Skocz do zawartości

Nadproza


Recommended Posts

Napisano

Kupiłem gotowe belki betonowe zbrojone które mają służyć jako nadproza. Wymiary to 100 cm szeroki 6cm wysoki 11 szeroki. Muruje na pustaku 12 solbet. Czy podparcie nadproza w ścianach działowych z jednej strony około 10 cm wystarczy? 

Dodam jeszcze że na parterze na nadprozu znajdują się dwa rzeczy pustaków a na piętrze około 3-4

 

Drzwi szerokie 80cm 

Napisano

Pytanie raczej do projektanta i kierownika budowy. Można posiłkować się innymi projektami i rysunkami technicznymi, ale tylko w celach pogladowych. Przy podporach w miejscu podparcia belka może ulec tzw. ścięciu. W tym celu - w zalezności od rozpiętości między podporami (czylki długości belki + zapas na podparcie) i obciążeniu belki są odpowiednio zbrojone.  Przy takiej beleczce metrowej to w zasadzie powtarzalne schematy. Możesz zobaczyć np. na filmie YTONG, ile miejsca jest na podparcie a i sam producent ma stos zaleceń i rozwiązań w formie rysunków.

Teoretycznie i tak nie masz wyjścia - belka 100 cm, otwór 80 to masz po 10 z każdej strony . :) Na tym filmie np. 0:28 widac nadproża i mam wrażenie, że jest więcej podparcia niż 10 cm Zalezy jaka belka (przekrój, materiał, zbrojenie), ale  producenci różnie podają od 9.5 cm do nawet 25 cm podparcia po każdej stronie.

 

 

Napisano

Generalnie producenci betonu komórkowego nie przewidują podparcia mniej niż 20 cm z każdej strony. Czyli belka musi być o 40 cm dłuższa niż całkowita szerokość otworu. To rozsądne ze względu na małą wytrzymałość bk na skupione obciążenia. A podejrzewam, że to drzwi maja mieć 80 cm w świetle, nie sam otwór w murze. Czyli w rzeczywistości otwór będzie miał ok 90 cm i na podparcie zostaje po 5 cm.  Nie bardzo więc nadproża o tej długości się nadają. Ewentualnie można je dać razem ze zbrojeniami w spoinach.

Napisano

tak trochę przez przekorę - skoro (prefabrykowane) nadproże to w zasadzie element konstrukcyjny, czyż nie?

a że prefabrykowane to, z tego co pamiętam, minimalne oparcie dal takich elementów to 6cm, więc 10cm w zupełności styknie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...