobry i bardzo dobry. Nie czuć grzyba, nie widać pleśni oprócz miejsca, gdzie przez dziurę w dachu kapie woda.

 

 

Czy ktoś przechodził przez temat remontu takiego domu? 
Liczę na jakieś porady, sugestie, pomysły.

 

 

 

Kilka zdjęć wnętrza

 

186541730_491660955220787_3867704292675664408_n.thumb.jpg.a6af61fcc3f1441d4c1d4cc3c23a11bf.jpg187599223_2826122747648205_858945122685192880_n.thumb.jpg.1efc82be22db9a27f9375b5ada91a227.jpgIMG_20210529_140852.thumb.jpg.7dc50dd04440f08b5dbc06e38725ef7d.jpgIMG_20210529_140944.thumb.jpg.25376557d5ca90dfad02e39c60ccbd2c.jpg

IMG_20210529_140714.thumb.jpg.540b1381602eef668c48dd41d5ddada7.jpg

Napisano

Jak nie ma pleśni i nie czuć wilgoci, ja bym w to wchodził. Kup sobie higrometr, taki za 20zł w Castoramie i z ciekawości postaw w kilku miejscach jak to wygląda. Z robocizną w 50ciu tys powinieneś się zamknąć, bez dachu. Najgorzej chyba wygląda dach i podniesienie tego raczej kiepsko widzę. Jak poruszasz całą konstrukcję to raczej już chyba tego nie ustawisz i czy to się nie rozleci? Metr pasowałoby to podnieść.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano
6 minut temu, vlad1431 napisał:

Z robocizną w 50ciu tys

Sama łazienka to koszt 15 -17tyś , materiały plus robota ...w niskiej półce cenowej.

Okna , drzwi kolejne 15tyś

oby.....

Napisano

Krokwie są w dobrym stanie. Na podniesieniu dachu mi właśnie zależy. W przyszłości miałyby tam 2-3 pokoje i WC. Oczywiście strop jest drewniany i taki by pozostał. Podłoga zrobiona byłaby z płyt osb.

Zastanawia mnie jeszcze kwestia ścian wewnętrznych, które są drewniane. Zasłonięcie ich płyta gipsową byłoby dobrym pomysłem?

Napisano
Sama łazienka to koszt 15 -17tyś , materiały plus robota ...w niskiej półce cenowej.
Okna , drzwi kolejne 15tyś
oby.....
Pisał tylko o centralnym, regipsach i wylewkach. Cały remont to i 100tys nie pomoże.

Jak byś miał w planie jeszcze ocieplenie elewacji, mógłbyś się ubiegać o dotację na elewacje, okna i centralne. Jak nie ma wilgoci to płyta gk może być jak najbardziej. Z dachem raczej kiepska sprawa, chyba że cieśle jakiegoś taniego znajdziesz. Ja tego w każdym razie nie widzę, ale jak piszesz że krokwie zdrowe to fachowiec musiałby to oglądnąć

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka


Napisano

Po pierwsze - musi być woda, ogrzewanie i szczelny dach. Zaczniesz mieszkać, wietrzyć etc. Podłogę bym sprawdził na obecność różnych robaków czy zdrowa. Przecyklinował i starał się uratowć. Twoja wola.

Piec kaflowy super. Apropos łazienki - kilkanaście tysięcy może tak wyjść. Pytanie  - szambo jest? Gdzie z tej łazienki i ogólnie z domu ścieki odprowadzisz? Pytanie główne i zasadnicze - chcesz tam mieszkać czy pomieszkiwać? Mam podobny dylemat i chałupa w podobnym stanie. Na razie brak funduszy. Mam wodę i prąd ale tam trzeba worek pieniędzy utopić nawet przy własnoręcznym nakładzie pracy i zdolnościach remontowych.

Napisano

Woda doprowadzona jest z wodociągu. Prąd też jest. 

Tylko gdybym zdecydował się na wylanie posadzki to od razu bym położył hydraulikę do ogrzewania. 

Szamba nie ma, wiec trzeba było je zrobić (kupić betonowe i zakopać). 

Dom do zamieszkania. 

Działka bez sąsiadów, 30 arów z kawałkiem lasu. Oprócz domu 3 murowane budynki (obora, garaż, stodoła. Wszystkie w bardzo dobrym stanie. 

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, piotrekq94 napisał:

 gdybym zdecydował się na wylanie posadzki to od razu bym położył hydraulikę do ogrzewania

 

Coś nikt nie zapyta o to, jak jest posadowiony budynek... jakieś zdjęcie z zewnątrz...

Może taniej i sensowniej będzie wyremontować i zmodernizować  któryś inny, murowany  budynek, np. stodołę, czy oborę...

 

Przecież wiadomo, że remont bywa - per saldo - droższy, niż budowanie od zera... nie wiadomo co wyskoczy...

 

Chyba, że w grę wchodzi również stosunek emocjonalny do miejsca i DOMU... wtedy pieniądze schodzą na dalszy plan... oczywiście - jeśli są...

 

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano

Jak polecacie podejść do tematu ścian wewnętrznych drewnianych? Działowe wyciąć i zrobić z karton gipsu czy je wyczyścić, zabezpieczyć i obić płytą gipsowa? 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...