Skocz do zawartości

Wiata w obrysie budynku, a odległość od granicy działki sąsiadującej z drogą wewnętrzną


Recommended Posts

Napisano

Witam, 

mam pytanie. Czy taki budynek może znajdować się bliżej granicy działki niż 3 metry licząc od strony tej wiaty ? 

Mowa o granicy działki która jest zaraz przy działce przeznaczonej na drogę wewnętrzną.  

 

image.png.3cedbedf19b1bcfa40b2f08861a1deb3.png

 

 

 

 

Mowa o tej granicy działki czy mogę tutaj zachować 1,5 odległości i jeśli tak to na jakich warunkach ? 

 

image.png.c4ecf660f073b016daeff7d2a248a2db.png

Napisano

jest MPZP? On wyznacza linię zabudowy?

Nie ma? wskażą ją w WZ zapewne nawiązując do istniejącej zabudowy, co jak widać raczej nie pozwoli na aż takie zbliżenie

Mie ma zasad? od strony drogi można i w ostrej granicy

Napisano

Sprawdziłem MPZP, dopuszcza nawet budynek jednorodzinny do 1,5 m ale przy zgodzie sąsiada. Działka przewidziana na drogę należy do 8 osób :(

Chyba spróbuje przesunąć w drugą stronę tam jest tylko jedne sąsiad do dogadania się może będzie łatwiej. 

Już próbowałem okupić część tej drogi aby mieć bramę wjazdową z drugiej strony od tych 8 osób bo nie mam tam udziału i jest....  ciężko więc nie liczę na zgodę na 1,5 m. 

Dzięki za podpowiedzi. 

Napisano

a czemuż to MPZP wskazuje zgodę sąsiada? co to za przepisy? chyba bardziej to wygląda na przePISy, tu można se tak wp... bele co :scratching:

Napisano

Pytanie zasadnicze - czy to jest wiata ?

Co i jak jest toto opisane w projekcie ?

 

Piszecie o linii zabudowy, a wiata jako taka nie podlega takiemu rygorowi.

Ps. I zwracam uwagę, że wiaty do 50m2  na działkach budowlanych na której stoi budynek mieszkaniowy (lub przeznaczonych pod takowe) nie podlegają nawet zgłoszeniu.

Napisano

no tak, ale to na wizce to jest wiata? hmmm....:scratching:

co do linii zabudowy vs wiata jako wiata też nie byłbym pewny, ale może....?

Napisano (edytowany)

hmmm no niby to na końcu jest wiatą na samochód, przestrzeń nad tym miejscem jest otwarta aż do dachu. Pytanie jak się to ma do faktu, że nib y wiata jest przedłużeniem dachu budynku, kompletnie się na tym nie znam. 

 

Edytowano przez Mr. Lookazz (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
15 godzin temu, Mr. Lookazz napisał:

pytanie jak się to ma do faktu, że nib y wiata jest przedłużeniem dachu budynku, kompletnie się na tym nie znam. 

 

Na tej/takiej działce wiata nie musi być wolnostojąca - może być "przedłużeniem budynku", ale to zawarte jest w projekcie (rysunek, rzuty, opis).

 

15 godzin temu, Mr. Lookazz napisał:

hmmm no niby to na końcu jest wiatą na samochód,

 

Czyli miejsce postojowe (zadaszone) dla samochodu - czyli obowiązuje minimalna odległość od granicy - czyli 3m

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...