Skocz do zawartości

Woda wylała się ze stropu


Recommended Posts

Napisano

Jestem na etapie wykańczania domu. Między piętrami jest wylany strop kanałowy. Chciałem zamontować karnisze i podczas wiercenia w stropie, z otworu wylecialo mi pół wiadra wody. 

 

Bardzo proszę o poradę, czy to, że w stropie była zamknięta woda to jest błąd konstrukcyjny powstały na etapie budowy domu? Czy ta sytuacja może spowodować wyjście wilgoci albo grzyba za jakiś czas? Co można w tej sytuacji zrobić?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź!

Napisano

 

17 minut temu, deem napisał:

podczas wiercenia w stropie, z otworu wylecialo mi pół wiadra wody. 

Może dowierciłeś się do jakiejś rury? Np. ogrzewania podłogowego? 

 

Napisano

U mojej córy kładłem strop z płyt żerańskich. Potem murarze ciągnęli mury,potem dach itp. 

Podczas wykończenia gdy wierciło się od spodu w tym stropie z wielu kanałów leciała woda. Nie wiem jak te Twoje kanały wyglądają ale może to woda z opadów która przeniknęła do kanałów .

Napisano

A czy orientuje się Pan czy woda w takich kanałach może być zamknięta cały czas? Czy z takiej wody w kanałach może z czasem ciec. Zrobić się naciek? Grzyb? Jak Pan myśli?

Napisano

Płyty stropowe kładzione były chyba we wrześniu a w styczniu okazało się że jest woda.

Przed tą wodą a właściwie koniecznością nawiercenia od spodu dziur w kanałach mówił mi dźwigowy który kładł płyty. Związany był z wytwórnią prefabrykatów więc wiedział co w trawie piszczy.

A że woda z kanałów powinna być usunięta to raczej jasne. 

Napisano
4 godziny temu, Buster napisał:

U mojej córy kładłem strop z płyt żerańskich. Potem murarze ciągnęli mury,potem dach itp. 

Podczas wykończenia gdy wierciło się od spodu w tym stropie z wielu kanałów leciała woda. Nie wiem jak te Twoje kanały wyglądają ale może to woda z opadów która przeniknęła do kanałów .

OK- tylko że jeśli to jest czas wykończeniowki"?...

10 godzin temu, deem napisał:

Jestem na etapie wykańczania domu.

...to dlaczego nie było zacieków na tynku stropu?

2 godziny temu, deem napisał:

Czy z takiej wody w kanałach może z czasem ciec. 

Teraz to chyba wypada zrobić cienkim wiertlem otwory w stropie w każdym rzędzie co np metr i sprawdzić, czy tam woda jest.

I sprawdzić, czy gdzieś z dachu woda nie zacieka na strop.

Napisano
1 godzinę temu, zenek napisał:

OK- tylko że jeśli to jest czas wykończeniowki"?...

 

Nie kaman,,,czy to jest pytanie czy twierdzenie czy twierdzenie przez zapytanie.
I ja byłem i deem jest na etapie wykończeniówki.

Napisano
2 godziny temu, Buster napisał:

Nie kaman,,,czy to jest pytanie czy twierdzenie czy twierdzenie przez zapytanie.

Napisałem tak:

4 godziny temu, zenek napisał:

OK- tylko że jeśli to jest czas wykończeniowki"?...

16 godzin temu, deem napisał:

Jestem na etapie wykańczania domu.

...to dlaczego nie było zacieków na tynku stropu?

 

Napisano

Sądzę że nawet gdyby dom był wykończony hiper-super to po stwierdzeniu że w stropie jest woda kułbym. I kułby każdy inny.

Po prostu obojętne jaki etap trzeba by tą wodę usunąć.

 

Aha,dodam jeszcze że tej wody w stropie u córki nie widać było. Dopiero wyszło to podczas wiercenia. Sufit jest lekko opuszczony więc profile trzeba było przykręcić.

Napisano
11 godzin temu, joks napisał:

Słusznie , pamiętam że u siebie też wierciłem po środku .

Tylko raz wierciłem dziurkę w suficie - w nocy zaczęło kapać - okazało się że gwóźdź wyszedł przez papę na dachu - i po tym gwoździu kapała woda (była ulewa) na strop. No i po wyciągnieciu gwoździa i zaklejeniu dziury - wyborowałem dziurkę w stropie - w tym miejscu gdzie ciekło - poszło trochę wodyi wyschło :)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...